Witaj w mrocznym i tajemniczym świecie Tainted Grail: The Fall of Avalon, gdzie każda decyzja niesie ze sobą konsekwencje, a moralne dylematy są na porządku dziennym. Jednym z najbardziej intrygujących zadań pobocznych jest „I See Darkness”, które rzuca gracza w wir wydarzeń związanych z tajemniczą chorobą i enigmatycznym bytem znanym jako Abhartach.

Podczas eksploracji obszaru Horns of the South, natrafisz na wioskę, w której mieszkańcy zmagają się z dziwną plagą. Betrys, zrozpaczona kobieta, opowiada o chorobie, która dotknęła jej ukochanego Col’a oraz niektórych Strażników. Zadanie rozpoczyna się, gdy zdecydujesz się pomóc w rozwiązaniu tej zagadki.

Przebieg zadania krok po kroku

  1. Rozmowa z Betrys: Znajdziesz ją przy wejściu do wioski, gdzie opowie o tajemniczej chorobie.
  2. Wyprawa na północ: Podążaj za znacznikiem zadania na północ od fortecy, aż dotrzesz do obozowiska.
  3. Spotkanie z Pożeraczem Zwłok: Na miejscu natkniesz się na potwora, którego musisz pokonać.
  4. Wejście do świata snów: Po walce, odpocznij na posłaniu w obozie, co przeniesie cię do alternatywnego wymiaru.
  5. Spotkanie z Abhartachem: W świecie snów spotkasz uwięzionego Fore-Dwellera, który poprosi cię o „jeden kęs”.

Decyzja: pozwolić na ugryzienie czy nie?

Opcja 1: Pozwolić na ugryzienie

  • Efekt: Abhartach zostaje natychmiast zatruty przez krew bohatera i umiera.
  • Nagroda: Zdobywasz Fore-Dweller’s Bauble, magiczny fokus.

Opcja 2: Odmówić

  • Efekt: Abhartach wścieka się i atakuje, ale szybko opada z sił.
  • Nagroda: Po pokonaniu, również zdobywasz Fore-Dweller’s Bauble.

Ciekawostki i dodatkowe informacje

  • Inspiracja postacią Abhartacha: W folklorze irlandzkim, Abhartach to nieumarły czarownik, który powstał z grobu, by pić krew żywych.
  • Znaczenie decyzji: Choć wybór nie wpływa znacząco na dalszą fabułę, stanowi interesujący dylemat moralny.

Zakończenie zadania

Po powrocie do rzeczywistości, odwiedź Betrys. Dowiesz się, że Mahon, jeden z chorych Strażników, wyzdrowiał, ale Col pozostaje w stanie katatonicznym.

  • Opcja 1: Jeśli masz wysoki atrybut Duchowości, możesz przekonać Betrys, by pozwoliła zakończyć cierpienie Col’a.
  • Opcja 2: Jeśli nie uda się jej przekonać, zadanie kończy się bez dodatkowych nagród.

Podsumowanie

Zadanie „I See Darkness” to doskonały przykład na to, jak Tainted Grail: The Fall of Avalon łączy mroczny klimat z głębokimi dylematami moralnymi. Twoje decyzje, choć czasem nie wpływają bezpośrednio na główną fabułę, kształtują twoje doświadczenie i relacje z postaciami. To właśnie takie momenty sprawiają, że gra pozostaje w pamięci na długo po jej ukończeniu.

Był to artykuł z serii: Tainted Grail
Spis treści