Age of Magic to jedna z najnowszych gier od studia Playkot, której opis znajdziecie tutaj. Dziś skupimy się jednak na napisaniu poradnika do Age of Magic, gdzie dowiecie się podstaw na temat bohaterów, jednostek czy możliwych strategii walki, które będą gotowe do wykorzystania na arenie czy a pozostałych trybach gry.

Kompozycje teamu, najlepszych zestaw bohaterów

Gdy tylko osiągniecie poziom 11-ty powinieneś mieć pięciu podstawywch bohaterów – Rolanda, Rogar, Taneda, Bellara czy jednostki jak Kobold i jego odmiany. Z pewnością powinniście do tego czasu odblokować pierwszą leczącą jednostkę Kharannah. Gdy zdobędziecie 24-ty poziom powinniście mieć dwie jednostki Kobold jak i do wyboru za darmo bohaterów takich jak Infernus czy Abyss Hound.


W zależności od doświadczenia powinieneś mieć w swoim składzie co najmniej dwóch herosów walczących wręcz – Rolanda i Tanede. Rolanda powinniście zabierać niemalże zawsze do walki, gdyż macie go od początku i możecie do tego czasu rozwinąć jego rzadkość na wysoki poziom. Powinniście też mieć Rogara, który będzie w naszym teamie jako tank, nie zadaje wielu obrażeń w podstawowym ataku ale ma specjalnego skilla zadając obrażenia wszystkim przeciwnikom i co najważniejsze może przyjąć na siebie olbrzymią ilość obrażeń dzięki wysokim statom odnoszącym się do życia i wytrzymałości. Mając już Kharannaha to bierzcie go ze sobą, aby leczył team w trakcie walki. Będzie on atakowany jako pierwszy i właśnie dlatego potrzebujecie Rogara jako typowego tanka, który będzie za wszystkich zbierał łupnia w walce. Kharannah oprócz leczenia jednostek posiada specjalną umiejętność wskrzeszania herosa.

Twój piąty bohater

Będziesz miał kilka opcji dla swojego piątego bohatera, który może służyć jako rodzaj dzikiej karty. Na przykład możesz użyć jednostki dystansowej, takiej jak Bellara lub Eraser, aby rzucić ofensywne zaklęcia. Bellar jest przydatny, ponieważ jedna z jego specjalnych umiejętności zmusza przeciwnika do tego, aby pominąć turę, podczas gdy Eraser może rzucać czar, który atakuje wszystkie jednostki po stronie wroga. Nie ma znaczenia, czy chcesz walczyć w zwarciu, czy all-range, z pewnością polubicie Spear Kobold, ponieważ ma on specjalne umiejętności, które pozwalają mu ukryć się na jedną turę, zebrać odpowiednią siłę, by zadać 35% więcej obrażeń w kolejnej turze. Działa to szczególnie dobrze, jeśli po jego ukryciu uruchamiasz drugą umiejętność specjalną – włócznia.

Jak wspomnieliśmy powyżej, nie ma znaczenia, czy wszyscy w twojej drużynie zadają obrażenia w walce wręcz czy dystansowe, a w związku z tym nie ma znaczenia, gdzie je postawisz na polu bitwy. Ponieważ jest to turowa strategia RPG, możesz zaatakować dowolnego wroga na polu bitwy, podczas gdy oni mogą zrobić to samo i zaatakować dowolną z Twoich jednotek, bez względu na to, czy twoi bohaterowie znajdują się w pierwszym, czy w drugim rzędzie. Innymi słowy – nie ma potrzeby przejmowanie się ustawieniem.


Automatyczna walka to zły wybór!

Graliśmy w turowe gry RPG, w których tryb automatyczny może być całkiem sprytny, ale niestety tak nie jest w tej grze. Nawet dość często auto-bitwa spowoduje, że twoi bohaterowie wykorzystają swoje umiejętności w niewłaściwym czasie lub trafią na niewłaściwego wroga. Zamiast więc ukończyć etap z trzema gwiazdkami, możesz skończyć z dwiema, albo co gorsza, jedną gwiazdką, lub zostać pokonanym. W tym przypadku zdecydowanie zalecamy samodzielną walkę w bitwach, a nie używanie automatycznej bitwy, chyba że Playkot wyda poprawkę, aby automatyczna bitwa była bardziej inteligentna. Oczywiście, możesz go użyć, gdy odtwarzasz ukończone wcześniej poziomy ręcznie, ale prawdopodobnie będziesz to robił tylko wtedy, gdy skończy Ci się Sfera Pamięci.

