Witaj w świecie Schedule 1, gdzie każdy gracz może poczuć się jak prawdziwy mistrz syntezy! Rozszerzając swoją bazę klientów, szybko zauważysz, że niektórzy NPC wolą produkty o określonych efektach. Każdy z czterech typów maryśki dostępnych w grze ma swoje podstawowe efekty, ale dzięki składnikom dostępnym w Gas Mart możesz tworzyć zupełnie nowe odmiany, które idealnie odpowiadają zmieniającym się wymaganiom klientów.

Pierwsze mieszalnie dostępne są w ramach zadania Mixing Mania, choć na początku obsługa może wydawać się trudna. Ten poradnik pomoże Ci opanować podstawy miksowania, pokaże, jak zdobyć wszystkie 34 efekty, a także podpowie strategie tworzenia najbardziej dochodowych odmian.

Podstawowe efekty – jak je mieszać

W grze Schedule 1 znajdziesz 16 podstawowych efektów, które można uzyskać, łącząc maryśkę z jednym składnikiem. Oto kilka przykładów:

  • OG Kush + Battery = Bright-Eyed (dodany do pierwotnego Calming)
  • Granddaddy Purple + Viagra = Sedating + Tropic Thunder

Aby użyć mieszalni, dodaj produkt po lewej stronie, a składnik po prawej, a następnie naciśnij Begin.

Pożądany efekt Wymagany składnik
Athletic Energy Drink
Balding Mouth Wash
Bright-Eyed Battery
Calorie-Dense Donut
Energizing Cuke
Foggy Mega Bean
Gingeritis Banana
Jennerising Iodine
Long-Faced Horse Essence
Sedating Flu Medicine
Slippery Motor Oil
Sneaky Paracetamol
Spicy Chili
Thought-Provoking Addy
Toxic Gasoline
Tropic Thunder Viagra

Zaawansowane efekty – mieszanie z efektami wstępnymi

Oprócz podstawowych efektów, Schedule 1 oferuje 18 zaawansowanych efektów, które można uzyskać tylko, gdy mieszamy składnik z odmianą, która już posiada określony efekt. Dzięki temu możesz zarówno uzyskać efekty podstawowe, jak i tworzyć nowe kombinacje.

Pożądany efekt Wymagany składnik Efekt do zastąpienia
Anti-Gravity Banana Smelly
Paranoia Athletic Munchies / Slippery
Euphoric Calming Focused
Shrinking Energy Drink Thought-Provoking
Explosive Battery Electrifying
Toxic Donut Focused
Zombifying Battery Euphoric

Tip dla graczy: Najlepszą metodą na uzyskanie konkretnego efektu jest metoda „od tyłu”: najpierw dodajesz efekt, który chcesz zastąpić, a potem składnik prowadzący do pożądanego efektu.

Składniki do mieszania i ich dostępność

Wszystkie składniki można kupić w Gas Mart. Na początku dostępne są tylko cztery z szesnastu składników – kolejne odblokujesz wraz z awansem w rankingu. Droższe składniki zwykle pozwalają uzyskać bardziej dochodowe odmiany, choć czasem wyjątki potrafią zaskoczyć.

Składnik Wymagany rang Cena
Cuke Hoodlum I $2
Banana Hoodlum I $2
Paracetamol Hoodlum I $3
Donut Hoodlum I $3
Viagra Hoodlum II $4
Mouth Wash Hoodlum III $4
Flu Medicine Hoodlum IV $5
Gasoline Hoodlum V $5
Energy Drink Peddler I $6
Motor Oil Peddler II $6
Mega Bean Peddler III $7
Chili Peddler IV $7
Battery Peddler V $8
Iodine Hustler I $8
Addy Hustler II $9
Horse Essence Hustler III $9

Mnożniki efektów – maksymalizacja wartości produktu

Każdy efekt wpływa na cenę końcową produktu. Niektóre efekty są bardzo opłacalne, inne praktycznie nic nie dodają do wartości. Aby obliczyć wartość produktu, użyj wzoru:

Cena końcowa = wartość bazowa × (1 + suma mnożników efektów)

Przykład: Coke ($150) + Shrinking (0.60) + Cyclopean (0.56) + Long-Faced (0.52) + Athletic (0.32) = $150 × (1 + 2.0) = $450

Efekt Mnożnik
Anti-Gravity 0.54
Athletic 0.32
Balding 0.30
Bright-Eyed 0.40
Calming 0.10
Calorie-Dense 0.28
Cyclopean 0.56
Disorienting 0.00
Electrifying 0.50
Energizing 0.22
Euphoric 0.18
Explosive 0.00
Focused 0.16
Foggy 0.36
Gingeritis 0.20
Glowing 0.48
Jennerising 0.42
Laxative 0.00
Long-Faced 0.52
Munchies 0.12
Paranoia 0.00
Refreshing 0.14
Schizophrenic 0.00
Sedating 0.26
Seizure-Inducing 0.00
Shrinking 0.60
Slippery 0.34
Smelly 0.00
Sneaky 0.24
Spicy 0.38
Thought-Provoking 0.44
Toxic 0.00
Tropic Thunder 0.46
Zombifying 0.58

Wskazówka: Najlepsze efekty w grze to Shrinking, Cyclopean i Long-Faced, podczas gdy najsłabsze to Disorienting, Explosive i Laxative.

Efekty śmiertelne

Niektóre efekty mogą być śmiertelne dla użytkownika. Aktualnie jedynym takim efektem jest Explosive. Jeśli klient wybiera w preferencjach efekt Lethal, upewnij się, że sprzedasz mu produkt z tym efektem.

Mieszanie w Schedule 1 to nie tylko zabawa – to prawdziwa strategia, która wymaga planowania, obserwacji klientów i maksymalizacji zysków. Znajomość efektów, składników i ich mnożników pozwoli Ci tworzyć najbardziej dochodowe odmiany, a odpowiednie podejście do miksowania daje przewagę nad konkurencją. Dzięki temu poradnikowi nie tylko opanujesz podstawy i zaawansowane techniki, ale także zyskasz przewagę w każdej rozgrywce.

Był to artykuł z serii: Schedule 1
Spis treści