Witajcie z powrotem w naszej serii poradnik贸w dla pocz膮tkuj膮cych do gry H1Z1. Tym razem om贸wimy jedn膮 z najciekawszych funkcji gry, czyli tworzenie przedmiot贸w z dost臋pnych materia艂贸w jakie znajdziemy podczas podr贸偶owania po postapokaliptycznym 艣wiecie. Czytaj膮c to prosz臋 pami臋ta膰, 偶e gra jest dopiero w fazie alpha i jeszcze wiele mo偶e si臋 zmieni膰.

Tworzenie przedmiot贸w (crafting) w H1Z1 jest procesem prostym do opanowania, ale jednocze艣nie do艣膰 skomplikowanym z powodu systemu 鈥濪iscovery鈥, kt贸ry mo偶e wam przypomina膰 ten, jaki poznali艣cie w trakcie tworzenia przedmiot贸w w Guild Wars 2. Aby rozpocz膮膰 crafting musimy otworzy膰 nasz inwentarz poprzez wci艣ni臋cie klawisza 鈥濱鈥 i tam klikn膮膰 na button Discovery znajduj膮cy si臋 w g贸rnej cz臋艣ci nowego okienka. Tym samym, aby stworzy膰 dany przedmiot to najpierw musimy go odkry膰.


Wybieranie materia艂贸w do craftingu

Jak pewnie zauwa偶yli艣cie, w oknie Discovery mamy cztery miejsca, w kt贸rych mo偶na umieszcza膰 odpowiednie materia艂y. Umieszczaj膮c w tych slotach losowe materia艂y mo偶emy przypadkiem odkry膰 jeden z mo偶liwych do stworzenia przedmiot贸w, ale wtedy warto zanotowa膰 to jakich materia艂贸w u偶ywali艣my. Przyk艂adowo, aby stworzy膰 sw贸j pierwszy 艂uk (Makeshift Bow) musimy umie艣ci膰 we wspomnianych slotach kawa艂ki ubra艅 i drewniane patyczki. Nast臋pnie wciskamy przycisk 鈥濪iscover鈥 i gotowe. Dostaniemy komunikat m贸wi膮cy nam o tym, 偶e nauczyli艣my si臋 wytwarza膰 Makeshift Bow z danych materia艂贸w. System takich odkry膰 to serce craftingu w H1Z1 i w du偶ej mierze wszystko polega tutaj na eksperymentach z wieloma, r贸偶nymi materia艂ami w grze. Jest tutaj ca艂a masa kombinacji, nie spos贸b ich wszystkich wymieni膰 i zawsze mo偶emy dosta膰 co艣 zupe艂nie nieoczekiwanego z prostych patyk贸w czy kamieni 鈥 m贸wi臋 na powa偶nie, sprawd藕cie sami.

Przepisy jak w ksi膮偶ce kucharskiej

W H1Z1 gdy tylko okryjemy dany przedmiot to system zapisuje nam na sta艂e 鈥瀙rzepis鈥 na 贸w item (Recipes). Wszelkie przepisy trzymane s膮聽w sekcji 鈥濩rafting鈥 w naszym ekwipunku. Ka偶de nowe odkrycie zostaje automatycznie zapisywane, wi臋c nie musicie pami臋ta膰 co i z czego wcze艣niej stworzyli艣cie i w prosty spos贸b mo偶ecie kolejny raz odtworzy膰 ca艂膮 akcj臋. Pami臋tam, 偶e jeszcze we wcze艣niejszych ustawieniach serwera, po naszej 艣mierci znika艂y wszelkie przepisy, teraz to zmieniono, ale nie wiem na jak d艂ugo i czy w przysz艂o艣ci b臋dzie to obowi膮zywa艂o na ka偶dym serwerze gry.


Przepisy jak w ksi膮偶ce kucharskiej

Podsumowanie

Jak widzicie, tworzenie przedmiot贸w (crafting) w H1Z1 nie jest skomplikowanym procesem, ale wymaga czasu zar贸wno na odkrycia jak i na zbieranie odpowiednich materia艂贸w. Dla mnie jest to jeden z najbardziej wci膮gaj膮cych system贸w w grze, ale wy mo偶ecie mie膰 inne odczucia, co szanuje i rozumiem. Do tej pory odkry艂em ponad 300 kombinacji i moja lista w grze ci膮gle si臋 psozerza o kolejne pozycje.


Gry podobne