Graj─ůc w Castle Clash warto dobrze pozna─ç swoich bohater├│w, a tak┼╝e mo┼╝liwo┼Ťci ich ulepszania jak i udoskonalania jakie oferuje nam gra. Tym samym nie wolno nam nigdy lekcewa┼╝y─ç talent├│w ka┼╝dego herosa, gdy┼╝ to one decyduj─ů o jego dodatkowych umiej─Ötno┼Ťciach. Pami─Ötajmy tak┼╝e, ┼╝e jeden bohater mo┼╝e w danej chwili korzysta─ç jedynie z jednego talentu i nie ma odst─Öpstw od tej regu┼éy nawet przy u┼╝yciu diament├│w nie zmienimy tego. Mo┼╝emy jedynie postara─ç si─Ö zag┼é─Öbi─ç temat Herb├│w (Crests), kt├│re pomog─ů nam posi─ů┼Ť─ç drugi talent, ale to ju┼╝ wy┼╝sza szko┼éa jazdy, wi─Öc p├│ki co pozosta┼ämy przy omawianiu tego jednego, prostego do zdobycia talentu.

Oczywi┼Ťcie przypisany do bohatera talent to sprawa czysto losowa, ale je┼Ťli nie pasuje on nam to mo┼╝emy go w ka┼╝dej chwili zmieni─ç. Zmiana taka jest do┼Ť─ç bolesna, zw┼éaszcza dla naszego portfela, gdy┼╝ kosztuje ona ka┼╝dorazowo 300 gem├│w. Podczas losowania nowego talentu nie ma ┼╝adnego znaczenia poziom bohatera czy dotychczasowe jego umiej─Ötno┼Ťci. Niekt├│re talenty jest bardzo ci─Ö┼╝ko wylosowa─ç, szansa na ich zdobycie jest na tyle ma┼éa, ┼╝e mo┼╝emy zakwalifikowa─ç je do rzadkich. Dobrym przyk┼éadem s─ů talenty takie jak: Deadly Strike, Berserk albo War God.


Wylosowany talent mo┼╝e mie─ç poziom od 1 do maksymalnie 5-tego.

Jak oblicza─ç warto┼Ťci?

Wszystkie bonusy podwy┼╝szaj─ůce jak i redukuj─ůce┬ámno┼╝y si─Ö ze sob─ů. Podwy┼╝szenie o 25% daje nam warto┼Ť─ç 1.25, podczas gdy obni┼╝enia (redukcja) o 25% daje nam warto┼Ť─ç 0.75. Talenty, skille i zakl─Öcia wp┼éywaj─ůce na t─ů sam─ů warto┼Ť─ç (atrybut) mno┼╝y si─Ö ze sob─ů w celu wyliczenia warto┼Ťci wynikowej.

Dla przyk┼éadu bohater z War God (15% na 2/5), kt├│ry pozostaje pod wp┼éywem Are’s Frenzy (30% na 2/5) i posiada umiej─Ötno┼Ť─ç Druidic Energetic (20% na 2/9) zadaje w sumie o 80% wi─Öcej obra┼╝e┼ä, co wyliczamy nast─Öpuj─ůco:


1.15 x 1.3 x 1.2 = 1.8

Jedynka wskazuje tutaj 100%. Liczba za jedynk─ů, czyli 8 oznacza 80%, czyli warto┼Ť─ç wynikow─ů. Nie dodawajcie wy┼╝ej wymienionych warto┼Ťci procentowych do siebie, gdy┼╝ wtedy wyjdzie wam 65% co jest nieprawd─ů. Bohater opisany powy┼╝ej zada 80% obra┼╝e┼ä wi─Öcej, a nie 65%!

Identycznie jest z redukcj─ů i tutaj doskona┼éym przyk┼éadem mo┼╝e by─ç Paladyn z Stone Skin (25% na 5/5) i Divine Shields (75% na 6/9). Wyliczamy wtedy to nast─Öpuj─ůco 0.25 x 0.75 = 0.19 . Od jedynki odejmujemy nasz wynik i otrzymujemy 0.81 co daje nam 81% redukcji obra┼╝e┼ä jakie s─ů zadawane naszemu Paladynowi. Cz─Östo ludzie myl─ů to ze 100% redukcj─ů obra┼╝e┼ä, ale takiej w grze nigdy nie osi─ůgni─Öcie.


