Prowincje w Tesla Wars 1919

Twoje terytoriumw grze Tesla Wars 1919 składa się za rozlicznych prowincji. Możesz wznosić w nich nowe budynki i produkować nowe jednostki. Każda prowincja zapewnia odmienne zasoby. Wysokie morale prowincji oraz inwestycje w infrastrukturę zwiększają produkcję zasobów. Nowi rekruci szkoleni są automatycznie i za darmo w twoich prowincjach. Prędkość szkolenia uzależniona jest od morale prowincji.


Niski poziom morale prowincji sprawia, że w danej prowincji produkcja zasobów jednostek i zasobów zostaje zmniejszona, czas budowy ulega wydłużeniu, a werbunek staje się mniej efektywny. Niezadowolona prowincja może nawet przeprowadzić rewolucję i dołączyć do innego gracza.

Poziom morale prowincji można zwiększyć przy pomocy złota, biur propagandy oraz przeniesienia twojej kwatery głównej w o iże danej prowincji. Wartość morale prowincji jest aktualizowana na początku każdego dnia.


Gospodarka

Każdy gracz produkuje zasoby w odmiennych ilościach. Handluj lub walcz, aby zdobyć brakujące ci zasoby!

Utrzymanie wysokiego morale prowincji jest bardzo ważne, ponieważ wpływa nie tylko na pozyskiwanie zasobów, ale także na szybkość produkcji i budowy oraz tempo rekrutacji.

Podboje w kolejnych prowincjach sprawią, że zastosowana zostanie rosnąca kara do wzrostu morale Twoich prowincji. Nigdy nie zapominaj o idacji zdobytego terytorium przed posunięciem się naprzód!


Każda jednostka należąca do danej klasy pancerza, jak również wymagany przez nią budynek, wymaga tych samych zasobów do produkcji. Zasoby te różnią się w zależności od klasy pancerza. Z tego powodu Twoje potrzeby w zakresie zasobów będą się znacznie różnić w zależności od przyjętej strategii. Aby wykorzystać wszystkie zasoby, należy uwzględnić produkcję jednostek wszystkich klas pancerza.

Z jednostkami wiążą się koszty codziennego utrzymania, toteż nie produkuj zbyt wielu dnostek nim wszystko będzie gotowe.

Badania

Zanim jednostki będą mogły zostać wyprodukowane w prowincjach, należy je opracować w menu badań.

Aby rozstrzygnąć, którą jednostkę opracować, należy zwrócić szczególną uwagę na klasę pancerza jednostki oraz klasę pancerza, którą najskuteczniej ona zwalcza (więcej na ten temat później). Na liście badań dostępne jest podsumowanie obrażeń podczas ataku na jednostkę z preferowaną klasę pancerza.

Jednostki mogą również osiągać wyższy poziom. Każdy poziom jednostki znacznie zwiększa jej siłę bojową, ale także wymagania produkcyjne, koszty i czas.

Po podniesieniu poziomu jednostki możliwa jest produkcja ulepszonych jednostek w prowincjach. Jednostki, które już znajdują się na mapie, zachowują swój poziom.

Bardziej zaawansowane jednostki w Tesla Wars 1919 można opracować dopiero po kilku dniach gry. Pierwszy poziom jednostek, które zostaną odblokowane na dalszym etapie gry jest równy wyższemu poziomowi jednostek, które zostały odblokowane wcześniej. Wymagany dzień rozgrywki jest widoczny w szczegółach dotyczących badania.

Jednocześnie można opracowywać tylko jedną technologię. Czas trwania badań wzrasta wraz z poziomem jednostek, a postępy w badaniach nie mogą zostać przyspieszone, więc należy wszystko dobrze przemyśleć.

Jednostki

Od teraz możesz produkować więcej jednostek z czasów I wojny światowej niż kiedykolwiek wcześniej! Każda jednostka ma swoją unikalną rolę na polu bitwy i miejsce w wojennym ekosystemie gry.

Każda jednostka posiada swoją klasę pancerza. Obrażenia przeciwko klasom pancerza różnią się znacznie w zależności od jednostki, co sprawia, że łączenie wielu typów jednostek jest bardzo ważne. Informacje o mocnych i słabych stronach jednostek można uzyskać w podsumowaniu produkcji.

Jednostek nie należy oceniać wyłącznie na podstawie ich siły, ponieważ dysponują one również specjalnymi umiejętnościami i cechami, z których niektóre można nawet aktywować na mapie. Informacje o cechach jednostek można uzyskać w podsumowaniu produkcji.

Każda klasa pancerza wymaga innego budynku do produkcji jednostek. Modernizacja tego budynku jest niezbędna do produkcji jednostek wyższego poziomu danego typu. Ulepszenie budynku przyznaje premię do szybkości produkcji tylko tych jednostek, które odblokowuje.

Uważnie obserwuj pasek zdrowia, gdyż prędkość i wartości związane z zadawanymi obrażeniami e są od zdrowia jednostki.

Użyj ikon dowodzenia do przemieszczania i rozdzielania twojej armii, a także do atakowania wrogów.

Samoloty będące w locie można skierować do innego celu lub do strefy patrolu, o ile tylko znajdą się one w korytarzu powietrznym wyświetlonym na mapie. Ponadto, podczas patrolu wszystkie samoloty atakują teraz jednostki naziemne z jedną czwartą swojej siły, ale i większą prędkością.

Walka

Skuteczność w walce w dużym stopniu zależy od klasy pancerza, poziomu jednostki i terenu. Jeśli Twój wróg zadaje znacznie więcej obrażeń, przeanalizuj strukturę swojej armii, poziomy jednostek i teren prowincji.

Stan armii obliczany jest teraz inaczej: zamiast pojedynczych jednostek umierających jedna po drugiej, nadchodzące obrażenia są równomiernie rozdzielane pomiędzy wszystkie jednostki armii. Zdrowie całej armii w czasie walki ulega pogorszeniu, zmniejszając jej skuteczność bojową.

Jednostki zaczną umierać dopiero wtedy, gdy zdrowie ich armii spadnie zbyt nisko. Stwarza to możliwość odzyskania i wyleczenia całej armii na twoim terytorium. Weź to pod uwagę, planując swoje ataki i w odpowiednim momencie wycofując się.

Jednostki zadają obrażenia zgodne z ich statystykami, które zróżnicowane są o +/-20%.

Wycofywanie Armii

Gdy biorące udział w walce jednostki posiadają niewiele punktów wytrzymałości lub nie posiadają ich wcale, istnieje niewielka szansa, że wycofają się pola boju, zanim zostaną zabite. Wycofane jednostki pozostają częścią armii i są powiązane z bitwą aż do jej zakończenia.

Jeśli bitwa twojej armii zakończy się zwycięstwem, wycofane jednostki pozostaną częścią tej armii i zostaną uleczone.

W przypadku, gdy twoja armia zostanie pokonana, jednostki, którym udało się wycofać w pola bitwy, zostaną automatycznie zgromadzone w bezpiecznym miejscu na mapie.

Wycofującej się armii nie można wydawać rozkazów, aż nie dotrze ona do obranego celu. Wycofujące się armie nie są blokowane przez inne jednostki i pozostają niewidoczne dla wrogich i neutralnych graczy.

Jednostki różnią się pod względem posiadanych szans na wycofanie się, zaś niektóre wojska w ogóle nie mają takiej możliwości. Szanse na pomyślne wycofanie się z walki rosną znacząco z każdym nowym poziomem jednostki, jednakże warto pamiętać, że utrata punktów wytrzymałości jednostki redukuje je w jeszcze większym stopniu. Jednostki wyższych poziomów (pod uwagę brana jest tu także liczba tych jednostek w armii) mogą znacznie ograniczyć szanse jednostek niższych poziomów na wycofanie się.

Teren w Tesla Wars 1919

Prowincje znajdują się na różnym terenie, co jest wyraźnie widoczne na mapie i pasku prowincji. Wykorzystaj to na swoją korzyść!

Teren wpływa na siłę bojową i prędkość poruszania się jednostek. Sprawdź wpływ warunków terenowych w szczegółach jednostki, jako że efekty te różnią się w zależności od rodzaju jednostki.

Drogi neutralnych prowincji nie należą do nikogo. Mogą być używane przez wszystkich i znacznie zwiększają szybkość ruchu jednostek. Ustaw blokady dróg, aby utrudnić możliwości przemieszczania się wroga!

Broń Specjalna

Niektóre jednostki mają specjalne umiejętności, które w określonej sytuacji mogą odwrócić losy rozgrywki. Jednym z przykładów jest potężna artyleria gazowa, która wystrzeliwuje zabójcze chmury gazu.

Najpotężniejsze jednostki, nazywane jednostkami epickimi, są odblokowane na końcu drzewa technologicznego. Ich opracowanie i produkcja są bardzo czasochłonne i kosztowne, ale ich siła bojowa znacznie przewyższa możliwości pozostałych jednostek. Bądź pierwszym, który wprowadzi je na mapę!

Dyplomacja

Posłuż się listą dyplomacji do przeprowadzenia wielu działań dyplomatycznych, jak wypowiedzenie wojny. Koalicje to potężne narzędzia na polu bitwy. Użyj przycisku koalicji, aby dołączyć do istniejącego ugrupowania lub aby utworzyć nowe.

Zakładka wiadomości i handlu umożliwia przesyłanie wiadomości bezpośrednim innym graczom i nawiązywanie handlowych umów dwustronnych.

Działania Wojenne Na Morzu

Podobnie jak w przypadku walki na lądzie, na działania wojenne na morzu wpływa teren. W tym wypadku są to rzeki, otwarte morze i wody przybrzeżne.

Łodzie podwodne to jednostki morskie, które pozostają niewidoczne dla wroga do chwili ataku lub wykrycia przez krążownik lub zwiadowcę.

Zaawansowane Działania Wojenne

Niewidoczne jednostki mogą prowadzić zwiad terenów wroga. Unikaj wówczas zwiadowców, gdyż mogą oni odkrywać niewidoczne jednostki.

Forsowny marsz w Tesla Wars 1919 to wszechstronne narzędzie umożliwiające szybsze przemieszczanie armii, odwrót z pola bitwy lub pościg za wrogiem. Pamiętaj jednak, że forsowny marsz męczy twoją armię i może nawet zamęczyć ją na śmierć.

Armie przekraczające określone rozmiary są mniej efektywne. Do osiągnięcia pełnej siły armii potrzeba maksymalnie 10 jednostek, podczas gdy dodatkowe jednostki nie zwiększają jej siły.

Punkty wytrzymałości są jednak dodawane zawsze w pełnym stopniu.

Zaawansowana Ekonomia

Regeneracja morale aktualizowana jest raz dziennie. Panujące w tej dziedzinie tendencje obliczane są na podstawie czynników wpływających na morale, jak odległość od stolicy czy sąsiedztwo prowincji wroga. Jeśli wartość w tym polu jest pozytywna, nastąpi wzrost morale.

Jeśli jest jednak negatywna, nastąpi spadek morale. Zawsze stawaj w obronie swojej stolicy w grze Tesla Wars 1919. Jej utrata spowoduje, że do morale wszystkich twoich prowincji zostanie zastosowana wysoka kara. Z drugiej strony jednak, podbój stolicy wroga zapewni ogółowi twoich prowincji olbrzymią premię do morale.


Gry podobne