Misja, w której Henryk wraz z Samuelem wymykają się z Suchdola, to jedno z najbardziej napiętych i taktycznych zadań w Kingdom Come Deliverance 2. Już od pierwszych chwil odczuwasz presję, bo akcja rozgrywa się pod osłoną nocy, w obozie oblegającym miasto, pełnym strażników, patroli i potencjalnych pułapek. Celem gracza jest nie tylko dotarcie do Markwarta z Ulic, czyli zabójcy rodziców Henryka, ale także ewentualne odnalezienie rannego Samuela i zapewnienie mu bezpieczeństwa.

W tej misji skradanie, obserwacja otoczenia i planowanie każdego kroku są kluczowe – alarm w obozie może diametralnie zmienić przebieg zadania, dlatego ważne jest unikanie wykrycia i korzystanie z dostępnych narzędzi, takich jak kamienie czy drabiny, do odwracania uwagi wrogów.

Początek misji – nocna infiltracja

Zadanie zaczyna się w momencie, gdy Henryk wyrusza z Samuelem, aby przedrzeć się przez obóz wroga. Na początku musisz się skradać przez zarośla, okrążać spalone chaty i przejść przez strumyk. Kolejnym krokiem jest otwarcie drzwi wytrychem, wejście na piętro i zeskoczenie ze strychu na drugą stronę, co pozwala kontynuować infiltrację obozu.

Po opuszczeniu strychu przechodzimy przez drzwi w murze, skręcamy w lewo, a następnie w prawo za budynkiem, co prowadzi nas na plac przed stodołą. Przy ognisku odpoczywa dwóch strażników – to tutaj możesz zdecydować, czy odwrócić uwagę strażnika kamieniem i wspiąć się po drabinie, aby odwiedzić Markwarta w karczmie, czy ominąć ten cel i kontynuować misję przez dziurę w płocie.

W naszym poradniku skupiamy się na opcji odwiedzenia Markwarta, ponieważ jest to najważniejsze dla fabuły i wyborów moralnych.

Spotkanie z Markwartem (opcjonalne)

Po zeskoczeniu ze strychu stodoły kierujemy się na podwórko przed karczmą, w której ukrywa się Markwart. W tym miejscu warto pozbyć się żołnierza przy ognisku, aby zdobyć klucze do domu Ulica, co umożliwia bezproblemowe wejście do środka.

W karczmie możesz skorzystać z jedzenia i napojów, aby uzupełnić głód Henryka i uniknąć efektu rozmycia ekranu, który utrudnia orientację. Następnie przechodzimy przez szare drzwi, gdzie czeka nas konfrontacja z zabójcą rodziców Henryka.

Po scence dialogowej masz możliwość zadawania pytań Markwartowi i wyboru jego losu – zabicie najemnika jest traktowane jako „zły” wybór, a oszczędzenie go jako „dobry” – co wpływa na końcowe zakończenie gry. Po podjęciu decyzji wracamy na drugą stronę stodoły i kontynuujemy misję przez dziurę w płocie.

Poszukiwanie Samuela (opcjonalne)

Kolejnym celem, jeśli zdecydujemy się na jego odnalezienie, jest Samuel, który znajduje się na południe od karczmy. Aby go odnaleźć, należy skręcić w prawo i przejść za namiotami, odwracając uwagę strażników kamieniem, aby nie wzbudzić alarmu.

Następnie przemierzamy ulicę i wchodzimy w bramę za dwoma żołnierzami przy ognisku. Ostrożność jest tu kluczowa – każdy błąd może sprowokować strażników. Po dotarciu na podwórko zobaczysz światło w stodole i znajome głosy dochodzące z wnętrza – tam ukrywa się Samuel.

Po wejściu po drabinie na górę czeka cię walka z Brabantem, który, mimo braku zbroi, potrafi skutecznie kontrować ciosy. Dwa celne trafienia powinny wystarczyć, aby go pokonać. Po walce Brabant może się poddać – kolejny wybór moralny, który wpływa na zakończenie gry: zabicie go to „zły” wybór, oszczędzenie – „dobry”.

Po walce rozwiązujesz sytuację Samuela – brat Henryka jest zbyt ranny, aby iść sam, więc możesz go zostawić i wezwać pomoc, albo podnieść i uciec razem z nim. Każda decyzja ma swoje konsekwencje w dalszej fabule.

Znalezienie koni i ucieczka

Droga do stajni jest jedna i wiedzie przez podwórka przy głównej ulicy. Jeśli przenosimy Samuela na plecach, możemy ominąć przeszkody i wrogów, korzystając z krzaków i wozów jako osłony.

W stajni wybieramy konia – tu decydujemy, czy jechać samemu, czy razem z Samuelem. Jeśli dotarliśmy z Samem, nie ma powodu, aby go zostawiać – wówczas misja kończy się wspólną ucieczką z obozu.

Był to artykuł z serii: Kingdom Come: Deliverance 2
Spis treści