Matryca 11 to piąty, główny etap w Stellar Blade – poprowadzony scenerią starych tuneli metra, zniszczonych peronów, szyn i zatopionych wagonów. Nie znajdziesz tu mapy, a świat gry przekonuje, że musisz uważnie obserwować otoczenie: ciała przeciwników, pola widzenia kamery, czy porozrzucane terminale. Część z nich wymaga wpisania kodów dostępu, by dotrzeć głębiej do kanałów, platform, czy gruntownych sekretów. To część klimatu – tu nie chodzi o walkę, tylko o eksplorację i zasłużone odkrycie. Poniżej znajdziesz 4 znaleziska – dobrze opisane i ułożone tak, jak pojawiają się w dzienniku bohaterki.

Kod #1 – kanały (lbkbdb)

  • Gdzie go znaleźć?
    Po przepłynięciu części śluzowej w kanale, trafisz do większej przestrzeni z wrogami i zamkniętym przejściem (fot. 1 guide). Wspinając się na półkę pod sufitem i przerzucając się na drugą stronę dzięki drążkowi, dotrzesz do małego robota – po jego zniszczeniu pojawi się kod lbkbdb.
  • Co otwiera?
    Otwiera duże drzwi w kanale, za którymi znajduje się bezpieczne miejsce – altar z ogniwem fuzyjnym, konieczny do dalszego postępu.

Kod #2 – podziemny peron (ardu0d)

  • Gdzie go zdobyć?
    Zaraz po starciu z jadącym wagonem, przebijasz się do rozgałęzienia tunelu. Po lewej stronie znajduje się zwłoki… i z nich odczytasz ardu0d .
  • Do czego służy?
    Kod umożliwia otwarcie dużej skrzyni na wysypisku (Landfill) – znajdziesz tam kolejną komórkę fuzyjną, którą musisz później wykorzystać w grze.

Kod #3 – kanały, dalsza część (ekakdz)

  • Gdzie się ukrywa?
    Po pokonaniu bossa „Stalker” w halach kolejowych, trafiasz z powrotem do kanałów. Znajdują się tam częściowe zalane przestrzenie – w jednej z nich, na ciele, pojawi się kod ekakdz.
  • Co się z tym robi?
    Wpisanie kodu otworzy skrzynię w części tunelem, do której prowadzi późniejsza eksploracja. Znajdziesz tam item niezbędny do otwarcia następnych drzwi.

Kod #4 – cmentarzysko pociągów (unldka)

  • Gdzie go zebrać?
    Po pokonaniu Juggernauta trafiasz do zatopionych wagonów w Train Graveyard. Zanurz się, znajdź wagon z terminalem – przy nim leży kod unldka.
  • Gdzie go użyć?
    Ten kod otworzy „Gate 4” – pod wodą, wymagającą eksploracji na dnie. Dzięki niemu uzyskasz dostęp do dalszej części tunelu i kontynuacji fabuły.

Ciekawostki i kontekst

  • Poradnik Gamepressure potwierdza, że kody są dokładnie w tej samej kolejności w dzienniku bohaterki – logiczne i konsekwentne .
  • Push Square opisuje, że Matryca 11 składa się w dużej mierze z linearnej eksploracji, ale kodów nie da się ominąć w porządku chronologicznym .
  • Intuicyjnie, każdy kod pojawia się tam, gdzie kreuje się checkpoint – wiedza o tym pozwala lepiej zrozumieć strukturę level designu i logikę twórców.

Zakończenie – czemu warto zbierać kody w Matrycy 11

Zebrane w Matrycy 11 kody to przepustki do dalszej historii, bezpieczeństwo eksploracji dzięki skrzyniom i ogniwom oraz uczucie, że świat żyje, a nie tylko dostarcza wyzwań bojowych. Każdy kod to moment refleksji i włączenie prądu w pamięć Eidos 7 – krok po kroku, kawałek po kawałku.

Jeśli doceniłeś ten poradnik i chcesz więcej – daj znać! Mogę przygotować następne: jak zdobyć wszystkie Memory Sticks, Beta/Core Cores, albo odkryć tajemnice Great Desert i Spire 4. Eidos 7 wciąż ma wiele do opowiedzenia.

Był to artykuł z serii: Stellar Blade
Spis treści