Shove incoming! Fortnite wprowadza pchnięcia, które mogą namieszać w Battle Royale

Ej, słuchaj, Fortnite właśnie wrzucił coś mega świeżego do swojego UEFN roadmapy i chyba wszyscy powinniśmy się tym podjarać – bo szykuje się nowa mechanika “pchnięcia” (Shove), która może wylądować nie tylko w Creative, ale nawet w samym Battle Royale!
No bo wiadomo, że ruch w Fortnite przez te lata przeszedł niezłą metamorfozę. Pamiętasz, jak kiedyś biegało się jak po płaskim, a teraz jest sprint, wspinaczka, przeskakiwanie? To właśnie te zmiany sprawiły, że gra jest dużo przyjemniejsza i bardziej dynamiczna. W sumie, mimo że Fortnite ma już grubo ponad siedem lat (serio, czas leci jak szalony), to Epic nie odpuszcza i ciągle coś dodaje, żebyśmy się nie nudzili.
Największy game changer to zdecydowanie był sprint i stamina – bez tego nie wyobrażam sobie teraz grania. Ale inne ruchy też zrobiły robotę – np. to, że możesz przeskoczyć przez przeszkodę albo się wspinać, to mega ważne zwłaszcza jak grasz w Zero Build, bo nie musisz się budować pod każdą ścianą. Mega wygodne i ułatwia życie.
No i teraz najlepsze – Epic ma plan, żeby nie tylko myśleć o tym, jak Ty sam się poruszasz, ale też o tym, jak możesz oddziaływać na innych graczy podczas rozgrywki. Zgodnie z ostatnią aktualizacją roadmapy UEFN (tak, ta z 22 maja 2025), w drugim kwartale tego roku do Fortnite Creative wchodzi nowa zabawka – „Shove” czyli pchnięcie.
Co to znaczy? Możesz teraz delikatnie pchać innych graczy. Brzmi prosto, ale potencjał jest OGROMNY.
Co to jest to “pchnięcie” i jak działa?
Oficjalny opis mówi, że to nowa broń albo umiejętność, która pozwala Ci odepchnąć innego gracza lekką siłą. Epic już wcześniej robił takie sztuczki – pamiętasz Slide Kick? To było kopnięcie wślizgiem, które zadawało dmg, jak kogoś trafiłeś w trakcie ślizgu. Teraz z „Shove” będzie podobnie – możesz kogoś odepchnąć, na przykład przycisnąć go do ściany albo zepchnąć z urwiska czy wysokiej wieży i wtedy wleci mu damage od upadku.
Na razie wiadomo, że ta mechanika pojawi się w Creative, więc wszyscy kreatorzy map będą mogli ją wrzucać do swoich projektów i kombinować, co z tym zrobić. Nie wiadomo jeszcze, czy „pchnięcie” wyląduje także w Battle Royale, ale jeśli tak, to może naprawdę namieszać.
Dlaczego to jest tak spoko?
No bo pomyśl sobie – do tej pory w trybie na poważnie trzeba było się pilnować, żeby nie dać się kopnąć wślizgiem. A teraz, oprócz tego, będziesz musiał uważać, żeby ktoś Cię nie popchnął, szczególnie na tych mega wysokich budowlach, gdzie jeden fałszywy ruch i lecisz w przepaść. Wyobrażasz sobie to zamieszanie w walkach na szczytach? Mega dynamiczne, mega taktyczne.
Epic chyba naprawdę chce, żeby Fortnite był nie tylko świeży i wciągający, ale też dał nam nowe sposoby na kombinowanie i wygłupy w grze. Ta nowa mechanika „pchnięcia” może wnieść sporo chaosu, ale w dobrym tego słowa znaczeniu. Ja już nie mogę się doczekać, żeby to przetestować i zobaczyć, co ludzie wymyślą!






