Choć Oblivion Remastered przyjęto raczej ciepło, to jednak – jak to zwykle bywa przy takich ambitnych projektach – nie obyło się bez potknięć. Największe problemy dotknęły graczy konsolowych, zwłaszcza tych korzystających z Xbox Series X i PlayStation 5, którzy skarżą się na poważne spadki wydajności. I nie mówimy tu o okazjonalnych przycięciach – płynne 60 klatek na sekundę potrafi spaść nawet po 15 minutach rozgrywki, zupełnie psując zabawę. A jakby tego było mało, w ostatnich dniach pojawił się jeszcze jeden paskudny błąd – część graczy została uwięziona wewnątrz Wrót Otchłani, bez żadnej możliwości ucieczki. Brzmi jak scenariusz nowej misji… ale to po prostu bug.
Co ciekawe, mimo tych technicznych niedoróbek, wielu fanów zaczęło ponownie zagłębiać się w starsze odsłony serii The Elder Scrolls. Niestety, w tym samym czasie Bethesda przekroczyła dość smutny kamień milowy – od zapowiedzi The Elder Scrolls VI minęło już ponad osiem lat. I co? I w zasadzie cisza. Żadnych nowych konkretów, żadnych materiałów. Jedynie w marcu Todd Howard, szef studia, zapewnił, że gra nadal powstaje i da się ją już testować w bardzo wczesnej wersji. Tyle dobrego.
Oblivion Remastered – Patch 1.1 (11 czerwca 2025)
Nowa łatka do Oblivion Remastered w końcu zawitała na Steamie i przynosi ze sobą solidną porcję poprawek. Niektóre problemy były naprawdę upierdliwe, więc wiele osób odetchnie z ulgą. Poniżej pełna lista zmian – przygotuj się na długi scroll!
Ogólne zmiany
- Dodano komendy konsoli:
ToggleHudVisibility
iShowHud
– można teraz ukrywać interfejs jednym poleceniem!
Interfejs
- Naprawiono brakujące teksty przy instalacji Deluxe Upgrade
- „Pomiń” na ekranie intro wreszcie wyświetla się poprawnie
- Statystyki postaci z pochodzeniem Redguard były odwrócone – teraz są jak należy
- Mapa lokalna w końcu pokazuje się automatycznie we wnętrzach
- Grając na padzie, można już normalnie nazwać zaklęte przedmioty
- Poprawiono błędy interpunkcyjne w chińskiej wersji językowej
- Ogólne poprawki tłumaczeń
- Naprawiono brak napisów podczas interakcji z daedrycznymi sanktuariami
Crashe i zawieszki
- Gra przestaje się wywalać po szybkim podróżowaniu do Vilverin
- Poprawiono crash w jaskini Crayfish Cave
- Koniec z błędem przy walce z karłowatymi impami
- Nie zawiesi się już gra po zapłaceniu mandatu w Zamku Bravil
- Naprawiono awarie przy wczytywaniu szybkich zapisów
- Koniec z crashami po podróży do obozu Mortal
- Gra nie wykrzacza się już w domu Quill-Weave
- Naprawiono crash przy przełączaniu trybu jakości i wydajności
- Poprawiono błędy przy przechowywaniu przedmiotów w Wieży Mroźnego Szczytu
- Tworzenie wielu mikstur z kradzionych składników nie zawiesi już gry
- Różne poprawki związane z crashami CPU
Rozgrywka
- Animacje postaci podczas wsiadania na konie działają poprawnie
- Ręce Kanclerza Ocato wreszcie się animują (tak, wcześniej nie!)
- Animacje Shamblesów nie zawieszają się już przy ataku
- Kostur Sheogoratha znowu zamraża wrogów, jak powinien
- Cap’n Dugal pojawia się zgodnie z planem
- Zaklęcia światła mają teraz prawidłowe efekty wizualne
- Na drugim monitorze markery mapy nie są już przesunięte
- Mapa lokalna nie otwiera się już jako biała plama
- Głos przy sanktuarium Peryite’a nie jest już ucięty w połowie
- Kamera z perspektywy pierwszej osoby nie wisi nad głową postaci
- Efekty zaklęcia Chameleon nie zostają już na graczu na stałe
- Tekstury skóry przy chorobach w końcu pasują do reszty ciała
System
- Ustawienia gracza nie resetują się już po aktualizacji
- Naprawiono problem z ustawieniami XCloud – nie kopiują się już między PC a Xboxem
- Poprawiono nieskończone ekrany ładowania
- Gra nie zawiesza się już przy Alt+Tab
- Autosave nie tworzy już zbędnych grup zapisów
- Zmiana imienia postaci przy wyjściu z kanałów nie zmienia już nazw starych zapisów
- Małe rozdzielczości w trybie okienkowym są teraz poprawnie wykrywane
Zadania
- Bitwa o Kvatch – Savlian już się nie blokuje po walce na dziedzińcu
- Nóż w ciemności – Vincente Valtieri odzyskał włosy (naprawdę!)
- Poszukiwanie Gildii Złodziei – NPCe w końcu się pojawiają
- Utonięty – Strona dziennika nie chowa się już pod miską
- Elfia Dama – naprawiono crash przy scenie z Hieronymusem Lexem, kiedy próbuje zabrać popiersie Llathasy
Jak zagrać w wersję beta?
Ta aktualizacja dostępna jest na razie w wersji beta na Steamie. Jeśli chcesz ją przetestować:
- Otwórz swoją bibliotekę Steam i znajdź The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
- Kliknij prawym przyciskiem myszy na grze i wybierz „Właściwości”
- W nowym okienku wybierz zakładkę „Betas”
- Z listy rozwijanej wybierz: [beta]
- Poczekaj, aż gra pobierze nową wersję i uruchom ją
Jeśli wszystko pójdzie gładko, powinniśmy w końcu móc grać w Obliviona Remastered bez walki z bugami zamiast z daedrami. Trzymamy kciuki, Bethesda!
Aktywność komentująych