No i stało się – jedna z najbardziej wyczekiwanych funkcji w grach survivalowych wreszcie trafia do Once Human. Tak, mowa o własnych, prywatnych serwerach, które od dawna przewijają się w prośbach graczy. Jest jednak jeden haczyk – jeśli chcesz pobawić się w admina na własnych zasadach, musisz przygotować portfel.

Twórcy gry, czyli Starry Sky Studio, oficjalnie ogłosili, że już w czerwcu ruszy opcja wynajmu oficjalnych serwerów dedykowanych, które pozwolą graczom ustawiać rozgrywkę po swojemu, według własnych zasad i pomysłów. To oznacza nie tylko możliwość dostosowywania opcji, ale też korzystanie z infrastruktury serwerowej NetEase, czyli dużego zaplecza technologicznego, które – przynajmniej w teorii – powinno zapewnić stabilność i porządne osiągi.

Pełna premiera już 19 czerwca – ale testy zaczną się wcześniej

Choć pełnoprawne uruchomienie tej nowinki zaplanowano na 19 czerwca, to już od 5 czerwca rusza limitowany okres testowy, w którym wybrani gracze będą mogli sprawdzić serwery wcześniej. Co ważne – w tej fazie obowiązywać będzie specjalna, tymczasowa cena, którą potem gracze odzyskają w formie waluty premium Crystgin. Czyli taka mała zachęta dla tych, którzy chcą pomóc twórcom w testach.

Warto jednak dodać, że na start dostępne będą tylko tzw. serwery standardowe – bez żadnych bajerów, płatnych dodatków czy możliwości dzielenia się assetami. Ma to być czysta forma testowa, by sprawdzić, jak całość działa w praktyce, zanim funkcja zostanie udostępniona szerzej.

Dlaczego płatne? Twórcy tłumaczą decyzję

W oficjalnym komunikacie Starry Sky otwarcie przyznaje, że prowadzenie prywatnych serwerów wiąże się z ogromnymi kosztami, zwłaszcza jeśli na takim serwerze gra tylko kilka osób. Żeby więc zapewnić jakość i unikać problemów z przeciążeniami, zdecydowano się na model, w którym to gracze płacą za dostęp do infrastruktury, ale w zamian dostają pełną kontrolę nad ustawieniami, a do tego oficjalne wsparcie techniczne i zapewnienie, że lag będzie ograniczony do minimum.

Twórcy zaznaczają też, że planują z czasem obniżać ceny, o ile tylko będzie to możliwe. Widać więc, że choć model jest płatny, to niekoniecznie nastawiony na wyciąganie ostatniego grosza – przynajmniej na razie.

A co z zawartością? Na początek trzy tryby i jeden nowy hit PvP

Na ten moment Starry Sky nie zdradza zbyt wielu szczegółów, jeśli chodzi o to, jakie dokładnie opcje dostosowywania będą dostępne na serwerach prywatnych. Ale wiadomo już, że na start gracze będą mogli odpalić trzy konkretne scenariusze:

  • Manibus
  • The Way of Winter
  • oraz zupełną nowość – Once Human: RaidZone, czyli nowy, „hardkorowy” tryb PvP, który dopiero co trafił do wczesnego dostępu.

Choć fani mogą się rozczarować, że nie wszystkie tryby będą dostępne od razu, to sam RaidZone zapowiada się na tyle intensywnie, że już na starcie może zapewnić masę emocji, gonitw i chaosu z przyjaciółmi (albo wrogami). Jeśli więc marzyło ci się ściganie kogoś po mapie na własnych zasadach – szykuj się na niezłą jazdę.

Wprowadzenie oficjalnych, płatnych serwerów prywatnych to ważny krok naprzód dla Once Human. Z jednej strony daje to społeczności narzędzia do tworzenia własnych scenariuszy i zabawy według własnych reguł. Z drugiej – wprowadza model płatności, który nie każdemu przypadnie do gustu.

Ale hej – przynajmniej wiadomo, że twórcy słuchają graczy i próbują coś z tym zrobić. A jeśli wszystko wypali i serwery faktycznie będą szybkie, stabilne i dobrze zoptymalizowane, to kto wie – może z czasem stanie się to standardem dla gier survivalowych?

Na razie czekamy na więcej informacji, ale czerwiec zapowiada się gorąco, i nie chodzi tylko o pogodę. Będziemy śledzić rozwój sytuacji i damy znać, jak tylko pojawi się więcej konkretów.

Spis treści