Ostatnio prezentowaliśmy Wam wideo na temat rozwoju postaci w The Elder Scrolls Online, ale dziś mamy przetłumaczone wywiady z różnych stron świata na ten sam temat, na temat umiejętności, postaci i systemu odpowiadającego za ich rozwój. Wybraliśmy dla Was najciekawsze informacje pomijając zbędny bełkot marketingowy, aby tego po prostu nie było kilkadziesiąt stron. Zapraszamy do lektury.

Czy będzie możliwość zresetowania punktów umiejętności i ponownego ich rozdania jeśli popełniliśmy jakiś błąd w trakcie tworzenia postaci? Chodzi o niemalże całkowitą przebudowę postaci.


Tak, będzie możliwość relokacji atrybutów i punktów umiejętności. Jednak zapłacimy za tą operację złotem.

 

Biorąc pod uwagę bardzo dużą różnorodność podczas rozwoju postaci poczynając od zbroi, broni, gildii i umiejętności, dlaczego zdecydowaliście się utrzymywać system klas?

Było wiele powodów, które wpłynęły na właśnie taką decyzję, ale najważniejsze w sumie są dwa:

Podczas startu mamy problem z wieloma decyzjami odnośnie stylu gry i samej postaci, dlatego dobrane archetypy postaci pomogą graczom w podjęciu trudnych, początkowych kroków, ale wybór wcale nie ogranicza w niczym dalszej rozgrywki, wprost przeciwnie – proponowane klasy to tylko fundamenty, na których budujemy coś większego.

Gry multiplayer to rozgrywka grupowa, konkurujemy i współpracujemy z innymi graczami, a każdy z nich ma swoje mocne i słabe strony. Poszczególne linie rozwojowe są przewidziane dla konkretnych klas od samego początku, ale każdy będzie miał w dalszym ciągu wolną rękę w kreowaniu swojej postaci, a podstawowe umiejętności są tylko dodatkiem, pozwalają już na samym początku zabawy opracować pewną strategię, której warto się trzymać podczas dalszej zabawy.

eso

 


Czy ulepszając nową zbroję, albo zmieniając linię dostępnych umiejętności będziemy zadawać mniej lub więcej obrażeń?

Nie, próbując czegoś zupełnie nowego nie stracimy niczego co uzyskaliśmy podczas używania wcześniejszych ulepszeń, atakujemy i bronimy się z taką samą siłą jak wcześniej, przed dokonaną zmianą. Jednak będziemy musieli poświęcić nieco czasu na odblokowanie nowych aktywnych i pasywnych skilli zanim uzyskamy z nich dodatkowe profity.

 

Czy umiejętności mogą być na wyższym poziomie niż aktualny level postaci? Jest to w jakiś sposób powiązane między sobą?


Tak, umiejętności mogą być i zapewne będą dość często na wyższym poziomie niż Nasza postać.

 

Czy morfowanie umiejętności posiada konkretne wymagania jak odpowiedni poziom doświadczenia?

Umiejętności mogą być morfowane (wznoszone na wyższe poziom) za każdym razem jak osiągniemy konkretny poziom, ale do tego również potrzebujemy punktów skilli.

Czy będzie maksymalna liczba punktow jakie można wydawać na określone atrybuty jak zdrowie, magia czy wytrzymałość?

Nie będzie ograniczeń. Jednym słowem możemy wydać wszystkie punkty jakie zdobędziemy w trakcie gry w jeden atrybut, ale czy to ma jakiś sens?

 

Jak doświadczenie/poziom wpływa na otrzymywane zdolności czy linię skilli?

Klasa, broń i umiejętności rankują wyżej w trakcie zdobywania kolejnych umiejętności, a można to robić poprzez wykonywanie zadań, odkrywanie nowych miejsc czy otwieranie (z sukcesem) skrzyni ze skarbami.

 

Z przejrzanych przeze mnie materiałów wideo wynika, że crafting wpływa na system umiejętności. Czy to dalej jest prawdą, że możemy doprowadzić do poziomu mistrzowskiego tylko dwa zawody?

Nie, niestety nie ma powodów, aby cokolwiek ograniczać bo przecież zawsze można założyć kilka postaci, gdzie na każdej będziemy rozwijać konkretne skille czy profesje, więc tym samym jaki sens jest wprowadzać takie ograniczenia.

 

Nie widziałem żadnych umiejętności do PvP. Czy dalej jest linia umiejętności do walk player versus player?

Tak, jako część „emperor skill line” mamy dwie specjalnie zaprojektowane linię skilli, które będą użyteczne podczas walk z innymi graczami jak i w trakcie oblężeń w Cyrodill.

 

Przy umiejętnościach mamy możliwość pojedynczego morfowania, czy czynność ta jest powtarzalna?

Na obecną chwilę możliwość morfowania jest dostępna jednorazowo.

 

Czy możemy rozwijać wszystkie umiejętności poprzez eksploracje Skyshards?

Skyshards pomaga zdobywać większe ilości punktów skilli. Jednak nadal potrzebujemy doświadczenia, a na to wpływ mają Wojny Gildii (przykładowo), albo sam system craftingu etc.

 

Czy planujecie regularnie dodawać nowe linie w ekwipunku (broni, zbroi etc.), albo nawet dodatkowe klasy?

Planujemy dynamicznie rozwijać całą rozgrywkę, więc można spodziewać się pojawiania nowych linii skilli i nie wykluczamy dodania nowych klas postaci.

 

Czy w jakiś sposób da się zdobywać więcej doświadczenia niż normalnie?

Przechodzenie zadań i eksploracja jest najpewniejszą metodą zdobywania doświadczenia. Dołączanie do walk PvP i eskploracja lochów również przyniesie nam spore ilości doświadczenia. Oczywiście tymi metodami możemy zdobywać XP wolniej i szybciej, a wszystko zależy od zaangażowania gracza w rozgrywkę.

 

Czy atrybuty takie jak zdrowie, magicka i wytrzymałość wpływają na coś więcej niż ilość punktów życia, a magicka i wytrzymałość jedynie na odporności i prędkość?

Tak, atrybuty mogą wpływać na różne inne statystyki, niektóre wpływy widać gołym okiem, a inne są skrzętnie ukryte. Magicka, przykładowo, wpływa na ilość rzucanych zaklęć, ale również na ich skuteczność.


Gry podobne