Wynik każdego ataku w grze God Kings zależy od kilku elementów. Wynik determinowany jest między innymi poprzez: typ jednostek, ich liczbę czy klasę, Strażnicy i premie. Nie zawsze większa siła armii daje nam pewne zwycięstwo – większą rolę odgrywa tutaj strategia, która musi być idealnie dopasowana do rodzaju przeciwnika.

Wygrywanie bitew

Walkę w God Kings wygrywa strona, która pokona większą liczbę przeciwników, ale jest to wtedy istotne jeśli zarówno po stronie atakującej jak i broniącej się, przeżyją jakiekolwiek jednostki. Jeśli w tej sytuacji dojdzie do remisu to zawsze wygrana przypisywana jest stronie atakującej. Sytuacja zmienia się, jeśli jedna z walczących stron nie przeżyje, toteż wygrywa wtedy strona, która wybiła wszystkie jednostki strony broniącej się. Także, jeśli zaistnieje sytuacja, gdzie po obu stronach zginą wszystkie jednostki, to w tym wypadku wygrywa obrońca.


Pojmanie Strażnika

Możesz pojmać Strażnika swojego przeciwnika o ile pokonasz jego armię, ale zadziała to w wypadku, gdy obie walczące strony mają rozbudowany Pałac na co najmniej 10 levelu. Jeśli uda nam się pojmać Strażnika naszego oponenta to można złożyć go w ofierze i tym samym dostać czasowe bonusy, które będą aktywnie wpływały na nasze miasto.

Typy Jednostek

Jednostki są trzonem armii, która broni Twojego miasta, a im więcej ich posiadasz na wyposażeniu tym większe ataki możesz przeprowadzać na innych graczy czy też odpierać w swoim mieście. Większa liczba jednostek to także większe możliwości jeśli chodzi o zbieranie dodatkowych zasobów czy możliwości walki z silniejszymi bestiami na mapie świata.


Jednostki możemy trenować w Koszarach. Na samym starcie zabawy masz dostęp tylko do podstawowej, pierwszej klasy jednostek. Silniejsze wojsko może zostać odblokowane w Świątyni Wojny. W grze God Kings znajdziemy 4 klasy jednostek (im wyższa, tym lepsza – tj. klasa 2 jest lepsza od klasy 1, ale gorsza od klasy 3). W kolejnych klasach znajdziesz jednostki różnych typów:

Piechota

Piechota to podstawowe jednostki, które skupiają się na walce w zwarciu. Piechota zyskuje premię w walce z konnicą, ale jest słabsza w starciu z jednostkami dystansowymi.


Jednostki piechoty, to:

  • Wekiernik
  • Szermierz
  • Amazonka
  • Nieśmiertelny

Konnica w God Kings

Konnica to jednostki jeździeckie. Konnica zyskuje premię w walce z jednostkami dystansowymi, ale jest słabsza w starciu z piechotą.

Jednostki konnicy, to:

  • Jeździec
  • Rydwan
  • Ciężki rydwan
  • Rydwan bojowy

Dystansowe

Jednostki dystansowe skupiają się na walce na odległość Jednostki dystansowe zyskują premię w walce z piechotą, ale są słabsze w starciu z konnicą.

Jednostki dystansowe, to:

  • Łucznik
  • Kusznik
  • Mag
  • Czarnoksiężnik

Grabieżcy

Grabieżcy w grze God Kings, to jednostki, które skupiają się na plądrowaniu zasobów. Dla celów obliczania wyniku walki liczą się jako konnica, ale są o wiele słabsze w bitwie. Mają jednak zwiększony limit łupu z plądrowania, dzięki czemu są bardzo użyteczne przy zbieraniu zasobów z miejsc produkcji, i plądrowania pokonanych miast.

