DVloper z pewno艣ci膮 przechodzi na coraz wy偶szy poziom, zapewniaj膮c swoim fanom nowe emocje z w艂asnego uniwersum horroru z udzia艂em Babci i Slendriny. Tym razem DVloper przenosi swoj膮 seri臋 horror贸w zr臋czno艣ciowych na jeszcze wy偶szy poziom z Granny 3, gdzie zar贸wno dziadek jak i Slendrina do艂膮czaj膮 do babci, aby wi臋zi膰 ci臋 zamkni臋tym i niesamowitym, labiryntowym domu.

Jako trzecia ods艂ona bardzo udanej serii, Granny 3 z pewno艣ci膮 dor贸wna艂a sukcesowi zar贸wno Granny, jak i Granny: Rozdzia艂 2, gromadz膮c ponad milion pobra艅 ze Sklepu Google Play w ci膮gu zaledwie 6 dni od premiery. Granny 3 r贸wnie偶 zdoby艂a w du偶ej mierze pozytywne oceny u偶ytkownik贸w zar贸wno z Androida, jak i iOS trafiaj膮c na listy dziesi臋ciu najlepszych gier mobilnych w kilku krajach.


Rodzinne trio grozy nie jest jedynym ulepszeniem, jakiego mo偶na do艣wiadczy膰 w Granny 3. Babcia przeprowadzi艂a si臋 do znacznie wi臋kszego domu, a spore podw贸rko stanowi teraz cz臋艣膰 teren贸w 艂owieckich. Je艣li 3 porywaczy nie wystarczy, aby da膰 ci wystarczaj膮c膮 dawk臋 strachu, to musisz wymkn膮膰 si臋 na wolno艣膰, unika膰 ich podczas rozwi膮zywania ka偶dej skomplikowanej 艂amig艂贸wki w domu, a to powinno wi臋cej ni偶 zaspokoi膰 twoj膮 potrzeb臋 na 鈥瀌reszczyk emocji鈥.

Poniewa偶 przygotowali艣my dla Ciebie kompletny opis gry Granny 3, nie trzeba dodawa膰, 偶e ten artyku艂 sam w sobie zawiera mas臋 spoiler贸w, wi臋c je艣li nie chcesz zepsu膰 偶adnej cz臋艣ci gry bez wcze艣niejszego wypr贸bowania, zalecamy najpierw samodzieln膮 rozgrywk臋. Je艣li jeszcze nie wkroczy艂e艣 w 艣wiat Granny 3, zalecamy zapoznanie si臋 przynajmniej z podstawow膮 mechanik膮 gry.

Wygl膮da na to, 偶e babcia ma wyostrzone zmys艂y s艂uchu. Nawet najl偶ejsze skrzypienie i odg艂osy doprowadz膮 j膮 do jego 藕r贸d艂a, a je艣li ci臋 znajdzie, mo偶e ci臋 porz膮dnie waln膮膰. Dziadek natomiast jest s艂abo s艂ysz膮cy. Jednak pomimo braku wra偶liwo艣ci na d藕wi臋k nadrabia to strzelb膮 i celuje na tyle dobrze, aby trafi膰 ci臋, je艣li znajdziesz si臋 w zasi臋gu i pozostaniesz nieruchomy.

Na domiar z艂ego jest dziewczyna, kt贸ra zacz臋艂a to wszystko, zanim babcia dosta艂a w艂asn膮 franczyz臋. Ka偶dy fan Babci powinien zna膰 Slendrinie, a je艣li napotkasz j膮 w臋druj膮c膮 po domu Babci, ostatni膮 rzecz膮, jak膮 chcesz zrobi膰, to spojrze膰 na ni膮.

Nigdy nie jest za p贸藕no, aby i艣膰 na trening i pozna膰 ka偶dy zakamarek w ogromnym i niesamowicie przera偶aj膮cym domu babci. Tryb 膰wicze艅 sprawi, 偶e b臋dziesz sam, bez obaw i zmartwie艅, dzi臋ki czemu b臋dziesz mie膰 pe艂n膮 swobod臋 w zrozumieniu ka偶dej zagadki i lepszym planowaniu ruch贸w w prawdziwej rozgrywce. W ka偶dym razie tryb 艂atwy jest naturalnie zalecanym ustawieniem dla ca艂kowicie pocz膮tkuj膮cych, a je艣li pr贸bowa艂e艣 i nie uda艂o ci si臋 uciec ze szpon贸w babci i chcia艂by艣 uzyska膰 wskaz贸wki na ka偶dym kroku, mo偶esz przej艣膰 do przeczytania naszego szczeg贸艂owego poradnika.

