Inferno Legend jest turową gra MMORPG i w sumie jedną z niewielu, w których wcielamy się w postać „czarnego charakteru”. Grę wydało dla Nas studio Gamebox (Odin Quest, Wartune) i jest to poniekąd słaba kopia Diablo, gdzie zmierzymy się z Aniołami i Ludźmi, którzy przeprowadzają inwazję na Fortece Piekieł. Produkcja dostępna jest w różnych odmianach, zarówno poprzez mikro klienta jak i poprzez przeglądarkę i urządzenia mobilne, ale gdziekolwiek i jakkolwiek byśmy w nią grali to dzielimy te same serwery z innymi. Poniższa recenzja wynika z mojej 16 godzinnej sesji w grze, która powiem Wam wciągnęła mnie jak mało która, więc zaczynajmy.

Klasy postaci

Jak wspomniałem na początku, w grze Inferno Legend będziemy tym „złym”, dokładnie mówiąc możemy zostać wampirami – jest to zbalansowana klasa specjalizująca się w walce na miecze i czarnej magii, albo mumiami – pozostałość po antycznej cywilizacji, którzy mają skłonność do rzucania klątw i mogą kontrolować potwory im podległe. Możecie także wcielić się w rolę wróżki – strzegą one magii piekła, a samuraje to odważni wojownicy wyspecjalizowani we władaniu swoimi mieczami i magią. Zostają jeszcze cyklopi, gigantyczni i silni.

inferno legend 002

Jednak pierwszą rzeczą, która przyciągnęła moją uwagę była grafika, wysokiej jakości z dobrze wykonanymi detalami, o wiele lepsza niż w innych grach tego typu. Niech Was nie zmyli otwierający rozgrywkę trailer, który wykonano w dość mizernej jakości bo to co zobaczycie dalej przerośnie Wasze oczekiwania.

Samouczek dla początkujących

Aby zacząć walkę dobra ze złem, gdzie my jesteśmy tym „złem” musimy przejść przez czyściec, który zwany jest potocznie samouczkiem. Grałem w wiele gier przeglądarkowych i 90% z wbudowanych w nich tutoriali to totalny badziew, bo inaczej tego nie da się nazwać. Zazwyczaj wtedy nie możemy nic kliknąć, no oprócz jakiegoś magicznego guzika, a cała walka rozgrywa się na naszych oczach, ale bez naszego udziału. Niestety Inferno Legend zbytnie nie odbiega od tego schematu, no ale musimy się z tym pogodzić, aby móc później w najlepsze bawić się samemu. Następnie wchodzimy do pierwszego lochu, który również pod względem grafiki prezentuje się imponująco. Zmierzmy się tutaj z różnego rodzaju sługusami, bohaterami i bossami. Na końcu po pokonaniu ostatniego strażnika dostaniemy nową broń, Hammer (Młot). Jako pierwsze co chciałem zrobić to porównać o ile lepsza jest nowa broń od obecnie używanej. Ku mojemu tutorial mi na to nie pozwolił i szybko wylądowałem w innym lochu. Na szczęście jak już byłem w środku mogłem podmienić broń na nowy młoteczek.

WARTO ZOBACZYĆ  Battle of the Immortals

inferno legend 003

Walka

Po kilku kolejnych walkach wyłączyłem w końcu opcję Auto. Jak wspomniałem wcześniej walki w Inferno Legend są rozgrywane turami. W czasie pierwszej fazy przygotowań do walki możemy wybrać formacje jednostek i tutaj warto poznać zależności między poszczególnymi jednostkami. Możemy również rekrutować kilka typów sługusów, albo kompanów (zależy jak chcecie ich nazywać), aby zbudować z nich potężną armię. Mamy dwa typy poszczególnych sług: normalni i elitarni, których następnie można zaliczyć do jednej z czterech kategorii (obronne, szybkie, waleczne i AOE). Aby rekrutować je potrzebujemy White Souls (dla normalnych), albo Blue Souls (dla elitarnych). Możemy również resetować ich umiejętności w nadziei, że nowe będą o wiele lepsze, ale do tej akcji wymagane są Diamenty.

