Dziś przedstawiam Wam poradnik do gry Torpia, w którym dowiecie się wszystkiego o tej ciemnej stronie rozgrywki, czyli gry Złem. Zło i Dobro zawsze rywalizowały ze sobą, a konflikt nasilił się wraz z powstaniem Torpii. Więc zapoznajcie się z dostępnymi poniżej strategiami gry, a na koniec macie dodatkowo FAQ, który odpowie na najczęściej zadawane pytania związane z graniem Złymi. Mam nadzieje, że pomoże Wam to grać skuteczniej niż dotychczas.

  • Zły skupia się głównie na produkcji wojska i atakowaniu innych graczy. Zło ma do dyspozycji 15 różnych budynków- w tym wieczny ogień.
  • Zły gracz może też handlować bez konieczności budowy rynku, ale potrzebne mu będą do tego wozy kupieckie, które otrzymać może tylko od Dobrego gracza.
  • Źli nie potrzebują także kaplicy, która przyciąga mieszkańców wsi. Chłopi sami przyjdą do miasta, pomogą Ci przy budowie lub rozbudowie budynków. Poza tym chłopi mogą też być kształceni na żołnierzy. Źli mogą utworzyć nawet 10 różnych rodzajów wojska.
  • Źli będą potrzebować dwóch rodzajów surowców, które można otrzymać tylko od Dobrych graczy – złoto i rudę żelaza – jak również produktów wtórnych do wyszkolenia bardziej wyrafinowanych wojsk i produkcji broni oblężniczej.
  • Źli mogą także samodzielnie nabywać żywność, drewno i kamienie.
  • Strategie gry
  • Zanim zaczniesz grać musisz najpierw przygotować sobie strategię. Wybór Zła w grze Torpia wymaga nieco więcej planowania niż wybór Dobra. Swoją strategie możesz w każdej chwili zmienić, nawet jeśli dostosowanie się Twoich miast do nowej strategii nie będzie łatwe.

torpia screen


Aspekty, które należy wcześniej rozważyć:

  • wybór miedzy ofensywnym ( kradzież amuletów) a defensywnym (obrona zwojów/pism) sposobem gry
  • na jakim wojsku będziesz się koncentrował (zależy to od indywidualnego stylu walki danego gracza)
  • musisz zdecydować czy chcesz plądrować zasoby czy mieć kilku dobrych partnerów handlowych (lub ich kombinacji)
  • czy chciałbyś się osiedlić w zaludnionej lub porzuconej okolicy
  • ilość budynków, które zostaną wybudowane w Twoich miastach (to zależy od rodzaju sił zbrojnych)
  • jeżeli grasz, aby wygrać, to musisz być ostrożny przy wyborze bractwa, do którego chcesz dołączyć
  • ile czasu dziennie chcesz poświęcić na grę
  • inne aspekty, które przychodzą Ci na myśl

Teraz przedstawimy kilka strategii zarówno dla początkujących jak i bardziej doświadczonych graczy. To nie są strategie gwarantujące sukces w grze a jedynie zwykłe przykłady:

Ofensywny sposób gry:

Jeżeli posiadasz dużo wolnego czasu, to z reguły posiadasz jednego Dobrego lub nie masz żadnego sojusznika. Bardziej skupiasz się na grabieży zasobów lub na tym jak dokonać drobnych transakcji z Dobrymi graczami.
Oznacza to, ze będziesz na początku jak i w trakcie gry potrzebował pomocy od toporników, którzy zapewniają napływ potrzebnych surowców. Dlatego ważne jest, aby skupić się na kształceniu toporników, łuczników i rycerzy. Maja oni – z wyjątkiem topornika – najwyższą liczbę punktów ofensywnych. Możliwe jest także zbudowanie kilku miast, które specjalizują się w szkoleniu niektórych rodzajów wojsk. Na przykład, w jednym mieście mogą być szkoleni rycerze a w innym łucznicy, natomiast w pozostałych miastach znajdują się w tylko koszary. Twoje oddziały nie będą stacjonować w Twoich miastach, lecz cały czas będą w drodze walcząc i plądrując- niniejszym zapotrzebowanie na siły obronne zmniejsza się/spada o 85%. W przypadku ataku przeciwnika możesz w odwecie zniszczyć jego wojsko lub jeżeli posiadasz rycerzy, to możesz się nimi posłużyć, gdyż ze względu na wysoką wartość ataku mogą zastąpić wojska obronne.