DVloper wcisn膮艂 r贸wnie偶 randomizer, kt贸ry wp艂ywa艂 na niekt贸re kluczowe przedmioty w domu babci. Losowo艣膰 zapewnia jednak, 偶e nadal mo偶esz uko艅czy膰 gr臋. Bior膮c wszystko pod uwag臋, najlepszym zestawem, przy kt贸rym mo偶na znale藕膰 przedmioty, jest ten, na kt贸rym oparli艣my nasz poradnik, kt贸ry zaczyna si臋 od zabezpieczenia klucza do broni i procy. Je艣li zdarzy ci si臋 trafi膰 do pierwszego wskazanego w opisie obszaru i nie znalaz艂e艣 przedmiotu, najlepiej wyj艣膰 z gry i zacz膮膰 od nowa.


Wyj艣cie z piwnicy

Wst臋p do historii to kr贸tki przerywnik przedstawiaj膮cy szybkie t艂o tego, jak zamkn膮艂e艣 si臋 w piwnicy babci. Z samego intro wida膰, 偶e podw贸rko ma du偶膮 otwart膮 przestrze艅, a wraz z ni膮 wiele nowych pomys艂贸w, aby przechytrzy膰 babci臋 i dziadka. Podniesiony most zwodzony i brama, przez kt贸r膮 przyszed艂e艣, s艂u偶膮 teraz jako ostateczna blokada na drodze do wolno艣ci, kt贸ra jest twoim ostatecznym celem. Pami臋taj, 偶e masz tylko 5 dni na ucieczk臋 z domu babci. Za ka偶dym razem, gdy zostajesz znokautowany i odzyskujesz 艣wiadomo艣膰 w celi w piwnicy, mija dzie艅, a pi膮ty dzie艅 jest ostatnim dniem ucieczki na wolno艣膰.

Twoja d艂uga i pe艂na wyzwa艅 podr贸偶 zaczyna si臋 w jednej z cel w piwnicy Babci. Gdy zbli偶ysz si臋 do zamkni臋tych drzwi celi, kt贸re zagradzaj膮 ci drog臋, mo偶esz ulec pokusie wej艣cia z nimi w interakcj臋. Nie powiniene艣, poniewa偶 spowoduje to ha艂as, kt贸ry przyci膮gnie babci臋 do wizyty i walni臋cia Ci臋. Zamiast tego przykucnij i sp贸jrz na lew膮 stron臋 pod艂ogi tu偶 za cel膮.

Zauwa偶ysz wytrych, kt贸ry jest w twoim zasi臋gu i powiniene艣 go z艂apa膰 i u偶y膰 go do otwarcia zamka na drzwiach celi. Musisz odpowiednio wycelowa膰 wytrych w dziurk臋 od klucza i przytrzyma膰 go, aby odblokowa膰 drzwi celi. Po odblokowaniu wejd藕 w interakcj臋 z drzwiami, aby je otworzy膰, a nast臋pnie skieruj si臋 na praw膮 stron臋 korytarza i wejd藕 po schodach.

Kolejne zamkni臋te drzwi blokuj膮 ci drog臋 i ponownie b臋dziesz musia艂 u偶y膰 swoich umiej臋tno艣ci otwierania zamk贸w, aby je otworzy膰. Poniewa偶 zar贸wno babcia, jak i dziadek ci膮gle chodz膮 po lokalu, musisz by膰 bardzo ostro偶ny, gdy otwierasz drzwi. Przy ka偶dym ruchu naprz贸d, b臋dziesz musia艂 by膰 gotowy do wycofania si臋, poniewa偶 mo偶liwe spotkania z nimi mog膮 si臋 zdarzy膰 prawie wsz臋dzie w dowolnym momencie.

Je艣li chodzi o Slendrin臋, pojawia si臋 ona od czasu do czasu, a towarzyszy膰 jej b臋dzie przera偶aj膮cy d藕wi臋k w tle. Patrzenie na ni膮 spowoduje, 偶e ekran zadr偶y i nie b臋dziesz chcia艂 dowiedzie膰 si臋, co si臋 dzieje po znacznie d艂u偶szym wpatrywaniu si臋.

Zdobycie klucza do broni i procy

Po wyj艣ciu z piwnicy masz do wyboru wiele opcji. Granny 3 zosta艂a zaprojektowana w taki spos贸b, aby rozgrywka i post臋p nie by艂y liniowe, a wyj艣cie z piwnicy i ucieczka z r膮k babci to jedyne sta艂e scenariusze w ka偶dej udanej rozgrywce. Zalecamy jednak, aby najpierw skupi膰 si臋 na wyr贸wnaniu szans i sprawi膰, by na kolejn膮 misj膮 uzbroi膰 si臋 w proc臋.

