Dziś mam dla Was krótki poradnik do gry My Sunny Resort, który wyjaśni Wam podstawy gry jak i odpowie na pytanie „Jak grać”. Wystarczy kliknąć w interesujący Cię temat z listy linków poniżej, aby przejść do sekcji z opisem.


Hoteldolary, muszelki i bank

W grze My Sunny Resort występują dwie waluty: Hoteldolary i Muszelki.

Jak zdobywać Hoteldolary?

Hoteldolary są podstawową walutą gry. Dzięki nim możliwy jest zakup większości rzeczy w grze takich jak kwatery, meble, budynki, dekoracje i ścieżki. Można je zdobyć poprzez:

  • Wypisywanie gości po tym jak wykorzystają całą kasę urlopową.
  • Odbieranie dochodów z budynków
  • Wykonywanie zadań głównych
  • Awansowanie na wyższe poziomy
  • Zdobywanie sukcesów
  • Sprzedawanie niepotrzebnych przedmiotów
  • Wylosowanie specjalnych kart w boosterach

Jak zdobyć Muszelki?

Muszelki są walutą premium. Nie są one konieczne do rozwoju konta w grze. Pozwalają one na zakup unikatowych dekoracji i budynków, przyspieszanie produkcji, zatrudnianie lepszych pracowników w budynkach oraz pomocników w ośrodku. Muszelki można zakupić za prawdziwe pieniądze w banku. Czasem można je zdobyć również jako nagrodę w grze, za awans na wyższy poziom doświadczenia, z boosterów lub specjalnych dekoracji 5. poziomu takich jak Statek piratów.

Bank

W banku możesz wymienić muszelki na hoteldolary (hoteldolarów na muszelki nie da się wymienić). Po kliknięciu przycisku Sklep z muszlami zostaniesz przeniesiony na stronę z płatnościami Upjers, gdzie możesz kupić walutę premium za realne pieniądze. Do zakupów dodawane są prezenty takie jak unikatowe dekoracje i specjalni goście do ośrodka. Jednorazowo do zakupu minimum 12 muszelek można otrzymać słodkiego żółwika Tortugę, który obdaruje Was punktami doświadczenia i hoteldolarami co 10 godzin.

Booster / Części kart i ich wymiana


Co to jest booster?

Za pomocą boostera możesz nabyć rzadkie karty lub części kart.
Każdego dnia możesz skorzystać z gratisowego brązowego pakietu booster i otrzymać 4 karty. Odkrycie pozostałych kart lub kart ze srebrnego i złotego zestawu kosztuje muszelki.

Jak działa gra booster?

Kliknij na talię kart znajdującą się po lewej stronie ekranu. W przypadku gdy chcesz odebrać gratisowe karty, kliknij na brązowy zestaw i odkryj 4 z 8 kart. Odkrycie kolejnej karty kosztuje muszelki.
Po prawej stronie wyświetli się lista z kartami lub częściami kart danego zestawu.

Jaka jest różnica między brązowym, srebrnym i złotym zestawem?

Brąz, srebro i złoto symbolizują wartość znajdujących się w pakiecie kart lub części kart, ponadto wyższa wartość boostera zwiększa szansę na otrzymanie bardzo rzadkich kart.

Co to ​​są karty i części kart?

Karty to nazwa wszystkich przedmiotów i sklepów w MySunnyResort. Poprzez zbieranie kart i części kart możesz otrzymać przedmiot lub część sklepu bez potrzeby zakupu w sklepie. Poza tym możesz zdobyć karty, które zwykle dostępne są wyłącznie za muszle.

Jak zdobyć części kart?

Części kart możesz zdobyć w następujący sposób:
– odwiedzając ośrodki wczasowe znajomych i pomagając im: za gwiazdki przyjaźni otrzymasz części kart
– odkrywając codzienny booster
– wymieniając się częściami kart z przyjaciółmi
– kupując brakujące części kart

W jaki sposób mogę wymienić zebrane części kart?

