The Alters – bramy energetyczne: jak pokonać, ominąć

W “The Alters” każdy nowy akt to nowe wyzwania – a z drugim aktem przychodzą potężne anomalia, znane jako bramy energetyczne. Jeśli do tej pory eksploracja wydawała się prostsza, to teraz może się okazać trudniejsza i bardziej irytująca. Dlaczego? Bo te efektowne, lewitujące skupiska kamieni mają nietypowy, szczególnie nieprzyjazny dla gracza efekt: całkowicie resetują energię w kombinezonie Jana, co praktycznie uniemożliwia wspinaczkę czy dalsze zwiedzanie, jeśli nie masz odpowiedniego zapasu.

Na pierwszy rzut oka wydają się ciekawe wizualnie-ale przypomnij sobie, że po przejściu przez bramę energia kombinezonu może opaść do zera i zostajesz bez możliwości skorzystania z jetpacka czy wspinaczki w ekstremalnych warunkach. To poważna przeszkoda w grze, która wymaga przygotowania. Spokojnie, są sprawdzone rozwiązania!

1. Zrozumienie zjawiska

Te bramy pojawiają się w wąwozie Aktu 2 i widzisz je przy odrobinie refleksu: unoszą się w powietrzu i tworzą wyraźny, energetyczny efekt. Twoje urządzenia (np. ekran ostrzegawczy kombinezonu) mogą Cię sygnalizować, że zbliżasz się do pola oddziałującego na energię.

Warto zrozumieć, że brama energetyczna nie promieniuje radiacyjnie – nie ma od niej choroby promieniotwórczej, więc nie musisz się obawiać o zdrowie Jana. To nie Fallout, tylko wyczerpuje energię. I bywa to zwyczajnie frustrujące… chyba że przygotujesz się odpowiednio.

2. Zapas baterii to klucz

Najprostsze rozwiązanie? Miej zapas 2-3 baterii do kombinezonu wyprodukowanych w warsztacie. One pozwalają odbudować energię w locie – nawet w trakcie eksploracji. Kiedy widzisz bramę lub miasz podejrzenie, że jesteś w jej pobliżu – po prostu użyj jednej baterii tuż po minięciu jej, zanim zaczniesz wspinaczkę.

Dodatkowo możesz posiłkować się innymi metodami regeneracji, o których warto przeczytać w dedykowanym dziale „Jak odnawiać energię…”. Warto mieć kilka opcji, by nie zostać bez alternatyw, gdy zabraknie baterii.

3. Omijanie bram

Nie każda brama stoi na prostej ścieżce. Często da się ją obejść bocznymi drogami, które odsłaniasz, korzystając z mapy. Po odkryciu fragmentu terenu możesz dostrzec alternatywne trasy, które podniosą poziom eksploracji i pozwolą ominąć niebezpieczne przeszkody.

Często są tam również miejscówki do postawienia szybkiego punktu podróży (fast travel) lub pylona górniczego. Umożliwi Ci to powrót do tego miejsca później – nawet, gdy energii zabraknie – co znacznie ułatwia logistykę.

4. Pionowy skok

Innym sprytnym sposobem jest szybka podróż do punktów wydobywczych znajdujących się za bramą – gdy już podejdziesz do niej, Unikasz zużycia energii jetpacka, bo teleportujesz się na drugą stronę. Posiadając aktywowany pylon, pozwala to wyjść z energetycznego impasu i nie tracić czasu ani zasobów.

To rozwiązanie przyda się szczególnie wtedy, gdy zbliżasz się do serii bram jedna za drugą, a zapas baterii się wyczerpuje – fast travel i znowu możesz iść na eksplorację, a energia kombinezonu zostaje ta sama co przed wejściem.

5. Badania

Według społeczności Steam (użytkownik Maichrasar) – po odblokowaniu 4 poziomu kubitów pojawia się nowy projekt badawczy: „Odwrócenie bram energetycznych”. Po jego ukończeniu bramy zamiast osłabiać combinezon, ładowa kombinezon podczas przechodzenia przez nie. To zupełny game-changer.

Jednak wymaga on wcześniejszej inwestycji – musisz ukończyć „Ulepszenie kombinezonu II” i przeznaczyć 2 próbki planetarne. Dopiero wtedy aktywujesz transformację anomalii. Warto celować w tę ścieżkę, by zostać mistrzem energii w The Alters.

6. Inne triki z community

Gracze na forach zauważyli, że praca z bramami może być ciężka bez odpowiednich upgrade’ów. Powtarzają, że luminator nie działa, co potwierdza społeczność i wynika bezpośrednio z niedozwolonej interakcji – zwyczajnie gra tego nie przewidziała. Więc route planning i zapasowe źródła energii są kluczowe.

No i oczywiście – warto zerknąć poza poradnik – bo często pojawiają się nowe taktyki graczy. Na przykład: pokonywanie fragmentów z niskim wild energy, a dopiero potem powrót do trudniejszych.

Podsumowanie i bonus

  1. Zrób zapas baterii i miej je kiedy potrzebujesz – najlepiej 2-3 na zapas.
  2. Korzystaj z mapy i fast travel, by ominąć bramy, albo usuwać je przez punkt startowy za nimi.
  3. Inwestuj w badania, które zmienią bramy z wrogich przeszkód w źródło energii.
  4. Porozmawiaj ze społecznością – czasami pojawiają się nieoficjalne patche, skróty lub nowe pomysły, jak to obejść.
  5. Staraj się biec do przodu, ale kontrolując zużycie energii – nie zostawiaj się z niczym na trudnym odcinku.

Zakończenie

W “The Alters” liczy się zdolność adaptacji. Bram energetycznych nie da się zniszczyć podstawowymi narzędziami – ale można je obejść, oswoić, albo wykorzystać. Wszystko zależy od Twojej strategii: czy przyjmujesz bramę jako przeszkodę, czy jako kolejne ogniwo w układance.

Gdy uda Ci się odblokować odpowiednie badanie, ta anomalia przestaje być wrogiem – a staje się narzędziem. Energia kombinezonu odnawia się na oczach – zupełnie jakbyś znalazł sekret Blizzarda w samym rdzeniu gry.

Więc nie daj się zniechęcić wizualnemu spektaklowi, nie gniewaj na to „odsysanie energii” i nie staraj się niszczyć wszystkich przeszkód wroga metodykami gata. Zamiast tego: bądź sprytny, miej plan, inwestuj w technologie i zamień te bramy w swoją przewagę.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *