Wielka zmiana nadchodzi do The Elder Scrolls Online – a dokładnie z Aktualizacją 46, która wprowadzi coś, na co wielu graczy czekało od dawna: system podklas! Już niedługo, bo w czerwcu, będziesz mógł mieszać i dopasowywać umiejętności z aż trzech różnych linii skilli, tworząc własne, unikalne buildy. Twórcy z ZeniMax postanowili dokładnie przybliżyć, jak to będzie działać, jakie będą ograniczenia, co można z tym zrobić i dlaczego w ogóle zdecydowali się wprowadzić to właśnie teraz.
Najpierw dobra wiadomość dla weteranów – jeśli masz już na koncie przynajmniej jedną postać na 50. poziomie, to w momencie startu systemu podklas, od razu będziesz mógł go odblokować. Wystarczy przejść krótkie, wprowadzające zadanie fabularne – i gotowe! Po jego ukończeniu uzyskasz pełen dostęp do wszystkich 21 linii umiejętności, które będzie można swobodnie łączyć i rozwijać, choć z kilkoma rozsądnymi ograniczeniami.
Najważniejsze z nich? Jeśli chcesz połączyć więcej niż jedną linię umiejętności z konkretnej klasy – musisz grać właśnie tą klasą. Proste i logiczne. Reszta należy do ciebie – to ty decydujesz, jaki efekt końcowy chcesz osiągnąć, jakie skille do siebie pasują i jaki styl rozgrywki ci odpowiada.
Projektantka systemów w ESO, Carrie Day, zwraca uwagę na coś bardzo ciekawego: „W grze The Elder Scrolls Online można było do tej pory zmieniać niemal wszystko – wygląd postaci, imię, rasę, a nawet frakcję – ale jedna rzecz zawsze była stała: klasa. I to właśnie się zmienia.” Od teraz nie będziesz musiał tworzyć nowej postaci tylko po to, by poczuć klimat walki nową klasą. Ten nowy system nie tylko pozwala eksperymentować z różnymi stylami walki, ale też wymusza kreatywność, zmusza do kombinowania, przemyślenia i budowania swojej postaci od nowa – po swojemu.
I spokojnie, jeśli jesteś fanem klasycznej rozgrywki i wolisz trzymać się jednego, „czystego” stylu, twórcy również o tobie nie zapomnieli. Wyraźnie podkreślają, że nie próbują w żaden sposób osłabiać klasycznych buildów. To, co znasz i lubisz, nadal będzie działać. Ale wiadomo – balans to podstawa, więc system będzie miał wbudowane kompromisy. Carrie Day tłumaczy to tak: „Jeśli wybierzesz wyłącznie ofensywne linie umiejętności, to automatycznie stajesz się bardziej zależny od reszty drużyny – potrzebujesz ich wsparcia w leczeniu, ochronie i utrzymaniu się przy życiu”.
A skoro już mowa o nowych możliwościach, to pojawia się pytanie o balans. Twórcy zapewniają, że są tego w pełni świadomi. Będą monitorować nowe kombinacje i słuchać opinii graczy, by wszystko było jak najbardziej sprawiedliwe i dobrze zbalansowane.
Aktualizacja 46 wyląduje na PC/Mac już 2 czerwca, a na konsolach 18 czerwca. Szykuj się na zupełnie nowy sposób grania w ESO – pełen eksperymentów, świeżości i swobody tworzenia postaci dokładnie takiej, jaką chcesz.
Aktywność komentująych