Najpierw musisz dostać się do przeglądu części kart. W tym celu kliknij ikonę Części kart w głównym menu u góry ekranu. Następnie musisz wybrać kartę do wymiany i kliknąć ikonę Wymień w lewym dolnym rogu ekranu. Kolejnym krokiem jest wybór slota wymiany. Pierwszy slot jest darmowy, za kolejne 3 trzeba zapłacić hotelodolarami, natomiast dodatkowe 4 sloty wymiany są dostępne za muszelki. Po wybraniu slota należy znaleźć pożądaną kartę i kliknąć ikonę Wymień karty. W tym momencie musimy zdecydować do kogo chcemy wystawić naszą ofertę. Jeżeli nie wybierzemy żadnego z przyjaciół to oferta zostanie wystawiona do wszystkich graczy. Po wybraniu adresata wymiany klikamy ikonę Kontynuuj. Na koniec należy potwierdzić wymianę.

Czy mogę zobaczyć jakie oferty wystawili moi przyjaciele?

Tak, możesz. W tym celu kliknij Części kart, a następnie na Oferty. Jeżeli zainteresuje Cię jedna z ofert, to wystarczy na nią kliknąć i wybrać opcję Przyjmij ofertę.

Czy mogę zobaczyć jakie oferty wystawili inni gracze na moim serwerze?

Nie, nie możesz. Na liście znajdują się tylko oferty Twoich przyjaciół.

Właśnie złożyłem części karty ROWER i nigdzie jej nie mam. Moje pytanie dlaczego?

Każdy ośrodek ma określony zestaw kart. Niektóre karty występują we wszystkich inne tylko w określonym. Wspomniany rower jest kartą przyporządkowaną do ośrodka górskiego i tylko tam można ją wykorzystać. Po wejściu do ośrodka górskiego rower będzie czekał w składzie z kartami (na dole ekranu).
Wystawiłem ofertę do wszystkich, znajoma wystawiła ofertę odwrotną (tzw. lustrzankę). Dlaczego karty nie zostały wymienione?
Możliwe, że omyłkowo zostały wystawione oferty bardzo podobnych, ale nie takich samych kart. W przypadku gdy dana karta występuje w więcej niż jednym ośrodku należy zwrócić uwagę na ikonkę w prawym górnym rogu oraz jej wartość co pozwoli uniknąć pomyłki. Zostało to przedstawione poniżej na przykładzie telewizora.

Zadania główne u doradcy

Po lewej stronie ekranu znajdziesz doradcę (przycisk z głową). Ma on dla Ciebie nie tylko cenne wskazówki (Porady) i przegląd logów systemu, lecz także tak zwane zadania/questy główne, za których wykonanie możesz otrzymać punkty doświadczenia, hotelodolary, a czasem również i muszelki. Nowe zadania główne otrzymujesz od doradcy przy zdobyciu kolejnego poziomu, jednakże nie przy każdym poziomie. Jako bonus zadania główne opowiadają historię powstania świetnie prosperującego wczasowiska znanego na całym świecie.

Minizadania

Po lewej stronie okna gry bezpośrednio pod doradcą znajdziesz tak zwane minizadania, których wykonanie nagradzane jest różną ilością punktów doświadczenia. Jeśli klikniesz na przycisk danego zadania, zostaniesz przeniesiony do sklepu lub takiego miejsca, które pomoże wykonać Ci dane zadanie.

W grze występują następujące minizadania:

  • Umieść nowe meble w kwaterach
  • Zasadź więcej kwiatów
  • Umieść nowe meble ogrodowe
  • Zasadź więcej drzew
  • Umieść nową specjalną dekorację
  • Skieruj grupy gości do kwater
  • Wskaż 10 gościom drogę do poszukiwanych atrakcji
  • Wyprodukuj towary
  • Podlej rośliny
  • Sprzedaj produkty gościom
  • Zbierz gwiazdki przyjaźni
  • Zbierz dochody z budynków
  • Odpowiedz na pytania gości
  • Zaproś nowego przyjaciela

Budynek dla personelu

Budynek dla personelu znajduje się po lewej stronie recepcji. Możesz w nim zatrudniać pracowników do sklepów i innego rodzaju atrakcji oraz pomocników w ośrodku. Początkowo budynek dla personelu mieści 5 łóżek dla pracowników. Wraz z rozwojem ośrodka możliwe jest dodanie kolejnych łóżek poprzez rozbudowy.