Jeżeli czas, który możesz poświęcić grze jest ograniczony wskazane jest mieć wielu dobrych sojuszników, którzy dostarczą Ci surowców. W tym przypadku nie potrzebujesz toporników. Raczej należy skupić się na kształceniu i połączeniu ze sobą żołnierzy, łuczników i mieczników. Miecznicy ulegają, jeżeli chodzi o atak, łucznikom i rycerzom, ale mogą ponieść więcej szkód niż kusznicy i można ich szybciej wyszkolić niż rycerzy. Miecznicy będąc w dużej grupie mogą być tez poważnymi przeciwnikami i pomóc Ci w obronie.

Szkolenie rycerzy jest czasochłonne i ze względu na to zbudowanie przyzwoitej linii obrony dość długo trwa.

Defensywny (obronny) sposób gry:

Jeżeli chcesz zainwestować dużą ilość czasu w grę, to zalecane jest nabycie dużej ilości toporników. Nie musi być ich aż tak wielu jak u Złych graczy, którzy grają ofensywnie.


To jest po prostu dla Ciebie plus, mając dodatkowe źródło dochodu. Zalecamy, aby gracz miał co najmniej dwóch dobrych partnerów. Powinieneś skupić się na szkoleniu rycerzy i mieczkników. Na początku wystarczy jak zajmiesz się szkoleniem pikinierów i utworzeniem lekkiej kawalerii. Szkolenie pikinierów pozwoli Ci później szybko zbudować silną armię. Jest to skuteczny sposób, jeśli masz do obrony więcej niż jednego gracza. Ponadto możesz zbudować własne miasto, w którym możesz szkolić danych wojowników, tak jak to robią ofensywnie grający Źli gracze.

Jeżeli nie masz zbyt dużo czasu do dyspozycji, to możesz wyznaczyć kogoś z bractwa na opiekuna Twojego konta, który otrzyma hasło zastępcze.

Zalecane jest, aby mieć tutaj 3-4 dobrych partnerów. Powinieneś zająć się także szkoleniem tych samych rodzajów sił zbrojnych, jakie zostały wcześniej opisane w powyższym akapicie i wybudowaniem takich samych budynków, które mogą zostać zbudowane przez ofensywnie grającego Złego gracza.

Rozpoczęcie gry przez początkującego gracza wygląda następująco: Gracz przechodzi tutorial do końca w rezultacie czego otrzymuje obóz bandytów i niektóre surowce. Następnie musi się zająć szkoleniem toporników, w celu uzyskania dodatkowych surowców. Za pomocą tych środków, będziesz mógł rozbudować własne miasto czy handlować z dobrym partnerem. Handlując zdobywasz kolejne surowce i broń, które mogą być wykorzystane do wzmocnienia własnej armii, za pomocą, której możesz zaatakować lub obronić innych graczy.

UWAGA: Od jednego partnera możesz otrzymać więcej surowców i towarów niż w przypadku grabieży.

Budynki

Zły ma 15 rodzajów budynków do dyspozycji, w tym wieczny ogień i ratusz. To znaczy, 13 z tych budynków możesz postawić na 25 wolnych placach pod zabudowę. Istnieją jeszcze dodatkowo 2 działki budowlane, które zarezerwowane są wyłącznie na chatę dla drwala i kamieniołom, a więc całkowita liczba wolnych miejsc pod zabudowę to 27 działek.

Pięć z tych 15 budynków służą do szkolenia wojska.

  • W obozie bandytów można szkolić najprostszy rodzaj wojska- toporników.
  • W strzelnicy trenują łucznicy i kusznicy.
  • Akademia Wojskowa szkoli włóczników i mieczników. A w stajniach są szkoleni ułani i rycerze.
  • W warsztacie oblężniczym produkowane są katapulty, tarany i trebusze.
  • Więcej szczegółów na temat wojska można znaleźć w odpowiednim rozdziale.
  • Morale żołnierzy można zwiększyć /poprawić w czterech różnych budynkach.

Pewna ilość chłopów jest zamykana w dyby, ażeby morale wojska wzrósły o pewną stopę procentową. To samo zadanie spełnia palenie drewna w ognisku.

Ratusz i wieczny ogień spełniają ponadto inne cele. Tutaj można podnieść morale żołnierzy za pomocą monet.

