Graj膮c w Castle Clash warto dobrze pozna膰 swoich bohater贸w, a tak偶e mo偶liwo艣ci ich ulepszania jak i udoskonalania jakie oferuje nam gra. Tym samym nie wolno nam nigdy lekcewa偶y膰 talent贸w ka偶dego herosa, gdy偶 to one decyduj膮 o jego dodatkowych umiej臋tno艣ciach. Pami臋tajmy tak偶e, 偶e jeden bohater mo偶e w danej chwili korzysta膰 jedynie z jednego talentu i nie ma odst臋pstw od tej regu艂y nawet przy u偶yciu diament贸w nie zmienimy tego. Mo偶emy jedynie postara膰 si臋 zag艂臋bi膰 temat Herb贸w (Crests), kt贸re pomog膮 nam posi膮艣膰 drugi talent, ale to ju偶 wy偶sza szko艂a jazdy, wi臋c p贸ki co pozosta艅my przy omawianiu tego jednego, prostego do zdobycia talentu.

Oczywi艣cie przypisany do bohatera talent to sprawa czysto losowa, ale je艣li nie pasuje on nam to mo偶emy go w ka偶dej chwili zmieni膰. Zmiana taka jest do艣膰 bolesna, zw艂aszcza dla naszego portfela, gdy偶 kosztuje ona ka偶dorazowo 300 gem贸w. Podczas losowania nowego talentu nie ma 偶adnego znaczenia poziom bohatera czy dotychczasowe jego umiej臋tno艣ci. Niekt贸re talenty jest bardzo ci臋偶ko wylosowa膰, szansa na ich zdobycie jest na tyle ma艂a, 偶e mo偶emy zakwalifikowa膰 je do rzadkich. Dobrym przyk艂adem s膮 talenty takie jak: Deadly Strike, Berserk albo War God.


Wylosowany talent mo偶e mie膰 poziom od 1 do maksymalnie 5-tego.

Jak oblicza膰 warto艣ci?

Wszystkie bonusy podwy偶szaj膮ce jak i redukuj膮ce聽mno偶y si臋 ze sob膮. Podwy偶szenie o 25% daje nam warto艣膰 1.25, podczas gdy obni偶enia (redukcja) o 25% daje nam warto艣膰 0.75. Talenty, skille i zakl臋cia wp艂ywaj膮ce na t膮 sam膮 warto艣膰 (atrybut) mno偶y si臋 ze sob膮 w celu wyliczenia warto艣ci wynikowej.

Dla przyk艂adu bohater z War God (15% na 2/5), kt贸ry pozostaje pod wp艂ywem Are’s Frenzy (30% na 2/5) i posiada umiej臋tno艣膰 Druidic Energetic (20% na 2/9) zadaje w sumie o 80% wi臋cej obra偶e艅, co wyliczamy nast臋puj膮co:


1.15 x 1.3 x 1.2 = 1.8

Jedynka wskazuje tutaj 100%. Liczba za jedynk膮, czyli 8 oznacza 80%, czyli warto艣膰 wynikow膮. Nie dodawajcie wy偶ej wymienionych warto艣ci procentowych do siebie, gdy偶 wtedy wyjdzie wam 65% co jest nieprawd膮. Bohater opisany powy偶ej zada 80% obra偶e艅 wi臋cej, a nie 65%!

Identycznie jest z redukcj膮 i tutaj doskona艂ym przyk艂adem mo偶e by膰 Paladyn z Stone Skin (25% na 5/5) i Divine Shields (75% na 6/9). Wyliczamy wtedy to nast臋puj膮co 0.25 x 0.75 = 0.19 . Od jedynki odejmujemy nasz wynik i otrzymujemy 0.81 co daje nam 81% redukcji obra偶e艅 jakie s膮 zadawane naszemu Paladynowi. Cz臋sto ludzie myl膮 to ze 100% redukcj膮 obra偶e艅, ale takiej w grze nigdy nie osi膮gni臋cie.


Kupidyn, Pumpkin Duke i Druid ze skillami 4/9 zwi臋kszaj膮 atak wszystkich heros贸w o 95%, oczywi艣cie gdy pracuj膮 razem o 153% gdy maj膮 oni wszyscy skille 7/9.