Grabieżcy, to:

  • Maruder
  • Włamywacz
  • Rozbójnik
  • Słoń

Broń oblężnicza

Broń oblężnicza ma kluczowe znaczenie w pokonywaniu fortyfikacji podczas ataku na wrogie miasto. Broń oblężnicza otrzymuje premier w walce przeciw wrogim Pułapkom i Fortyfikacjom. Nie są zbyt użyteczne w walkach, gdzie oblężenie nie ma miejsca, ani też nie mogą przenosić żadnego łupu.

Broń oblężnicza, to:

  • Taran
  • Balista
  • Katapulta
  • Armata

Niemuarli

Nieumarli to specjalne jednostki, które nie mogą zostać wyszkolone w koszarach. Powstają one z jednostek poległych w bitwie. Kiedykolwiek twoja jednostka ginie, istnieje szansa, że zostanie wskrzeszona jako nieumarły. Rodzaj nieumarłego zależy od klasy poległej jednostki. Dla celów obliczania wyniku walki, nieumarli liczą się jako piechota, ale są o wiele słabsze w walce.

Nieumarli, to:

  • Szkielet
  • Nieumarły rycerz
  • Obrońca grobowca
  • Licz

Oblężenie vs Fortyfikacje

Podczas obrony naszych miast największą rolę odgrywają pułapki jak i same fortyfikację, bo to właśnie na nie natknie się na starcie armia przeciwnika. Jeśli atakujący nie przebije się przez nie to normalna walka dalej się już nie odbędzie, a nasze zwykłe jednostki nie zostaną naruszone. Naprawić trzeba będzie jedynie struktury obronne, zwane fortyfikacjami. Niekiedy gdy przeciwnik zobaczy dobrze rozbudowane fortyfikacje to sam zniechęci się do podjęcia ataku, toteż rozbudowujcie je na jak najwyższy poziom. Jeśli zaś my chcemy kogoś zaatakować to warto wysłać najpierw szpiegów, aby poznać możliwości obronne przeciwnika i dobrać odpowiednią ilość maszyn oblężniczych jak i wojsk, które najpierw skutecznie przełamią obronę, a później pokonają wojska broniące samego miasta w głównej bitwie.

Rodzaje fortyfikacji

W grze God Kings znajdziemy dwa rodzaje fortyfikacji: defensywne („Fortyfikacje”) i ofensywne („Pułapki”). Fortyfikacje defensywne biorą na siebie cały atak ze strony jednostek oblężniczych, a pułapki mają za zadanie zdziesiątkować pozostałą armię jaka naciera na miasto.

W podobny sposób jak normalne jednostki, tak i fortyfikacje podzielono w grze na cztery klasy:

Fortyfikacje Pułapki
  • Barykady (K1)
  • Wilcze doły (K2)
  • Wieżyczki (K3)
  • Bomby dymne (K4)
  • Zaostrzone cegły (K1)
  • Spadające głazy (K2)
  • Rozgrzana smoła (K3)
  • Grecki ogień (K4)

Jednostki oblężnicze w bitwie

Atakowanie miast innych graczy wymaga odpowiedniej strategi i nie wysyłajcie jednostek oblężniczych bez dodatkowego wsparcia, które będzie zabezpieczało je przez szybkim zniszczeniem. Jednostki oblężnicze mają za zadanie przełamać fortyfikację przeciwnika i jeśli to się uda to jednostki oblężnicze wraz z resztą armii wejdą do miasta i aktywnie biorą udział w dalszych walkach. Jeśli fortyfikacji nie będzie żadnych to cała armia przechodzi do walki z obrońcami natychmiast.

Atakowanie miast i miejsc produkcji

Atak na miasto

Podczas ataku na miasto, o ile wygramy, możemy przejąć zasoby należące do wroga, ale ograniczenie tego co splądrujemy jest oczywiście i zależy w dużej mierze od pojemności jednostek, które przeżyły atak. Po ataku na nasze miasto, w którym uda nam się obronić, będziemy próbowali także pochwycić Strażnika agresora o ile w naszym mieści znajduje się Klatka jak na zdjęciu poniżej.