Kupidyn, Pumpkin Duke i Druid ze skillami 4/9 zwi─Ökszaj─ů atak wszystkich heros├│w o 95%, oczywi┼Ťcie gdy pracuj─ů razem o 153% gdy maj─ů oni wszyscy skille 7/9.

Nazwa Poziom Efekt

Revive

1/5 O┼╝ywamy z 10% bazowego HP.
2/5 O┼╝ywamy z 15% bazowego HP.
3/5 O┼╝ywamy z 20% bazowego HP.
4/5 O┼╝ywamy z 25% bazowego HP.
5/5 O┼╝ywamy z 30% bazowego HP.

Heavy Blow

1/5 Mamy 10% szans na ogłuszenie przeciwnika na czas 1.0 sek. w trakcie ataku.
2/5 Mamy 10% szans na ogłuszenie przeciwnika na czas 1.5 sek. w trakcie ataku.
3/5 Mamy 10% szans na ogłuszenie przeciwnika na czas 2.0 sek. w trakcie ataku.
4/5 Mamy 10% szans na ogłuszenie przeciwnika na czas 2.5 sek. w trakcie ataku.
5/5 Mamy 10% szans na ogłuszenie przeciwnika na czas 3.0 sek. w trakcie ataku.
Uwaga: Wpływa jedynie na zwykłe ataki, na te ze skilli nie.

Revitalize

1/5 Zdobywamy 20% wi─Öcej energii na starcie walki.
2/5 Zdobywamy 40% wi─Öcej energii na starcie walki.
3/5 Zdobywamy 60% wi─Öcej energii na starcie walki.
4/5 Zdobywamy 80% wi─Öcej energii na starcie walki.
5/5 Zdobywamy 100% wi─Öcej energii na starcie walki.
Uwaga: Normalnie potrzeba 7-miu atak├│w, aby odzyska─ç 100% energii.

Scorch

1/5 Mamy 5% szansy, aby zanegowa─ç wszystkie obra┼╝enia podczas ataku.
2/5 Mamy 6% szansy, aby zanegowa─ç wszystkie obra┼╝enia podczas ataku.
3/5 Mamy 7% szansy, aby zanegowa─ç wszystkie obra┼╝enia podczas ataku.
4/5 Mamy 8% szansy, aby zanegowa─ç wszystkie obra┼╝enia podczas ataku.
5/5 Mamy 9% szansy, aby zanegowa─ç wszystkie obra┼╝enia podczas ataku.

Self Destruct

1/5 Zadaje 100% obra┼╝e┼ä pobliskiemu wrogowi po ┼Ťmierci.
2/5 Zadaje 175% obra┼╝e┼ä pobliskiemu wrogowi po ┼Ťmierci.
3/5 Zadaje 250% obra┼╝e┼ä pobliskiemu wrogowi po ┼Ťmierci.
4/5 Zadaje 325% obra┼╝e┼ä pobliskiemu wrogowi po ┼Ťmierci.
5/5 Zadaje 400% obra┼╝e┼ä pobliskiemu wrogowi po ┼Ťmierci.

Deadly Strike

1/5 Mamy 10% szansę na zadanie 3x więcej obrażeń w trakcie ataku.
2/5 Mamy 10% szansę na zadanie 4x więcej obrażeń w trakcie ataku.
3/5 Mamy 10% szansę na zadanie 5x więcej obrażeń w trakcie ataku.
4/5 Mamy 10% szansę na zadanie 6x więcej obrażeń w trakcie ataku.
5/5 Mamy 10% szansę na zadanie 7x więcej obrażeń w trakcie ataku.

Flame Guard

1/5 Odbija 8% otrzymanych obrażeń.
2/5 Odbija 11% otrzymanych obrażeń.
3/5 Odbija 14% otrzymanych obrażeń.
4/5 Odbija 17% otrzymanych obrażeń.
5/5 Odbija 20% otrzymanych obrażeń.
Uwaga: Nie wpływa na budynki.

Blade Shell

1/5 Mamy 5% na odbicie 100% otrzymanych obrażeń.
2/5 Mamy 6% na odbicie 100% otrzymanych obrażeń.
3/5 Mamy 7% na odbicie 100% otrzymanych obrażeń.
4/5 Mamy 8% na odbicie 100% otrzymanych obrażeń.
5/5 Mamy 9% na odbicie 100% otrzymanych obrażeń.
Uwaga: Odbija r├│wnie┼╝ obra┼╝enia umiej─Ötno┼Ťci.