Zadania i lochy

W Inferno Legend główna linia zadaniowa podzielona jest na akty, a każdy z nich zawiera w sobie do siedmiu lochów. W lochu może być do trzech różnych zadań (celi) jak choćby „Ukończ mapę”, „Pokonaj potwora bez utraty żadnej z jednostek”, albo „Pokonaj finałowego bossa w pięciu rundach”. Czasami możemy dostać zadanie, podczas którego wymagane jest posiadanie specjalnego sługusa w armii w trakcie czyszczenia lochu.

Na końcu każdego aktu odblokowuje się mapa skarbów, a i my dostajemy masę złota i kilka potężnych artefaktów. Jednak pomieszczenie ze skarbami ze zdobytej mapy jest pilnie strzeżone przez potężnego bohatera, więc jeśli chcemy przejść do kolejnego pokoju musimy niestety zostawić tą zabawę na później, gdyż będzie trzeba nieco wyżej podszkolić swojego bohatera. Parę poziomów wyżej i wracamy walczyć.

Teraz może troszkę szczegółów. Aby wejść do lochu musimy posiadać co najmniej 5 punktów wigoru (Vigor Points). Możemy ich mieć maksymalnie 80 na koncie (dla nowych graczy), albo 100 (jeśli posiadamy konto VIP). Nasza postać dostaje co 10 minut jeden taki punkt, więc niedzielni gracze powinni nie mieć problemu z ich ilością.

inferno legend 004

Oprócz normalnego trybu przechodzenia danego dungeona, po jego zakończeniu odblokowuje Nam się przycisk Raids, z początku idzie jak po maśle, ale już przy 30 poziomie potrzeba sporej dawki szczęścia, aby wyjść z tego z życiem. Po poziomie 30 odblokowują się dwa nowe, specjalne dungeony: Hydra’s Lair i Sacred Temple. Każdego dnia będziemy mieli możliwość wejść do tych dwudziestolevelowych lochów i zgarnąć nieco nagród (wliczając w to punkty Lineage).

WARTO ZOBACZYĆ  Soldier Front 2

Po osiągnięciu poziomu 35 dostajemy nową mapę „Wilderness”, którą na pewno z miłą chęcią zaczniecie eksplorować. Znajdziemy w ten sposób inne mini mapki zawierające nowe lochy itd. Jednak tego typu lochy pozwolą Nam wejść już za 3 sztuki Vigor Points. Co więcej, pomogą Nam odblokować nowych sługusów, a nawet nowe funkcjonalności.

Oprócz zwykłych zadań i misji w Inferno Legend dostaniemy codziennie 4 questy, dość proste, w których musimy albo wejść na arenę, albo obdarować znajomych prezentami etc. Zdobędziemy dzięki nim złoto i diamenty, a także wiele innych przydatnych itemów.

 

Waluty w grze

Inferno Legend ma wbudowany system, który obsługuje różnego rodzaju waluty. Złota używamy do zakupu innych walut, a także do ulepszania swojego Drzewak Duszy (Soul Tree). Diamenty to waluta premium – zdobędziemy je kończąc specjalne zadania w dungeonach, ale również dostaniemy po kilka sztuk z codziennych zadań i eventów. Diamentów użyjemy do ulepszeń różnych ciekawych rzeczy – sami zobaczycie.

Specjalnymi walutami w grze są na przykład Lineage (zdobywamy je w lochach i eventach, używamy ich do ulepszeń postaci i umiejętności sługusów), Wickedness (zdobywane przez eventy i na arenie PvP, używane do ulepszeń Sin Book w celu zdobycia punktów umiejętności i nowych slotów populacji), Fruit i Talent (zdobywamy je z lochów i eventów, używane są do zdobywania specjalnych talentów dla postaci), fragmenty totemu (zdobywamy je w lochach, używane są do ulepszenia posiadanej broni. Na końcu pozostały Nam jeszcze do wymienienia Dusze (Souls), które zdobywamy przez dbanie i pielęgnację Drzewa Duszy (Soul Tree) i używamy ich do zakupu nowych sługusów.

Podsumowując, gra Inferno Legend o całkiem dobry kawał rozgrywki, który nawet tych przendzających zatrzyma na ładnych parę godzin. Znajdziemy w niej również mini gry, eventy jak choćby Inwazja Ludzi i wiele innych bezpłatnych elementów. Jedyne czego mi tu brakuje to brak jakichkolwiek interakcji społecznościowych. Mamy niby walki PvP, system sojuszy i przyjaciół, ale według mnie to stanowczo za mało.