Technik Jan to pierwszy alter, z którym główny bohater – Jan – ma okazję porozmawiać w grze The Alters. I trzeba to jasno powiedzieć: to nie jest najłatwiejszy typ do współpracy. Na początku bywa oschły, złośliwy, a jego ton potrafi zirytować każdego. Ale jeśli naprawdę zależy nam na zbudowaniu dobrej relacji z nim i chcemy ukończyć jego indywidualny wątek fabularny, trzeba będzie nauczyć się z nim obchodzić i… sprawić, by chociaż trochę się ucieszył.
Jak zdobyć sympatię Technika?
Jest jeden prosty trik, dzięki któremu można troszeczkę przełamać lody z Technikiem Janem już na samym początku gry – wystarczy przygotować jego ulubione danie. To mały gest, ale działa – otwiera drogę do dalszych interakcji i budowania zaufania. Ale żeby naprawdę poznać jego historię i odkryć ważną lekcję życiową, jaką ten alter ma do przekazania, trzeba będzie zrobić coś więcej.
To właśnie wtedy odblokujemy lekcję Asertywności, jedną z kluczowych cech potrzebnych Janowi do pełnego zrozumienia siebie.
Jak zdobyć lekcję Asertywności?
Każdy alter w The Alters przekazuje Janowi jedną unikalną lekcję, wynikającą z alternatywnego życia, jakie mógłby prowadzić. W przypadku Technika Jana tą lekcją jest Asertywność. Misja, która do niej prowadzi, nosi tytuł „A Place to Rest” (Miejsce na odpoczynek) i staje się dostępna już w Akcie 1, gdy Technik sam zgłosi się do nas z prośbą o rozmowę.
W trakcie tej rozmowy poprosi, by w bazie zbudować moduł Sypialni. To jeden z ważniejszych modułów – i to nie tylko dla niego, ale dla wszystkich alterów. Warto się tym zająć jak najszybciej, bo i tak w końcu będzie to konieczne.
Co dalej po zbudowaniu Sypialni?
Jakiś czas po tym, jak postawisz Sypialnię, na ekranie – obok ikony Technika w lewym górnym rogu – pojawi się fioletowa ikonka dialogu. To znak, że ma coś nowego do powiedzenia. Tym razem Technik poprosi o stworzenie miejsca do relaksu i wspólnego spędzania czasu, czyli świetlicy.
Gdy już wybudujesz świetlicę, odkryjesz w niej mini-grę: piwny ping-pong. Możesz w nią zagrać razem z Technikiem Janem. Zasady są proste – trzeba trafiać piłeczką do kubków z piwem, a ten, kto jako pierwszy trafi do wszystkich kubków przeciwnika, wygrywa.
Ale nie przejmuj się wynikiem – nie ma znaczenia, czy wygrasz, czy przegrasz. Jan może zareagować inaczej w zależności od tego, kto wygrał, ale fabuła i tak potoczy się dalej.
Kulminacyjna rozmowa – i cenna życiowa nauka
Po zakończonej partii piwnego ping-ponga Technik Jan znów z Tobą porozmawia. Tym razem rozmowa będzie znacznie poważniejsza – powie wprost, że nie musisz zgadzać się na wszystko i spełniać każdej prośby. I właśnie to jest kwintesencja Asertywności – sztuka mówienia „nie”. Po zakończeniu rozmowy misja „Miejsce na odpoczynek” dobiega końca, a umiejętność Asertywności zostaje odblokowana.
Co właściwie znaczy Asertywność w The Alters?
W kontekście gry, Asertywność symbolizuje umiejętność odmawiania, stawiania granic i bronienia własnych decyzji. To coś, co Technik Jan opanował, a czego oryginalny Jan Dolski nigdy się nie nauczył. Jeśli zajrzysz do wspomnień Technika, zobaczysz, że punktem przełomowym w jego życiu była konfrontacja z ojcem – moment, w którym po raz pierwszy postawił na swoim. Ten akt odwagi nadał jego życiu zupełnie inny tor – i właśnie ten jeden gest stał się symbolem Asertywności.
Asertywność to tylko fragment większej układanki
Pamiętaj – każdy alter to inna wersja Jana, inna droga życia i inna lekcja. Zbierając wszystkie te lekcje, Jan Dolski zaczyna rozumieć, kim naprawdę mógłby być, gdyby w swoim życiu podjął inne decyzje. I co najważniejsze – nie musisz przechodzić gry od nowa, by je wszystkie poznać.
Aktywność komentująych