Znaczenie Keystones w świecie Hell Is Us

Po ukończeniu Aktu 1 w Hell Is Us, gracze wkraczają w serce gry, gdzie ich głównym zadaniem staje się odnalezienie Keystones, aby otworzyć drzwi do Lymbic Forge – miejsca pełnego tajemnic i wyzwań.

Tak jak w przypadku większości elementów gry, nie ma narzuconej kolejności, w jakiej należy zdobywać trzy pozostałe Keystones. Z tego powodu wielu graczy zastanawia się, czy istnieje optymalna ścieżka, która pozwoli uniknąć zbędnego cofania się po mapie i zapewni odpowiednie dopasowanie poziomu trudności przeciwników do postępu w grze.

W tym poradniku przedstawię najlepszą kolejność zdobywania Keystones w Hell Is Us, bazując na własnej rozgrywce, wraz z dodatkowymi wskazówkami dotyczącymi przeciwników i zmian w stanie świata gry.

Rekomendowana kolejność zdobywania Keystones

Technicznie rzecz biorąc, Keystones: Terror, Rage i Ecstasy mogą zostać zdobyte w dowolnej kolejności. Po zdobyciu Keystone of Grief i umieszczeniu go w odpowiednim slocie w Lymbic Forge, Tania wskaże trzy lokalizacje, do których możesz się udać.

Na podstawie mojego doświadczenia, najlepiej jest rozpocząć od Jeljin i Ministry of Cultural Primacy, aby zdobyć Keystone of Rage, a następnie udać się do Talju, by przejść kolejną linię fabularną i zdobyć Keystone of Terror.

Po zdobyciu tych dwóch Keystones, odblokujesz możliwość udania się do Acasa Marshes, gdzie czeka cię zdobycie Keystone of Ecstasy.

Ostatecznie jednak kolejność rozpoczęcia misji zależy od gracza. W mojej rozgrywce nie zauważyłem nagłego wzrostu trudności wrogów przy pierwszych lokacjach, jednak w Talju przeciwnicy podskoczyli do poziomu trzeciego, podczas gdy w Jeljin i Ministerstwie Kultury spotkałem tylko przeciwników poziomu drugiego. Wyższy poziom przeciwników pozwala zdobyć różne Shards, potrzebne do ulepszania broni i przedmiotów. Istnieje więc możliwość, że gra dynamicznie skaluje siłę wrogów w zależności od postępu w fabule.

Zalecany porządek odwiedzania lokacji

Aby uniknąć niepotrzebnego cofania się i zoptymalizować progres w grze, rekomenduję następującą kolejność odwiedzania miejsc:

  1. Lethe – Ministry of Cultural Primacy
  2. Jeljin
  3. Auriga Museum
  4. Talju
  5. Marastan
  6. Senedra Forest
  7. Acasa Marshes
  8. National Library of Lethe
  9. Vyssa Hills
  10. Plains of Mist
  11. Lymbic Forge

Główny boss Aktu 2 zawsze znajduje się na Plains of Mist, dlatego warto pozostawić tę lokację na koniec, aby odpowiednio podnieść poziom broni i przygotować ekwipunek do walki.

Zmiany stanu świata i wpływ na Dobre Uczynki

Po zdobyciu drugiego z czterech Keystones (pierwszego z trzech, które należy znaleźć w świecie gry) stan świata ulega zmianie. Niektóre Dobre Uczynności, takie jak:

  • Performance of a Lifetime
  • Love Thy Neighbour
  • Land of Milk and Honey

mogą nie powieść się, jeśli nie zostaną ukończone przed zmianą stanu świata. Konsekwencje nieukończenia tych zadań obejmują utratę nagród i bonusów. Nie zdradzę szczegółów fabularnych, ale warto pamiętać, aby wykonywać ważne zadania poboczne na czas, zanim świat gry ulegnie zmianie.

Podsumowanie

Zdobywanie Keystones w Hell Is Us to nie tylko kluczowy element fabuły, ale również doskonała okazja do eksploracji, zdobywania Shards i przygotowania postaci do kolejnych wyzwań.

Optymalna kolejność lokacji pozwala minimalizować cofanie się po mapie, maksymalizować efektywność zdobywania doświadczenia oraz nagród, a także lepiej zarządzać poziomem trudności przeciwników.

Dla graczy, którzy cenią planowanie, strategiczne podejście i maksymalizację swoich działań, przestrzeganie przedstawionej kolejności odwiedzania miejsc może znacząco poprawić komfort rozgrywki i uczynić zdobywanie Keystones satysfakcjonującym oraz bezstresowym.

Był to artykuł z serii: Hell is Us
Spis treści