Potwory w Summoners War: Sky Arena to kreatury jakich u偶ywamy do walk na arenie i w dungeonach (lochach). Ka偶dy z nich podzielony jest wed艂ug gwiazd czy stopni jak i kolor贸w samych gwiazd. W procesie po艣wi臋cenia konkretnych potwor贸w w ofierze mo偶emy przeprowadza膰 procesy ewolucji, kt贸re zwi臋ksz膮 ich bazowe statystyki. Potwory mo偶na dzieli膰 w grupy pod wzgl臋dem 偶ywio艂贸w jakimi w艂adaj膮 czy swojej roli w walce jak膮 odgrywaj膮.
Ka偶dy potw贸r posiada zestaw umiej臋tno艣ci, domy艣lnych i nabytych w drodze przebudzenia czy ewolucji. Ale wi臋cej szczeg贸艂贸w znajdziecie w naszym poradniku, mam nadzieje, 偶e nie pomin膮艂em 偶adnych wa偶nych informacji. W razie pyta艅 zapraszam do komentowania.

Atrybuty (呕ywio艂y)

Wszystkie potwory przynale偶膮 do konkretnego 偶ywio艂u, a co za tym idzie dysponuj膮 odmiennymi atrybutami. Obecnie w grze wyr贸偶niamy pi臋膰 偶ywio艂贸w:


  • Ognia
  • Wody
  • Wiatru
  • 艢wiat艂a
  • Mroku

korelacja mi臋dzy 偶ywio艂ami

Ka偶dy 偶ywio艂 ma swoje mocne i s艂abe strony wzgl臋dem innych. Poni偶ej znajdziecie list臋 zale偶no艣ci pozwalaj膮c膮 okre艣li膰, kt贸ry 偶ywio艂 jest najbardziej skuteczny w danej walce:

  • Woda pokonuje Ogie艅
  • Ogie艅 pokonuje Wiatr
  • Wiatr pokonuje Wod臋

Inne poradniki

Je艣li chodzi o Mrok i 艢wiat艂o to maj膮 jedynie s艂abo艣ci wzgl臋dem siebie, a nie wzgl臋dem pozosta艂ych 偶ywio艂贸w.
Jednak co to oznacza w praktyce? Ju偶 t艂umacz臋. Je艣li spotykaj膮 si臋 ze sob膮 dwa r贸偶ne 偶ywio艂y, za艂贸偶my potw贸r ognia i wiatry to ten pierwszy (偶ywio艂 ognia) ma przewag臋 nad 偶ywio艂em wiatru i tym samym zwi臋kszaj膮 si臋 znacznie jego szans臋 na zadanie krytycznego ciosu w walce. W owej potyczce potworem z 偶ywio艂u Wiatru ma o wiele mniejsze ni偶 normalnie szanse na atak krytyczny jak i zadaje s艂absze ciosy ni偶 zwykle. W sytuacji, gdy staj膮 naprzeciwko siebie dwa potwory o tym samym 偶ywiole to ich ataki wobec siebie s膮 neutralne i wynikaj膮 jedynie z posiadanych atrybut贸w podobnie jak szansa na cios krytyczny.
Wchodz膮c do walki status (silny/s艂aby) pokazywany jest nam za pomoc膮 kolorowych strza艂ek. Zielona oznacza, 偶e u偶ywany przez nas obecnie potw贸r ma przewag臋 nad przeciwnikiem, a czerwona wskazuje nam i偶 aktualna bestia wykazuje s艂abo艣ci przeciwko 偶ywio艂owi oponenta. Pozostaje nam jeszcze strza艂ka 偶贸艂ta, kt贸ra m贸wi nam, 偶e zar贸wno nas potw贸r jak i przeciwnika s膮 z tego samego 偶ywio艂u.


wska藕niki potwor贸w w walce

Poziomy potwor贸w

Ka偶dy potw贸r w grze mo偶e awansowa膰 na kolejne poziomy zbieraj膮c do艣wiadczenie, a tym samym zwi臋kszaj膮c swoje statystyki. Jednak maksymalny poziom potwor贸w jest uzale偶niony od tego ile gwiazdek posiadaj膮, co przedstawia nam poni偶sza tabela:

gwiazdy


Potwory zdobywaj膮 do艣wiadczenie na wiele sposob贸w. W walce chyba mamy okazj臋 zdoby膰 go najwi臋cej, ale ich ilo艣膰 zale偶y od tego czy walka odbywa si臋 na arenie, w lochu czy w Trial of Ascension. Mo偶emy r贸wnie偶 zdobywa膰 do艣wiadczenie po艣wi臋caj膮c w ofierze inne potwory ka偶dego rodzaju, a ilo艣膰 do艣wiadczenia pochodz膮cego z takiego procesu zale偶y od ilo艣ci gwiazdek jakie posiada potw贸r, kt贸rego z艂o偶yli艣my w ofierze, im ich wi臋cej tym wi臋cej expa.