Nazwa Poziom Efekt

Revive

1/5 O偶ywamy z 10% bazowego HP.
2/5 O偶ywamy z 15% bazowego HP.
3/5 O偶ywamy z 20% bazowego HP.
4/5 O偶ywamy z 25% bazowego HP.
5/5 O偶ywamy z 30% bazowego HP.

Heavy Blow

1/5 Mamy 10% szans na og艂uszenie przeciwnika na czas 1.0 sek. w trakcie ataku.
2/5 Mamy 10% szans na og艂uszenie przeciwnika na czas 1.5 sek. w trakcie ataku.
3/5 Mamy 10% szans na og艂uszenie przeciwnika na czas 2.0 sek. w trakcie ataku.
4/5 Mamy 10% szans na og艂uszenie przeciwnika na czas 2.5 sek. w trakcie ataku.
5/5 Mamy 10% szans na og艂uszenie przeciwnika na czas 3.0 sek. w trakcie ataku.
Uwaga: Wp艂ywa jedynie na zwyk艂e ataki, na te ze skilli nie.

Revitalize

1/5 Zdobywamy 20% wi臋cej energii na starcie walki.
2/5 Zdobywamy 40% wi臋cej energii na starcie walki.
3/5 Zdobywamy 60% wi臋cej energii na starcie walki.
4/5 Zdobywamy 80% wi臋cej energii na starcie walki.
5/5 Zdobywamy 100% wi臋cej energii na starcie walki.
Uwaga: Normalnie potrzeba 7-miu atak贸w, aby odzyska膰 100% energii.

Scorch

1/5 Mamy 5% szansy, aby zanegowa膰 wszystkie obra偶enia podczas ataku.
2/5 Mamy 6% szansy, aby zanegowa膰 wszystkie obra偶enia podczas ataku.
3/5 Mamy 7% szansy, aby zanegowa膰 wszystkie obra偶enia podczas ataku.
4/5 Mamy 8% szansy, aby zanegowa膰 wszystkie obra偶enia podczas ataku.
5/5 Mamy 9% szansy, aby zanegowa膰 wszystkie obra偶enia podczas ataku.

Self Destruct

1/5 Zadaje 100% obra偶e艅 pobliskiemu wrogowi po 艣mierci.
2/5 Zadaje 175% obra偶e艅 pobliskiemu wrogowi po 艣mierci.
3/5 Zadaje 250% obra偶e艅 pobliskiemu wrogowi po 艣mierci.
4/5 Zadaje 325% obra偶e艅 pobliskiemu wrogowi po 艣mierci.
5/5 Zadaje 400% obra偶e艅 pobliskiemu wrogowi po 艣mierci.

Deadly Strike

1/5 Mamy 10% szans臋 na zadanie 3x wi臋cej obra偶e艅 w trakcie ataku.
2/5 Mamy 10% szans臋 na zadanie 4x wi臋cej obra偶e艅 w trakcie ataku.
3/5 Mamy 10% szans臋 na zadanie 5x wi臋cej obra偶e艅 w trakcie ataku.
4/5 Mamy 10% szans臋 na zadanie 6x wi臋cej obra偶e艅 w trakcie ataku.
5/5 Mamy 10% szans臋 na zadanie 7x wi臋cej obra偶e艅 w trakcie ataku.

Flame Guard

1/5 Odbija 8% otrzymanych obra偶e艅.
2/5 Odbija 11% otrzymanych obra偶e艅.
3/5 Odbija 14% otrzymanych obra偶e艅.
4/5 Odbija 17% otrzymanych obra偶e艅.
5/5 Odbija 20% otrzymanych obra偶e艅.
Uwaga: Nie wp艂ywa na budynki.

Blade Shell

1/5 Mamy 5% na odbicie 100% otrzymanych obra偶e艅.
2/5 Mamy 6% na odbicie 100% otrzymanych obra偶e艅.
3/5 Mamy 7% na odbicie 100% otrzymanych obra偶e艅.
4/5 Mamy 8% na odbicie 100% otrzymanych obra偶e艅.
5/5 Mamy 9% na odbicie 100% otrzymanych obra偶e艅.
Uwaga: Odbija r贸wnie偶 obra偶enia umiej臋tno艣ci.