Tryb Hard to większe nagrody

Po ukończeniu gry i zdobyciu trzech gwiazdek we wszystkich etapach na poziomie trudności Normalny, odblokujesz poziomy typu Hard, która urozmaicają rozgrywkę, poprzez postawienie nas naprzeciw tych samych wrogów, z którymi spotkałeś się w trybie Normal, tylko z tą różnicą, że w trybie Hard są znacznie silniejsi. Oczywiście, to będzie dla ciebie większym wyzwaniem w porównaniu do tego, gdy pokonałeś tych tych samych wrogów w Normal, ale dostajesz lepsze nagrody jakościowo, szczególnie te, których w przyszłości możesz potrzebować, jeśli ulepszysz swój poziom wyposażenia. Otrzymasz także więcej Odłamków Bohaterów za pokonanie poziomu w Hard po raz pierwszy. Ale jest jeszcze jeden dodatkowy aspekt, o którym powinieneś pamiętać, zwłaszcza jeśli używasz Sfer pamięci – każdy etap w Hard kosztuje 12 jednostek energii czyli dwa razy tyle energii, ile potrzebujesz, aby ukończyć etap Normalny. Kolejnym ograniczeniem jest to, że możesz grać na scenie w trybie Hard maksymalnie pięć razy dziennie. To ogranicza nieco możliwości zabawy, ale w większości przypadków nie wystarczy Ci czasu, aby w ciągu jednego dnia powtórzyć etap Hard pięć razy.

Odwiedzaj Tomb Of Horrors

Tomb of Horrors jest odblokowany na poziomie gracza 20 i to całkiem ciekawy tryb gry. Przechodzisz serię 12 etapów walcząc z wrogami AI, których stopniowo jest coraz trudniej pokonać, gdyż zwiększa się ich Moc Oddziału. Wasze oddziały nie będą w stanie odzyskać utraconego PŻ, chyba że uzdrowiciel załatwi tę sprawę podczas bitwy, a gdy bohater zostanie zabity pod koniec bitwy, nie będzie można go wskrzesić, aby wziąć udział w kolejnych bitwach. Możecie jednak zastępować bohaterów.


Zwycięskie bitwy w Tomb of Horrors nagradzają Cię srebrem, XP i diamentami, z których ostatnie można wykorzystać do zakupu przedmiotów w sekcji „Tomb of Horrors”. Ta sekcja zawiera Hero Shards i przedmioty, którymi możesz wyposażyć w swoich bohaterów lub użyć ich jako materiałów rzemieślniczych, aby uzyskać dla nich wyższy poziom wyposażenia.

Zbierz przyjaciół

Po osiągnięciu poziomu 22 gracza odblokujesz możliwość dodawania znajomych do gry i korzystania z funkcji społecznościowych Age of Magic. To jest coś, co zdecydowanie zalecamy, a jeśli nie masz znajomych, którzy grają w tę grę, zawsze możesz dodać ludzi, z którymi spotykasz się na Arenie. Główną zaletą dodawania znajomych jest możliwość dodania szóstego bohatera do drużyny, w postaci głównego bohatera danego przyjaciela, co może być kluczowe, ponieważ trudność etapów kampanii wzrasta, a coraz trudniej jest uzyskać w nich trzy gwiazdki. Możesz także użyć takich bohaterów na specjalnych wydarzeniach, które odblokowują się na poziomie 26. Chcesz mieć dodatkową przewagę niezależnie od trybu gry więc nie wstydź się i dodaj znajomych do gry!

