W Art of War możesz zapisać maksymalnie do trzech formacji. Opcja odblokowuje się w tym samym czasie co Arena, czyli na 30 poziomie. Aby z niej korzystać musisz iść na pole walki i wejść do koszar. W prawym, górny rogu ekranu gry zobaczysz ikonę formacji, wybierz i ustaw 3 różne.


Formacje obronne

Gdy odblokujesz arenę na poziomie 30-tym, otrzymasz także funkcję stworzenia formacji obronnej. To dość istotna opcja, która pozwala Ci stworzyć najlepsze ustawienie jednostek w razie ataku innego gracza na Ciebie, na Arenie.

Pamiętajcie, że inni gracze mogą atakować naszą armię w dowolnym momencie, nawet gdy jesteśmy offline. Nie zapomnijcie zatem sprawdzać logów bitwy i podjąć się zemsty na atakującym Was osobniku. Dodatkowo dzięki przeglądaniu dzienników walk możecie poprawiać swoje formacje obronne. Uczyć się na własnych błędach.

Jak właściwie ustawiać jednostki w formacji?

Po osiągnięciu poziomu 60-tego możesz wreszcie wykorzystać całe pole bitwy (siatka 7×7). Twój bohater może zostać umieszczony w lewym, prawym i środkowym okręgu taktycznym. Zwykle klasyfikujemy pole bitwy gracza według 7 rzędów i powiemy Ci, które wojska są najbardziej odpowiednie dla którego rzędu.


Zalecane jednostki na 1 rzędzie:

  1. Początkowe poziomy: Gobliny Kamikadze, Paladyni, Ogr Wojownik, Nieumarli
  2. Środkowy etap gry: Nieumarli, Gobliny Kamikadze, Pielgrzymi, Voodoo Dolls, Dyniowy Strażnik, Rycerz Templariusz, Awanturnicy, Yasha.
  3. Na wysokich poziomach: Nieumarli, Praktykant Magii, Łowca Dusz, Voodoo Dolls, Dyniowy Strażnik, Łowca Dusz, Meteorytowy Golem, Kamienny Golem, Rycerz Nosorożca, Święty Miecznik, Guślarski Totem.

Zalecane jednostki na 2 i 3 rzędzie:

  1. Początkowe poziomy: Nieumarli, Heroldzi Ognia, Balista (stawiajcie je na krańcowych polach po obu stronach, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo otrzymania obrażeń).
  2. Środkowy etap gry: Nieumarli, Voodoo Dolls, Pielgrzymi, Awanturnicy, Peltaści (w dużych ilościach)
  3. Na wysokich poziomach: Balista (stawiajcie je na krańcowych polach po obu stronach, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo otrzymania obrażeń), Voodoo Dolls, Peltaści (w dużych ilościach), Meteorytowy Golem, Święty Miecznik.

Zalecane jednostki na 4 rzędzie:

Pierwsza opcja:

  1. Początkowe poziomy: Katapulta, Łucznicy, Mag Ognia, Mag Lodu, Balista;
  2. Środkowy etap gry: Katapulta, Mag Lodu, Balista, Mag-Kapłan, Byk Wiedźmin;
  3. Na wysokich poziomach: Mag Lodu, Balista, Mag-Kapłan, Byk Wiedźmin, Mroźni Łucznicy;

Druga opcja:


Ta opcja ma na celu uczynienie 4-tego rzędu tak pustego, jak to tylko możliwe, aby oddzielić rzędy tylne i przednie od siebie i zmniejszyć obszar ataków i umiejętności obszarowych wrogów.

  1. Początkowe poziomy: Katapulta, Łucznicy, Mag Ognia, Mag Lodu, Balista, Praktykant Magii, Skrytobójcy;
  2. Środkowy etap gry: Katapulta, Mag Lodu, Balista, Praktykant Magii, Skrytobójcy, Mag-Kapłan;
  3. Na wysokich poziomach: Katapulta, Mag Lodu, Balista, Praktykant Magii, Skrytobójcy, Mag-Kapłan;

Zalecane jednostki na 5 rzędzie:

  1. Początkowe poziomy: Katapulta, Łucznicy, Mag Ognia, Mag Lodu, Balista;
  2. Środkowy etap gry: Katapulta, Mag Lodu, Balista, Mag-Kapłan, Byk Wiedźmin;
  3. Na wysokich poziomach: Katapulta, Mag Lodu, Balista, Mag-Kapłan, Byk Wiedźmin, Mroczna Wiedźma, Mroźni Łucznicy;

Zalecane jednostki na 7 rzędzie:

  1. Początkowe poziomy: Nieumarli, Gobliny Kamikadze, Heroldzi Ognia, Paladin, Ogr Wojownik;
  2. Środkowy etap gry: Nieumarli, Gobliny Kamikadze, Heroldzi Ognia, Voodoo Dolls, Pielgrzymi, Awanturnicy, Łowca Dusz, Dyniowy Strażnik, Statek Piracki;
  3. Na wysokich poziomach: Nieumarli, Gobliny Kamikadze, Heroldzi Ognia, Voodoo Dolls, Łowca Dusz, Dyniowy Strażnik, Statek Piracki, Meteorytowy Golem, Kamienny Golem, Guślarski Totem, Święty Miecznik;

Gry podobne