Jedną z najbardziej charakterystycznych cech serii Silent Hill zawsze były zagadki – dziwne, niepokojące i często powiązane z psychiką bohaterów. W najnowszej odsłonie, Silent Hill f, gracze również nie mogą liczyć na prostą wędrówkę. Tutaj każdy krok w mrocznej szkole, opuszczonym korytarzu czy zakurzonym biurze nauczyciela potrafi skrywać pułapkę w postaci łamigłówki. Jednym z takich momentów jest konieczność rozwiązania zagadki z szafkami w Ebisugaoka Middle School. Na pozór to tylko kilka zamkniętych szafek, ale w rzeczywistości właśnie od nich zależy, czy uda ci się popchnąć fabułę dalej.

W tym poradniku przeprowadzę cię krok po kroku przez cały proces, od zdobycia kluczy, przez odnalezienie wskazówek, aż po wpisanie poprawnych kodów. Dla klimatu dorzucę też parę ciekawostek o samej serii, bo – jak każdy fan – wiem, że diabeł tkwi w szczegółach.

Jak rozpocząć zagadkę z szafkami?

Łamigłówka staje się dostępna w momencie, gdy gracz zdobędzie klucz do sal lekcyjnych na drugim piętrze – wcześniej trzeba rozwiązać tzw. Secret Box Puzzle. Gdy już wyjdziesz z tamtego pomieszczenia, skieruj się do zamkniętej klasy po prawej stronie korytarza (wschodnie skrzydło).

Na katedrze nauczyciela znajdziesz klucz do głównej bramy Starego Skrzydła. To przedmiot absolutnie niezbędny, ponieważ pozwala ci otworzyć przejście prowadzące do dalszej części budynku. Kiedy dostaniesz się do aneksu, udaj się do jednej z otwartych klas na parterze.

Klucz do szatni i wskazówka Asakury

W klasie znajdziesz nie tylko kolejną notatkę, ale również klucz do szatni. To właśnie on otwiera pomieszczenie, w którym ukryto najważniejszą część zagadki. Oprócz tego trafisz tam na podręcznik należący do Asakury, jednej z uczennic. W środku zapisano tajemnicze zdania – niby bełkot, a w rzeczywistości szyfr, którego trzeba użyć, by odczytać kod do jej szafki.

Warto pamiętać, że treść podpowiedzi zmienia się w zależności od wybranego poziomu trudności zagadek. To stary trik Konami – gracze casualowi dostają nieco prostszą wersję, natomiast fani hardcorowych łamigłówek muszą się bardziej pogimnastykować.

Wskazówki do kodu Asakury – w zależności od poziomu trudności

  • Poziom Story – W notatce czytamy, że Asakura wyobraża sobie siebie jako syrenę, tęskniącą za morzem. Największą miłością jest dla niej SEA, czyli właśnie morze – i to jest kod.
    534
  • Poziom Hard – Dziewczyna pisze o żółwiu i autobusie, który odgrywa dla niej szczególną rolę. Jej hasłem staje się słowo BUS.
    865
  • Poziom Lost in the Fog – Najtrudniejsza podpowiedź dotyczy jedzenia. Asakura wspomina, że kocha coś, co można gotować, smażyć i piec – chodzi o EGG, czyli jajko.
    399

Każdy z tych kodów prowadzi do tego samego efektu – otrzymania klucza do szafki z kluczami, który pozwala ruszyć fabułę do przodu.

Gdzie znaleźć szatnię i jakie są wszystkie kody?

Mając klucz, możesz zejść niżej i otworzyć drzwi prowadzące do żeńskiej szatni. To miejsce pełne zamkniętych szafek, z których część kryje przedmioty opcjonalne. Tylko kod Asakury jest wymagany, aby pchnąć historię dalej, ale reszta zawartości może znacznie ułatwić rozgrywkę.

Wszystkie kody do szafek w Silent Hill f:

  • Asakura Ayumi – 534 (SEA), 865 (BUS), 399 (EGG) → Key Cabinet Key
  • Aoi Takeshi – 401 (hasło: AOI) → Origami of Grievances – wskazówka do kolejnej zagadki
  • Tsuchiya Taiko – 377 → Omamori Wolf – amulet zwiększający obrażenia zadawane przez trwałe bronie
  • Suga Yosie – 505 (SOS) → School Bag – dodatkowe miejsce w ekwipunku

Do czego służy Key Cabinet Key?

Po zdobyciu klucza do szafki z kluczami, wróć do biura obok stojaków na buty przy wejściu głównym. W środku znajduje się zamknięta szafka, w której ukryto klucz do Górskiego Tylnego Wejścia. To on kończy cały wątek związany ze szkołą i pozwala Hinako udać się w kolejne, jeszcze bardziej niepokojące rejony Silent Hill.

Był to artykuł z serii: Silent Hill f
Spis treści