W grze The Alters relacja z twoimi alterami – czyli alternatywnymi wersjami protagonisty Jana – to absolutna podstawa rozgrywki. Tu nie wystarczy tylko wysłać ich do pracy, a potem o nich zapomnieć. Wręcz przeciwnie – by Alterzy działali efektywnie, musisz nieustannie o nich dbać, zapewniać im komfort i dobre warunki życia. Czy to przez gotowanie im ciepłych posiłków, budowę specjalnych modułów mieszkalnych, czy nawet drobne gesty w postaci pamiątek zbieranych na powierzchni planety – każda taka czynność wpływa na ich stan psychiczny i motywację.
W akcie 2 pojawia się opcjonalna misja zatytułowana „Zielone Schronienie” (Green Refuge). Twoim celem będzie pocieszenie Technika, jednej z twoich wersji Alterów. Problem w tym, że gra do końca nie mówi, co trzeba znaleźć ani gdzie to się znajduje. W tym poradniku krok po kroku wyjaśnię, gdzie szukać przedmiotu, który poprawi humor twojemu Alterowi, oraz jak w pełni wykonać to zadanie, by kontynuować przygodę w dobrej atmosferze.
Gdzie znaleźć przedmiot, który pocieszy Technika – misja Zielone Schronienie
Aby spełnić wymagania tej misji, trzeba będzie wyruszyć na krótką, ale intensywną ekspedycję. Twoim celem będzie zdobycie Holo Dysku, który ma dla Technika szczególne, sentymentalne znaczenie.
Pierwszym krokiem jest opuszczenie bazy i skierowanie się na północno-zachodnią część mapy. Jeżeli byłeś już tam wcześniej, możesz kojarzyć, że w tym rejonie znajduje się głębokie złoże minerałów, ukryte tuż za energetyczną barierą. To właśnie tam znajduje się poszukiwany obiekt.
Aby dostać się do celu:
- Wespnij się na wysoką skałę (High Climb), korzystając z zaawansowanego sprzętu wspinaczkowego.
- Następnie przejdź przez Energetyczną Bramę, która drastycznie obniży poziom energii w twoim kombinezonie.
- Gdy uda ci się przebić przez barierę, idź dalej ścieżką, aż zobaczysz coś niecodziennego: samotną parkową ławkę, a obok niej kontener. Właśnie w takich kontenerach znajdowałeś już różne kolekcjonerskie pamiątki wcześniej – i to właśnie tam czeka na ciebie Holo Dysk.
Przygotuj się – bez energii nie ruszysz dalej
Ważna uwaga: aby dotrzeć do tego miejsca, musisz być dobrze przygotowany. Przede wszystkim:
- Zabierz kilka zapasowych baterii do kombinezonu – bez nich, po przejściu przez bramę, utkwiłbyś tam bez możliwości powrotu.
- Warto wcześniej odblokować badanie „Taniej Wspinaczki” (Cheaper Climbing), które zmniejsza zużycie energii o 50% podczas wspinaczki – zarówno średniej, jak i wysokiej.
- Niezbędne jest też posiadanie ulepszonego Haka Wspinaczkowego (Grappling Hook) – bez niego nie wejdziesz na skały, a także nie wykonasz innych zadań fabularnych (np. tych związanych z czujnikiem grawitacyjnym).
Jeśli jeszcze nie masz tych technologii – zainwestuj w nie jak najszybciej. Nawet jeśli nie są wymagane tylko do tej misji, okażą się pomocne w dalszej eksploracji planety.
Masz Holo Dysk? Teraz pora na ławkę i rozmowę
Po zdobyciu dysku, wróć do bazy. Twoim kolejnym krokiem będzie odblokowanie nowego modułu badawczego: Park z Ławką (Park with Bench). Aby to zrobić, musisz:
- Zbadać moduł w Laboratorium Badawczym – zajmie to 10 godzin.
- Zgromadzić potrzebne zasoby: 40 sztuk Metalu i 60 jednostek Minerałów.
Po zakończeniu badań i wyprodukowaniu modułu, zbuduj go w swojej bazie, a następnie wejdź do środka i porozmawiaj z Technikiem Janem. Po tej rozmowie zadanie zostanie ukończone, a twój Alter będzie w zdecydowanie lepszym nastroju – co przełoży się na jego efektywność i relacje z resztą załogi.
Podsumowanie – małe gesty, wielkie znaczenie
W świecie The Alters wszystko kręci się wokół ludzi – a dokładniej: ich alter ego. Chociaż jesteś sam, jesteś też wieloma osobami naraz. Każda z nich ma swoje potrzeby, lęki, wspomnienia, i… kaprysy. Misja „Zielone Schronienie” pokazuje, jak ważna jest troska o psychikę swoich Alterów, nawet jeśli chodzi tylko o ławkę wirtualnego parku i starą pamiątkę.
To jedna z tych misji, które nie pchają fabuły naprzód z hukiem, ale budują świat i jego klimat, sprawiając, że zaczynasz czuć związek z każdą wersją siebie. Małe zadanie? Może. Ale za to niesie spory ładunek emocjonalny – i przypomina, że nawet w survivalowej walce o przetrwanie… warto zrobić coś dla drugiego siebie.
Aktywność komentująych