Id膮c w praw膮 stron臋 korytarza, za drzwiami do piwnicy, zobaczysz frontowe drzwi domu babci, a naprzeciw nich znajduj膮 si臋 g艂贸wne schody, kt贸re prowadz膮 na drugie pi臋tro. Uwa偶aj, bo babcia i dziadek mog膮 si臋 tam czai膰. W przypadku bliskiego spotkania z kt贸rymkolwiek z nich, najlepszym sposobem dzia艂ania jest zawsze wyprowadzenie go na zewn膮trz, poniewa偶 jest tam du偶a otwarta przestrze艅 i samoch贸d, kt贸ry mo偶e s艂u偶y膰 jako swego rodzaju kryj贸wka / zmy艂ka.

Twoim nast臋pnym celem jest zabezpieczenie klucza do broni, kt贸ra jest schowana w 艂upinie kokosa, kt贸r膮 mo偶esz znale藕膰 w szafce na niewielkim obszarze po lewej stronie domu. B臋d膮c w domu, przodem do frontowych drzwi mo偶esz skierowa膰 si臋 w prawo, aby dosta膰 si臋 do tego obszaru. Najlepiej jednak zamiast tego wyj艣膰 na zewn膮trz, po wyj艣ciu przez frontowe drzwi musisz skr臋ci膰 w prawo i ponownie w prawo, a偶 zobaczysz gilotyn臋.

Po tej stronie dziedzi艅ca s膮 kolejne drzwi prowadz膮ce do domu. Na szcz臋艣cie 艂upina kokosa zawieraj膮ca klucz do broni, kt贸rego potrzebujesz, le偶y zaledwie kilka krok贸w po prawej stronie drzwi, gdy wejdziesz do domu. Szybko otw贸rz szafk臋 i we藕 kokos. Musisz po艂o偶y膰 kokosa na gilotynie i rozbi膰 go po wej艣ciu w interakcj臋 z nim. Mo偶esz teraz podnie艣膰 klucz do broni i skupi膰 si臋 na zdobyciu s艂abej, ale bardzo potrzebnej procy.

Gdy klucz do broni w ko艅cu jest w twoich r臋kach, nast臋pnym celem jest skrzynka z broni膮, kt贸ra znajduje si臋 w jednym z pomieszcze艅 na drugim pi臋trze domu babci. Mo偶e to by膰 szybkie przedsi臋wzi臋cie, ale niebezpieczne, zw艂aszcza je艣li nie znasz dok艂adnej lokalizacji babci i dziadka. Zawsze mo偶esz zwabi膰 ich na otwart膮 przestrze艅, zanim wr贸cisz do domu frontowymi drzwiami, kt贸re prowadz膮 bezpo艣rednio do schod贸w.

Ma艂e przedmioty na ziemi b臋d膮 migota膰, aby u艂atwi膰 ci ich zauwa偶enie, a je艣li co艣 przyku艂o twoj膮 uwag臋 na podw贸rku przed pierwszym wyj艣ciem z domu babci, jest to kamie艅, kt贸ry s艂u偶y jako twoja amunicja do procy. Mo偶esz zaopatrzy膰 si臋 w 2 kamienie na raz i na razie wybranie jednego przed wej艣ciem to dobry pomys艂. Gdy dotrzesz na drugie pi臋tro, pierwsze drzwi, kt贸re zobaczysz, prowadz膮 do pomieszczenia, w kt贸rym mo偶esz u偶y膰 klucza do broni.

Po otwarciu drzwi i wej艣ciu do ma艂ego pomieszczenia znajdziesz ma艂e pude艂ko wisz膮ce na 艣cianie po lewej stronie. Otw贸rz je i chwy膰 proc臋. Teraz masz zdolno艣膰 og艂uszania zar贸wno babci, jak i dziadka, a tak偶e pomo偶e Ci to na p贸藕niejsze rozwi膮zanie innych cz臋艣ci 艂amig艂贸wki. Ka偶dy oddany strza艂 powinien si臋 liczy膰, wi臋c nie wahaj si臋, nawet je艣li nie jeste艣 pewny swojego celu. Podczas og艂uszenia mo偶esz tak偶e zabi膰 babci臋 lub dziadka drugim strza艂em, a przez 鈥瀦abi膰鈥 rozumiemy po prostu wy艂膮czenie ich z gry na 90 sekund.

