Po dotarciu do Pustkowia w trakcie misji „Altess Levoire”, trafiasz na skraj świata – porzucone obozowisko „Ukryta Ścieżka”. Na pierwszy rzut oka wygląda, jakby dawno zostało zapomniane, ale to znakomite miejsce na rozwinięcie fabuły: system fast travel jest kluczowy, bo łączy Pustkowie z Xion. Szczególny detal? Brak zasilania. Nie możesz użyć vitcoina, by aktywować obóz – stacja jest martwa dopóki nie dostarczysz prądu. I to właśnie tutaj włącza się poboczny quest „Restart!”, który zmienia grę – wielu graczy potwierdza, że warto go zrobić od razu, bo podróżowanie znacznie zyskuje na wygodzie i płynności.

1. Jak odblokować zadanie „Restart!” i dotrzeć do obozu

Po pierwszym wejściu na obszar Pustkowia i zobaczeniu obozu, podejdź do punktu zapisu. Spróbuj aktywować obóz – gra poinformuje, że brakuje energii i zasugeruje dalsze czynności. To odblokowuje zadanie „Reboot!” (pol. Restart) automatycznie. Gracze z GamePressure i PowerPyx potwierdzają, że to jest kluczowy moment, by kontynuować dalej .

2. Lokalizacja Wieży Słonecznej – skąd wziąć prąd?

Wieża znajduje się na zachód od obozu, po stromym zboczu i wśród skał. Devy postanowili, że zabawa się zaczyna w „teren poznawczy”: podczas drogi do wieży można spotkać potwory, ale można je ominąć – wystarczy zwinnie manewrować według porad Game8 i TheGamer .

3. Wspinaczka do góry – krok po kroku

Gdy dojdziesz do podstawy wieży, porozmawiaj z dronem S2RV1C2‑001 – wyjaśni, że energia z panelu powinna wrócić, ale… musisz dostać się na górę. Wnętrze to dobrze zaprojektowana ścieżka pionowa:

  • Poziome półki i drabiny
  • Latające drony jako platformy
  • Plany gry zwiększają swobodę ruchu – grafa pokazuje spirale i ruchome platformy

Na szczycie czeka zablokowana stacja i kolejny dron schowany pod zawalonym fragmentem – użyj R2, by go uwolnić.

4. Aktywowanie Wieży – moment przełomowy

Wolny dron, dostęp do panelu – i… klikasz on. Wszystko się zmienia:

  • Światło miga,
  • Obóz odzyskuje zasilanie,
  • Usłyszysz dźwięk reaktywacji.

Od teraz obóz „Ukryta Ścieżka” działa – możesz używać fast travel między nim a Xion. PowerPyx i Game8 potwierdzają, że poza zootechniką skrzynki i częściami do craftingu, otrzymujesz materiały: 20 micro coil, 40 micro motor, 80 micro drive.

5. Powrót i zakończenie questu

Zejdź z wieży – szybciej niż wchodzenie, dzięki dronom, które możesz użyć jak windy. Po rozmowie z dronem poniżej wieży zadanie się kończy. Obóz jest aktywny, a wszystkie reszta campów na Pustkowiu też – kolejka działa sprawnie .

Ciekawostki i wnioski

  • Użytkownicy Reddita zwracają uwagę, że gra nie wymaga walki – można ominąć przeciwników, ale zdobyć pełną satysfakcję z eksploracji .
  • Niektórzy gracze zalecają wykonanie questu „Restart!” przed innymi aktywacjami fast travel, co ułatwi późniejsze przemieszczanie.
  • Wieża słoneczna symbolizuje przejście od zniszczenia do rekonstrukcji, co świetnie wpisuje się w motyw technologicznej odbudowy Eidos 7.

Zakończenie – Restart jako fundament eksploracji

Naprawa Wieży Słonecznej to nietylko zwykła zagadka – to moment, w którym decydujesz o życiu świata gry. Obóz „Ukryta Ścieżka” staje się punktem orientacyjnym, a Pustkowie – bardziej dostępne. Każdy krok: od rozmowy z dronem, przez pionową wspinaczkę, aż po kliknięcie panelu – to świadectwo roli Eve jako odbudowującej świata bohaterki. To też dowód na to, że Stellar Blade stawia eksplorację i narrację na równi z walką.

Był to artykuł z serii: Stellar Blade
Spis treści