W drugim rozdziale Little Nightmares 3 trafiamy do ponurego kompleksu, gdzie Low i Alone muszą znaleźć sposób, by uruchomić windę prowadzącą na wyższe piętro. Szybko okazuje się, że urządzenie nie działa – brakuje dwóch baterii, które trzeba odnaleźć w mrocznych zakamarkach budynku. Ta sekwencja wymaga współpracy, sprytu i odrobiny cierpliwości, ponieważ każda część drogi kryje przeszkody i niebezpieczeństwa. Poniżej znajdziesz dokładny opis, gdzie znaleźć obie baterie i jak bezpiecznie dostarczyć je do windy.
Pierwsza bateria – droga przez zamrożony magazyn
Po dojściu do uszkodzonej windy skieruj się w lewo, aż dojdziesz do okrągłego okna. Przeskocz przez nie – wylądujesz w dużej metalowej rurze prowadzącej do pomieszczenia przypominającego chłodnię lub magazyn z zamrażarkami. Przejście dalej jest jednak niemożliwe, bo drogę blokuje ogromny wentylator.
W centrum sali stoi wysoki stos talerzy i skrzyń, po których można się wspiąć. W tym czasie druga postać powinna wskoczyć na blat po lewej stronie, gdzie znajduje się dźwignia. Gdy tylko do niej dotrzesz, pociągnij ją, by uruchomić koło z hakami zamontowane w suficie.

Teraz kluczowy moment – poczekaj, aż hak znajdzie się w idealnej pozycji i wskocz, by się go złapać. Zawieś się na nim, a po chwili zostaniesz przeniesiony do drugiego pomieszczenia. Tam znajdziesz gniazdo z pierwszą baterią. Wyjmij ją z gniazda, a wtedy wentylator zatrzyma się, otwierając przejście, przez które możesz przejść z powrotem.
Następnie rzuć baterię przez nowo otwartą ścieżkę, przejdź za nią i wróć do windy, niosąc ją w rękach. Umieść baterię w jednym z dwóch gniazd, a pierwsza część zadania zostanie ukończona.
Druga bateria – wspinaczka i sekcja z robotnikiem
Czas na drugą baterię. Tym razem udaj się w prawo od windy. Po drodze napotkasz szklane drzwi – użyj klucza francuskiego Alone, by rozbić dolną szybę i przejść do kolejnego pomieszczenia.
W środku zobaczysz rzędy pudeł i półek. Wespnij się na najwyższą półkę, korzystając ze stosów pudeł, a potem przejdź po drewnianych deskach na drugą stronę. Musisz jednak być wyjątkowo ostrożny, bo w pobliżu pracuje robotnik, który przemieszcza się w górę i w dół, przenosząc ciężkie skrzynie. Schowaj się w przysiadzie, gdy będzie blisko, i poczekaj, aż odwróci się w drugą stronę.
Gdy robotnik uda się w górę, zeskocz na niższe pudła i przeczołgaj się przez małą szczelinę po prawej stronie. W tym momencie partner – czy to AI, czy drugi gracz – pomoże ci wspiąć się na górne pudła. Tam Alone znajdzie drugą baterię.

Weź ją i wyjdź przez nowo otwarte drzwi. Na zewnątrz zauważysz, że robotnik spadł i zginął, co pozwoli ci spokojnie przejść dalej. Rzuć baterię przez półkę po lewej stronie, przeskocz za nią i podnieś ją ponownie. Następnie podejdź w stronę robaków blokujących przejście – gdy się zbliżysz, rozbiegną się, umożliwiając ci przejście.
Na końcu przeczołgaj się pod niższą półką po lewej stronie, aż dotrzesz z powrotem do windy. Włóż drugą baterię do pustego gniazda.
Uruchomienie windy
Kiedy obie baterie znajdą się na miejscu, winda zacznie działać, a bohaterowie będą mogli przenieść się na wyższe piętro, kontynuując swoją podróż przez upiorny świat The Spiral. Warto zachować czujność, bo dalsze piętra stają się jeszcze bardziej niepokojące i pełne zagadek wymagających współpracy.


Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

