艢wiat Harry鈥檈go Pottera od zawsze by艂 pe艂en niezwyk艂ych stworze艅, kt贸re nie tylko zachwyca艂y, ale te偶 odgrywa艂y istotn膮 rol臋 w 偶yciu czarodziej贸w. Od wiernej sowy Hedwigi po zadziornego Krzywo艂apa – zwierz臋ta w uniwersum J.K. Rowling nie s膮 tylko t艂em, lecz cz臋艣ci膮 codzienno艣ci mieszka艅c贸w magicznego 艣wiata. Nic wi臋c dziwnego, 偶e tw贸rcy gry Harry Potter: Hogwarts Mystery postanowili odda膰 ten aspekt rzeczywisto艣ci wirtualnej i zaoferowa膰 graczom mo偶liwo艣膰 adopcji w艂asnego pupila.

W grze mo偶emy zaopiekowa膰 si臋 nie jednym, ale a偶 czterema r贸偶nymi typami zwierz膮t: sow膮, kotem, szczurem i ropuch膮. Ka偶de z nich oferuje inne funkcjonalno艣ci, bonusy oraz estetyczne mo偶liwo艣ci. Co wi臋cej, ich obecno艣膰 nie ko艅czy si臋 na wystroju dormitorium – pupile aktywnie wspieraj膮 nas w rozgrywce, np. regeneruj膮c energi臋, czy towarzysz膮c nam w przygodach.

W tym przewodniku przedstawimy wszystkie najwa偶niejsze informacje dotycz膮ce zdobywania i u偶ywania zwierzak贸w w grze. Opowiemy, gdzie je kupi膰, ile kosztuj膮, jakie daj膮 korzy艣ci i kt贸re z nich op艂aca si臋 zdoby膰 najpierw. Nie zabraknie r贸wnie偶 ciekawostek, strategicznych porad oraz szczeg贸艂owych danych, kt贸re pomog膮 Ci m膮drze zainwestowa膰 zdobyte klejnoty i zbudowa膰 sw贸j w艂asny magiczny zwierzyniec.

Jak zdoby膰 pupila w Harry Potter: Hogwarts Mystery?

Lokalizacje zakupu

Zwierz臋ta mo偶na naby膰 w dw贸ch g艂贸wnych miejscach:

  1. Wie偶e Wschodnie (East Towers): Na pocz膮tku tej lokacji znajduje si臋 kot. Klikni臋cie na niego otworzy menu, w kt贸rym mo偶na wybra膰 i zakupi膰 dowolne dost臋pne zwierz臋.
  2. Dormitorium: W pokoju wsp贸lnym, zale偶nie od wybranego domu, znajduje si臋 dormitorium z czterema miejscami na zwierz臋ta. Klikni臋cie na dowolne z nich otwiera sklep ze zwierz臋tami.

Koszt i dost臋pne zwierz臋ta

Ka偶de zwierz臋 ma okre艣lon膮 cen臋 w klejnotach oraz oferuje unikalne punkty atrybut贸w przy zakupie:

  • Sowa: 320 klejnot贸w; 1665 punkt贸w wiedzy.
  • Kot: 215 klejnot贸w; 1110 punkt贸w odwagi.
  • Szczur: 160 klejnot贸w; 665 punkt贸w empatii.
  • Ropucha: 160 klejnot贸w; 220 punkt贸w wiedzy.

Ka偶de zwierz臋 dost臋pne jest w kilku wersjach kolorystycznych, co pozwala na personalizacj臋 wyboru.

Funkcje zwierz膮t

Zwierz臋ta w grze pe艂ni膮 kilka istotnych funkcji:

  • Regeneracja energii: Ka偶de zwierz臋, po okre艣lonym czasie, oferuje mo偶liwo艣膰 odzyskania punkt贸w energii. Czas odnowienia r贸偶ni si臋 w zale偶no艣ci od zwierz臋cia, np. koty regeneruj膮 energi臋 co 3,5 godziny.
  • Towarzysze w przygodach: Jedno z posiadanych zwierz膮t mo偶e towarzyszy膰 graczowi podczas eksploracji Hogwartu, dodaj膮c uroku rozgrywce.
  • Udzia艂 w wydarzeniach: Niekt贸re zadania i wydarzenia w grze wymagaj膮 posiadania konkretnego zwierz臋cia, np. ropuchy w wydarzeniu „Audition for the Frog Choir”.

Ciekawostki i strategie

  • Darmowa ropucha: Je艣li nie posiadasz ropuchy, mo偶esz j膮 zdoby膰 za darmo podczas wydarzenia „Audition for the Frog Choir” w trzecim roku gry.
  • Efektywno艣膰 energetyczna: Zwierz臋ta r贸偶ni膮 si臋 czasem regeneracji energii. Koty i sowy oferuj膮 szybsz膮 regeneracj臋, co czyni je bardziej efektywnymi w d艂u偶szej perspektywie.
  • Personalizacja: Mo偶liwo艣膰 wyboru koloru zwierz臋cia pozwala na dopasowanie pupila do w艂asnych preferencji estetycznych.

Podsumowanie

Posiadanie zwierzaka w Harry Potter: Hogwarts Mystery to znacznie wi臋cej ni偶 jedynie estetyczny dodatek. To r贸wnie偶 praktyczne wsparcie w codziennej rozgrywce – od regenerowania cennej energii po bonusy punktowe przy zakupie. Co kilka godzin nasz pupil mo偶e pom贸c nam szybciej przej艣膰 przez misje, a tak偶e po prostu doda膰 uroku i osobowo艣ci naszemu cyfrowemu ja w murach Hogwartu.

Ka偶dy z pupili – niezale偶nie od tego, czy zdecydujesz si臋 na sow臋, kota, ropuch臋 czy szczura – oferuje unikalne cechy i mo偶e w r贸偶nym stopniu wspiera膰 twoje post臋py w grze. Warto tak偶e pami臋ta膰 o limitowanej zawarto艣ci, kt贸ra co jaki艣 czas pojawia si臋 w grze – niekt贸re rzadkie zwierz臋ta lub ich odmiany mog膮 by膰 dost臋pne tylko przez okre艣lony czas.

Zbieraj膮c klejnoty, 艣ledz膮c wydarzenia i odblokowuj膮c nowe poziomy, zbudujesz kolekcj臋, kt贸ra nie tylko pomo偶e ci w grze, ale te偶 odzwierciedli tw贸j styl i preferencje. Niezale偶nie od tego, czy marzysz o majestatycznej bia艂ej sowie, lojalnym szczurze czy eleganckim czarnym kocie – w Hogwarts Mystery ka偶dy znajdzie co艣 dla siebie. W ko艅cu magia nie polega tylko na czarach – czasem zaczyna si臋 od ma艂ej, kud艂atej 艂apki w dormitorium.

By艂 to artyku艂 z serii: Harry Potter: Hogwarts Mystery
Spis tre艣ci