Jeszcze jaki艣 czas temu, seria Brothers in Arms by艂a tym, co poleci艂bym spokojnie graczom szukaj膮cym dobrej strzelanki na konsole. Jednak trzecia cz臋艣膰 owej serii (Brothers in Arms 3: Sons of War), kt贸ra w艂a艣nie zosta艂a wydana na urz膮dzeniach mobilnych znacznie odbiega od dw贸ch starszych braci, kt贸rych mieli艣my okazj臋 pozna膰 ju偶 nieco wcze艣niej.

Osobi艣cie przejad艂y mi si臋 gry osadzone w czasach drugiej wojny 艣wiatowej, to ci膮g艂e zabijanie Niemc贸w, moim zdaniem czas ju偶 chyba odpu艣ci膰 generowanie w ludziach nadmiernej agresji to tego narodu, przecie偶 obecne pokolenia nie odpowiadaj膮 za winy ojc贸w czy dziadk贸w.


Ale wracaj膮c do samej gry r贸wnie偶 w rozgrywce nie mog臋 doszuka膰 si臋 jaki艣 innowacji, wprawdzie system peek-and-fire sprawdza si臋 tutaj doskonale to jako艣 mnie nie przekonuje. Mo偶emy schowa膰 si臋 za byle czym, czym艣 co jest odpowiednio wysokie i pozwoli nam unikn膮膰 przenikliwego wzroku przeciwnika.

Efektowne animacje podczas zabijania to nie wszystko

Nast臋pnie po przytuleniu si臋 do mury, czy innego przedmiotu mo偶emy systematycznie u偶ywaj膮c broni eliminowa膰 kolejnych wrog贸w. Na koniec, gdy zabijamy tego ostatniego, widzimy wjazd kamery, kt贸ra pod膮偶a za kul膮 prezentuj膮c nam dok艂adnie gdzie trafiamy ostatniego Niemca. Innowacyjne? Bzdura? Ma艂o realistyczne jest tak偶e to, 偶e przeciwnik nie zauwa偶a nas (pomimo strza艂贸w) dop贸ki nie wychylimy si臋 na d艂u偶ej zza przeszkody. Jestem ciekawy czy tw贸rcy gry chcieliby przetestowa膰 w realnym 艣wiecie wymy艣lon膮 mechanik臋. Pewnie le偶eli by po minucie z kul膮 w g艂owie zastanawiaj膮c si臋 鈥瀓ak oni nas wykryli?鈥. 艢mieszne.


Brothers in Arms 3 nie powiem, wygl膮da ciekawie, aczkolwiek same ruchy postaci, kt贸re wygl膮daj膮 jakby mysz uwi臋zi艂a si臋 w beczce z kisielem, nie porywaj膮 zbytnio jak i nie zach臋caj膮 do dalszej zabawy, brak mi tutaj jakkolwiek jakiej艣 dynamiki. Dodatkowo, cho膰 nie wiem czy to normalne czy mo偶e niedopatrzenie, w trakcie walki je艣li nas oflankuje wr贸g to nie mamy mo偶liwo艣ci przesun膮膰 kamery tak, aby m贸c odda膰 strza艂 obronny, tym samym jeste艣my sko艅czeni.

Czy tak wygl膮da normalne celowanie do przeciwnika?

Kontrola r贸wnie偶 pozostawia wiele do 偶yczenia. Z lewej strony mamy joystick, kt贸rym sterujemy ruchami postaci, w prawo, lewo, mo偶emy i艣膰 do przodu i do ty艂u, a po przeciwnej stronie mamy button pozwalaj膮cy nam strzela膰. Problem jest wtedy, gdy ju偶 szykujemy si臋 do strza艂u, ale musimy wycelowa膰 i niejednokrotnie system okazywa艂 si臋 na tyle 鈥瀗ie czu艂y鈥, 偶e u偶ywaj膮c joysticka zamiast wycelowa膰 to posta膰 wychodzi艂a zza kryj贸wki i ods艂ania艂a si臋 przeciwnikowi, by艂em dos艂ownie wystawiony jak oskubana kura na ros贸艂.


Kolejnym problemem w Brothers in Arms 3 s膮 zbyt kr贸tkie rundy, w kt贸rych oddamy jeden strza艂 i koniec. Tym samym wi臋cej marnowa艂em czasu na prze艂adowywanie gry do kolejnych poziom贸w ni偶 na sam膮 gr臋. Jednak to jeszcze nic, wchodz膮c na dan膮 misj臋 cz臋stym przerywnikiem s膮 oferty jakie mo偶na kupi膰 za walut臋 premium. Osobi艣cie rozumiem tw贸rc贸w gier, kt贸rzy chc膮 zarobi膰, ale robi膰 to w tak nachalny spos贸b? To ju偶 lekka przesada, nie do艣膰 偶e marnuje czas na kr贸tkich poziomach to jeszcze mog臋 zrobi膰 sobie kanapk臋 w trakcie misji bo w艂a艣nie wydawca przedstawia mi propozycje 鈥瀌o odrzucenia鈥. Po wy艂膮czeniu takich ofert czar pryska, misja staje si臋 kolejnym och艂apem.

Nieco ca艂膮 zabaw臋 ratuj膮 akcje z no偶em, kt贸rym natychmiast zabijamy wroga jak i bazooka, kt贸ra jednym strza艂em likwiduje wozy pancerne. Wtedy cz艂owiek czuje, 偶e 偶yje ale jako艣 skoczy艂 mi poziom agresji, wi臋c gry nie polecam dla dzieci i najm艂odszych.

Podsumowuj膮c, gra Brothers in Arms 3: Sons of War wydaje si臋 by膰 ostatnim oddechem ca艂ej serii Brothers in Arms. Potencja艂 by艂 ogromny, ale niestety zosta艂 ca艂kowicie zaprzepaszczony przez kisielowate ruchy, narzucane ulepszenia i brak jakiejkolwiek historii, kt贸re jest podstaw膮 tego, aby wci膮gn膮膰 gracza bez reszty do zabawy.


Gry podobne