Statystyki potwor贸w

  • Nasi podopieczni posiadaj膮 kilka podstawowych statystyk:
  • Atak 鈥 okre艣la jak du偶e obra偶enia zadaje potw贸r w walce
  • Obrona 鈥 okre艣la jak du偶o obra偶e艅 jest pomijanych podczas ataku przeciwnika
  • HP 鈥 m贸wi nam iloma punktami 偶ycia dysponuje potworek
  • Critical rate – Okre艣la prawdopodobie艅stwo krytycznego ciosu w walce
  • Critical damage 鈥 okre艣la jakie obra偶enia zadawane s膮 podczas krytycznego ciosu
  • Resistance 鈥 Okre艣la prawdopodobie艅stwo negatywnego wp艂ywu na statystyki.

Statystyki podnosz膮 si臋 wraz ze zdobywanym poziomem jak i w procesie 鈥瀉wakening鈥, ale Critical rate i damage jak i resistance maj膮 warto艣ci sta艂e, cho膰 niekiedy w procesie awakening si臋 i one zwi臋kszaj膮, ale minimalnie.

Rola i stopie艅

Potwory oceniane s膮 pod wzgl臋dem jako艣ci za pomoc膮 gwiazd, kt贸re wyst臋puj膮 w przedziale od 1 do 6 maksymalnie. Im wi臋cej gwiazd tym lepsze statystyki podstawowe potwora. Co oznacza, 偶e stw贸r z trzema gwiazdami ma o wiele lepsze staty ni偶 ten z jedn膮 gwiazd膮 鈥 co jest chyba logiczne i zrozumia艂e dla wszystkich?
Opr贸cz stopnia jako艣ci jaki okre艣lany jest poprzez gwiazdy, nasze potwory s膮 podzielone na r贸偶nego rodzaju role, kt贸rych list臋 znajdziecie poni偶ej:

  • Atakuj膮ce (Attack) 鈥 potwory te zazwyczaj maj膮 mniej punkt贸w 偶ycia (HP), ale za to ciesz膮 si臋 sporym atakiem i s膮 dobre do napadania na stwory innych graczy.
  • Obronne (Defense) 鈥 maj膮 bardzo s艂aby atak, albo mog膮 przetrwa膰 spory atak.
  • HP 鈥 te potwory okre艣lane s膮 jako tanki, maj膮 sporo punkt贸w 偶ycia i dzi臋ki temu potrafi膮 przyj膮膰 na siebie sporo obra偶e艅.
  • Support 鈥 te potwory specjalizuj膮 si臋 we wspieraniu innych potwor贸w w walce, posiadaj膮 specjalne buffy, albo potrafi膮 leczy膰.
  • Material 鈥 bezu偶yteczne w walce, s膮 jak mi臋so armatnie i s艂u偶膮 g艂贸wnie do ewolucji innych potwor贸w, w sumie do walki nawet nie mog膮 do艂膮czy膰. Przyk艂adami takich bestii s膮 Angelmon, Rainbow Angelmon i Devilmon.

Umiej臋tno艣ci

Ka偶dy potw贸r posiada domy艣lnie jedn膮 umiej臋tno艣膰, ale mo偶na doda膰 mu dwie dodatkowe i mo偶e to by膰 atak, leczenie, buff itp. Dodatkowo potwory mog膮 posi膮艣膰 umiej臋tno艣ci lidera, kt贸re dzia艂aj膮 wtedy, gdy dany stw贸r jest osadzony jako lider party (grupy). Umiej臋tno艣ci lidera s膮 zazwyczaj pasywne i mog膮 zwi臋ksza膰 statystyki grupy, dodawa膰 jej specjalne buffy itp.

Si艂a umiej臋tno艣ci w du偶ej mierze zale偶y od statystyk potwor贸w. Przyk艂adowo skille ataku i leczenia bazuj膮 na stacie atak. Inne umiej臋tno艣ci mog膮 bazowa膰 na ilo艣ci obra偶e艅 jakie mo偶emy zadawa膰, a nawet od liczebno艣ci cz艂onk贸w party.
Podobnie jak potwory mo偶emy levelowa膰 umiej臋tno艣ci przez co zwi臋kszamy ich efektywno艣膰. Ulepszenie skilla mo偶e by膰 dokonane przez z艂o偶enie w ofierze innego potwora z tej samej rodziny. Jednak w tym procesie nie wiemy, kt贸ry skill zostanie ulepszony, jest to losowe.