Ponadto można za monety szkolić odkrywców. Odkrywcy mają za zadanie dowodzenie armią podczas ataku/obrony. Na początku każdy gracz posiada w głównym mieście ponad 30 odkrywców. Później otrzymasz także możliwość wykształcenia |nabycia dodatkowych 6 odkrywców w każdej nowopowstałej osadzie.

W ratuszu lub wiecznym ogniu możesz także zmienić nazwę własnego miasta.

Dobrze jest więc wiedzieć, gdzie można szkolić oddziały i jak utrzymać morale wojska na odpowiednim poziomie. Jest tylko jeden mały problem – wojsko potrzebuje zakwaterowania. W tym celu możesz skorzystać z koszar. Im bardziej rozbudowane są koszary lub im więcej wybudujesz koszar, tym więcej wojska możesz wyszkolić.

torpia screen 2

Po tym jak zostały omówione istotne tematy- takie jak tworzenie oddziałów, jak również utrzymanie ich motywacji i kwestia ich zakwaterowania, należałoby jeszcze omówić kilka budynków takich jak: chata myśliwska, magazyn, chata drwala i świątynia.

Dwa z trzech wyżej wymienionych budynków będą potrzebne, aby móc wziąć udział w finale. W tym celu konieczne jest przyłączenie się do bractwa – możesz to zrobić w Siedzibie Bractwa. Amulety będą poszukiwane przez maga, który przebywa w świątyni.

Tutaj możesz zrobić z amuletów zwoje, ale tylko wtedy, jeżeli jesteś członkiem bractwa. Zwoje można przesyłać do innych graczy. Aby wygrać, bractwo musi wejść w posiadanie wszystkich zwojów.

Na zdjęciach przedstawione są miejsca do produkcji surowców pierwotnych, jak również budynki przeznaczone do ich składowania. Drewno i kamienie mogą – wraz z pożywieniem – być pozyskiwane przez Złych. O żywność troszczą się myśliwi, którzy mieszkają w chatach myśliwskich. Drewno jest rżnięte w tartaku a kamienie wydobywa się w kamieniołomie.

Magazyn jest miejscem, w którym można przechowywać wszystkie te produkty.

Złoto i ruda żelaza potrzebne będą do produkcji niektórych przedmiotów, ale można je otrzymać jedynie od Dobrych graczy lub je im skraść.

Jednym z najważniejszych budynków jest obóz osadników. Za pomocą tego obozu można założyć nową osadę lub przejąć obóz Zła. Niezbędnym warunkiem do budowy drugiego miasta jest obóz osadników z poziomem 1, trzecie miasto potrzebuje obozu z poziomem 2, itp.

Atak

W tym rozdziale omówimy wszystko, co ma do czynienia z atakami i wyjaśnimy jak można handlować. Powyższy rysunek przedstawia symbol, który należy kliknąć, aby przejść do przeglądu swoich wojsk.
W Torpi oddziały są zarządzane centralnie, więc nie ma znaczenia, w której osadzie jest szkolone wojsko- tak więc, mogą być wysyłane do innych miast i stamtąd dowodzone.

Każda armia, która zostaje wysłana na misję, musi być dowodzona przez odkrywcę. Zaczynasz z 30 odkrywcami, którzy dostępni są w głównym mieście. W przypadku, gdy potrzebujesz dodatkowych odkrywców – co może się zdarzyć – w każdym nowo utworzonym mieście możesz wyszkolić 6 dodatkowych odkrywców.

Szkolenie odkrywców odbywa się w ratuszu.

W przeglądzie wojsk znajdziesz także informacje dotyczące liczby żołnierzy w każdej osadzie, każdy ruch wojska a także wioski do obrony.

Aby zaatakować lub obronić cel należy

kliknąć na ikonkę trąbkę.

Teraz można wybrać misję, może to być atak lub obrona celu, wzięcie do niewoli lub przekazanie wojska. Oddziały mogą być przekazane tylko Dobrym graczom. Można również wprowadzić współrzędne miasta docelowego.
Powyższe działania mogą być również wykonane za pomocą kliknięcia na różne osady, a następnie poprzez naciśnięcie przycisków akcji, które się pojawią.

Jeżeli Twoje wojska kogoś zaatakowały i zdobyłeś przy tym zdobycz wojenną, to można ją odebrać wchodząc do przeglądu wojsk, a następnie klikając na odpowiedni przycisk.