Scatter

1/5 Zmniejsza Energi臋 celu o 5 w trakcie ataku.
2/5 Zmniejsza Energi臋 celu o 10 w trakcie ataku.
3/5 Zmniejsza Energi臋 celu o 15 w trakcie ataku.
4/5 Zmniejsza Energi臋 celu o 20 w trakcie ataku.
5/5 Zmniejsza Energi臋 celu o 25 w trakcie ataku.

Slow Down

1/5 Mamy 25% szansy, aby zmniejszy膰 SPD wroga o 30% przez 5 sek gdy atakujemy.
2/5 Mamy 25% szansy, aby zmniejszy膰 SPD wroga o 40% przez 5 sek gdy atakujemy.
3/5 Mamy 25% szansy, aby zmniejszy膰 SPD wroga o 50% przez 5 sek gdy atakujemy.
4/5 Mamy 25% szansy, aby zmniejszy膰 SPD wroga o 60% przez 5 sek gdy atakujemy.
5/5 Mamy 25% szansy, aby zmniejszy膰 SPD wroga o 70% przez 5 sek gdy atakujemy.

Sprint

1/5 Zwi臋ksza MOV SPD o 10%.
2/5 Zwi臋ksza MOV SPD o 20%.
3/5 Zwi臋ksza MOV SPD o 30%.
4/5 Zwi臋ksza MOV SPD o 40%.
5/5 Zwi臋ksza MOV SPD o 50%.

Berserk

1/5 Zwi臋ksza ATK SPD o 10%.
2/5 Zwi臋ksza ATK SPD o 15%.
3/5 Zwi臋ksza ATK SPD o 20%.
4/5 Zwi臋ksza ATK SPD o 25%.
5/5 Zwi臋ksza ATK SPD o 30%.

Stone Skin

1/5 Redukuje otrzymane obra偶enia o 5%.
2/5 Redukuje otrzymane obra偶enia o 10%.
3/5 Redukuje otrzymane obra偶enia o 15%.
4/5 Redukuje otrzymane obra偶enia o 20%.
5/5 Redukuje otrzymane obra偶enia o 25%.

War God

1/5 Zwi臋ksza ATK o 10%.
2/5 Zwi臋ksza ATK o 15%.
3/5 Zwi臋ksza ATK o 20%.
4/5 Zwi臋ksza ATK o 25%.
5/5 Zwi臋ksza ATK o 30%.

Tenacity

1/5 Zwi臋ksza HP o 10%.
2/5 Zwi臋ksza HP o 15%.
3/5 Zwi臋ksza HP o 20%.
4/5 Zwi臋ksza HP o 25%.
5/5 Zwi臋ksza HP o 30%.

Life Drain

1/5 Odnawia 1% HP za ka偶dym razem jak heros atakuje.
2/5 Odnawia 2% HP za ka偶dym razem jak heros atakuje.
3/5 Odnawia 3% HP za ka偶dym razem jak heros atakuje.
4/5 Odnawia 4% HP za ka偶dym razem jak heros atakuje.
5/5 Odnawia 5% HP za ka偶dym razem jak heros atakuje.

Enlighten

1/5 Bohater zdobywa o 20% wi臋cej do艣wiadczenia z walk.
2/5 Bohater zdobywa o 40% wi臋cej do艣wiadczenia z walk.
3/5 Bohater zdobywa o 60% wi臋cej do艣wiadczenia z walk.
4/5 Bohater zdobywa o 80% wi臋cej do艣wiadczenia z walk.
5/5 Bohater zdobywa o 100% wi臋cej do艣wiadczenia z walk.

Bulwark

1/5 Zwi臋ksza ATK i Max HP w walce o 4%
2/5 Zwi臋ksza ATK i Max HP w walce o 8%
3/5 Zwi臋ksza ATK i Max HP w walce o 12%
4/5 Zwi臋ksza ATK i Max HP w walce o 16%
5/5 Zwi臋ksza ATK i Max HP w walce o 20%

Talenty najlepsze na Aren臋

Mo偶ecie si臋 ze mn膮 zgodzi膰 b膮d藕 nie, ale na Arenie w Castle Clash najwa偶niejsza jest dla mnie szybko艣膰 i dost臋pna ilo艣膰 energii. Bez tych dw贸ch rzeczy nie mamy najmniejszych szans z silniejszymi przeciwnikami.

