Witaj w świecie Schedule 1, gdzie każdy gracz może poczuć się jak prawdziwy mistrz syntezy! Rozszerzając swoją bazę klientów, szybko zauważysz, że niektórzy NPC wolą produkty o określonych efektach. Każdy z czterech typów maryśki dostępnych w grze ma swoje podstawowe efekty, ale dzięki składnikom dostępnym w Gas Mart możesz tworzyć zupełnie nowe odmiany, które idealnie odpowiadają zmieniającym się wymaganiom klientów.
Pierwsze mieszalnie dostępne są w ramach zadania Mixing Mania, choć na początku obsługa może wydawać się trudna. Ten poradnik pomoże Ci opanować podstawy miksowania, pokaże, jak zdobyć wszystkie 34 efekty, a także podpowie strategie tworzenia najbardziej dochodowych odmian.
Podstawowe efekty – jak je mieszać
W grze Schedule 1 znajdziesz 16 podstawowych efektów, które można uzyskać, łącząc maryśkę z jednym składnikiem. Oto kilka przykładów:
- OG Kush + Battery = Bright-Eyed (dodany do pierwotnego Calming)
- Granddaddy Purple + Viagra = Sedating + Tropic Thunder
Aby użyć mieszalni, dodaj produkt po lewej stronie, a składnik po prawej, a następnie naciśnij Begin.
| Pożądany efekt | Wymagany składnik |
|---|---|
| Athletic | Energy Drink |
| Balding | Mouth Wash |
| Bright-Eyed | Battery |
| Calorie-Dense | Donut |
| Energizing | Cuke |
| Foggy | Mega Bean |
| Gingeritis | Banana |
| Jennerising | Iodine |
| Long-Faced | Horse Essence |
| Sedating | Flu Medicine |
| Slippery | Motor Oil |
| Sneaky | Paracetamol |
| Spicy | Chili |
| Thought-Provoking | Addy |
| Toxic | Gasoline |
| Tropic Thunder | Viagra |
Zaawansowane efekty – mieszanie z efektami wstępnymi
Oprócz podstawowych efektów, Schedule 1 oferuje 18 zaawansowanych efektów, które można uzyskać tylko, gdy mieszamy składnik z odmianą, która już posiada określony efekt. Dzięki temu możesz zarówno uzyskać efekty podstawowe, jak i tworzyć nowe kombinacje.
| Pożądany efekt | Wymagany składnik | Efekt do zastąpienia |
|---|---|---|
| Anti-Gravity | Banana | Smelly |
| Paranoia | Athletic | Munchies / Slippery |
| Euphoric | Calming | Focused |
| Shrinking | Energy Drink | Thought-Provoking |
| Explosive | Battery | Electrifying |
| Toxic | Donut | Focused |
| Zombifying | Battery | Euphoric |
Tip dla graczy: Najlepszą metodą na uzyskanie konkretnego efektu jest metoda „od tyłu”: najpierw dodajesz efekt, który chcesz zastąpić, a potem składnik prowadzący do pożądanego efektu.
Składniki do mieszania i ich dostępność
Wszystkie składniki można kupić w Gas Mart. Na początku dostępne są tylko cztery z szesnastu składników – kolejne odblokujesz wraz z awansem w rankingu. Droższe składniki zwykle pozwalają uzyskać bardziej dochodowe odmiany, choć czasem wyjątki potrafią zaskoczyć.
| Składnik | Wymagany rang | Cena |
|---|---|---|
| Cuke | Hoodlum I | $2 |
| Banana | Hoodlum I | $2 |
| Paracetamol | Hoodlum I | $3 |
| Donut | Hoodlum I | $3 |
| Viagra | Hoodlum II | $4 |
| Mouth Wash | Hoodlum III | $4 |
| Flu Medicine | Hoodlum IV | $5 |
| Gasoline | Hoodlum V | $5 |
| Energy Drink | Peddler I | $6 |
| Motor Oil | Peddler II | $6 |
| Mega Bean | Peddler III | $7 |
| Chili | Peddler IV | $7 |
| Battery | Peddler V | $8 |
| Iodine | Hustler I | $8 |
| Addy | Hustler II | $9 |
| Horse Essence | Hustler III | $9 |
Mnożniki efektów – maksymalizacja wartości produktu
Każdy efekt wpływa na cenę końcową produktu. Niektóre efekty są bardzo opłacalne, inne praktycznie nic nie dodają do wartości. Aby obliczyć wartość produktu, użyj wzoru:
Cena końcowa = wartość bazowa × (1 + suma mnożników efektów)
Przykład: Coke ($150) + Shrinking (0.60) + Cyclopean (0.56) + Long-Faced (0.52) + Athletic (0.32) = $150 × (1 + 2.0) = $450
| Efekt | Mnożnik |
|---|---|
| Anti-Gravity | 0.54 |
| Athletic | 0.32 |
| Balding | 0.30 |
| Bright-Eyed | 0.40 |
| Calming | 0.10 |
| Calorie-Dense | 0.28 |
| Cyclopean | 0.56 |
| Disorienting | 0.00 |
| Electrifying | 0.50 |
| Energizing | 0.22 |
| Euphoric | 0.18 |
| Explosive | 0.00 |
| Focused | 0.16 |
| Foggy | 0.36 |
| Gingeritis | 0.20 |
| Glowing | 0.48 |
| Jennerising | 0.42 |
| Laxative | 0.00 |
| Long-Faced | 0.52 |
| Munchies | 0.12 |
| Paranoia | 0.00 |
| Refreshing | 0.14 |
| Schizophrenic | 0.00 |
| Sedating | 0.26 |
| Seizure-Inducing | 0.00 |
| Shrinking | 0.60 |
| Slippery | 0.34 |
| Smelly | 0.00 |
| Sneaky | 0.24 |
| Spicy | 0.38 |
| Thought-Provoking | 0.44 |
| Toxic | 0.00 |
| Tropic Thunder | 0.46 |
| Zombifying | 0.58 |
Wskazówka: Najlepsze efekty w grze to Shrinking, Cyclopean i Long-Faced, podczas gdy najsłabsze to Disorienting, Explosive i Laxative.
Efekty śmiertelne
Niektóre efekty mogą być śmiertelne dla użytkownika. Aktualnie jedynym takim efektem jest Explosive. Jeśli klient wybiera w preferencjach efekt Lethal, upewnij się, że sprzedasz mu produkt z tym efektem.
Mieszanie w Schedule 1 to nie tylko zabawa – to prawdziwa strategia, która wymaga planowania, obserwacji klientów i maksymalizacji zysków. Znajomość efektów, składników i ich mnożników pozwoli Ci tworzyć najbardziej dochodowe odmiany, a odpowiednie podejście do miksowania daje przewagę nad konkurencją. Dzięki temu poradnikowi nie tylko opanujesz podstawy i zaawansowane techniki, ale także zyskasz przewagę w każdej rozgrywce.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