Łupy wojenne nie są automatycznie przekazywane do magazynu – należy wcisnąć wyżej wymieniony przycisk, aby łupy pojawiły się w magazynie. Wojsko musi się znajdować w osadzie, aby przekazać łupy. Jest to dość interesujące, gdyż łupy mogą być też dostarczane także w innych miastach, czyli nie koniecznie w Twoim głównym mieście.

Cechą, która czyni grę Torpia wyjątkową jest możliwość zmiany rozkazów operacyjnych, nawet podczas przemieszczania się wojska. Tak więc, możliwa jest zarówno zmiana celu, misji, ale również można zmienić liczbę przydzielonych żołnierzy.

torpia screen 1

UWAGA: Odziały mają swoje własne nastawienie do walki. Im wyższe są ich morale, tym lepiej walczą. Z biegiem czasu ich morale spadają, więc trzeba je regularnie poprawiać.

Na początku jest to bezpłatne, ale posiadając lepiej wyszkolone oddziały będą Ci potrzebne monety do ich opłacenia, a także w celu utrzymania ich nastawienia do walki na odpowiednim poziomie. Ponadto zamykając osadników w dyby możesz poprawić morale żołnierzy.

Wystarczy wejść do głównego budynku ( wieczny ogień/ratusz), aby sprawdzić jak wyglądają obecnie morale żołnierzy.

Handel

Aby móc handlować z innymi graczami należy kliknąć na wóz kupiecki. Ale zanim zaczniesz handlować, potrzebny będzie Ci w tym celu wóz kupiecki. Otrzymać go możesz tylko od Dobrych graczy.

Jak pojawi się towar, którym będzie można handlować, klikasz na rozwijaną listę, wybierasz produkt i wprowadzasz współrzędne celu (nazwę gracza, z którym handlujesz). Wóz handlowy oferuje miejsce dla 250 surowców / produktów.

Oddziały & broń

Istnieje 10 rodzajów wojsk: Topornicy, łucznicy, kusznicy, pikinierzy, miecznicy, ułani, rycerze, poza tym jednostki używające tarany, katapulty i trebusze.

  • Rycerz to ultymatywny wojownik, a jednocześnie najdroższy w zakresie szkolenia i badań. Poza tym potrzebują rycerze dużo czasu na szkolenie. Jako najlepsi z wojowników mogą z łatwością zniszczyć całą osadę. W celu stworzenia rycerza, potrzebny będzie Ci: miecz, tarcza, włócznia, osadnicy, koń i 30 monet.
  • Ułan jest także bardzo silny. Kształcenie ułanów jest tańsze. Przy czym potrzebna Ci będzie włócznia, koń i osadnicy do stworzenia ułana. Poza tym są w stanie- w porównaniu z kusznikami- wytrzymać znacznie więcej szkód [1] i posiadają skuteczniejszą broń.
  • Miecznicy należą do jednych z najsilniejszych jednostek i warto ich docenić. W pełni rozwinięta akademia wojskowa może jednocześnie wyszkolić 1000 mieczników. Do stworzenia miecznika potrzebny jest miecz, tarczę, a także osadnicy.
  • Kusznicy mogą także okazać się bardzo przydatni. Mają dobrą siłę ataku i właściwą obronę [1]. Tworzenie kusznika wymaga kuszy i osadników.

Jeśli chodzi o statystyki w obronie to podlegają kusznicy mieczarzom.Ich szkolenie zajmuje poza tym więcej czasu. W pełni wyposażona akademia wojskowa może kształcić jednocześnie 1000 mieczników, przy czym ta wartość na strzelnicy podczas treningu wynosi 115 a w sumie 575 – tak więc, nieco ponad połowę, niż jest w stanie akademia wyszkolić.

Pikinier jest dość słabym atakującym, ale za to bardzo dobrym obrońcą. Najlepiej jak wprowadzisz ich na samym początku gry.

Jeżeli jesteś w stanie szkolić inne jednostki, to powinieneś to zrobić. Szkolenie pikiniera wymaga włóczni i osadników.

Łucznicy to – oprócz toporników – jeden z najsłabszych rodzajów wojsk. Łucznicy są bardzo wolni, co ma negatywny wpływ na całe wojsko. Są jednak dobrymi zmiennikami toporników, w przypadku, gdy nie skupiasz się na grabieży.