Zakładka pomocników w ośrodku

W menu pomocników w ośrodku widoczne są następujące kategorie:

  • Boy hotelowy – troszczy się o spełnienie życzeń gości i odpowiedzenie na ich pytania, jeśli posiadasz w magazynie wymagane towary
  • Sprzątaczka – czyści bungalowy
  • Menadżer resortu – zbiera gotówkę ze sklepów i wskazuje gościom drogę do atrakcji
  • Ogrodnik – podlewa kwiaty, krzewy i drzewa

Po kliknięciu na jeden z zawodów zostanie ci wyświetlony wybór pracowników możliwych do zatrudnienia. Pracownicy premium żądają tygodniowej pensji w wysokości 5 muszel i zawierają umowę na 7 dni.

Zakładka pracowników

W Zakładce pracowników możesz zapoznać się z przeglądem aktualnie zatrudnionych pracowników i wolnymi slotami oraz zatrudnić pracowników na wolne stanowiska pracy. Jeśli potrzebujesz nowe sloty dla pracowników, w każdej chwili możesz ulepszyć budynek administracji. Pracownicy zatrudnieni za muszelki mają szczególnie dobre wartości wyjściowe.

Szkolenie pracowników

Aby ulepszyć umiejętności pracowników możesz wysłać ich na szkolenie. Każde szkolenie ulepsza umiejętność twojego wyboru o pół gwiazdki. Pracownik znajdujący się na szkoleniu nie może pracować w ośrodku wczasowym.

Zdolności pracowników:

  • Uprzejmość – zwiększa dochód z pobytu w budynkach oraz napiwki
  • Szybkość – przyspiesza tempo pracy i skraca czas pobytu gości w atrakcjach
  • Kwalifikacje – definiuje ile doświadczenia przyniesie ci praca wykonywana przez pracowników oraz jakie towary mogą produkować.

Postój taksówek

Pierwszy postój taksówek możesz odblokować na poziomie 30. Umożliwia ci on wysłanie gości do innego ośrodka wczasowego lub do przyjaciół jeśli nie masz u siebie wolnego miejsca dla nowych gości lub odpowiednich bungalowów. Na początku masz tylko jedno stanowisko na postoju taksówek, lecz w miarę rozwoju gry możesz zakupić dodatkowe sloty. Codziennie możesz wysłać jedną grupę gości do innego ośrodka lub przyjaciela na danym stanowisku. Aby wysłać gości do innego ośrodka lub przyjaciela po prostu kliknij na gościa czekającego w recepcji, a następnie na „Wyślij”.

Ośrodki wczasowe – plaża, góry i safari

W miarę rozwoju gry możesz rozbudować swój ośrodek wczasowy do sieci ośrodków w różnych zakątkach świata. Po osiągnięciu poziomu 30 otrzymasz możliwość zakupu ośrodka górskiego w dowolnej części świata, na przykład w niemieckich Alpach, Nepalu, Kanadzie lub Peru. Poziom 43 umożliwi ci z kolei otworzenie ośrodka safari w egzotycznych zakątkach świata. Nowe ośrodki wczasowe funkcjonują podobnie jak pierwszy. Również i w nich możesz zatrudnić pracowników , zbudować postój taksówek, oraz całe mnóstwo interesujących atrakcji i malowniczych dekoracji, aby umilić gościom pobyt na urlopie.

Bungalowy

Urlopowiczów przybywających do twojego ośrodka wczasowego umieszczasz w bungalowach różnej wielkości i klasy, począwszy od małego bungalowu po bungalow weselny lub luksusowy.
Naturalnie żadne z gości nie zamieszka w bungalowie bez mebli, dlatego też w pierwszej kolejności musisz je urządzić. Twoi goście mają pewne podstawowe potrzeby, które można zaspokoić przy pomocy standardowego wyposażenia (łóżko, prysznic, telewizor), zanim będzie można oddać bungalow do ich dyspozycji. Każdy bungalow można ponadto zaopatrzyć w indywidualne ściany i podłogi. A jak już dorobisz się na pierwszych gościach, to zajrzyj do sklepu i zapoznaj się z bogatą ofertą mebli i różnego rodzaju przedmiotów wyposażenia wnętrza.

