Gdy po raz pierwszy zanurzamy się w świat Stellar Blade, wita nas przygnębiająca, niemal odczłowieczona rzeczywistość zniszczonego globu – pełnego ruin, zagubionych nadziei i walki o przetrwanie. Ale pod tą pozornie chłodną, wojenną estetyką kryje się coś znacznie głębszego. To historia nie tylko o potędze androida, który ma uratować ludzkość. To również opowieść o relacjach – tych cichych, subtelnych i nienazwanych – które rozgrywają się pomiędzy bohaterami i tłem fabularnym.

Wielu graczy, zanurzając się w losy Eve, zadaje sobie pytanie, które od lat towarzyszy fanom gatunku RPG i akcji z mocnymi narracjami: czy w tej grze jest miejsce na romans? Czy Eve – postać, która łączy w sobie syntetyczne wnętrze z bardzo ludzkimi odruchami – może pokochać? Czy w zgliszczach upadłego świata, gdzie każdy dzień to walka o przetrwanie, istnieje przestrzeń na uczucie bardziej intymne niż lojalność czy przyjaźń?

To pytanie nie jest banalne, ani nie służy wyłącznie fanfikom czy spekulacjom graczy. W erze gier, które coraz częściej pozwalają graczom na wybór emocjonalnych ścieżek – takich jak Mass Effect, Cyberpunk 2077 czy The Witcher 3 – brak lub obecność romansu staje się niemal tak samo istotny, jak rozwój postaci czy fabularne zwroty akcji. Dlatego temat relacji w Stellar Blade zasługuje na głębszą analizę – nawet jeśli w pierwszym momencie wydaje się, że wszystko jest już jasne.

W tym poradniku rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Sprawdzimy, czy Eve może wejść w romantyczną relację z towarzyszami broni, takimi jak Adam czy Lily. Przyjrzymy się także innym subtelnym wątkom emocjonalnym, które przewijają się przez historię gry – i które, choć nie zawsze rzucają się w oczy, mają swoją wagę. Bo nawet jeśli romansu jako takiego nie znajdziemy, to emocji w Stellar Blade zdecydowanie nie brakuje.

1. Czy Eve może się zakochać? Krótkie „nie”

Wbrew zapowiedziom wielu graczy marzących o romansie z Adamem, Lily, a nawet z androidką Tachy, Stellar Blade jasno daje do zrozumienia, że Eve nie wchodzi w romantyczne związki z żadnym NPC-em. Twórcy z Shift Up zdecydowali, że główna bohaterka pozostaje skupiona na swojej misji, a relacje z towarzyszami są czysto zawodowe lub przyjacielskie – bez wątków miłosnych.

2. Nitki emocjonalne – Eve i jej sojusznicy

Adam – partner w działaniu

  • Adam to pierwszy towarzysz Eve: scaveneger, ratownik, przewodnik po zniszczonym świecie.
  • Między nimi istnieje silna więź oparta na wdzięczności i współpracy, ale brak sugestii na romantyczne uczucia.

Lily – relacja siostrzana

  • Lily Artemis II to inna androidka i towarzyszka Eve.
  • Więź między nimi opiera się na głębokim szacunku i miękkim przywiązaniu, jak między siostrami.

Tachy – lojalność i ewentualny dramat

  • Mimo że wielu graczy chciało selektywnego romansu (np. Eve & Tachy), nie ma ku temu podstaw w grze. Najczęściej opisywane są ich relacje jako więź między przyjaciółkami.

3. Romansy poza Eve – NPC-owe zauroczenia

Chociaż główna bohaterka nie wchodzi w związek romantyczny, to w tle pojawiają się emocjonalne historie między innymi postaciami:

  • Enya i Su – w misji pobocznej dają do zrozumienia, że ich uczucia wykraczają poza zwykłą przyjaźń.
  • Wspomniane postacie reagują na siebie czułością, co dodaje głębi światu gry.

4. Co o romansach mówi społeczność graczy?

Na forach i Redditach trwają ożywione dyskusje:

„Eve and Lily … close sisterhood” – podkreśla silną relację emocjonalną, daleką od romantycznego kontekstu .
„Maybe if story had poszło innym torem…” – gracze debatowali nad alternatywą Eve & Tachy, ale twórcy poszli inną drogą .

Jednym słowem – społeczność przyjmuje, że Stellar Blade to opowieść o lojalności i misji, z niewielkim naciskiem na romanse.

5. Ciekawostki i kontekst twórczy

  • Shift Up założyło, że Eve to postać definiowana przez misję ratowania ludzkości, a nie grę uczuć.
  • Pragnęli grać w stylu „heroiny na pełnej mocy”, a nie romansowej dramy.
  • Twórcy schowali w grze subtelne smaczki: przywiązanie Eve do kostiumów, milczące spojrzenia czy gesty – bez ciśnienia na romans.

Zakończenie: Stellar Blade – podróż, nie romans

Podsumowując:

  • Nie – Eve nie wchodzi w romans z żadnym towarzyszem.
  • Ich relacje to profesjonalne i przyjacielskie więzi – bez uczucia amor.
  • Twórcy świadomie poprowadzili fabułę bez wątków miłosnych, żeby skoncentrować się na emocjach związanych z misją, lojalnością i przetrwaniem.
  • W tle obserwujemy subtelne romantyczne niuanse między innymi postaciami, co dodaje grze niezwykłego realizmu.

Jeśli więc marzysz o miłosnych scenkach w postapokaliptycznej opowieści – Stellar Blade może cię zaskoczyć. Ale jeśli szukasz opowieści o sile, misji i emocjonalnej głębi – Eve towarzyszyć będzie tobie przez kilkanaście godzin emocjonującego gameplay’u.

Był to artykuł z serii: Stellar Blade
Spis treści