Jeśli masz jednego lub więcej dobrych sojuszników, to stosunkowo szybko jesteś wstanie zgromadzić armię przyzwoitej wielkości, co okazuje się być bardzo korzystne szczególnie na początku. Miecznicy i kusznicy są najlepszymi jednostkami, ale potrzebują również więcej czasu na szkolenie, a także i przy produkcji broni.

Teraz przejdziemy do maszyn oblężniczych. Są dość wolne, ale za to mają bardzo dobre wartości ataku i obrony. Mimo swoich zalet zajmują jednak dużo miejsca w koszarach, a także trzeba w nie zainwestować dużo czasu, drewna i monet.

Do budowy trebuszy potrzebne będzie 40.000 sztuk drewna- to drewno może być także wykorzystane do produkcji włóczni. Tak więc lepiej przekazać 5000 włóczni rycerzom niż przekazać tyle drewna do produkcji jednego trebusza. Przy czym rycerzom potrzebne są jeszcze konie, tracze, miecze i monety.

Czas produkcji broni oblężniczej jest ogromny. Potrzeba trzech dni, aby wyprodukować ładunek katapulty. Jednakże, nie należy – zakładając, że wystarczy miejsca w koszarach – całkowicie rezygnować z maszyn oblężniczych.

Mimo, że są drogie, to mogą być bardzo przydatne, szczególnie w połączeniu z rycerzami.

Do produkcji katapult, taranów i trebuszy potrzebne jest drzewo i żelazne pręty. Te albo zostaną skradzione albo otrzymane od Dobrych graczy. Ponadto, potrzebna będzie duża liczba kamieni i osadników.

Obrona

Koncepcja wartości obrony w grze Torpia jest zupełnie inna niż ta, do której jesteśmy przyzwyczajeni.
Punkty obrony nie są zwykłymi punktami, które mogą być odjęte od punktów ataku.

Znacznie więcej chodzi tu o wartość szkód, którą jednostka może stracić aż do upadku.

System walki:

Najpierw krótkie wyjaśnienie dotyczące punktów ofensywnych i defensywnych. Musisz pamiętać, że nie są to zwykłe punkty.

Nie można ich, po prostu dodać, a następnie odliczyć od siebie. Ofensywne punkty: rozmiar szkód, które jednostka może wymierzyć na rundę walki. Obronne ( defensywne) punkty: rozmiar szkód, które jednostka może odeprzeć w walce.

Oznacza to, że każda walka ma kilka rund. W zależności od ofensywnych punktów przeciwnika, tracą obaj gracze w każdej rundzie żołnierzy. To prowadzi automatycznie do tego, że coraz mniej żołnierzy uczestniczy w walce. Ponadto także inne czynniki odgrywają w każdej rundzie ważne znaczenie. Mogą to być na przykład budynki, które odpierają szkody. Wieże są budynkami, które jako jedyne również mogą zadawać obrażenia). Ponadto morale, skład wojska i wiele innych rzeczy ma wpływ na wynik bitwy.

Dlatego tak trudno jest przewidzieć wynik bitwy.

Aby system walki i punkty stały się nieco jaśniejsze, przytoczymy mały przykład:

Jednostka: Rycerze
Punkty ofensywne:180
Punkty defensywne: 520

Aby zabić rycerza, potrzeba w sumie 520 punktów ofensywnych. Innymi słowy: Potrzeba trzech rycerzy LUB 15 mieczników LUB 8 łuczników, aby zabić rycerza. Ale należy o tym pamiętać, że sam rycerz posiada 180 ofensywnych punktów, a więc prowadzi to do tego, że ostatecznie bardziej potrzebni będą łucznicy lub miecznicy. Ponadto, istnieją także inne czynniki, które wpływają na przebieg walki, więc bardzo trudno jest powiedzieć, ilu żołnierzy naprawdę potrzebujesz, aby osiągnąć sukces. Aby zabić rycerza, potrzeba co najmniej 45 mieczników. Jak już wspomnieliśmy, nie można też tak to ogólnie stwierdzić, ponieważ wiele czynników ma wpływ na walkę.

FAQ

Jak uzyskać żelazo, złoto, monety i broń?

Istnieją dwa sposoby uzyskania tych towarów. Możesz je albo skraść Dobrym graczom, albo (i to jest lepszy i bardziej skuteczny sposób)uzyskać je współpracując z Dobrym graczem. Taka współpraca może wyglądać następująco: Dobry gracz udostępnia Ci swoje surowce i towary, a ty bronisz w zamian jego osady lub przekazujesz mu Swoje oddziały. Zawsze pamiętaj o tym, że tylko Dobrzy gracze mogą produkować surowce i przedmioty, a ty nie masz takiej możliwości, więc dbaj o dobre stosunki z sojusznikami.