W tym momencie powiniene艣 ju偶 wiedzie膰, 偶e zar贸wno babcia, jak i dziadek s膮 nie艣miertelni i tak naprawd臋 nie mo偶na ich zabi膰. W 90 sekund po zabiciu ich proc膮 lub strzelb膮 lub w 30 sekund w zale偶no艣ci od poziomu trudno艣ci, odrodz膮 si臋. W wi臋kszo艣ci przypadk贸w chcesz ich tymczasowo wyeliminowa膰, poniewa偶 ich obecno艣膰 w pobli偶u sprawia, 偶e 鈥嬧媤ykonanie zadania jest zbyt trudne, wi臋c planowanie, kiedy to zrobi膰, stanowi cz臋艣膰 og贸lnej strategii.

Zdobycie strzelby

Jednym z bardziej bezpo艣rednich powod贸w, dla kt贸rych musisz chwyci膰 proc臋, jest to, 偶e jest to spos贸b na zdobycie strzelby. Strzelba nie jest schowana w jakiej艣 sekretnej lokacji, kt贸ra wymaga rozwi膮zania skomplikowanych zagadek, aby j膮 zdoby膰. Zamiast tego jest w ci膮g艂ym ruchu, w zasi臋gu r臋ki dziadka. Jedynym sposobem na jej zdobycie jest zabranie jej z r膮k dziadka, a w tym celu musisz najpierw og艂uszy膰 go proc膮.

Je艣li pami臋tasz, dziadek, w przeciwie艅stwie do babci, jest s艂abo s艂ysz膮cy i nie b臋dzie ci臋 goni艂, je艣li wydasz d藕wi臋k. B臋dzie ci臋 艣ciga艂 tylko wtedy, gdy ci臋 zobaczy, wi臋c zwabienie go gdziekolwiek jest trudniejsze ni偶 babci. Zamiast tego mo偶esz wywabi膰 babci臋 z domu i poszuka膰 dziadka w domu bez zbytniego martwienia si臋 babci膮. C贸偶, wci膮偶 jest Slendrina, kt贸ra od czasu do czasu przera偶a ci臋, ale szybkie odwracanie si臋, gdy j膮 widzisz, powinno by膰 jedn膮 z podstaw, kt贸r膮 powiniene艣 pozna膰 od samego pocz膮tku Twojej pr贸by ucieczki.

Pami臋taj, aby przed polowaniem na dziadka wzi膮膰 kamie艅 lub dwa z podw贸rka, a gdy ju偶 zwabisz babci臋 na zewn膮trz, zacznij szybko sprawdza膰 dom w poszukiwaniu dziadka. Mo偶e si臋 zdarzy膰, 偶e dziadek wyjdzie te偶 na zewn膮trz domu. Tak czy inaczej, chcesz nie mie膰 babci w pobli偶u, gdy zajmujesz si臋 zdobywaniem strzelby.

Dziadek nie spieszy si臋 zbytnio z oddaniem strza艂u, co oznacza, 偶e 鈥嬧媕e艣li jeste艣 wystarczaj膮co szybki w celowaniu i strzelaniu z procy, zawsze mo偶esz go og艂uszy膰, zanim odda strza艂 do ciebie. Istnieje wiele obszar贸w, w kt贸rych mo偶esz ukry膰 si臋 za przedmiotami, je艣li dziadek do ciebie strzeli, co daje ci mn贸stwo czasu na og艂uszenie go mi臋dzy ka偶dym strza艂em. Po og艂uszeniu dziadka b臋dzie nadal trzyma艂 strzelb臋 i musisz si臋 do niego zbli偶y膰, aby j膮 z艂apa膰. Nie martw si臋 w tym momencie, poniewa偶 jest to ca艂kowicie bezpieczne.

Tw贸j ma艂y magazyn

W zale偶no艣ci od tego, gdzie og艂uszysz dziadka, powiniene艣 teraz rozwa偶y膰 znalezienie swojego miejsca przechowywania, tak jak w innych grach o Babci. Podw贸rko to ca艂kiem przyzwoita opcja, poniewa偶 zawsze mo偶esz wyj艣膰 na zewn膮trz i zdoby膰 odpowiednie przedmioty, kiedy ich potrzebujesz. Dzieje si臋 tak dlatego, 偶e opr贸cz kamieni do procy, wytrycha i naboj贸w do strzelby, b臋dziesz m贸g艂 trzyma膰 tylko 1 przedmiot na raz. Z艂apanie strzelby z r膮k dziadka spowoduje odrzucenie procy, wi臋c najlepiej jest przenie艣膰 strzelb臋 w bezpieczne miejsce i zrobi膰 to samo z proc膮, je艣li zajdzie taka potrzeba.

