W The Outer Worlds 2, podobnie jak w innych RPG od Obsidiana, masz do dyspozycji kilku kompanów, których możesz zwerbować w trakcie gry. Jednak nie wszyscy pojawiają się automatycznie w głównej fabule – niektórzy mogą całkowicie umknąć, jeśli nie wiesz, gdzie ich szukać. Jedną z pierwszych postaci, które warto złapać poza Nilesem i VAL, jest Inez Silang. W tym poradniku pokażemy Ci, gdzie ją spotkać, jak ją zrekrutować i jak zrobić, by nie opuściła Twojej drużyny na Paradise Island.

Gdzie spotkać Inez?

Pierwsze spotkanie z Inez odbywa się w Ministry of Accuracy, na zachód od Fairfield. Trafisz tam w ramach zadania The Saga of the Malfunctioning Mechanicals, które pozwala Ci podszyć się pod pracownika, by dostać się do Autommech Repair Centre, ale w praktyce możesz tam zajrzeć w dowolnym momencie.

Wchodząc do środka, zobaczysz, że ktoś właśnie rozprawia się z wrogimi stworami opanowującymi budynek – to właśnie Inez. Po pokonaniu przeciwników porozmawiaj z nią, a powie Ci, że zamierza wrócić do Fairfield.

Kiedy znów będziesz w Fairfield, odwiedź biuro Milverstreeta. Zobaczysz, jak kłóci się z Inez, która kończy swoją umowę z Auntie’s Choice. Porozmawiaj z Milverstreetem o Inez, a potem wyjdź z biura i pogadaj z nią osobiście – wówczas możesz ją zwerbować do swojej drużyny.

Nie zwlekaj zbyt długo – jeśli ukończysz główne zadanie na Paradise Island, czyli The Saboteur of Paradise, Inez może zniknąć z gry. Znany jest też błąd, w którym postać nie pojawia się, jeśli wcześniej zrobiłeś jakieś zadanie dla Milverstreeta lub Kaur.

Jak nie dopuścić, by Inez opuściła drużynę na Paradise Island?

Inez jest częścią frakcji Auntie’s Choice, więc nie spodoba jej się, jeśli zrobisz coś przeciwko nim lub pomożesz Protectorate. W dialogach toleruje jednak dyskusje na temat Auntie’s Choice – nie jest fanatyczką.

Jako grafted soldier będzie też potrzebować pomocy przy ramieniu, o czym poinformuje Cię zaraz po rekrutacji, uruchamiając swoje pierwsze zadanie osobiste. Później ostrzeże, że jeśli spróbujesz opuścić Paradise Island przed ukończeniem tego zadania, odczuje wzmożony dyskomfort.

Pojawią się też sytuacje moralne – np. podczas wejścia na Vox Station, gdy jedna z metod wymaga pomocy w ściganiu „zdrajców” do egzekucji. Inez nie będzie z tego zadowolona i wciągnie Cię w rozmowę, żeby wyrazić sprzeciw. Zachowaj spokój i rozmawiaj rozsądnie – zostanie w drużynie, choć nadal będzie niezadowolona.

Największy problem pojawia się przy pierwszym dużym moralnym wyborze – co zrobić z Vox Relay Station, którą trzeba wysłać na orbitę. Jeśli nie masz wymaganych skill checków, stacja wyląduje w Fairfield lub Westport. Fairfield należy do Auntie’s Choice, Westport do Protectorate. Inez nalega, by wybrać Westport.

Jeśli zignorujesz jej prośbę i pozwolisz, by Vox Relay trafił do Fairfield, miasto zostanie zniszczone, a Inez natychmiast po wyjściu z budynku opuści drużynę na stałe – żadna opcja dialogowa tego nie zmieni.

Jeśli mimo wszystko uda Ci się ją zwerbować po zniszczeniu Vox Relay, nadal będziesz mógł wykonać jej pierwsze zadanie osobiste – laboratorium Ethel Tinsley przetrwa w Fairfield. Jednak w naszych testach zrekrutowanie jej w tym momencie było niemożliwe.

Był to artykuł z serii: The Outer Worlds 2
Spis treści