W Tainted Grail: The Fall of Avalon nie ma miejsca na łatwe decyzje. Ta gra RPG, która mocno przypomina klimatem i stylem takie klasyki jak Skyrim, zabiera nas w mroczny, pełen tajemnic świat legend arturiańskich, gdzie Avalon jawi się jako miejsce pełne trudnych, często moralnie skomplikowanych wyborów. Podczas swojej wędrówki przez tę krainę spotkasz całe mnóstwo postaci NPC, które oferują różnorodne sekretne zadania i opcjonalne nagrody – ale tylko jeśli poświęcisz chwilę, by im pomóc i uważnie wsłuchasz się w ich historie.
Jednym z takich bohaterów jest Vidar. Trafisz na niego w trakcie eksploracji pierwszego obszaru gry, znanego jako Horns of the South, kiedy natkniesz się na obóz bandytów, który… uwaga, nie pojawia się na mapie, więc łatwo go przeoczyć, jeśli nie będziesz bacznie się rozglądać. Tam, zamknięty w klatce, czeka właśnie Vidar. Po uwolnieniu go z tego niewesołego miejsca zaczyna się cała seria wydarzeń, które postawią cię przed poważnym wyborem: czy stanąć po jego stronie, czy może… oddać go w ręce tajemniczej, mrocznej organizacji? Ten wybór wpływa na rozwój fabuły i otwiera lub zamyka różne ścieżki. W tym poradniku przeprowadzę cię przez oba warianty związane z ratunkiem Vidara oraz misją „Rozwiń Skrzydła” (ang. Spread Your Wings).
Uwaga, będą spoilery dotyczące pobocznej misji „Rozwiń Skrzydła” – jeśli chcesz odkrywać wszystko sam, lepiej odpuść sobie czytanie!
Jak znaleźć Vidara w Tainted Grail: The Fall of Avalon?
Pierwszym, i chyba najważniejszym krokiem, jest właśnie odnalezienie Vidara i jego uwolnienie z obozu bandytów. Ten obóz to taka mała ukryta perełka – nie ma go na mapie, więc łatwo przejść obok niego obojętnie, jeśli nie będziesz eksplorować z głową. Znajdziesz go na północ od punktu szybkiej podróży o nazwie Ruined Broch, w okolicach rozwidlenia dróg. Gdy już tam dotrzesz, przyda się trochę dobrej walki, żeby pozbyć się bandytów, a potem znajdź klucz – leży na skrzyni przy namiocie. Po otwarciu klatki porozmawiaj z Vidarem i umów się z nim na spotkanie w miejscowości Roscree – wtedy odpali się właśnie zadanie „Rozwiń Skrzydła” i na mapie pojawi się marker wskazujący miejsce spotkania.
Czy warto ratować Vidara?
Kiedy dotrzesz do Roscree, zobaczysz, że Vidar już na ciebie czeka na środku wioski. Podejdź do niego i zacznij rozmowę, ale… nie będzie tak łatwo. Wkrótce waszą pogawędkę przerwą członkowie grupy zwanej Dziećmi Morrigan. Od razu wyczuwa się, że między Vidarem a tą bandą jest jakaś skomplikowana historia, którą poznasz z dalszej wymiany zdań.
Lider grupy, zwany Self, poprosi Vidara, żeby poszedł z nimi bez sprzeciwu, ale oczywiście on się na to nie zgadza. W trakcie rozmowy Self zwróci się też do ciebie i zdradzi kilka rzeczy, które nie do końca czystych zrobił Vidar, a przez to zasłużył na swój los. Wtedy masz dwie opcje reakcji:
- „Nie wierzę w te opowieści. Jestem po stronie Vidara.”
- „Jeśli go nie zabiją… Dobrze, chcę dowiedzieć się więcej.”
Co się dzieje, jeśli wybierzesz ratowanie Vidara?
Decydując się na wariant „Jestem po stronie Vidara”, stajesz przeciwko Dzieciom Morrigan. Ta grupa natychmiast zmienia się w wrogów i rzuca się na ciebie z bronią w ręku. Do walki dołącza też Vidar, więc czeka was solidne starcie. Po pokonaniu wrogów porozmawiaj ponownie z Vidarem – od tego momentu zaczyna się łańcuch misji polegających na ściganiu członków oraz potencjalnych rekrutów Dzieci Morrigan. Ta historia zaprowadzi cię aż do miejscowości Cuachant i zakończy się unikatowymi nagrodami, których nie dostaniesz nigdzie indziej.
A co, jeśli oddasz Vidara Dzieciom Morrigan?
Jeśli natomiast zdecydujesz się wybrać opcję „Dobrze, chcę dowiedzieć się więcej” i pozwolisz, by Vidar został przekazany tej organizacji, wpadniesz w łaski gildii. Zostaniesz jednym z nich – młodym rekrutem zwanym Hatchlingiem – i zaczniesz powoli piąć się po ich szczeblach, wykonując kolejne zadania. Ten wybór również zaprowadzi cię do Cuachant, ale otworzy zupełnie inną linię zadań i pozwoli zdobyć unikalne przedmioty. Możesz też postanowić, że nie będziesz ani pomagać Vidarowi, ani współpracować z Dziećmi Morrigan – wtedy po prostu nie dostaniesz żadnych dodatkowych zadań związanych z tą historią.
Kto ma rację – Vidar czy Dzieci Morrigan? Co wybrać?
Obie decyzje prowadzą do zupełnie innych ścieżek fabularnych i mają swoje moralne zawirowania. Ratowanie Vidara może wydawać się na pierwszy rzut oka heroiczne, ale szybko okazuje się, że nie jest to postać tak jednoznacznie pozytywna. Jego gotowość, by zrobić praktycznie wszystko, nawet przeciwko własnemu plemieniu, wzbudza spore podejrzenia co do jego prawdziwych motywacji.
Z kolei Dzieci Morrigan to organizacja działająca w cieniu, balansująca gdzieś na granicy dobra i zła, ale ich celem jest utrzymanie porządku i równowagi w Avalon. Nie są może idealni, ale przynajmniej działają dla większego dobra, nawet jeśli metody mają dość mroczne.
Ostatecznie to, jak potoczy się twoja historia, zależy tylko od ciebie i twoich wyborów. Obie drogi mają swoje konsekwencje, które ujawnią się stopniowo podczas dalszej gry w Tainted Grail: The Fall of Avalon.
Aktywność komentująych