Gra, kt贸ra znikn臋艂a z cyfrowych sklep贸w, niespodziewanie wraca do 偶ycia! Mowa oczywi艣cie o Rollerdrome, czyli nietypowej mieszance jazdy na wrotkach i dynamicznej strzelaniny. Ten wyj膮tkowy tytu艂, kt贸ry pierwotnie zadebiutowa艂 w 2022 roku, ponownie trafi艂 do sprzeda偶y – i to na wszystkie g艂贸wne platformy. Gracze mog膮 kupi膰 gr臋 ju偶 teraz.
Co ciekawe, sama koncepcja Rollerdrome’a zrodzi艂a si臋 znacznie wcze艣niej, bo ju偶 w 2017 roku. Od samego pocz膮tku mia艂a to by膰 produkcja wyj膮tkowa – 艂膮cz膮ca efektown膮 jazd臋 i akrobacje na wrotkach z filmowym gunplayem w stylu Johna Wicka. I trzeba przyzna膰, 偶e tw贸rcom si臋 uda艂o. Gra zdoby艂a bardzo pozytywne recenzje, a nawet zgarn臋艂a jedn膮 z nagr贸d bran偶owych.
Gra znikn臋艂a z sieci, mimo sukcesu – wszystko przez zamkni臋cie studia
Niestety, mimo sukces贸w, Rollerdrome zosta艂 usuni臋ty ze wszystkich platform cyfrowych w lutym 2024 roku. Co najciekawsze – nie dlatego, 偶e gra si臋 nie sprzedawa艂a. Wr臋cz przeciwnie – do marca sprzeda艂o si臋 ponad milion egzemplarzy, co jak na niezale偶n膮 produkcj臋 jest wynikiem imponuj膮cym.
Problem le偶a艂 gdzie indziej. Studio Roll7, odpowiedzialne za produkcj臋, zosta艂o zamkni臋te, a jego pierwotny wydawca zosta艂 sprzedany. W efekcie gra znikn臋艂a z sieci – mimo 偶e gracze wci膮偶 chcieli w ni膮 gra膰.
2K dotrzyma艂o s艂owa – Rollerdrome wraca na PS, Xbox i PC
Na szcz臋艣cie nowy wydawca, czyli 2K Games, postanowi艂 wskrzesi膰 ten tytu艂. Jak obiecano wcze艣niej, Rollerdrome ponownie pojawi艂o si臋 na platformach cyfrowych, w tym na PlayStation, Xboxie oraz Steamie na PC. Obecnie mo偶na j膮 naby膰 w cenie 29,99 dolar贸w (czyli oko艂o 130 z艂).
Jest jednak kilka r贸偶nic wzgl臋dem wcze艣niejszej dost臋pno艣ci – przede wszystkim, gra nie wr贸ci艂a do Xbox Game Pass, cho膰 wcze艣niej by艂a jego cz臋艣ci膮. Niewykluczone, 偶e pojawi si臋 tam znowu w przysz艂o艣ci, ale na razie trzeba si臋gn膮膰 po portfel.
Dla graczy z PlayStation Plus Premium przygotowano tak偶e wersj臋 pr贸bn膮, cho膰 – zamiast pe艂nej godziny – oferuje zaledwie 35 minut rozgrywki.
Powr贸t gry to ulga… i jednocze艣nie rozczarowanie dla fan贸w
W teorii wszystko wygl膮da 艣wietnie – gra wraca, nowi gracze mog膮 j膮 odkry膰, a cyfrowa historia zostaje uratowana przed zapomnieniem. Ale w praktyce wielu graczy jest w艣ciek艂ych, i to nie bez powodu. Studio Roll7, kt贸re stworzy艂o Rollerdrome, zosta艂o zamkni臋te mimo sukcesu gry, a 偶aden z tw贸rc贸w nie pracuje ju偶 dla firmy, kt贸ra dzi艣 j膮 sprzedaje.
Niekt贸rzy fani posun臋li si臋 nawet do tego, by zostawia膰 negatywne recenzje na Steamie, zach臋caj膮c innych do piracenia gry zamiast jej kupna. Cz臋艣膰 z nich powo艂uje si臋 na s艂owa jednego z by艂ych deweloper贸w, kt贸ry r贸wnie偶 sugerowa艂 obej艣cie zakupu, skoro ci, kt贸rzy stworzyli ten tytu艂, nie otrzymuj膮 z niego ju偶 偶adnych zysk贸w.
Warto zagra膰 – ale sytuacja pokazuje szerszy problem bran偶y
Dla tych, kt贸rzy przegapili Rollerdrome w momencie premiery, to 艣wietna okazja, by w ko艅cu nadrobi膰 zaleg艂o艣ci i przekona膰 si臋, dlaczego gra zdoby艂a tak膮 renom臋. Z drugiej strony, ca艂a sytuacja obna偶a powa偶ny problem w bran偶y gier – zamykanie studi贸w niezale偶nie od sukcesu ich projekt贸w sta艂o si臋 ostatnio przera偶aj膮co cz臋ste.
Fala zwolnie艅 i likwidacji zespo艂贸w przetacza si臋 przez bran偶臋 od kilku lat, wi臋c nie dziwi, 偶e fani Roll7 i poprzedniego hitu studia – OlliOlli World – s膮 rozgoryczeni.
Cho膰 dobrze, 偶e Rollerdrome przetrwa艂o i zn贸w jest dost臋pne, to trudno nie odnie艣膰 wra偶enia, 偶e co艣 w tej bran偶y posz艂o bardzo nie tak. A szkoda – bo to tytu艂, kt贸ry naprawd臋 zas艂uguje na lepsze traktowanie.
Aktywno艣膰 komentuj膮ych