Istnieją dwa rodzaje statków kosmicznych w grze Stellar Age: wojskowe i cywilne. Wszystkie statki są tworzone w porcie kosmicznym. Na szybkość produkcji ma wpływ technologia plastyfikacji strukturalnej (Structural Plasticitation).

Każdy statek ma pięć parametrów: pancerz, obrażenia, prędkość, paliwo, pojemność i rozmiar. Na pancerz statków i wież obronnych wpływa poziom technologii Wzmocnienia Floty (Fleet Strengthening), a uszkodzenia – poziom Technologii Broni Floty (Fleet’s Weapons). Ponadto na pancerz i uszkodzenia twoich statków wpływa technologia Fleet Mastery. Pojemność rośnie wraz z poziomem technologii Transformacja Lorentza (Lorentz Transformation).


Wojskowe statki kosmiczne

Lekki Myśliwiec

Podstawowe cechy

Pancerz 500
Obrażenia 100
Prędkość 240
Paliwo 25
Pojemność 40
Rozmiar 20

Lekki Myśliwiec jest najprostszym statkiem i najtańszym w rozwoju i produkcji. Budowa jednego takiego statku wymaga 2 200 metali i 200 polimerów.

Statki te zadają 300% więcej obrażeń krążownikom i tytanom, 400% bombowcom. Obrażenia lekkich myśliwców można zwiększyć dzięki technologii broni laserowej, a prędkość – dzięki technologii silnika impulsowego.


Ciężki myśliwiec

Podstawowe cechy

Pancerz 1250
Obrażenia 250
Prędkość 160
Paliwo 50
Pojemność 100
Rozmiar 50

Ciężki myśliwiec jest statkiem gorszym jeśli chodzi o prędkość od lekkich myśliwców, ale znacznie przewyższa je pod względem grubości pancerza. Budowa jednego wymaga 5000 metali i 750 polimerów.

Ciężkie myśliwce zadają 300% więcej obrażeń lekkim myśliwcom i bombowcom, 400% Pancernikom.


Obrażenia ciężkich myśliwców można zwiększyć dzięki technologii broni laserowej, a prędkość – dzięki technologii silnika impulsowego.

Krążownik

Podstawowe cechy

Pancerz 5000
Obrażenia 950
Prędkość 80
Paliwo 100
Pojemność 400
Rozmiar 200

Krążownik to idealnie wyważony statek pod względem prędkości i pancerza. Krążowniki i pancerniki są doskonałym wyborem przeciwko piratom na średnich poziomach. Budowa jednego krążownika wymaga 20 000 metali, 2 000 polimerów i 500 antymaterii.

Krążowniki zadają 300% więcej obrażeń ciężkim myśliwcom i 500% więcej obrażeń niszczycielom.

Obrażenia krążowników mogą być zwiększone dzięki technologii broń Gaussa, prędkość – dzięki technologii silnika impulsowego.

Okręt wojenny

Podstawowe cechy

Pancerz 15000
Obrażenia 2775
Prędkość 70
Paliwo 450
Pojemność 1200
Rozmiar 600

Okręt wojenny jest dobrze wyważonym statkiem pod względem prędkości i pancerza – podobnie jak krążowniki. Krążowniki i okręty wojenne są doskonałym wyborem przeciwko piratom na średnich poziomach. Budowa jednego okrętu wojennego wymaga 54 000 metali, 6 000 polimerów i 3 000 antymaterii.

Okręty wojenne zadają 500% więcej obrażeń krążownikom i 300% więcej obrażeń tytanom.

Obrażenia tych statków można zwiększyć dzięki technologii broni Gaussa, a prędkości – technologii silnika antygrawitacyjnego.

Pancernik

Podstawowe cechy

Pancerz 37500
Obrażenia 6750
Prędkość 50
Paliwo 750
Pojemność 3000
Rozmiar 1500

Pancernik to opancerzony i pojemny statek zdolny do zadawania znacznych obrażeń. Pancerniki są idealne do eskortowania bombowców. Budowa jednego Pancernika wymaga 157 000 metali, 7500 polimerów i 5625 antymaterii.

Pancerniki zadają 500% więcej obrażeń Lekkim Myśliwcom i Okrętom wojennym.

Obrażenia Pancernika mogą być zwiększone dzięki technologii broni jonowej, prędkość – dzięki technologii silniki antygrawitacyjne.

Bombowiec

Podstawowe cechy

Pancerz 50000
Obrażenia 9000
Prędkość 40
Paliwo 900
Pojemność 4000
Rozmiar 2000

Bombowiec to statek zaprojektowany w celu zniszczenia obrony bazy wroga. Konstrukcja jednego bombowca wymaga 160 000 metali i 60 000 polimerów.

Bombowce zadają o 400% więcej obrażeń wszelkiego rodzaju wieżom obronnym.

Obrażenia bombowców mogą być zwiększone dzięki technologii broni jonowej, prędkość – dzięki technologii silnika antygrawitacyjnego.

Niszczyciel

Podstawowe cechy

Pancerz 125000
Obrażenia 21700
Prędkość 70
Paliwo 5000
Pojemność 10000
Rozmiar 5000

Niszczyciel to statek o dość dużej prędkości. Sprawdza się dobrze w bitwach z małymi statkami. Budowa jednego niszczyciela wymaga 400 000 metalu, 50 000 polimerów i 37 500 antymaterii.

Niszczyciele zadają 500% więcej obrażeń ciężkim myśliwcom i 400% więcej obrażeń Pancernikom.

Obrażenia niszczycieli można zwiększyć dzięki technologii broni plazmowej, a prędkości – dzięki technologii Hyper Engine.

Tytan

Podstawowe cechy

Pancerz 1250000
Obrażenia 202500
Prędkość 35
Paliwo 30000
Pojemność 100000
Rozmiar 50000

Tytan jest najpotężniejszym statkiem floty, a ich głównym celem jest zniszczenie wroga. Budowa jednego Tytana wymaga 4 000 000 metali, 375 000 polimerów i 312 500 antymaterii.

Tytani zadają 300% więcej obrażeń Pancernikom, 500% więcej obrażeń Niszczycielom i 200% więcej obrażeń wszelkiego rodzaju wieżom obronnym.

Obrażenia tytanów można zwiększyć dzięki technologii broni plazmowej, a prędkości – dzięki technologii Hyper Engine.

Cywilne statki kosmiczne

Istnieją dwa rodzaje cywilnych statków kosmicznych: transporter lekki i transporter ciężki. Ich prędkość można zwiększyć badając technologie silników impulsowych i anty-grawitacyjnych. Pojemność ich ładowni można zwiększyć badając technologię transformacji Lorentza.


Gry podobne