Odblokowanie szopy

Przyda艂oby si臋 schowa膰 gotowe naboje do strzelby przed jej zdobyciem, ale niestety pociski b臋dziesz m贸g艂 wzi膮膰 tylko wtedy, gdy jeste艣 uzbrojony w strzelb臋. Mo偶esz znale藕膰 kilka pocisk贸w na siedzeniu pasa偶era samochodu na podw贸rku babci. Na terenie Babci jest ograniczona liczba pocisk贸w do strzelby, wi臋c pami臋taj, aby ka偶dy strza艂 by艂 przemy艣lany.

W wi臋kszo艣ci przypadk贸w to, co musisz zrobi膰, to oderwa膰 si臋 od babci i dziadka, aby mie膰 pewno艣膰, 偶e mo偶esz przej艣膰 do post臋p贸w w swoich misjach bez konieczno艣ci unikania ich podczas robienia tego. C贸偶, w tym momencie wci膮偶 jest Slendrina, ale jeste艣my blisko pozbycia si臋 jej na dobre w kilku kolejnych krokach.

Gdy dziadek pozb臋dzie si臋 zawrot贸w g艂owy, mo偶esz 艂atwo zmusi膰 go do p贸j艣cia za tob膮 na zewn膮trz. Wezwanie Babci jest 艂atwiejsze, poniewa偶 nadmiernie przyci膮ga j膮 ha艂as, a otwieranie i zamykanie drzwi samochodu lub zabawa gilotyn膮 szybko popycha j膮 w Twoim kierunku. Gdy babcia i dziadek b臋d膮 ju偶 wystarczaj膮co blisko siebie, strzelaj w ka偶dego z nich i przygotuj si臋 na szybki bieg, poniewa偶 b臋dziesz mia艂 tylko 90 sekund, a偶 oboje powr贸c膮 do 偶ycia.

Naszym nast臋pnym celem jest odblokowanie szopy, kt贸ra zawiera drewnian膮 desk臋, kt贸rej b臋dziemy potrzebowa膰, a tak偶e generator, kt贸ry musi by膰 w艂膮czony, aby winda z jedzeniem dzia艂a艂a. W trybie 艂atwym winda dzia艂a bez generatora, ale poniewa偶 nie ma 偶adnych przeskok贸w na desk臋, powinni艣my d膮偶y膰 do odblokowania szopy, aby j膮 zdoby膰, zanim zrobimy cokolwiek innego.

Po zestrzeleniu dziadka i babci strzelb膮 udaj si臋 na drugie pi臋tro domu. Przed skorzystaniem ze schod贸w we藕 dodatkow膮 amunicj臋 do strzelby, kt贸ra znajduje si臋 na szafce po prawej stronie drzwi wej艣ciowych. Udaj si臋 do pomieszczenia przed fortepianem, w kt贸rym znajduj膮 si臋 2 umywalki z lustrami. Zlew po lewej to miejsce, z kt贸rego mo偶esz wyci膮gn膮膰 klucz do szopy. Mo偶emy teraz wyruszy膰, ale r贸wnie dobrze mo偶emy zrobi膰 dodatkowy krok.

Wr贸膰 do schod贸w i wybierz te, kt贸re prowadz膮 na trzecie pi臋tro. Po dotarciu na trzecie pi臋tro z 艂atwo艣ci膮 zauwa偶ysz pomieszczenie po prawej ze spiralnymi schodami prowadz膮cymi na dach. Babcia i Dziadek nie mog膮 wspi膮膰 si臋 po tych schodach, wi臋c kiedy ju偶 na nich jeste艣, tylko Slendrina mo偶e Ci臋 skrzywdzi膰. Mo偶esz zostawi膰 klucz do szopy na dole schod贸w i wr贸ci膰 po strzelb臋 do zlewu, gdzie j膮 zostawi艂e艣.

Po wyj艣ciu na dach domu babci zobaczysz kruka na jednym z komin贸w. Nie wchod藕 z nim w interakcj臋 i zamiast tego zestrzel go strzelb膮. Mo偶esz wyci膮gn膮膰 kabel generatora z gniazda. Zamiast podr贸偶owa膰 z generatorem po schodach, odwr贸膰 si臋 i podejd藕 do drugiej kraw臋dzi dachu, w stron臋, z kt贸rej wida膰 szop臋 na dole. Rzu膰 kabel generatora, wr贸膰 po strzelb臋 i zr贸b to samo. Wr贸膰 na d贸艂 spiralnych schod贸w, gdzie zostawi艂e艣 klucz, chwy膰 go i ponownie wr贸膰 na dach.