Złapanie Strażnika przeciwnej strony jest możliwe tylko jeśli obie strony bitwy mają Pałac na 10 poziomie.

Atak na miejsce produkcji zasobów

Pamiętaj, że jedynie miejsca produkcji zasobów zajęte przez graczy innych niż Twoi sojusznicy mogą być przez Ciebie atakowane i przejęte. Jeśli okupuje je ktoś z Twojego sojuszu to nie będziesz w stanie ich zaatakować. Po zwycięskim ataku na takie miejsca przejmujemy nad nimi kontrolę, a strona przegrana będzie zmuszona do odwrotu. Jeśli strona przegrana miała w danym momencie i miejscu Strażnika to atakujący będzie próbował go złapać i zamknąć w Klatce, o ile atakujący jak i obrońca mieli w trakcie ataku Pałac na poziomie min. 10-tym.

Ważne jest, aby pamiętać, iż nawet gdy mamy aktywną Tarczę, to dalej można atakować okupowane przez nas miejsca produkcji zasobów. W drugą stronę to już tak nie działa i gdy mamy aktywną Tarczę to nie możemy atakować i przejmować wspomnianych miejsc, najpierw należy dezaktywować Tarczę.

Ofiary i hospitalizacja

Podczas walki ofiar jest dość sporo, a ich liczba bezpośrednio zależy od ataku i obrony stron biorących udział w potyczce, a także należy tu zwrócić uwagę na bonusy pochodzące od żywiołów. Jednym słowem, im więcej obrażeń w stosunku do obrony przeciwnika zadamy, tym więcej będzie ofiar. Oczywiście jednostki nie wszystkie giną, część z nich zostaje ranna i trafia do szpitala. Status rannej jednostki jest przyznawany częściej podczas obrony niż podczas ataku. Ranni trafiają do szpitali i tam przechodzą proces leczenia, po którym wracają do czynnej służby. Ich leczenie będzie wiązało się z wydatkiem określonej liczby zasobów jak i czasem niezbędnym do ich wyleczenia. Po walce warto spojrzeć na szpitale i jak pojawi się nad nimi odpowiednia ikona, to znaczy że czas rozpocząć leczenie po ranni czekają w kolejce:

Każdy Szpital ma ograniczenia, głównie jeśli chodzi o ilość jednostek jakie może przyjąć na swój oddział. Jeśli pojemność szpitali zostanie wykorzystana to wszystkie inne ranne jednostki automatycznie umierają. Zadbajcie więc o właściwą ilość szpitali i ich odpowiednio wysoki poziom, aby zapobiec dotkliwym stratom. Dzięki Boskim Mocom możecie zwiększyć pojemność szpitali, a także Strażnik Entmoora w roli Strażnika Miasta potrafi zwiększyć ilość szpitalnych łóżek.

Ofiary w walce obronnej

Podczas obrony naszych miast musimy pamiętać, aby zadbać o właściwą pojemność Szpitala. W trakcie obrony nasze jednostki trafią właśnie do leczenia, nie giną od razu. Giną dopiero wtedy, gdy brakuje miejsca w szpitalu. Zasada ta nie działa do końca podobnie w razie obrony miejsca produkcji zasobów, gdyż w tym przypadku maksymalnie nasze szpitale odratują do 60% wojsk poległych, o ile ich pojemności na to pozwalają.

Ofiary w ataku

Kiedy atakujemy miasta innych graczy to 50% utraconych tak jednostek zostaje przeniesionych do Szpitala, w którym poddawani są leczeniu, a później wracają do armii i są do naszej dyspozycji. Różnica – dość znacząca – jest gdy wysyłamy atak na loch, wtedy do szpitala trafia do 95% naszych poległych jednostek. Jednak pamiętajcie, że jeśli jednostek do leczenia jest więcej niż może pomieścić nasz szpital to liczba uratowanych tak wojsk ogranicza się właśnie do pojemności szpitala. Przykładowo jeśli mamy 500 jednostek poległych to wg. powyższych zasad 250 może być wyleczonych. Jednak nasz Szpital może pomieścić jedynie 200 jednostek. Toteż odzyskamy nie 250 a 200 jednostek. Podobne zasady panują także w innych grach strategicznych, więc to nie powinno was w żaden sposób dziwić.