Nie odświeżaj na siłę elementów w sklepie

Więc robiłeś jakieś „zakupy”, żeby tak rzec, i właśnie użyłeś swoich rubinów, diamentów lub innych walut, by kupić Odłamki Bohaterów. Ale nie masz ich wystarczająco dużo, aby odblokować bohatera, którego chciałeś i chcesz kupić więcej tego samego przedmiotu (w przykładzie tym odłamków), ale tu zaskoczenie bo nie możesz ich znowy kupić, chyba że zaczekasz kilka godzin. Nie ma znaczenia, czy są to odłamki, sprzęt, czy materiały rzemieślnicze – chyba że zapłacisz 50 złotych monet, aby odświeżyć ofertę sklepu, musisz poczekać, zanim kupisz więcej tego samego przedmiotu co wcześniej! Sugerujemy poczekać na odświeżenie, ponieważ złoto najlepiej wydać na zakup sfer pamięci i energii.

Czy warto kupować skrzynie?

Wracając do Sklepu, być może zastanawiasz się nad odwiedzeniem sekcji Skrzynie, która jak sama nazwa wskazuje, zawiera kilka skrzyń, które możesz kupić, zaczynając od Skrzyni z zasobami, która kosztuje 350 monet i zawiera 50 Pamięci Sfer, 200 energii czy 45 000 sztuk srebra z „szansą” na zdobycie odłamków rzadkiego bohatera. Zalecamy trzymanie się z daleka od tego rodzaju zakupów, zamiast tego możesz rozważyć wydanie swoich monet, o ile masz ich 1950, na zakup Arekhon, Kobolda lub demonicznej klatki, która zawiera od 10 do 25 shardów, 100 Sfer pamięci i od 60 000 do 500 000 srebra. Chociaż jest to dużo zasobów, a także kilka odłamków, które mogą pozwolić ci odblokować więcej bohaterów, wydaje się, że nie powinny one stanowić większego priorytetu na wczesnych i pośrednich etapach gry. Ukończenie etapów i ich szlifowanie w trybie Arena i Tomb of Horrors, są prawdopodobnie lepszymi sposobami, aby zdobyć Hero Shards dla Koboldów, Arekhon Undead i Demons.

Co musisz wiedzieć o ulepszeniach bohatera?

Wiesz już jak ważne jest ulepszanie swoich bohaterów w taki czy inny sposób podczas grania w Age of Magic. Wierzymy jednak, że ten temat wymaga dłuższej, bardziej rozbudowanej analizy, aby wyjaśnić ten proces, który należy przyznać, różni się od zwykłej gry RPG.

Spójrz na wizerunek swojego bohatera i sześć ikonek szkła powiększającego otaczającego jego obraz. Każda ikona oznacza miejsce na różnego rodzaju przedmioty, w które można wyposażyć bohatera. Wypełnij wszystkie te miejsca, a będziesz mógł użyć guzika Rarefy, który wzmocni poziom ekwipunku co zwiększy statystyki sprzętu, a co za tym idzie bohatera. Wspomniane sloty po tym procesie zmieniają kolor na zielone i na nowo można je wypełniać. Niektóre przedmioty do slotów trzeba utworzyć z zebranych materiałów, wystarczy kliknąć na dany slot (ikonę szkła powiększającego), aby zobaczyć co potrzebujesz aby wypełnić to miejsce. Wszelkie ulepszenia bohatera wymagają zawsze srebra, nie ważne czy ulepszamy umiejętności, ekwipunek czy zwiększamy rzadkość (gwiazdki i ich ilość).

Wydarzenia i turnieje

Turnieje zostają odblokowane na poziomie 25 i będą okazją do wygrania ekscytujących nagród w serii bitew przeciwko innym graczom. Pamiętaj jednak, że turnieje odbywają się tylko w piątki, a aby wziąć w nich udział, musisz walczyć na arenie 24 godziny przed kickoffem.
Podobnie wydarzenia oferują niektóre z bardziej ekscytujących nagród w grze Age of Magic, ale największym wyzwaniem jest spełnienie pewnych wymagań, aby wziąć w nich udział – mogą to być twoi bohaterowie będący na określonym poziomie lub będą musieli posiadać odpowiednią ilość gwiazdek lub samo posiadanie określonych bohaterów. Ale jakich nagród można się spodziewać, jeśli pomyślnie przejdziecie na którymkolwiek etapie tych wydarzeń? Nagrody mogą się różnić, ale wydają się zawierać rzadkie odłamki bohaterów.


Gry podobne