Scatter

1/5 Zmniejsza Energi─Ö celu o 5 w trakcie ataku.
2/5 Zmniejsza Energi─Ö celu o 10 w trakcie ataku.
3/5 Zmniejsza Energi─Ö celu o 15 w trakcie ataku.
4/5 Zmniejsza Energi─Ö celu o 20 w trakcie ataku.
5/5 Zmniejsza Energi─Ö celu o 25 w trakcie ataku.

Slow Down

1/5 Mamy 25% szansy, aby zmniejszy─ç SPD wroga o 30% przez 5 sek gdy atakujemy.
2/5 Mamy 25% szansy, aby zmniejszy─ç SPD wroga o 40% przez 5 sek gdy atakujemy.
3/5 Mamy 25% szansy, aby zmniejszy─ç SPD wroga o 50% przez 5 sek gdy atakujemy.
4/5 Mamy 25% szansy, aby zmniejszy─ç SPD wroga o 60% przez 5 sek gdy atakujemy.
5/5 Mamy 25% szansy, aby zmniejszy─ç SPD wroga o 70% przez 5 sek gdy atakujemy.

Sprint

1/5 Zwi─Öksza MOV SPD o 10%.
2/5 Zwi─Öksza MOV SPD o 20%.
3/5 Zwi─Öksza MOV SPD o 30%.
4/5 Zwi─Öksza MOV SPD o 40%.
5/5 Zwi─Öksza MOV SPD o 50%.

Berserk

1/5 Zwi─Öksza ATK SPD o 10%.
2/5 Zwi─Öksza ATK SPD o 15%.
3/5 Zwi─Öksza ATK SPD o 20%.
4/5 Zwi─Öksza ATK SPD o 25%.
5/5 Zwi─Öksza ATK SPD o 30%.

Stone Skin

1/5 Redukuje otrzymane obra┼╝enia o 5%.
2/5 Redukuje otrzymane obra┼╝enia o 10%.
3/5 Redukuje otrzymane obra┼╝enia o 15%.
4/5 Redukuje otrzymane obra┼╝enia o 20%.
5/5 Redukuje otrzymane obra┼╝enia o 25%.

War God

1/5 Zwi─Öksza ATK o 10%.
2/5 Zwi─Öksza ATK o 15%.
3/5 Zwi─Öksza ATK o 20%.
4/5 Zwi─Öksza ATK o 25%.
5/5 Zwi─Öksza ATK o 30%.

Tenacity

1/5 Zwi─Öksza HP o 10%.
2/5 Zwi─Öksza HP o 15%.
3/5 Zwi─Öksza HP o 20%.
4/5 Zwi─Öksza HP o 25%.
5/5 Zwi─Öksza HP o 30%.

Life Drain

1/5 Odnawia 1% HP za ka┼╝dym razem jak heros atakuje.
2/5 Odnawia 2% HP za ka┼╝dym razem jak heros atakuje.
3/5 Odnawia 3% HP za ka┼╝dym razem jak heros atakuje.
4/5 Odnawia 4% HP za ka┼╝dym razem jak heros atakuje.
5/5 Odnawia 5% HP za ka┼╝dym razem jak heros atakuje.

Enlighten

1/5 Bohater zdobywa o 20% wi─Öcej do┼Ťwiadczenia z walk.
2/5 Bohater zdobywa o 40% wi─Öcej do┼Ťwiadczenia z walk.
3/5 Bohater zdobywa o 60% wi─Öcej do┼Ťwiadczenia z walk.
4/5 Bohater zdobywa o 80% wi─Öcej do┼Ťwiadczenia z walk.
5/5 Bohater zdobywa o 100% wi─Öcej do┼Ťwiadczenia z walk.

Bulwark

1/5 Zwi─Öksza ATK i Max HP w walce o 4%
2/5 Zwi─Öksza ATK i Max HP w walce o 8%
3/5 Zwi─Öksza ATK i Max HP w walce o 12%
4/5 Zwi─Öksza ATK i Max HP w walce o 16%
5/5 Zwi─Öksza ATK i Max HP w walce o 20%

Talenty najlepsze na Aren─Ö

Mo┼╝ecie si─Ö ze mn─ů zgodzi─ç b─ůd┼║ nie, ale na Arenie w Castle Clash najwa┼╝niejsza jest dla mnie szybko┼Ť─ç i dost─Öpna ilo┼Ť─ç energii. Bez tych dw├│ch rzeczy nie mamy najmniejszych szans z silniejszymi przeciwnikami.