Udaj si臋 do cz臋艣ci dachu na prawo od drzwi wej艣ciowych. Powiniene艣 zobaczy膰 z艂om. Mo偶e to by膰 troch臋 trudne do zauwa偶enia, ale pomi臋dzy g贸rnym i dolnym dachem znajduje si臋 niewielka platforma, na kt贸r膮 mo偶esz zeskoczy膰. Babcia i dziadek powinni ju偶 si臋 odrodzi膰, wi臋c uwa偶aj, bo mog膮 czai膰 si臋 tu偶 pod tob膮. W zale偶no艣ci od scenariusza mo偶e by膰 konieczne podniesienie upuszczonej strzelby i z艂apanie kilku pocisk贸w z blatu obok miejsca, w kt贸rym wcze艣niej dosta艂e艣 kokos.

Po偶egnanie ze Slendrin膮

Je艣li babci i dziadka nadal nie ma w pobli偶u to kiedy dotrzesz na podw贸rko, mo偶esz szybko otworzy膰 drzwi szopy. W ka偶dym razie chwy膰 strzelb臋. Podnie艣 kabel generatora i pod艂膮cz go do generatora. W艂膮czenie spowoduje ha艂as, wi臋c zr贸b to, je艣li jeste艣 gotowy, aby po raz drugi powali膰 zar贸wno babci臋, jak i dziadka.

Wewn膮trz szopy znajduje si臋 deska, kt贸rej b臋dziesz potrzebowa膰 i chocia偶 mo偶esz j膮 zachowa膰 na kolejny krok, najlepiej j膮 teraz podnie艣膰. B臋dziesz tak偶e potrzebowa艂 procy i 2 kamieni do dodatkowego zadania, wi臋c wr贸膰 do miejsca, w kt贸rym wcze艣niej j膮 upu艣ci艂e艣 po og艂uszeniu dziadka. Chcia艂by艣 wzi膮膰 zar贸wno desk臋, jak i proc臋 i upu艣ci膰 je przed wind膮 z jedzeniem. Aby si臋 tam dosta膰, udaj si臋 w lewo po wej艣ciu w stron臋 domu, gdzie wcze艣niej zdoby艂e艣 艂upin臋 kokosa. Je艣li generator ju偶 dzia艂a, mo偶esz nacisn膮膰 czerwony przycisk na g贸rze windy, aby przywo艂a膰 platform臋.

Oczywi艣cie nie zapominajmy o najwa偶niejszym do przyniesienia, czyli misiu, kt贸ry pomo偶e nam w ko艅cu pozby膰 si臋 przera偶aj膮cej Slendriny. W tej konfiguracji pluszowy mi艣 powinien znajdowa膰 si臋 na siedzeniu kierowcy w samochodzie przed domem babci. Musisz by膰 po stronie pasa偶era, aby m贸c go z艂apa膰. Zasadniczo b臋dziesz chcia艂 zabra膰 ze sob膮 desk臋, proc臋 i pluszowego misia do windy.

Teraz jest to troch臋 skomplikowana cz臋艣膰, bior膮c pod uwag臋 nieprzewidywalno艣膰 babci i dziadka. W dowolnym momencie pomi臋dzy powy偶szymi czynno艣ciami mog膮 si臋 oni pojawi膰 i ponownie wa偶ne jest, aby wyeliminowa膰 ich w kr贸tkim czasie, aby obydwoje zostawili Ci臋 w spokoju na nast臋pne 90 sekund. W ka偶dym razie babcia i dziadek powinni zosta膰 og艂uszeni przed jazd膮 wind膮.

Uzbrojony w pluszowego misia oraz proc臋 i desk臋 w windzie, przejed藕 ni膮 a偶 na trzecie pi臋tro. Zauwa偶, 偶e musisz kucn膮膰, aby wej艣膰 i wyj艣膰 z windy. Gdy b臋dziesz gotowy do drogi, naci艣nij czerwony przycisk i szybko wejd藕 na platform臋.

B臋dziesz wiedzia艂, 偶e jeste艣 we w艂a艣ciwym miejscu, gdy zobaczysz w贸zek inwalidzki tu偶 przed sob膮. Po wyj艣ciu z windy odwr贸膰 si臋 i wejd藕 do pokoju przed tob膮. Po prawej stronie po wej艣ciu zobaczysz 艂贸偶eczko i je艣li wrzucisz do niego misia, Slendrina pojawi si臋 po raz ostatni. Po znikni臋ciu Slendriny upu艣ci klucz do k艂贸dki. Zanim zaczniemy przechodzi膰 do miejsca, w kt贸rym go u偶yjemy, nadszed艂 czas, aby przej艣膰 do innych zada艅 z listy.

Chwy膰 desk臋 z windy. Na razie mo偶esz zostawi膰 tam klucz do k艂贸dki. Naci艣nij czerwony przycisk, aby zrzuci膰 wind臋 na parter, aby p贸藕niej nie trzeba by艂o na ni膮 czeka膰. Poza pokojem Slendriny mo偶esz zeskoczy膰 przez dziur臋 w pod艂odze prosto do sto艂u jadalnego.

