Matryca 11 to piąty, główny etap w Stellar Blade – poprowadzony scenerią starych tuneli metra, zniszczonych peronów, szyn i zatopionych wagonów. Nie znajdziesz tu mapy, a świat gry przekonuje, że musisz uważnie obserwować otoczenie: ciała przeciwników, pola widzenia kamery, czy porozrzucane terminale. Część z nich wymaga wpisania kodów dostępu, by dotrzeć głębiej do kanałów, platform, czy gruntownych sekretów. To część klimatu – tu nie chodzi o walkę, tylko o eksplorację i zasłużone odkrycie. Poniżej znajdziesz 4 znaleziska – dobrze opisane i ułożone tak, jak pojawiają się w dzienniku bohaterki.
Kod #1 – kanały (lbkbdb)
- Gdzie go znaleźć?
Po przepłynięciu części śluzowej w kanale, trafisz do większej przestrzeni z wrogami i zamkniętym przejściem (fot. 1 guide). Wspinając się na półkę pod sufitem i przerzucając się na drugą stronę dzięki drążkowi, dotrzesz do małego robota – po jego zniszczeniu pojawi się kod lbkbdb. - Co otwiera?
Otwiera duże drzwi w kanale, za którymi znajduje się bezpieczne miejsce – altar z ogniwem fuzyjnym, konieczny do dalszego postępu.
Kod #2 – podziemny peron (ardu0d)
- Gdzie go zdobyć?
Zaraz po starciu z jadącym wagonem, przebijasz się do rozgałęzienia tunelu. Po lewej stronie znajduje się zwłoki… i z nich odczytasz ardu0d . - Do czego służy?
Kod umożliwia otwarcie dużej skrzyni na wysypisku (Landfill) – znajdziesz tam kolejną komórkę fuzyjną, którą musisz później wykorzystać w grze.
Kod #3 – kanały, dalsza część (ekakdz)
- Gdzie się ukrywa?
Po pokonaniu bossa „Stalker” w halach kolejowych, trafiasz z powrotem do kanałów. Znajdują się tam częściowe zalane przestrzenie – w jednej z nich, na ciele, pojawi się kod ekakdz. - Co się z tym robi?
Wpisanie kodu otworzy skrzynię w części tunelem, do której prowadzi późniejsza eksploracja. Znajdziesz tam item niezbędny do otwarcia następnych drzwi.
Kod #4 – cmentarzysko pociągów (unldka)
- Gdzie go zebrać?
Po pokonaniu Juggernauta trafiasz do zatopionych wagonów w Train Graveyard. Zanurz się, znajdź wagon z terminalem – przy nim leży kod unldka. - Gdzie go użyć?
Ten kod otworzy „Gate 4” – pod wodą, wymagającą eksploracji na dnie. Dzięki niemu uzyskasz dostęp do dalszej części tunelu i kontynuacji fabuły.
Ciekawostki i kontekst
- Poradnik Gamepressure potwierdza, że kody są dokładnie w tej samej kolejności w dzienniku bohaterki – logiczne i konsekwentne .
- Push Square opisuje, że Matryca 11 składa się w dużej mierze z linearnej eksploracji, ale kodów nie da się ominąć w porządku chronologicznym .
- Intuicyjnie, każdy kod pojawia się tam, gdzie kreuje się checkpoint – wiedza o tym pozwala lepiej zrozumieć strukturę level designu i logikę twórców.
Zakończenie – czemu warto zbierać kody w Matrycy 11
Zebrane w Matrycy 11 kody to przepustki do dalszej historii, bezpieczeństwo eksploracji dzięki skrzyniom i ogniwom oraz uczucie, że świat żyje, a nie tylko dostarcza wyzwań bojowych. Każdy kod to moment refleksji i włączenie prądu w pamięć Eidos 7 – krok po kroku, kawałek po kawałku.
Jeśli doceniłeś ten poradnik i chcesz więcej – daj znać! Mogę przygotować następne: jak zdobyć wszystkie Memory Sticks, Beta/Core Cores, albo odkryć tajemnice Great Desert i Spire 4. Eidos 7 wciąż ma wiele do opowiedzenia.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

