The Forge – rasa: jak zmienić, gdzie to zrobić, czy warto

Zmiana rasy w The Forge potrafi mocno odmienić rozgrywkę. Nowe cechy i bonusy czasem robią większą różnicę niż lepsze narzędzia, więc jeśli czujesz, że twoja postać mogłaby działać sprawniej, warto pomyśleć o ponownym losowaniu rasy.
Na starcie gry rozmawiasz z Sensei Moro i wtedy pierwszy raz losujesz swój rodowód. Wiele osób zakłada, że gdy chcą coś zmienić, wystarczy wrócić do niego i kliknąć ponownie… ale tak to nie działa. Miejsce, w którym można się „przebudować”, jest nieco ukryte – dlatego poniżej masz całą drogę krok po kroku.
Jak zmienić rasę w The Forge?
Po stworzeniu postaci wyjdź z obszaru spawnu przy Sensei Moro i kowadle. Teraz skieruj się w stronę The Cave, gdzie normalnie chodzisz kopać rudy. Nie wchodź jednak do środka – skręć w lewo, mijając Greedy Cey, a potem idź ścieżką wzdłuż miejsca, gdzie siedzi Tomo the Explorist.
Podążaj dalej tą drogą, aż dojdziesz do budynku z małą wieżą. W środku czeka Czarodziej. Podejdź do niego, włącz rozmowę i wybierz opcję „I want to change my race!”. Otwiera się wtedy ekran z twoją postacią, statystykami i listą wszystkich dostępnych ras. Kliknij „Reroll”, a gra wylosuje ci nową rasę.

Druga opcja to wejście do Sklepu gry. Otwórz swój plecak, kliknij w SHOP i przesuń całość w prawo. Znajdziesz opcje jak na obrazie poniżej.

Jak zdobyć dodatkowe przerzuty?
Na początku gry masz tylko trzy przerzuty – jeden zużyjesz obowiązkowo przy tworzeniu postaci, więc zostają ci tylko dwa. Jeśli zabraknie ci prób, możesz dokupić je za Robuxy, ale jeden spin kosztuje 75 Robuxów, więc łatwo przepalić walutę.
Lepsza opcja to darmowe przerzuty z kodów The Forge, które twórcy regularnie wrzucają.
Czy warto rerollować?
To zależy od tego, co już trafiłeś i jak daleko jesteś w grze. Rerollowanie jest trochę jak otwieranie lootboxa – ryzykujesz, że wypadnie coś gorszego niż to, co masz teraz. Jeśli twoja aktualna rasa jest „w porządku”, a ty masz tylko parę przerzutów, lepiej się wstrzymać.
Z czasem robi się jednak łatwiej. Po osiągnięciu 30 poziomu, a potem 100 poziomu, dostajesz dodatkowe sloty rasowe. Dzięki temu możesz zachować swoją najlepszą rasę w jednym slocie, a drugim slotem bawić się w dalsze losowania, aż trafisz coś wyjątkowego.
Szanse na konkretne rasy w The Forge
Jeśli zastanawiasz się, czy opłaca się ryzykować, spójrz na rzadkości:
| Rasa | Szansa |
|---|---|
| Human | 25% |
| Elf | 15% |
| Zombie | 14% |
| Goblin | 10.5% |
| Undead | 9% |
| Orc | 8% |
| Dwarf | 7% |
| Shadow | 6% |
| Minotaur | 1.75% |
| Dragonborn | 1.5% |
| Golem | 1.25% |
| Angel | 0.5% |
| Demon | 0.5% |
Tier lista ras w The Forge
Zestawienie ogólne
| Tier | Rasy |
|---|---|
| S | Angel, Demon |
| A | Dragonborn, Minotaur, Golem, Goblin |
| B | Shadow, Undead |
| C | Orc, Dwarf |
| D | Elf, Zombie |
| F | Human |
S TIER – najmocniejsze rasy
| Rasa | Bonusy | Rzadkość |
|---|---|---|
| Angel | Skrzydła: krótszy cooldown dashu, dłuższy zasięg i dłuższe iFrame’y. +20% Movement Speed, +25% Jump Boost, +20% Stamina, +25% Luck. Smite potrafi dobić przeciwnika, a przy niskim HP masz nieskończoną wytrzymałość. | Mythical (0.5%) |
| Demon | Bardzo szybki ruch i atak, +20% physical dmg, mocniejsze efekty ognia, większy model. Dash zamienia się w teleport, czasem pojawia się ognisty krąg z dużym DPS. | Mythical (0.5%) |
A TIER – mocne i stabilne wybory
| Rasa | Bonusy | Rzadkość |
|---|---|---|
| Dragonborn | Więcej HP, lekko większy model, +12% phys dmg. Ataki mają szansę podpalić przeciwnika solidnym DoT-em. | Legendary (1.5%) |
| Minotaur | Bardzo wysoka żywotność, masywniejsza sylwetka, ale wolniejszy ruch. Przy 50% HP aktywuje Rage, który zwiększa dmg i prędkość. | Legendary (1.75%) |
| Golem | Ogromna wytrzymałość (+30% HP), powolny krok, ale wysoki dmg ciężkimi broniami. Czasem redukuje obrażenia o 25%. | Legendary (1.25%) |
| Goblin | Niewielka postać, szybki ruch i ataki (zwłaszcza z daggerami). Sklepy są tańsze o 12%. | Rare (10.5%) |
B TIER – przydatne, ale bardziej sytuacyjne
| Rasa | Bonusy | Rzadkość |
|---|---|---|
| Shadow | Szybszy ruch, ataki i stamina, lekki boost do dmg kosztem HP. Przy otrzymaniu obrażeń masz szansę „wyparować” i uniknąć trafienia. | Epic (6%) |
| Undead | Mało zdrowia, ale odbija część dmg i co 5 min dostaje automatyczne pół HP gdy spadnie poniżej 10%. | Rare (9%) |
C TIER – dobre na start, później tracą na wartości
| Rasa | Bonusy | Rzadkość |
|---|---|---|
| Orc | Wolniejszy i ma mniej staminy, ale nadrabia większym ciałem, +15% HP i +10% obrażeń fizycznych. | Rare (8%) |
| Dwarf | Niższy wzrost i wolniejszy krok, ale świetny do kopania: więcej dmg do skał i szansa na kryta przy wydobywaniu. | Epic (7%) |
D TIER – działają tylko krótko, w early game
| Rasa | Bonusy | Rzadkość |
|---|---|---|
| Elf | Trochę więcej staminy, ciut wyższa postać i +7% szczęścia. Bonusy są ok, ale szybko przestają robić różnicę. | Uncommon (15%) |
| Zombie | Bardzo niskie HP, ale ma regenerację i czasem zamienia otrzymane obrażenia w leczenie. Fajne na start, później słabnie. | Uncommon (14%) |
F TIER – najsłabsza rasa
| Rasa | Bonusy | Rzadkość |
|---|---|---|
| Human | Skromne bonusy: +3% Luck i +3% XP. Wystarcza tylko na pierwsze minuty gry – potem lepiej od razu ją zmienić. |






