Niektóre decyzje, które podejmujesz w Tainted Grail: The Fall of Avalon, są dość oczywiste. Inne z kolei mogą mieć wagę całego królestwa. Gdy zagłębisz się w misję „Shadows of the Horns”, staniesz przed wyborem, który może przełamać losy Kamelotu. Do zdrady już doszło, a lojalności bohaterów zaczynają się przemieszczać. I kiedy ktoś prosi cię o zabicie Rycerza Okrągłego Stołu, sprawy przestają być czarno-białe.
Gdzie znaleźć Galahada?
W trakcie zadania „Shadows of the Horns”, Breandan zleca ci zabicie Galahada. Aby się do niego dostać, musisz udać się do Opuszczonego Bastionu na północny zachód od Archspire. Gdy zostaniesz zatrzymany przez strażników, wybierz odpowiedź:
„Widzisz tę przypinkę? Nie muszę ci nic tłumaczyć. Zaprowadź mnie do Galahada.”
Dzięki temu nie zostaniesz zaatakowany.
W środku twierdzy znajdziesz Galahada siedzącego na krześle, czekającego na rozmowę. Zapyta cię o pochodzenie przypinki. Najlepiej odpowiedzieć:
„To ty ją znalazłeś.”
Dalej pojawią się dwie istotne opcje dialogowe:
- „Kapitan Południowych Rogów kazał mi cię zabić. Sprzymierzył się z Jednookim.”
- „Przyszedłem tu, żeby cię zabić.”
Jeśli wybierzesz tę pierwszą opcję, a potem dodasz:
„Ale nie chcę cię zabić.”
– Galahad zaproponuje ci sojusz przeciwko Dal Riata. Po jego przemowie pojawią się dwie kolejne odpowiedzi:
- „Chodźmy.”
- „Jednak zasługujesz na śmierć.”
Jeśli jednak powiesz, że chcesz go zabić lub przyznasz się do ograbienia grobowca Caradoca, Galahad natychmiast cię zaatakuje. W takim przypadku nie będziesz mieć szansy zabić Jednookiego.
Wybór 1 – Opowiedzenie się po stronie Galahada
Jeśli zdecydujesz się współpracować z Galahadem, wróć do Świątyni Matki Wszystkich, która będzie już atakowana przez Galahada i jego ludzi. Walcząc przez korytarze, eliminuj Berserkerów Dal Riata, aż dotrzesz do głównego pomieszczenia.
Tam okaże się, że wszyscy w środku już nie żyją, a Galahad ci wyjaśni, że przed tobą rytuał Opiekunów, który wymaga uderzenia w gong w Zatopionej Wiosce. Jest to część zadania związanego z odnalezieniem Excalibura.
Na koniec rozmowy Galahad wręczy ci dekret, który mianuje Faerghasa tymczasowym kapitanem Południowych Rogów. Wróć do zamku Rogów i porozmawiaj z Faerghasem – po scenie przerywnikowej odblokujesz nową misję:
„A World to Win”.
Alternatywnie możesz wcześniej nazwać Breandana zdrajcą i zabić go w Świątyni Matki Wszystkich, jeszcze zanim spotkasz Galahada. Potem i tak będziesz musiał udać się do Opuszczonego Bastionu, by porozmawiać o rytuale i kontynuować wątek główny.
Wybór 2 – Zabicie Galahada
Jeśli wybierzesz opcję zabicia Galahada, rozpocznie się walka. Po jego pokonaniu cała twierdza stanie się wroga, a ty zostaniesz zaatakowany przez giermków Galahada i łuczników. Po walce w środku, na zewnątrz czeka cię kolejna fala wrogów – możesz walczyć albo uciekać.
Zabicie Galahada nagrodzi cię jego unikatową buławą oraz zestawem zbroi Rzeźnika Królewskiego, a także 1800 punktami doświadczenia.
Po tym wróć do Świątyni Matki Wszystkich, aby zdać raport Breandanowi i Jednookiemu. W trakcie rozmowy pojawią się dwie możliwości:
- „Słucham.”
- „Jestem tu tylko po Excalibura. Reszta to nie mój problem.”
Wybierz pierwszą opcję, ponieważ druga spowoduje niepowodzenie misji. Breandan da ci klucz do Krypty Sewala w Zatopionej Wiosce.
Wyrusz na miejsce, oczyść okolicę z przeciwników i użyj klucza, by otworzyć zamknięte drzwi na północy. Wejdź do krypty i idź schodami w górę do kolejnej sali. Za dużym posągiem znajdziesz postument do interakcji – po krótkiej scenie przerywnikowej otworzy się przejście.
Podążając dalej, dotrzesz do Sewala uwięzionego w żółtym kokonie. Porozmawiaj z nim, by poznać mroczne sekrety o chciwości Króla Artura i obsesji Merlina. Gdy rozmowa się skończy, wróć do głównej komnaty, gdzie czeka Breandan. Otrzymasz kolejne dwie opcje:
- Przekonaj Faerghasa, by odwiedził kryptę.
- Nazwij wszystko spiskiem i zignoruj sprawę.
Wybierz pierwszą opcję, bo druga zakończy misję porażką.
Jak zakończyć wątek?
Po rozmowie z Faerghasem i przekonaniu go, by udał się do krypty, wróć do Breandana w Świątyni Matki Wszystkich. Rozpocznie się inna scena przerywnikowa, w której Breandan i Jednooki wygłoszą mowę o odbudowie Kamelotu i zjednoczeniu plemion. Po niej będziesz mógł z nimi porozmawiać i dopytać o Excalibura, by zakończyć misję.
Zabić Galahada czy Jednookiego? – Co wybrać?
Jeśli zdecydujesz się zabić Jednookiego i poprzeć Galahada, przekreślasz szanse na zjednoczenie plemion, a także nie dowiesz się, co wydarzyło się w Krypcie Sewala. Z drugiej strony, stawiasz na stronę Kamelotu i możliwe, że Galahad będzie twoim sojusznikiem później.
Z kolei opowiedzenie się po stronie Jednookiego i Breandana ma swoje plusy – poznasz mroczną prawdę o Królu Arturze i Rycerzach Okrągłego Stołu. Trzeba jednak pamiętać, że Breandan manipuluje tobą, wysyłając cię do brudnej roboty. W końcu to on zdradził Opiekunów i kazał ci zabić Galahada.
Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, twoja decyzja wpłynie na resztę gry, a jej konsekwencje będą się ciągnąć przez kolejne etapy Tainted Grail: The Fall of Avalon.
Aktywność komentująych