Energia jest potrzebna, aby zaangażować swoich bohaterów w dowolną aktywność w Empires & Puzzles. Obecnie istnieją cztery rodzaje energii, każda z nich ma swoją unikalną szybkość regeneracji i maksymalną ilość. Każdy rodzaj energii (oprócz Wojny) ma powiązaną z nią fiolkę, która po użyciu przywraca ten konkretny rodzaj energii do pełna. Osiągnięcie nowego poziomu jako gracza przywróci całą energię (ponownie, z wyjątkiem energii wojny).

Energia Świata

Energia świata jest potrzebna do angażowania się w dowolne mapy lub etapy misji, z wyjątkiem posterunków. Maksymalna ilość energii wzrasta wraz ze wzrostem poziomu gracza i nie ma obecnie znanego maksimum.


Istnieją 4 sposoby na uzupełnienie światowej energii:

  1. Czekaj – Regeneruje się w tempie 1 energii na 10 minut.
  2. Awans na wyższy poziom – gdy zwiększasz poziom gracza, cała twoja energia świata jest całkowicie uzupełniana. Jeśli masz już prawie pełną energię światową tuż przed osiągnięciem kolejnego poziomu, możesz skorzystać z biletów z łupami, aby uzyskać jak najwięcej z zapasów energii ŚWIATA.
  3. Kup w sklepie – ogólnie nie polecany wykorzystania do tego klejnotów, ale jest to możliwe.
  4. Użyj fiolki – czerwona fiolka energii świata napełni energię o ile ją posiadasz.

Energia Najazdu

Aby zaatakować wroga, albo poprzez zemstę, albo bardziej tradycyjny przycisk najazdu, potrzebujesz Energii Najazdu. Zyskujesz również energię najazdu, gdy atakujesz placówkę. Wydawany jest w tempie 1 energii na zaangażowanie (wygrana lub przegrana) i jest regenerowany w tempie 1 energii na godzinę. Istnieje stała maksymalna łączna wartość energii najazdu 6. To się nie zwiększa w miarę rozgrywki. Możesz jednak uzupełnić całą energię najazdu, używając niebieskiej fiolki lub kupując uzupełnienie w sklepie.

Energia Tytana

Energia ta niezbędna jest do walki z tytanami i pojawi się jak dołączysz do sojuszu. Jedno zaangażowanie w walce kosztować będzie 1 pkt tej energii. Maksymalna jej ilość to 3 i odnawia się 1 pkt co 4h. Używając purpurowej fiolki możesz ją odnowić od razu.


Energia Wojny

Energia ta niezbędna jest do walk w wojnach sojuszu. Na początku masz 3 punkty energii maksymalnie, ale z biegiem czasu dostaniesz kolejne 3, czyli maksymalnie można mieć jej do 6-ściu punktów. Za każdym razem jak zdecydujesz się napaść na wroga musisz zapłacić 1 pkt tejże energii.


Gry podobne