Ej, jak jeszcze nie słyszałeś – to ogarnij szybko, bo dziś w nocy wjechała jedna z najbardziej konkretnych aktualizacji, jakie widzieliśmy w Once Human do tej pory. Mamy nowy sezon gameplayowy, nowe eventy, dwie świeże mapy, a do tego coś, co ucieszy każdego, kto patrzy z niepokojem na miejsce na swoim dysku: gigantyczna optymalizacja plików gry!
Starfall Inversion – czyli sezon pierwszy Visionary Wheel
Zacznijmy od najciekawszego. Twórcy uruchomili pierwszy sezon w ramach Visionary Wheel – i szczerze? Totalny kosmos. W wybranych momentach (na serwerach oznaczonych tagiem Visionary Wheel) odpalają się tzw. „gravitational tides” – specjalne eventy, podczas których wszystko, dosłownie wszystko, zaczyna zachowywać się, jakby było na Księżycu. Grawitacja się zmienia, postacie i pojazdy zaczynają fruwać, a ty masz 30 minut na to, żeby polatać po okolicy i zgarnąć loot w totalnie odrealnionym stylu.
A to nie wszystko – do tego dochodzą specjalne modyfikacje przedmiotów, które pomogą ci ogarnąć latanie, skakanie, unikanie ścian i innych graczy, którzy też próbują się odnaleźć w tym dziwacznym, ale mega satysfakcjonującym chaosie. To jakby połączyć Destiny z PUBG i dodać grawitację z Moonbase Alphy. Szalony klimat, serio – trzeba to przeżyć.
Gra działa szybciej i zajmuje mniej miejsca?!
I teraz coś, co zaskoczyło wszystkich, ale na plus. Po tej aktualizacji (ok. 73 GB przy pobieraniu), Once Human będzie ważyć nawet 18-20 GB mniej niż przedtem. Tak, dobrze przeczytałeś. Gra, mimo że zyskała nowe ficzery, teraz zajmuje mniej miejsca na dysku. Wszystko przez mega sensowną optymalizację klienta PC, o której twórcy pisali już w poprzednich blogach.
W praktyce? Więcej miejsca na inne gry, lepsza wydajność, mniejsze lagi i szybciej wchodzące assety. Jeśli miałeś problemy z płynnością, teraz może się okazać, że w końcu zagrasz na tym, co masz – bez spadków FPS czy wiecznych loadingów.
Dwa nowe tryby – PvE i PvP w Early Accessie
A jeśli wciąż ci mało, to mamy jeszcze dwie nowe mapy:
- Nowy tryb PvE – idealny dla tych, którzy wolą eksplorację i strzelanie do AI, zamiast ginąć z rąk jakiegoś tryharda z klanowym tagiem.
- Nowa mapa PvP – i to nie byle jaka, tylko hardcore’owy tryb, o którym devowie mówili już wcześniej. To coś dla tych, którzy chcą się sprawdzić na poważnie, bez taryfy ulgowej.
No i wiadomo – jak zawsze pojawił się cały pakiet mniejszych (i większych) poprawek balansu, nowości w gameplayu, usprawnień interfejsu itd. Tego jest naprawdę sporo, więc jak chcesz przejrzeć wszystkie zmiany, to polecam zajrzeć na oficjalnego bloga Once Human – tam jest rozpiska na spokojnie.
Podsumowując?
Jeśli miałeś chwilową przerwę od Once Human – to jest idealny moment, żeby wrócić. Grawitacyjne eventy to czyste złoto, nowy sezon wciąga od pierwszej minuty, a fakt, że gra działa lepiej i waży mniej to już tylko wisienka na torcie. No i kto nie chciałby poskakać czołgiem w niskiej grawitacji, a przy okazji rozstrzelać paru przeciwników?
💬 Daj znać, czy już testowałeś Starfall Inversion! Co myślisz o nowym PvP? I najważniejsze – ile ci się zwolniło na dysku? 😄
Aktywność komentująych