Gwiazdki

Każdy rodzaj mebli, ścian, podłóg i dekoracji posiada pewną wartość komfortu. Im wyższy komfort bungalowu, tym więcej płacą zamieszkujący go goście. W zależności od wartości komfortu w pewnych odstępach czasowych zmienia się również klasa gwiazdek bungalowu. Ma ona zasadnicze znaczenie, gdyż w miarę upływu czasu do twojego ośrodka będą napływać coraz to bardziej wymagający goście, życzący sobie minimalnego komfortu o określonej wartości. Luksusowi goście płacą również więcej za pobyt w twoim wczasowisku.

Życzenie gości i produkty

Od czasu do czasu twoi goście mają specjalne życzenia – szczególny rodzaj jedzenia lub specjalne przedmioty do plażowania, które wyświetlane są nad ich głowami. Naturalnie twoim zadaniem jest spełnienie wszelkich życzeń gości. Produkty wytwarzane są w atrakcjach przez zatrudnionych w nich pracowników. I tak na przykład sprzedawca w sklepiku plażowym produkuje klapki, latawce i zabawki plażowe.

Czy możesz spełnić dane życzenie rozpoznasz po kolorze chmurek nad głowami gości:

Zielony – posiadasz pożądany produkt w magazynie
Żółty – wprawdzie nie posiadasz towaru, ale możesz go wyprodukować
Czerwony – brakuje Ci danego budynku lub nie zatrudniłeś w nim jeszcze pracownika, który mógłby się zając produkcją towaru.

Aby wyprodukować towar, możesz kliknąć bezpośrednio na jego symbol lub wybrać w menu budynku symbol produkcji (skrzynka z plusem). W menu produkcji możesz ustawić ilość towarów, którą chcesz wytworzyć. Produkcja towarów trwa dłużej lub krócej w zależności od ilości towarów przeznaczonych do wyprodukowania. Jak tylko towary będą gotowe, możesz przenieść je do magazynu klikając na symbol towaru nad budynkiem produkcyjnym. Jeśli produkt znajduje się już w magazynie wystarczy kliknąć na chmurkę nad głową gościa, aby spełnić jego życzenie. Początkowo magazyn każdego budynku mieści 5 towarów.

Goście i recepcja

Recepcja znajduje się w każdym ośrodku wczasowym w tym samym miejscu: w północno-centralnej części. Goście przybywają do ośrodka w regularnych odstępach czasu i cierpliwie czekają w recepcji dopóki nie zaoferujesz im miejsca w bungalowie. Częstotliwość przybywania gości zależna jest od popularności twojego ośrodka, która z kolei zależy od dekoracji. Im bardziej popularny twój ośrodek wczasowy, tym szybciej w recepcji pojawiają się nowi goście.

Przy przydzielaniu gości do bungalowów decydującą rolę odgrywają dwa czynniki:

Wielkość grupy – goście życzą sobie bungalowu, do którego będzie pasowała cała grupa (pięcioosobowa grupa stanowczo zaprotestuje przeciw umieszczeniu w małym bungalowie).
Klasa gwiazdek – goście mają różne wymagania. Grupa gości z większą ilością gwiazdek z pewnością będzie protestowała przeciw umieszczeniu w bungalowie jednogwiazdkowym. Z kolei jednogwiazdkowa grupa gości chętnie zamieszka w bungalowie wyższej klasy, płacąc przy tym jednakże jedynie cenę za najniższe standardy.

Na podstawie kolorów chmurek nad głowami gości możesz rozpoznać czy posiadasz bungalowy odpowiednie dla grup gości:

Zielony – posiadasz wolny bungalow odpowiadający życzeniom gości
Pomarańczowy – wprawdzie posiadasz pasujący bungalow, lecz jest on jeszcze zajęty przez inną grupę gości
Czerwony – nie posiadasz pasujących bungalowów dla tej grupy gości w swoim ośrodku wczasowym.

Jeśli nie masz wolnego miejsca dla nowej grupy gości, a aktywowałeś już postój taksówek (dostępny od poziomu 30), możesz wysłać daną grupę gości również do innego ośrodka wczasowego lub do jednego ze swoich przyjaciół.


Gry podobne