Wyjd藕 z jadalni przez drzwi po lewej, skieruj si臋 w lewo, a na koniec wyjd藕 drzwiami po prawej, aby wr贸ci膰 do klatki schodowej. Id藕 tam, gdzie znajduj膮 si臋 spiralne schody i przejd藕 obok nich, w kierunku kolejnego w膮skiego korytarza, gdzie po lewej stronie znajduje si臋 kolejny ogromny otw贸r w pod艂odze.

Zbli偶aj膮c si臋 do dziury, b臋dziesz m贸g艂 umie艣ci膰 desk臋 i sprawi膰, by s艂u偶y艂a jako w膮ski chodnik przez korytarz. Po drugiej stronie wyjd藕 z holu i wejd藕 do pokoju. Znajdziesz ko艂o potrzebne do sterowania mostem zwodzonym. Przejd藕 z powrotem do jadalni, wyjd藕 i udaj si臋 a偶 do mostu zwodzonego. Po w艂o偶eniu ko艂a do s艂upa przed mostem zwodzonym, naci艣nij je ponownie, aby zrzuci膰 most. Jeste艣 teraz o kolejny krok bli偶ej do cieszenia si臋 wolno艣ci膮!

Wazony i ostateczna rozgrywka

Po opuszczeniu mostu zwodzonego warto ponownie przygotowa膰 si臋 do szamotania si臋 z Babci膮 i Dziadkiem. Podnie艣 strzelb臋, kt贸ra powinna znajdowa膰 si臋 w pobli偶u samochodu, z kt贸rego podnios艂e艣 misia. Na naro偶nym stole w pobli偶u schod贸w na drugim pi臋trze znajduje si臋 nab贸j do strzelby, a drugi w ogromnej szafce tu偶 za wind膮. Ta taktyka dzia艂a i powiniene艣 ponownie og艂uszy膰 staruszk贸w i by膰 gotowym na kolejny zestaw mini-quest贸w. Najlepiej zastrzeli膰 ich na podw贸rku i tam te偶 zostawi膰 strzelb臋, najlepiej w pobli偶u drzwi wej艣ciowych do domu.

Chwy膰 klucz do k艂贸dki i zejd藕 do piwnicy. Za twoj膮 dawn膮 kwater膮 s膮 kolejne drewniane drzwi. Wewn膮trz ma艂ego pokoju znajduje si臋 mechanizm zamykany na k艂贸dk臋 na pod艂odze. U偶yj klucza, aby go odblokowa膰 i pobiegnij z powrotem do windy z proc膮 w r臋ku.

Znowu przy w贸zku sp贸jrz w g贸r臋, a znajdziesz pierwsz膮 potrzebn膮 nam waz臋. Musisz j膮 zestrzeli膰 z procy.

Zeskocz ponownie do jadalni, wejd藕 po klatce schodowej i na trzecim pi臋trze sp贸jrz za siebie i wy偶ej, by znale藕膰 drug膮 waz臋. Zestrzel j膮. Poniewa偶 w tym momencie mo偶emy nie mie膰 wystarczaj膮co du偶o czasu, aby uko艅czy膰 pozosta艂e zadania, najlepiej ponownie wr贸ci膰 do naszej niezawodnej strzelby.

Gdy strzelba b臋dzie w r臋ku, udaj si臋 na trzecie pi臋tro i we藕 dwa naboje do strzelby z pomieszczenia tu偶 przed schodami. W zale偶no艣ci od tego, jak wszystko posz艂o, by膰 mo偶e b臋dziesz musia艂 troch臋 poczeka膰, a偶 ulubiona starsza para pojawi si臋 ponownie. Ta sama strategia dzia艂a ca艂y czas, wi臋c zwabienie ich na podw贸rko i zabicie ich powinno by膰 w tym momencie bu艂k膮 z mas艂em.

Po tym, jak babcia i dziadek zostan膮 og艂uszeni, pobiegnij do jadalni i podnie艣 pierwszy wazon. Zjed藕 z nim do kuchni obok windy i nape艂nij go wod膮 z beczki. Uwa偶aj, bo wszystko, co przypadkowo wrzucisz do niej do 艣rodka, zniknie na zawsze bez 艣ladu, co oznacza, 偶e 鈥嬧媕e艣li wrzucisz wazon do 艣rodka, nie ma szans na dobre zako艅czenie przygody.