Ofiary podczas wspierania sojusznika

Jeśli wysłaliśmy nasze wojska do sojusznika to zasady hospitalizacji ogólnej mają tu również zastosowanie, ale stracone / ranne nasze jednostki trafią tylko do naszego Szpitala a nie szpitala sojusznika, do którego wysłaliśmy wsparcie.

Bonusy w walce

Jest kilka modyfikatorów, które wpływają na wynik bitwy bezpośrednio:

Boskie Moce

Boskie Moce w grze God Kings w każdej chwili można badać w Świątyni Mocy. Nie bez powodu nazwano je boskimi, gdyż to one wpływają na zwiększenie statów dla różnych typów jednostek, mogę zwiększać obronę, obrażenia, wpływać na wartości dodawane przez żywioły jak i możliwości przenoszenia większej liczby łupów z akacji plądrowniczych.

Premie

Premie to bonusy jakie uzyskujemy w grze dzięki konkretnym przedmiotom. W większości wypadków takie premie są czasowe i ich trwanie po aktywacji jest zależne od danej premii, więc dokładnie czytajcie ich opisy w grze. Po upłynięciu czasu premia przestaje działać i zwiększone przez nią statystyki powracają do podstawowej wartości z uwzględnieniem bonusów od np. Strażników.

Strażnicy

Strażnika możecie posyłać wraz z wojskami do walki i to właśnie dzięki niemu nasze jednostki niekiedy otrzymują konkretny bonus do ataku czy obrony. Bonusy działają podczas obrony miasta jak i w trakcie ataków na inne lokacje, ale pod warunkiem, że wraz z jednostkami wyślemy u ich boku wybranego Strażnika.

Przykładowo, oto bonusy dostarczane przez Entmoora na 19 poziomie, i dwóch gwiazdkach ewolucji:

Jak widzisz, ostatnia pozycja jest wygaszona. Stanie się ona dostępna, gdy Strażnik awansuje na ostatni poziom ewolucji Entmoora.

Obrażenia od żywiołów

Niektórzy Strażnicy oferują twoim jednostkom dodatkowe obrażenia: od ognia, lodu lub ziemi.

System obrażeń od żywiołów

Ten rodzaju obrażeń jest odbijany przez przeciwny żywioł.

Ogień jest silny przeciw lodowi, ale słaby przeciwko ziemi.

Lód jest silny przeciw ziemi ale słaby przeciwko ogniowi.

Ziemia jest silna przeciw ogniowi, ale słaba przeciwko lodowi.

Jak i inne statystyki, obrażenia od żywiołów mogą być konkretnym liczbowo dodatkiem, lub wielokrotnością zależną od umiejętności danego Strażnika. Całkowite obrażenia od żywiołów możesz przejrzeć na ekranie ustawiania marszu.

Kiedy używać żywiołów

Jak już wiecie, sukces bitwy podczas ataków na obce miasta zależy od dobrej strategii, zwłaszcza jest ona przydatna, gdy liczba przeciwników znacznie przekracza nasze możliwości. Tu doskonałym rozwiązaniem jest przeprowadzenie kilku mniejszych ataków poprzedzających główne uderzenie. Takie ataki osłabiają przeciwnika dzięki obrażeniom od żywiołów. Podobnie należy opracować dobry plan przy atakach na miejsca produkcji zasobów, zwłaszcza gdy owe miejsca znajdują się w centrum mapy świata. Dobierzcie wtedy Strażnika, który poprowadzi wasze wojska, aby miał spore obrażenia od żywiołów, dzięki czemu zapewnicie swoim jednostkom znacznie większą ochronę.


Gry podobne