Stalker 2 – Faust: jak go pokonać, gdzie znaleźć

STALKER 2: Heart of Chornobyl to gra, która nie wybacza błędów. Sama Strefa jest pełna niebezpiecznych mutantów i anomalii, ale prawdziwe zagrożenie stanowią frakcje walczące o kontrolę nad tym terytorium – każda z własnymi zasadami i wizją władzy. Najlepiej widać to w przypadku szalonego szamana monolitu, Faust’a.
Po pierwszym ataku na Duga, w którym Faust używa swoich iluzorycznych klonów i aktywuje gigantyczną strukturę, gracz musi się wycofać, przemyśleć strategię i przygotować do ponownego starcia. Możesz to zrobić z pomocą frakcji Spark lub Ward, a wybór wpływa na początek misji. W obu przypadkach czeka Cię jednak boss fight z Faustem, który nie jest łatwy. Trzeba uważnie obserwować otoczenie i celnie strzelać, żeby go pokonać i pójść dalej.
Gdzie znaleźć Faust’a?
Starcie z Faustem odbywa się na dachu Duga Comm Center. Na początku pojawia się na niższych piętrach, otoczony zombie, i używa mocy kontrolerów, by zniekształcić Twój obraz. Śledź go uważnie i uważaj zarówno na zombie, jak i strażników z Monolitu. Zbierz jak najwięcej amunicji przed walką, bo każda sztuka będzie na wagę złota.

Wejdź do pokoju z latarnią/emiterem i idź po schodach na dach. Droga jest dość prosta, ale przygotuj się na walkę z patrolami. Przed wejściem na dach upewnij się, że masz wszystkie dostępne zasoby i amunicję – każda sztuka się liczy.
Jak pokonać Faust’a?
Pierwszą rzeczą, którą zauważysz, jest fakt, że walczysz głównie z iluzjami Faust’a. Żaden psi-blok ani ulepszenia hełmu nie pomogą. Najlepiej skupić się na latarniach rozmieszczonych na dachu. Możesz zignorować klony, choć zniszczenie ich może dać dodatkową amunicję, choć zwykle kosztuje więcej wysiłku niż zwraca. Najskuteczniejsza metoda to celowanie w latarnie, najlepiej z shotguna – po ich zniszczeniu Faust pojawi się naprawdę.

W drugiej fazie Faust będzie miał latarnię/emiter przyczepioną do uda. Strzelanie w ten przedmiot powoduje jego zniszczenie i dopiero wtedy można zadawać obrażenia samemu Faustowi. Dopóki dachowe latarnie i urządzenie przy nodze nie zostaną zniszczone, boss będzie się ciągle regenerował i nie da się go pokonać. Gdy wszystko zostanie zniszczone, walka staje się znacznie łatwiejsza, a po jej zakończeniu pojawi się cutscene, sygnalizująca zwycięstwo.