Talent Opis T艂umaczenie

Revitalize

Dostajemy聽X% Energii na pocz膮tku walki. Nie ma lepszego talentu na Aren臋.

Sprint

Zwi臋ksza聽MOV SPD o聽X%. Najbardziej niedoceniony talent na Arenie.

Revive

O偶ywamy z聽odnowionym 偶yciem o聽X%. Dzi臋ki niemu mo偶emy szybko uzdrowi膰 nawet ca艂膮 dru偶yn臋.

Najlepsze talenty do walki z Bossem

Ka偶dy boss w grze posiada pot臋偶ne umiej臋tno艣ci, ale bez energii nie spo偶ytkuje ich we w艂a艣ciwy spos贸b, wi臋c musimy j膮 z niego wydusi膰. Dodatkowo warto cz臋sto go og艂usza膰 co da nam czas na przeprowadzenie serii atak贸w. Ataki musz膮 by膰 silne, wi臋c Deadly Strike jest tutaj niezb臋dnym talentem.

Talent Opis T艂umaczenie

Heavy Blow

Mamy聽10% na og艂uszenie przez X sek.聽przeciwnika podczas ataku. Og艂uszony przeciwnik nie mo偶e wyrz膮dzi膰 nikomu krzywdy.

Revitalize

Dostajemy聽X% Energii na pocz膮tku walki. Pocz膮tkowa dawka energii na starcie b臋dzie niezwykle przydatna w starciu z bossami.

Deadly Strike

Mamy 10% wi臋ksze szans臋 na zadanie wi臋kszych obra偶e艅 przeciwnikowi. Porz膮dnie przy艂o偶y膰 przeciwnikowi, brzmi 艣wietnie co? Wi臋c czemu nie skorzysta膰 z tego talentu?

Scatter

Zmniejsza energi臋 przeciwnika podczas ataku. Ka偶dy boss wi臋kszo艣膰 obra偶e艅 zadaje przy pomocy umiej臋tno艣ci, wi臋c dlaczego nie zabra膰 mu nieco energii i uniemo偶liwi膰 mu podobne ataki?

Berserk

Zwi臋ksza ATK SPD o聽X%. Zmniejsza czas pomi臋dzy u偶yciami kolejnych umiej臋tno艣ci. Przydatne o ile pami臋ta膰 b臋dziemy, 偶e r贸wnie偶 i pasek energii bossa b臋dzie 艂adowa艂 si臋 znacznie szybciej.

Revive

O偶ywamy z聽odnowionym 偶yciem o聽X%. Dzi臋ki temu talentowi przyjmiemy na siebie wi臋cej obra偶e艅.

Raidy聽i聽Dungeony, czyli jakie talenty wybra膰

Wielu przeciwnik贸w to wiele obra偶e艅, ale czemu nie zamieni膰 ka偶dego ciosu w cenne dla nas 偶ycie? Aby atakowa膰 ca艂e grupy przeciwnik贸w potrzebujemy r贸wnie偶 du偶ej pr臋dko艣ci ataku, aby zada膰 w tym samym czasie jeszcze wi臋cej obra偶e艅, a gdy przyjdzie pora na drug膮 szans臋 to niech bohater odrodzi si臋 z wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 偶ycia.

Talent Opis T艂umaczenie

Life Drain

Odnawia HP bohatera o x% podczas normalnego ataku. Ratuje nam sk贸r臋, pozwala przetrwa膰 d艂u偶ej podczas walki.

Berserk

Zwi臋ksza ATK SPD o聽X%. Wi臋cej obra偶e艅 w tym samym czasie to ca艂kiem ciekawy bonus, sprawia 偶e bohater staje si臋 o wiele bardziej niebezpieczny.

Revive

O偶ywamy z聽odnowionym 偶yciem o聽X%. Druga szansa jest przydatna dla ka偶dego.

Gry podobne