Dlaczego przejęte/skradzione towary i surowce nie pojawiły się w moim magazynie?

Skradzione przedmioty i surowce nie są przenoszone automatycznie do magazynu, lecz musisz to sam zrobić. W tym celu wchodzisz do menu „wojsko” i wybierasz inwentarz| magazyn. Następnie należy kliknąć na „składowanie „. Pamiętaj o tym, że Twoje oddziały muszą być w danej wiosce.
Najlepsze w tej funkcji jest to, że można pójść do każdej osady ( nie ma znaczenia, czy należy ona do Ciebie czy Twojego znajomego) i zostawić tam łup

Ile surowców / przedmiotów można skraść w czasie rabunku?

Wszystko zależy od tego, jakie i ile oddziałów zostało wysłanych.
Aby zobaczyć, ile środków może ponieść pojedynczy oddział, musisz kliknąć w menu żołnierzy na różne rodzaje wojska, a znajdziesz tam ich możliwości.
Jest to ilość, jaką pojedynczy żołnierz może maksymalnie skraść i nieść ze sobą.

Jak zdobyć osadę?

Aby móc zdobyć wioskę, musi ona należeć do Złego gracza ( wiosek Dobrych graczy nie można zająć). Ponadto nie może być to miasto główne, które otrzymuje każdy gracz na początku gry.
Najpierw musisz założyć obóz osadników. Poziom obozu osadników musi mieć ten sam poziom, który jest potrzebny do stworzenia nowej osady.

Po spełnieniu tych wymogów, możesz kliknąć na mapie na wybraną przez Ciebie wioskę i ją zaatakować. W tym celu wybierasz w przeglądzie miasta opcję „Podbić /Zdobyć”. W menu wojska możesz również wpisać współrzędne wioski i uruchomić w ten sposób podbój. Pamiętaj też o tym, że możesz dowodzić wojskiem. Zanim wydasz polecenie, upewnij się, czy jest ono poprawne, żeby nie było tak, że przez przypadek tylko zaatakujesz wioskę, mimo że chciałeś ją zdobyć.

Aby ostatecznie zdobyć osadę musisz wysłać wielokrotnie swoje oddziały do grabieży z poleceniem podboju.

Dlaczego nie mogę podbić osady, mimo że już ją kilka razy zaatakowałem?

Jeśli nie jest to główna osada gracza, to najprawdopodobniej atakujesz wioskę znacznie silniejszego gracza. Jeśli masz dużo mniej punktów niż gracz, którego wioskę atakujesz, to nie będziesz mógł jej zdobyć.
Powyższe zasady mają na celu zapobieganie nadużyciom.

Jeśli chcę zdobyć wieś, to pojawia się komunikat o błędzie „O takich współrzędnych nie można znaleźć żadnego miasta”

Pamiętaj o tym, że zająć można tylko wioski Złego gracza. Jeśli masz pewność, że osada należy do Złego gracza, to prawdopodobnie nie możesz zająć wioski, gdyż nie masz obozu osadników, lub nie ma on wymaganego poziomu.
Poziom Twojego obozu osadników musi mieć ten sam poziom, który jest potrzebny do stworzenia nowej osady. Wymagany poziom w celu założenia/zdobycia wioski jest identyczny z liczbą wiosek, które posiadasz.
Przykład: Jeśli posiadasz trzy osady i chcesz założyć/zdobyć czwartą to musisz posiadać obóz osadników na poziomie 3.
Pamiętaj o tym, że potrzebujesz kilka prób, zanim ostatecznie zdobędziesz osadę.

Jak wpływają morale na wyniki moich żołnierzy?

Morale odgrywają kluczową rolę. Im niższe morale Twoich żołnierzy, tym mniej chcą walczyć dla Ciebie. Tak więc morale są bardzo ważne, jeśli Twoje wojska mają nadal zwyciężać.

Jak uzyskać wóz kupiecki?

Jako Zły gracz nie możesz sam zbudować wozu kupieckiego, ale możesz otrzymać go w prezencie od Dobrego gracza.
Zaletą tych wozów jest to, że możesz przesyłać surowce i przedmioty pomiędzy swoimi wioskami lub wioskami swoich znajomych.
Dlatego jest tak ważna współpraca między Dobrem i Złem.

