Unearthed Arcana znowu czaruje! 9 magicznych podklas do D&D, w tym zupełne nowości

Dungeons & Dragons znowu zaskakuje fanów magii! Najnowsze Unearthed Arcana (czyli wersja testowa nowych mechanik) właśnie wylądowało i tym razem przynosi ze sobą aż dziewięć nowych magicznych podklas, w tym siedem odświeżonych klasyków i dwie zupełnie nowe perełki! Wśród powracających znajdziemy m.in. Transmutera, Arcane Archera czy Kleryka z Domeny Arkanicznej, a nowości to tajemniczy Tatuażowy Mnich oraz klimatyczny Czarodziej Przodków.

Gracze mogą już teraz sprawdzić te propozycje w grze, przetestować jak się nimi gra i – co ważne – podzielić się swoimi wrażeniami z twórcami. To wszystko, zanim na dobre zagoszczą w oficjalnych podręcznikach!

Magia w natarciu – dziewięć nowych archetypów

Nowe Unearthed Arcana to prawdziwa gratka dla fanów wysokiej magii i klas zaklinających rzeczywistość. Wizards of the Coast przygotowało zestaw dziewięciu archetypów klas, które aż kipią od magicznej energii. Siedem z nich to nowe wersje już znanych stylów gry, ale wszystkie dostały solidne ulepszenia.

  • Arcana Domain Cleric teraz nie tylko lepiej zna się na swojej głównej umiejętności (Arcana), ale może też modyfikować zaklęcia ofensywne i defensywne, co daje mu więcej elastyczności na polu bitwy.
  • Arcane Archer Fighter zyskał więcej biegłości (np. w broniach dystansowych), więcej magicznych strzałów, no i dostaje swoje kluczowe zdolności szybciej niż wcześniej.
  • Czterej dobrze znani czarodzieje – Conjurer (Przywoływacz), Enchanter (Zaklinacz), Necromancer (Nekromanta) i Transmuter – zostali porządnie odświeżeni. Każdy z nich otrzymał sporo zmian, które sprawiają, że w końcu warto po nich sięgnąć.
  • Hexblade Warlock też doczekał się poprawek – dorzucono mu np. nowe zdolności jak Unyielding Will (czyli odporność psychiczna w wersji turbo) i Malign Brutality, czyli brutalna, złowroga siła.

Pełna lista podklas w tym playteście:

  • Kleryk – Arcana Domain
  • Wojownik – Arcane Archer
  • Mnich – Tattooed Warrior (NOWOŚĆ)
  • Czarodziej – Ancestral Sorcery (NOWOŚĆ)
  • Czarnoksiężnik – Hexblade
  • Czarodziej – Conjurer
  • Czarodziej – Enchanter
  • Czarodziej – Necromancer
  • Czarodziej – Transmuter

Nowości, które robią wrażenie

Z dwóch nowych podklas szczególnie wyróżnia się Tattooed Warrior Monk, który trochę przypomina starego znajomego – Mnicha z Drogi Czterech Żywiołów (z edycji 2014). Różnica? Teraz używa magicznych tatuaży na swoim ciele, które pozwalają mu rzucać czary, redukować obrażenia i wykonywać niesamowite akrobacje, korzystając przy tym z Focus Points.

A Ancestral Sorcerer? To klasa, która łączy charyzmę ze starożytną, magiczną linią krwi. Dzięki niej dodajesz swój modyfikator Charyzmy do testów Inteligencji, ulepszasz wrodzoną magię, a także wzmacniasz działanie zaklęć takich jak Counterspell, Dispel Magic i efektów wymagających koncentracji. Wygląda na to, że to będzie świetna opcja dla tych, którzy lubią grać postaciami o mistycznym dziedzictwie.

Gdzie to wszystko trafi?

Na razie nie wiadomo, w której książce D&D zobaczymy te podklasy oficjalnie. W sierpniu ma się pojawić dodatek „Eberron: Forge of the Artificer”, który najpewniej skupi się na klasie Artificera. W październiku planowany jest jeszcze niezatytułowany dodatek z podklasami grozy, a listopad przyniesie „Forgotten Realms Player’s Guide”, gdzie trafią opcje testowane już na początku roku.

Co do tych dziewięciu magicznych archetypów – istnieje duża szansa, że pojawią się dopiero w nieujawnionych jeszcze projektach planowanych na 2026 rok lub później. Tak samo zresztą jak nadchodzący Psion, który też został ujawniony w ostatnich miesiącach.

Chcesz mieć wpływ? Masz okazję!

Oficjalna ankieta z opiniami rusza 3 lipca. To moment, kiedy gracze mogą wyrazić swoje zdanie na temat każdej z dziewięciu podklas, zasugerować poprawki albo po prostu pochwalić to, co działa świetnie.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *