Prowincje w Tesla Wars 1919

Twoje terytoriumw grze Tesla Wars 1919 sk艂ada si臋 za rozlicznych prowincji. Mo偶esz wznosi膰 w nich nowe budynki i produkowa膰 nowe jednostki. Ka偶da prowincja zapewnia odmienne zasoby. Wysokie morale prowincji oraz inwestycje w infrastruktur臋 zwi臋kszaj膮 produkcj臋 zasob贸w. Nowi rekruci szkoleni s膮 automatycznie i za darmo w twoich prowincjach. Pr臋dko艣膰 szkolenia uzale偶niona jest od morale prowincji.


Niski poziom morale prowincji sprawia, 偶e w danej prowincji produkcja zasob贸w jednostek i zasob贸w zostaje zmniejszona, czas budowy ulega wyd艂u偶eniu, a werbunek staje si臋 mniej efektywny. Niezadowolona prowincja mo偶e nawet przeprowadzi膰 rewolucj臋 i do艂膮czy膰 do innego gracza.

Poziom morale prowincji mo偶na zwi臋kszy膰 przy pomocy z艂ota, biur propagandy oraz przeniesienia twojej kwatery g艂贸wnej w o i偶e danej prowincji. Warto艣膰 morale prowincji jest aktualizowana na pocz膮tku ka偶dego dnia.


Gospodarka

Ka偶dy gracz produkuje zasoby w odmiennych ilo艣ciach. Handluj lub walcz, aby zdoby膰 brakuj膮ce ci zasoby!

Utrzymanie wysokiego morale prowincji jest bardzo wa偶ne, poniewa偶 wp艂ywa nie tylko na pozyskiwanie zasob贸w, ale tak偶e na szybko艣膰 produkcji i budowy oraz tempo rekrutacji.

Podboje w kolejnych prowincjach sprawi膮, 偶e zastosowana zostanie rosn膮ca kara do wzrostu morale Twoich prowincji. Nigdy nie zapominaj o idacji zdobytego terytorium przed posuni臋ciem si臋 naprz贸d!


Ka偶da jednostka nale偶膮ca do danej klasy pancerza, jak r贸wnie偶 wymagany przez ni膮 budynek, wymaga tych samych zasob贸w do produkcji. Zasoby te r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od klasy pancerza. Z tego powodu Twoje potrzeby w zakresie zasob贸w b臋d膮 si臋 znacznie r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od przyj臋tej strategii. Aby wykorzysta膰 wszystkie zasoby, nale偶y uwzgl臋dni膰 produkcj臋 jednostek wszystkich klas pancerza.

Z jednostkami wi膮偶膮 si臋 koszty codziennego utrzymania, tote偶 nie produkuj zbyt wielu dnostek nim wszystko b臋dzie gotowe.

Badania

Zanim jednostki b臋d膮 mog艂y zosta膰 wyprodukowane w prowincjach, nale偶y je opracowa膰 w menu bada艅.

Aby rozstrzygn膮膰, kt贸r膮 jednostk臋 opracowa膰, nale偶y zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 na klas臋 pancerza jednostki oraz klas臋 pancerza, kt贸r膮 najskuteczniej ona zwalcza (wi臋cej na ten temat p贸藕niej). Na li艣cie bada艅 dost臋pne jest podsumowanie obra偶e艅 podczas ataku na jednostk臋 z preferowan膮 klas臋 pancerza.

Jednostki mog膮 r贸wnie偶 osi膮ga膰 wy偶szy poziom. Ka偶dy poziom jednostki znacznie zwi臋ksza jej si艂臋 bojow膮, ale tak偶e wymagania produkcyjne, koszty i czas.

Po podniesieniu poziomu jednostki mo偶liwa jest produkcja ulepszonych jednostek w prowincjach. Jednostki, kt贸re ju偶 znajduj膮 si臋 na mapie, zachowuj膮 sw贸j poziom.

Bardziej zaawansowane jednostki w Tesla Wars 1919 mo偶na opracowa膰 dopiero po kilku dniach gry. Pierwszy poziom jednostek, kt贸re zostan膮 odblokowane na dalszym etapie gry jest r贸wny wy偶szemu poziomowi jednostek, kt贸re zosta艂y odblokowane wcze艣niej. Wymagany dzie艅 rozgrywki jest widoczny w szczeg贸艂ach dotycz膮cych badania.

Jednocze艣nie mo偶na opracowywa膰 tylko jedn膮 technologi臋. Czas trwania bada艅 wzrasta wraz z poziomem jednostek, a post臋py w badaniach nie mog膮 zosta膰 przyspieszone, wi臋c nale偶y wszystko dobrze przemy艣le膰.

Jednostki

Od teraz mo偶esz produkowa膰 wi臋cej jednostek z czas贸w I wojny 艣wiatowej ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej! Ka偶da jednostka ma swoj膮 unikaln膮 rol臋 na polu bitwy i miejsce w wojennym ekosystemie gry.

Ka偶da jednostka posiada swoj膮 klas臋 pancerza. Obra偶enia przeciwko klasom pancerza r贸偶ni膮 si臋 znacznie w zale偶no艣ci od jednostki, co sprawia, 偶e 艂膮czenie wielu typ贸w jednostek jest bardzo wa偶ne. Informacje o mocnych i s艂abych stronach jednostek mo偶na uzyska膰 w podsumowaniu produkcji.

Jednostek nie nale偶y ocenia膰 wy艂膮cznie na podstawie ich si艂y, poniewa偶 dysponuj膮 one r贸wnie偶 specjalnymi umiej臋tno艣ciami i cechami, z kt贸rych niekt贸re mo偶na nawet aktywowa膰 na mapie. Informacje o cechach jednostek mo偶na uzyska膰 w podsumowaniu produkcji.

Ka偶da klasa pancerza wymaga innego budynku do produkcji jednostek. Modernizacja tego budynku jest niezb臋dna do produkcji jednostek wy偶szego poziomu danego typu. Ulepszenie budynku przyznaje premi臋 do szybko艣ci produkcji tylko tych jednostek, kt贸re odblokowuje.

Uwa偶nie obserwuj pasek zdrowia, gdy偶 pr臋dko艣膰 i warto艣ci zwi膮zane z zadawanymi obra偶eniami e s膮 od zdrowia jednostki.

U偶yj ikon dowodzenia do przemieszczania i rozdzielania twojej armii, a tak偶e do atakowania wrog贸w.

Samoloty b臋d膮ce w locie mo偶na skierowa膰 do innego celu lub do strefy patrolu, o ile tylko znajd膮 si臋 one w korytarzu powietrznym wy艣wietlonym na mapie. Ponadto, podczas patrolu wszystkie samoloty atakuj膮 teraz jednostki naziemne z jedn膮 czwart膮 swojej si艂y, ale i wi臋ksz膮 pr臋dko艣ci膮.

Walka

Skuteczno艣膰 w walce w du偶ym stopniu zale偶y od klasy pancerza, poziomu jednostki i terenu. Je艣li Tw贸j wr贸g zadaje znacznie wi臋cej obra偶e艅, przeanalizuj struktur臋 swojej armii, poziomy jednostek i teren prowincji.

Stan armii obliczany jest teraz inaczej: zamiast pojedynczych jednostek umieraj膮cych jedna po drugiej, nadchodz膮ce obra偶enia s膮 r贸wnomiernie rozdzielane pomi臋dzy wszystkie jednostki armii. Zdrowie ca艂ej armii w czasie walki ulega pogorszeniu, zmniejszaj膮c jej skuteczno艣膰 bojow膮.

Jednostki zaczn膮 umiera膰 dopiero wtedy, gdy zdrowie ich armii spadnie zbyt nisko. Stwarza to mo偶liwo艣膰 odzyskania i wyleczenia ca艂ej armii na twoim terytorium. We藕 to pod uwag臋, planuj膮c swoje ataki i w odpowiednim momencie wycofuj膮c si臋.

Jednostki zadaj膮 obra偶enia zgodne z ich statystykami, kt贸re zr贸偶nicowane s膮 o +/-20%.

Wycofywanie Armii

Gdy bior膮ce udzia艂 w walce jednostki posiadaj膮 niewiele punkt贸w wytrzyma艂o艣ci lub nie posiadaj膮 ich wcale, istnieje niewielka szansa, 偶e wycofaj膮 si臋 pola boju, zanim zostan膮 zabite. Wycofane jednostki pozostaj膮 cz臋艣ci膮 armii i s膮 powi膮zane z bitw膮 a偶 do jej zako艅czenia.

Je艣li bitwa twojej armii zako艅czy si臋 zwyci臋stwem, wycofane jednostki pozostan膮 cz臋艣ci膮 tej armii i zostan膮 uleczone.

W przypadku, gdy twoja armia zostanie pokonana, jednostki, kt贸rym uda艂o si臋 wycofa膰 w pola bitwy, zostan膮 automatycznie zgromadzone w bezpiecznym miejscu na mapie.

Wycofuj膮cej si臋 armii nie mo偶na wydawa膰 rozkaz贸w, a偶 nie dotrze ona do obranego celu. Wycofuj膮ce si臋 armie nie s膮 blokowane przez inne jednostki i pozostaj膮 niewidoczne dla wrogich i neutralnych graczy.

Jednostki r贸偶ni膮 si臋 pod wzgl臋dem posiadanych szans na wycofanie si臋, za艣 niekt贸re wojska w og贸le nie maj膮 takiej mo偶liwo艣ci. Szanse na pomy艣lne wycofanie si臋 z walki rosn膮 znacz膮co z ka偶dym nowym poziomem jednostki, jednak偶e warto pami臋ta膰, 偶e utrata punkt贸w wytrzyma艂o艣ci jednostki redukuje je w jeszcze wi臋kszym stopniu. Jednostki wy偶szych poziom贸w (pod uwag臋 brana jest tu tak偶e liczba tych jednostek w armii) mog膮 znacznie ograniczy膰 szanse jednostek ni偶szych poziom贸w na wycofanie si臋.