Talent Opis Tłumaczenie

Revitalize

Dostajemy┬áX% Energii na pocz─ůtku walki. Nie ma lepszego talentu na Aren─Ö.

Sprint

Zwiększa MOV SPD o X%. Najbardziej niedoceniony talent na Arenie.

Revive

O┼╝ywamy z┬áodnowionym ┼╝yciem o┬áX%. Dzi─Öki niemu mo┼╝emy szybko uzdrowi─ç nawet ca┼é─ů dru┼╝yn─Ö.

Najlepsze talenty do walki z Bossem

Ka┼╝dy boss w grze posiada pot─Ö┼╝ne umiej─Ötno┼Ťci, ale bez energii nie spo┼╝ytkuje ich we w┼éa┼Ťciwy spos├│b, wi─Öc musimy j─ů z niego wydusi─ç. Dodatkowo warto cz─Östo go og┼éusza─ç co da nam czas na przeprowadzenie serii atak├│w. Ataki musz─ů by─ç silne, wi─Öc Deadly Strike jest tutaj niezb─Ödnym talentem.

Talent Opis Tłumaczenie

Heavy Blow

Mamy┬á10% na og┼éuszenie przez X sek.┬áprzeciwnika podczas ataku. Og┼éuszony przeciwnik nie mo┼╝e wyrz─ůdzi─ç nikomu krzywdy.

Revitalize

Dostajemy┬áX% Energii na pocz─ůtku walki. Pocz─ůtkowa dawka energii na starcie b─Ödzie niezwykle przydatna w starciu z bossami.

Deadly Strike

Mamy 10% wi─Öksze szans─Ö na zadanie wi─Ökszych obra┼╝e┼ä przeciwnikowi. Porz─ůdnie przy┼éo┼╝y─ç przeciwnikowi, brzmi ┼Ťwietnie co? Wi─Öc czemu nie skorzysta─ç z tego talentu?

Scatter

Zmniejsza energi─Ö przeciwnika podczas ataku. Ka┼╝dy boss wi─Ökszo┼Ť─ç obra┼╝e┼ä zadaje przy pomocy umiej─Ötno┼Ťci, wi─Öc dlaczego nie zabra─ç mu nieco energii i uniemo┼╝liwi─ç mu podobne ataki?

Berserk

Zwi─Öksza ATK SPD o┬áX%. Zmniejsza czas pomi─Ödzy u┼╝yciami kolejnych umiej─Ötno┼Ťci. Przydatne o ile pami─Öta─ç b─Ödziemy, ┼╝e r├│wnie┼╝ i pasek energii bossa b─Ödzie ┼éadowa┼é si─Ö znacznie szybciej.

Revive

Ożywamy z odnowionym życiem o X%. Dzięki temu talentowi przyjmiemy na siebie więcej obrażeń.

Raidy i Dungeony, czyli jakie talenty wybrać

Wielu przeciwnik├│w to wiele obra┼╝e┼ä, ale czemu nie zamieni─ç ka┼╝dego ciosu w cenne dla nas ┼╝ycie? Aby atakowa─ç ca┼ée grupy przeciwnik├│w potrzebujemy r├│wnie┼╝ du┼╝ej pr─Ödko┼Ťci ataku, aby zada─ç w tym samym czasie jeszcze wi─Öcej obra┼╝e┼ä, a gdy przyjdzie pora na drug─ů szans─Ö to niech bohater odrodzi si─Ö z wi─Öksz─ů ilo┼Ťci─ů ┼╝ycia.

Talent Opis Tłumaczenie

Life Drain

Odnawia HP bohatera o x% podczas normalnego ataku. Ratuje nam skórę, pozwala przetrwać dłużej podczas walki.

Berserk

Zwiększa ATK SPD o X%. Więcej obrażeń w tym samym czasie to całkiem ciekawy bonus, sprawia że bohater staje się o wiele bardziej niebezpieczny.

Revive

Ożywamy z odnowionym życiem o X%. Druga szansa jest przydatna dla każdego.

Gry podobne