Tainted Grail: The Fall of Avalon to gra, która nie boi się ukrywać przed graczem naprawdę fajnych rzeczy. W jej ponurym, klimatycznym świecie czai się mnóstwo sekretów, nietypowych przeciwników i ciekawych miejsc, które można łatwo przeoczyć, jeśli nie jesteś z tych, którzy przeczesują każdą ścianę, każdy zakamarek i nie cofają się przed otwieraniem podejrzanych drzwi.
Jednym z takich przykładów jest azyl, który odwiedzamy już w prologu gry. W tym miejscu można natknąć się na dwóch opcjonalnych mini-bossów, którzy – mimo że są bardzo łatwi do przegapienia – zostawiają po sobie całkiem przyzwoity sprzęt na start. Więc jeśli chcesz wejść w tę mroczną przygodę z porządnym ekwipunkiem i przewagą na początku gry, to warto dokładnie przeszukać cały ten budynek.
Poniżej znajdziesz lokalizacje obu tych przeciwników oraz listę przedmiotów, które wypadają po ich pokonaniu.
Spis treści
Najpierw znajdź Klucz Strażnika
Zanim rzucisz się w wir walki z bossami, musisz zdobyć Klucz Strażnika, bez którego nie otworzysz cel, w których ukrywają się ci przeciwnicy. Klucz znajdziesz na ciele martwego strażnika, które leży po prawej stronie od twojej celi, zaraz po tym, jak Caradoc cię uwolni. Po prostu skręć w prawo, przejdź przez korytarz i zabierz klucz z trupa. Przy okazji zajrzyj do pobliskich pojemników i stołów – zgarnij wytrychy, składniki alchemiczne i przepis na posiłek. Przyda się wszystko.
Eksploruj azyl dalej, aż dojdziesz do miejsca, gdzie Caradoc będzie czekał przy dziurze w ścianie. Tam też znajdziesz łuk i 15 strzał przy kolejnym ciele, niedaleko ogniska. Zanim jednak pójdziesz dalej za Caradokiem, skieruj się w przeciwną stronę, w głąb korytarza – i tam właśnie natkniesz się na pierwszego z dwóch ukrytych bossów.
Wailing Effigy – Płaczący Posąg
Pierwszy z bossów to Wailing Effigy, czyli coś na kształt zmutowanego człowieka z wielkim mieczem i umiejętnością miotania kul ognia. Sam pojedynek nie należy do trudnych, bo jego repertuar ruchów jest dość prosty – ale to nie znaczy, że możesz go zlekceważyć. Zadaje całkiem mocne ciosy, więc najlepiej unikać jego ataków albo parować i wbijać własne ciosy wtedy, kiedy jest odsłonięty. W tej walce warto już teraz zacząć trenować uniki i ataki z doskoku, bo to mechanika, która będzie ci towarzyszyć przez całą grę i warto ją ogarniać od samego początku.
Po jego pokonaniu wypadają dwa przedmioty:
- Grief-Torn Armor – zbroja, która dodaje 5 punktów do maksymalnego zdrowia i 2.0 punktu pancerza, a do tego waży tylko 2,5 jednostki – czyli jest superlekka jak na swoje statystyki.
- Tępy Miecz Dwuręczny (Dull Broadsword) – nic specjalnego, ale na początek może się przydać, zwłaszcza jeśli nie masz jeszcze nic lepszego.
Frantic Berserker – Wściekły Berserker
Po pokonaniu Wailing Effigy’ego, wróć tą samą drogą i skręć w dziurę w ścianie po lewej. Trafisz do podziemnego rozdroża – po prawej znajdziesz postać o imieniu Sirja, która może dać ci pierścień zwiększający maksymalną manę, ale tylko jeśli oddasz jej eliksir leczenia. Po lewej zaś leży stos trupów, a na końcu tej sali – drzwi, które trzeba otworzyć wytrychem.
Za drzwiami prowadzi ścieżka wprost do celi Frantic Berserkera – drugiego z ukrytych bossów. I choć wygląda na nieuzbrojonego, to nie daj się zwieść – jego ataki są potężne, a co gorsza, odbijają część obrażeń wracając w ciebie, jeśli uderzasz go wręcz. Walka na miecze? Niezbyt dobry pomysł, chyba że masz dużo mikstur i odporność na ból.
Najlepsza strategia? Wejdź na podest po prawej stronie i zasyp go gradem strzał albo magicznymi pociskami. Na szczęście jego pasek życia nie jest zbyt długi, więc 15 strzał, które znalazłeś wcześniej, spokojnie wystarczy.
Po jego śmierci zdobędziesz:
- Thorn Helmet – hełm, który odbijając 5 punktów obrażeń fizycznych do atakującego, sprawia, że każdy wróg z mieczem dostaje karę za walkę wręcz z tobą.
- Athlete’s Pride – pierścień, który dodaje 5 punktów do maksymalnej staminy, czyli więcej energii na uniki, sprinty i ataki z wyskoku.
Jeśli chcesz mieć mocny start w Tainted Grail: The Fall of Avalon, to warto odwiedzić oba te miejsca zanim ruszysz dalej z fabułą. Dodatkowy pancerz, mana, stamina i bonusowy sprzęt mogą naprawdę zrobić różnicę na pierwszych godzinach gry.
A wszystko to w azylu, do którego wracasz tylko raz – więc lepiej wyczyścić go na 100%!
Aktywność komentująych