Teren w Tesla Wars 1919

Prowincje znajduj膮 si臋 na r贸偶nym terenie, co jest wyra藕nie widoczne na mapie i pasku prowincji. Wykorzystaj to na swoj膮 korzy艣膰!

Teren wp艂ywa na si艂臋 bojow膮 i pr臋dko艣膰 poruszania si臋 jednostek. Sprawd藕 wp艂yw warunk贸w terenowych w szczeg贸艂ach jednostki, jako 偶e efekty te r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od rodzaju jednostki.

Drogi neutralnych prowincji nie nale偶膮 do nikogo. Mog膮 by膰 u偶ywane przez wszystkich i znacznie zwi臋kszaj膮 szybko艣膰 ruchu jednostek. Ustaw blokady dr贸g, aby utrudni膰 mo偶liwo艣ci przemieszczania si臋 wroga!

Bro艅 Specjalna

Niekt贸re jednostki maj膮 specjalne umiej臋tno艣ci, kt贸re w okre艣lonej sytuacji mog膮 odwr贸ci膰 losy rozgrywki. Jednym z przyk艂ad贸w jest pot臋偶na artyleria gazowa, kt贸ra wystrzeliwuje zab贸jcze chmury gazu.

Najpot臋偶niejsze jednostki, nazywane jednostkami epickimi, s膮 odblokowane na ko艅cu drzewa technologicznego. Ich opracowanie i produkcja s膮 bardzo czasoch艂onne i kosztowne, ale ich si艂a bojowa znacznie przewy偶sza mo偶liwo艣ci pozosta艂ych jednostek. B膮d藕 pierwszym, kt贸ry wprowadzi je na map臋!

Dyplomacja

Pos艂u偶 si臋 list膮 dyplomacji do przeprowadzenia wielu dzia艂a艅 dyplomatycznych, jak wypowiedzenie wojny. Koalicje to pot臋偶ne narz臋dzia na polu bitwy. U偶yj przycisku koalicji, aby do艂膮czy膰 do istniej膮cego ugrupowania lub aby utworzy膰 nowe.

Zak艂adka wiadomo艣ci i handlu umo偶liwia przesy艂anie wiadomo艣ci bezpo艣rednim innym graczom i nawi膮zywanie handlowych um贸w dwustronnych.

Dzia艂ania Wojenne Na Morzu

Podobnie jak w przypadku walki na l膮dzie, na dzia艂ania wojenne na morzu wp艂ywa teren. W tym wypadku s膮 to rzeki, otwarte morze i wody przybrze偶ne.

艁odzie podwodne to jednostki morskie, kt贸re pozostaj膮 niewidoczne dla wroga do chwili ataku lub wykrycia przez kr膮偶ownik lub zwiadowc臋.

Zaawansowane Dzia艂ania Wojenne

Niewidoczne jednostki mog膮 prowadzi膰 zwiad teren贸w wroga. Unikaj w贸wczas zwiadowc贸w, gdy偶 mog膮 oni odkrywa膰 niewidoczne jednostki.

Forsowny marsz w Tesla Wars 1919 to wszechstronne narz臋dzie umo偶liwiaj膮ce szybsze przemieszczanie armii, odwr贸t z pola bitwy lub po艣cig za wrogiem. Pami臋taj jednak, 偶e forsowny marsz m臋czy twoj膮 armi臋 i mo偶e nawet zam臋czy膰 j膮 na 艣mier膰.

Armie przekraczaj膮ce okre艣lone rozmiary s膮 mniej efektywne. Do osi膮gni臋cia pe艂nej si艂y armii potrzeba maksymalnie 10 jednostek, podczas gdy dodatkowe jednostki nie zwi臋kszaj膮 jej si艂y.

Punkty wytrzyma艂o艣ci s膮 jednak dodawane zawsze w pe艂nym stopniu.

Zaawansowana Ekonomia

Regeneracja morale aktualizowana jest raz dziennie. Panuj膮ce w tej dziedzinie tendencje obliczane s膮 na podstawie czynnik贸w wp艂ywaj膮cych na morale, jak odleg艂o艣膰 od stolicy czy s膮siedztwo prowincji wroga. Je艣li warto艣膰 w tym polu jest pozytywna, nast膮pi wzrost morale.

Je艣li jest jednak negatywna, nast膮pi spadek morale. Zawsze stawaj w obronie swojej stolicy w grze Tesla Wars 1919. Jej utrata spowoduje, 偶e do morale wszystkich twoich prowincji zostanie zastosowana wysoka kara. Z drugiej strony jednak, podb贸j stolicy wroga zapewni og贸艂owi twoich prowincji olbrzymi膮 premi臋 do morale.


Gry podobne