Atrybuty i umiejętności w grze Second Galaxy odwzorowują rozwój Pilota. Atrybuty pokazują nam jaki jak rozwinięte są zdolności pilota, a umiejętności określają jego zdolności. Za każdym razem gdy osiągniemy określony poziom atrybutów to możemy nauczyć naszego pilota nowe umiejętności. Im wyższe atrybuty i umiejętności tym silniejszy jest nasz pilot.

Atrybuty pilota

Istnieją 4 podstawowe atrybuty pilota: broń, obrona, elektronika i pilotowanie statku. Gracz może w dowolnym momencie otworzyć profil pilota, aby zobaczyć, jak rozwinięta jest postać pod kątem każdego z atrybutów.


W zależności od wyboru kariery pilota zaczyna on na różnym poziomie każdego z czterech atrybutów. Nie ma to większego wpływu na rozwój postaci i dopasowanie kolejnych jego cech do tego co zamierzamy robić w grze pozostaje w naszej gestii. My kreujemy ścieżkę jego kariery i to kim finalnie zostanie zależy całkowicie od nas.

  • Broń zwiększy obrażenia wszystkich broni i odblokuje zaawansowane umiejętności uzbrojenia.
  • Obrona zwiększy tarczę wszystkich statków i odblokuje zaawansowane umiejętności obrony.
  • Elektronika zwiększy energię wszystkich statków i odblokuje zaawansowane umiejętności inżynieryjne.
  • Pilotowanie statków zwiększy prędkość wszystkich statków i odblokuje zaawansowane umiejętności nawigacyjne.

Gracze mogą zresetować swoje atrybuty w Second Galaxy za pomocą regulatora synaptycznego. Po zresetowaniu wszystkie atrybuty zostaną zwrócone, a wszystkie umiejętności zostaną zresetowane.


Umiejętności pilota

Umiejętności pilota dają mu konkretne bonusy, na przykład: atrybuty broni zwiększą DMG dla wszystkich broni, ale umiejętności przyniosą korzyści DMG, zwiększony zasięg lub CRIT (krytyka) dla określonego rodzaju broni.

Dopóki wymagany poziom pilota i atrybutów są spełnione, umiejętności są nabywane natychmiast pale musimy wydać nieco kredytów. Dostępne umiejętności w grze Second Galaxy to:


  • Broń, zwiększy obrażenia broni, zasięg lub CRIT karabinów, miotaczy, laserów lub pocisków.
  • Obrona poprawi EM, odporność termiczną i kinetyczną tarczy statku i efektywność ładowania osłon.
  • Elektronika poprawi szybkość odzyskiwania energii, zmniejszy zużycie energii przez broń lub urządzenia.
  • Pilotowanie statku, zwiększy prędkość statku i prędkość warp lub zmniejszy promień sygnału statku.

Wszystkie umiejętności można rozwijać do poziomu 10, a bonusy, które przynoszą te umiejętności są natychmiastowe.

Podsumowanie porad do Second Galaxy

Piloci, broń, obrona, elektronika i pilotowanie statku to podstawowe, cztery atrybuty. Punkty atrybutów są otrzymywane za każdy nowym poziomem pilota i można je przypisać do dowolnego z czterech atrybutów. Atrybuty dodają pilotowi premię i są warunkiem koniecznym do odblokowania umiejętności.

Umiejętności ulepszane są za pomocą kredytów i nie wymagają czasu na rozwijanie. Ale określony poziom atrybutów i pilota musi być spełniony zanim będziemy mogli nauczyć się nowej umiejętności.

Gracze mogą użyć regulatora synaptycznego (Synaptic Regulator), aby zresetować wszystkie atrybuty i umiejętności.


Gry podobne