Gdy wazon zostanie nape艂niony wod膮, nie wolno go upu艣ci膰. Spowoduje to opr贸偶nienie go i b臋dziesz musia艂 go ponownie nape艂ni膰. Z waz膮 pe艂n膮 wody skieruj si臋 w stron臋 piwnicy, w kt贸rej u偶y艂e艣 klucza do k艂贸dki. Umie艣膰 wazon na lewym postumencie i zauwa偶, 偶e cok贸艂 sam si臋 obni偶a. Udaj si臋 do miejsca, w kt贸rym ostatnio upu艣ci艂e艣 drug膮 waz臋, nape艂nij j膮 wod膮 i umie艣膰 na drugim piedestale. Mechanizm na pod艂odze odblokuje si臋 i ods艂oni klucz do sejfu, kt贸ry mo偶esz podnie艣膰.

Zabierz klucz do sejfu do pokoju z 2 umywalkami, w kt贸rym odebrali艣my klucz do szopy. S艂upek zwr贸cony w stron臋 zlew贸w ma w sobie skarbiec, a w 艣rodku le偶y ostatni element uk艂adanki. Chwy膰 bezpiecznik i przygotuj si臋 do ostatniego zadania. Je艣li w tym momencie nie masz czasu, mo偶esz rozwa偶y膰 wykonanie nast臋pnego kroku nieco wcze艣niej i uci膮膰 babci i dziadkowi przed terminem drzemk臋, zanim zaczniesz otwiera膰 ten skarbiec. W Granny 3 jest wiele miejsca na elastyczno艣膰, a ta cz臋艣膰 jest najbardziej krytyczna, poniewa偶 jeste艣 tak blisko ko艅ca i nie powiniene艣 by膰 w stanie pozwoli膰 sobie na pomy艂ki.

W zale偶no艣ci od tego, jak szybko dokona艂e艣 ostatniego wyczynu, mo偶emy albo przyst膮pi膰 do u偶ywania lontu, albo przygotowa膰 si臋 do kolejnego wolnego ta艅ca z Babci膮 i Dziadkiem. Je艣li masz ochot臋 na to drugie, mo偶esz zrzuci膰 bezpiecznik u podstawy schod贸w, podnie艣膰 strzelb臋 i ponownie uda膰 si臋 do jadalni, aby zdoby膰 kolejn膮 par臋 pocisk贸w do strzelby.

Po zabiciu upiornej pary po raz ostatni, miejmy nadziej臋, chwy膰 lont i udaj si臋 na trzecie pi臋tro, do tych ratuj膮cych 偶ycie spiralnych schod贸w, kt贸re s膮 dziwnie trudne do pokonania. Tym razem nie musisz si臋 na nie wspina膰, gdy偶 maszyna potrzebuj膮ca bezpiecznika znajduje si臋 tu偶 obok. W艂贸偶 bezpiecznik i naci艣nij zasilanie. Je艣li zielone 艣wiat艂o 艣wieci to mo偶esz odetchn膮膰 z ulg膮, powinna by膰 otwarta brama.

Wyjd藕 na zewn膮trz domu, w pobli偶e bramy. Musisz wej艣膰 z ni膮 w interakcj臋 ostatni raz i wyj艣膰, aby zako艅czy膰 gr臋.

Dodatkowe wskaz贸wki

Istnieje wiele innych przydatnych informacji i taktyk, kt贸rych nie u偶yli艣my w tym przewodniku. Na pocz膮tek na dachu znajduje si臋 ogromna dziura, kt贸ra prowadzi do pokoju Slendriny. Oznacza to, 偶e mo偶esz nawet zeskoczy膰 stamt膮d z jej pluszowym misiem i wyci膮gn膮膰 j膮 za w艂osy, zanim przejdziesz do innych zada艅, przez kt贸re przeszli艣my wcze艣niej.

Kolejn膮 fajn膮 sztuczk膮 jest dziennik i mecze, kt贸rych nie u偶ywali艣my w tym przewodniku. W pokoju obok jadalni znajduje si臋 kominek i tam mo偶esz wrzuci膰 k艂od臋. Nast臋pnie mo偶esz podpali膰 j膮 zapa艂kami, podpali膰 kruka na kominie i z艂apa膰 kabel generatora bez konieczno艣ci marnowania na niego naboju do strzelby.

Je艣li przej艣cie Granny 3 w trybie 艂atwym lub normalnym nie wystarczy, mo偶esz sprawdzi膰 swoje umiej臋tno艣ci i odwag臋 na trudniejszych poziomach trudno艣ci. To ko艅czy nasz kompletny poradnik do gry Granny 3 i mamy nadziej臋, 偶e okaza艂 si臋 przydatny! Nie zapomnij podzieli膰 si臋 swoimi komentarzami i do艣wiadczeniami poni偶ej!


Gry podobne