Przebudzenie (Awakening)

W procesie przebudzenia potwory ulegaj膮 transformacji, kt贸rej rezultatem jest zmiana ich w艂a艣ciwo艣ci fizycznych jak i wygl膮du czy statystyk. Czasami potw贸r w tym procesie dostaje boosta do umiej臋tno艣ci, a niekiedy otrzymuje zupe艂nie nowego skilla. Aby podda膰 potwora owemu procesowi potrzebujemy esencji, kt贸r膮 mo偶na znale藕膰 jedynie w Halls of Elements. Zazwyczaj potrzebujemy esencji o tych samych atrybutach jakie ma dany potw贸r albo neutralnej i magicznej esencji.
Jednak nale偶y pami臋ta膰, 偶e tylko okre艣lone potwory mog膮 by膰 poddane procesowi przebudzenia, determinuje to kolor ich gwiazdek. Potwory z siwymi gwiazdami w tym przypadku ca艂kowicie odpadaj膮, ale te ze z艂otymi ju偶 mog膮 zosta膰 poddane transformacji. Purpurowe gwiazdy oznaczaj膮, 偶e potw贸r ju偶 przeszed艂 raz proces i nie mo偶e go przej艣膰 ponownie.

Ewolucja

Je艣li wasz potw贸r posiada ma艂o gwiazdek, a macie do niego sentyment to dzi臋ki procesowi ewolucji mo偶ecie zwi臋kszy膰 ilo艣膰 posiadanych przez niego gwiazd. Do tego potrzebujemy potwor贸w, kt贸re mo偶na po艣wi臋ci膰 w ofierze, o czym wspomina艂em wcze艣niej w poradniku. Przyk艂adowo potw贸r, aby ewoluowa膰 z trzech do czterech gwiazdek potrzebuje do procesu trzech potwor贸w (trzygwiazdkowych), kt贸rych po艣wi臋cimy w ofierze. Analogicznie potw贸r czterogwiazdkowy potrzebuje czterech ofiar (r贸wnie偶 czterogwiazdkowych), aby awansowa膰 na pi臋ciogwiazdkowego.
W przeciwie艅stwie do przebudzenia, ewoluowa膰 mo偶e ka偶dy potw贸r do maksymalnie 6-ciu gwiazdek.
Tabela poni偶ej przedstawia nam ile potwor贸w i jakich potrzebujemy po艣wi臋ci膰, aby ewoluowa膰 konkretnego stwora:

ewolucja

Po ewolucji poziom potwora jest resetowany do jedynki, a jego statystyki chwilowo zmniejszone. Jednak偶e potencja艂 jego jest o wiele wi臋kszy i gdy osi膮gnie on maksymalny poziom to b臋dzie posiada艂 o wiele wy偶sze statystyki ni偶 jakby mia艂 je przed ca艂膮 przemian膮.

Jak zdobywa膰 dobre potwory?

W grze Summoners War: Sky Arena mamy kilka sposob贸w na zdobywanie cennych potwor贸w. Pierwszym z nich jest loot z loch贸w (losowe szanse). Aby sprawdzi膰 jakie potwory dropi膮 w konkretnym regionie kliknijcie na wybrany na mapie 艣wiata i wybierzcie Drop Info.
Inne sposoby to:

  • Nieznane zwoje (Unknown Scrolls)
  • Social Summon
  • Mistyczne zwoje (Mystical Scrolls)
  • Mystical Summon
  • Zwoje 艣wiat艂a i mroku (Scroll of Light & Darkness)
  • Z legendarnych zwoj贸w
  • Monster Scrolls 鈥 W przeciwie艅stwie do innych zwoj贸w ten mo偶e by膰 u偶yty do zdobycia specyficznego potwora. Znajdziemy owe zwoje w Sekretnych Dungeonach.
  • Fire Scrolls 鈥 U偶ywane w Summonhenge, aby zdoby膰 3-gwiazdkowe do 5-gwiazdkowych potwor贸w ognia.
  • Wind Scrolls – U偶ywane w Summonhenge, aby zdoby膰 3-gwiazdkowe do 5-gwiazdkowych potwor贸w wiatru.
  • Water Scrolls – U偶ywane w Summonhenge, aby zdoby膰 3-gwiazdkowe do 5-gwiazdkowych potwor贸w wody.
  • W 艢wi膮tyni 呕ycze艅 (Temple of Wishes)
  • Z zada艅
  • Za osi膮gni臋cia w rankingach na Arenie
  • W bonusach za codzienne logowania
  • Za zaproszenia do gry innych graczy

Gry podobne