Czy mogę budować tylko dwie rzeczy na raz?

W zasadzie tak. Jednak za pomocą Premium „wszechstronnego pakietu” możliwe jest także zbudowanie trzech budynków na raz.

Premium możesz aktywować za pomocą koron, które możesz nabyć za pieniądze w menu premium (w górnym pasku). Tam znajdziesz również inne przydatne funkcje, aby zwiększyć przyjemność w grze. Przykładowo możesz rozbudować budynki bez konieczności wchodzenia do nich (ikona pojawi się nad budynkami). Ponadto można również wybrać funkcję, za pomocą, której możesz aktywować w ratuszu lub przy wiecznym ogniu masę zleceń na szkolenie wojsk.
Więc nie musisz klikać z osobna na wszystkie budynki.

Jak ukraść amulety i zwoje?

Aby to zrobić należy daną wioskę, w której znajdują się amulety i/lub zwoje zaatakować i zniszczyć świątynię. Jak tylko zostanie zniszczona świątynia, to przejmą Twoje oddziały znajdujące się w tam amulety i / lub zwoje.
Ważne: W opisach bractw można wprawdzie zobaczyć, który gracz posiada zwoje, lecz nie jest wyświetlone, w której z jego osad są one przechowywane.

Nie mogę produkować więcej wojska, co się stało?

Najpierw musisz sprawdzić, czy masz wystarczająco dużo baraków, które są potrzebne do zakwaterowania żołnierzy. Możesz tylko tylu żołnierzy wyszkolić ile masz miejsc noclegowych dla nich.
Im wyższy poziom Twoich koszar, tym więcej żołnierzy może w nich mieszkać.
Możliwe jest także, aby wybudować koszary w kilku wioskach, dzięki czemu będziesz mógł pomieścić w nich tysiące żołnierzy.

Zwykle posiada taka barakowa osada 3-6 chat myśliwskich w celu dostawy żywności oraz cztery magazyny. A reszta osady składa się tylko z zakwaterowania dla żołnierzy.

Co stanie się z Twoim wojskiem, jeśli Twoje koszary zostały zniszczone?

Nic.
Twoje oddziały nadal istnieją, ale nie możesz szkolić nowych jednostek, dopóki nie stworzysz po raz kolejny nowe miejsca zakwaterowania.

Co oznaczają ikony w menu wojska?

Czerwony miecz: Atak gracza na Twoją osadę
Szare miecze: Twój atak na innego gracza
Zielona tarcza: Wojsko gracza, które broni Twoje miasto
Brązowa tarcza: Twoje własne oddziały broniące miasto
Flaga: Jednostka została wysłana na podbój wioski
Stopy: Wojsko jest w drodze
Dłoń: Oddziały, które przekazałeś innym graczom
Zamek: Ten oddział jest w drodze do domu po walce
Czerwony plecak: Inwentarz
Trąbka: klikając na nią możesz przekazać instrukcje swoim oddziałom

Jak przyciągać coraz więcej mieszkańców?

Wybuduj w tym celu nowy budynek lub rozbuduj już istniejący. Należy jednak pamiętać, że mieszkańców trzeba wyżywić i w tym celu musisz również rozszerzyć swoje chaty myśliwskie. Zaleca się zbudowanie w każdym mieście 3-6 chat myśliwskich.

Jak długo trwa grabież?

Czas trwania zależy wyłącznie od rodzaju wojska oraz odległości między Twoją osadą a wioską, którą chcesz zaatakować.

Czy można jednym atakiem zniszczyć całe miasto?

To zależy od tego jak dużą armię posiadasz i do jakiego poziomu rozbudowane jest miasto, na które chcesz napaść.

Więcej budynków o wysokim poziomie są wyzwaniem, ale z odpowiednią liczbą żołnierzy mogą zostać w całości zniszczone.

Czy może ktoś zniszczyć/przejąć moją główną osadę?

Główna wioska jest jedyną osadą, która nie może być ani zdobyta ani kompletnie zniszczona.

Jeśli zbadałem w jednym mieście jednostkę, to czy mogę ją następnie wyszkolić w innych moich wioskach?

Tak. Musisz tylko raz zbadać daną jednostkę i następnie możesz ją szkolić we wszystkich wioskach pod warunkiem, że posiadasz wymagany budynek.


Gry podobne