W Monster Hunter Wilds twórcy gry wprowadzili wiele nowości w eksploracji otwartego świata, a jedną z najważniejszych jest Seikret – wierzchowiec w formie małego Bird Wyverna. Te stworzenia wyróżniają się zielonym upierzeniem i zdolnością do szybowania, a przy tym są niezwykle przydatne w polowaniach, ułatwiając przemieszczanie się po różnorodnych biomach gry. Seikret to nie tylko środek transportu, ale też wielofunkcyjny kompan, który zwiększa efektywność łowcy w trakcie wyprawy.
Czym jest Seikret?
Seikret to mały rodzaj Bird Wyverna, głównie poruszający się dwunożnie, ale potrafiący szybować dzięki skrzydłom. Posiada wyczulony zmysł węchu, który pozwala śledzić potwory, co jest szczególnie przydatne podczas polowań w otwartym świecie. Ludzie w Zakazanych Krainach udomowili Seikrety, wykorzystując je zarówno jako transport, jak i pomocników w walce oraz przechowywaniu przedmiotów.
Seikret to szybki i zwrotny wierzchowiec, który ma własną sakwę na przedmioty oraz pozwala na przechowywanie dodatkowej broni, wprowadzając mechanikę Weapon Switching, czyli zmiany broni w trakcie wyprawy.
Jak działa Seikret?
Podstawową funkcją Seikretów jest przewożenie łowcy z punktu A do punktu B, podobnie jak Canynes w Monster Hunter Rise. Dzięki zdolności do sprintu, szybowania i driftu, Seikret:
- Ułatwia szybkie przemieszczanie się po mapach zróżnicowanych pod względem wysokości i trudnego terenu.
- Pozwala transportować przedmioty w sakwie, np. mikstury, whetstone’y, amunicję do Slinger’a.
- Umożliwia korzystanie z dodatkowej broni, co otwiera nowe strategie podczas polowań.

Sterowanie Seikretem
Podstawowe funkcje:
- Wezwanie Seikreta do jazdy ręcznej – Seikret przychodzi do ciebie, abyś mógł na niego wsiąść.
- Wezwanie Seikreta do jazdy automatycznej – Seikret jedzie do oznaczonego celu lub podąża za potworem.
- Dostęp do sakwy z przedmiotami – pozwala korzystać z materiałów i sprzętu podczas jazdy.
- Weapon Switching – możliwość zmiany dodatkowej broni w wyznaczonych miejscach (Base Camp i Pop-up Tents).
Ruch podczas jazdy:
- LS – podstawowe poruszanie się.
- R1 – przyspieszenie.
- R2 – zwolnienie; przytrzymanie R2 daje pełny postój.
- Drift (R1+R2+←LS/→LS) – drift dla ostrych zakrętów.
- Drifting Dash (R2 release) – przyspieszenie po drifcie.
Ataki i użycie broni w siodle
Seikret umożliwia atak podczas jazdy, zarówno bronią do walki wręcz, jak i dystansową:
- Melee (broń bliska):
- △ – atak z pozostaniem w siodle.
- △+〇 – skokowy atak z siodła, umożliwiający mounting potwora.
- Ranged (broń dystansowa):
- △ – wyciągnięcie broni.
- L2 + △ – celowanie.
- R2 – strzał podczas celowania.
- ◻ – schowanie broni.
Seikret zwiększa mobilność, co pozwala bezpiecznie używać przedmiotów podczas walki, np. leczyć się lub ostrzyć broń bez narażania się na obrażenia.
Seikret jako narzędzie obronne
Seikret nie służy tylko do transportu. Po uderzeniu przez potwora możesz wezwać swojego wierzchowca, który wyciągnie cię z niebezpiecznej sytuacji. Dzięki temu możesz natychmiast powrócić do walki, albo wykorzystać chwilę na regenerację zdrowia lub ostrzenie broni.
Należy jednak pamiętać, że niektóre AOE ataki potworów mogą nadal cię trafić, mimo korzystania z Seikreta, dlatego warto wybierać momenty ucieczki ostrożnie.
Personalizacja Seikreta – Mount Fashion
Seikret można dostosować wizualnie, co pozwala nadać mu indywidualny charakter:
- Kolor upierzenia, piór i oczu – zmienny według preferencji gracza.
- Kolor siodła i sakwy – do wyboru różne warianty.
- Dodatki i ozdoby – zawieszki, amulety i dekoracje, aby Seikret był wyjątkowy.
Dzięki tym opcjom każdy łowca może stworzyć unikalnego wierzchowca, który pasuje do jego stylu gry i estetyki.
Seikret w Monster Hunter Wilds to nie tylko wierzchowiec, ale prawdziwy kompan polowań. Dzięki szybkości, zwrotności, sakwie na przedmioty, możliwości ataku z siodła i zmianie broni, staje się nieocenionym wsparciem w eksploracji świata i walce z potworami. Personalizacja wyglądu pozwala dodatkowo nadać mu charakteru, czyniąc każdą wyprawę jeszcze przyjemniejszą i bardziej angażującą.
Seikret to prawdziwy przykład, jak twórcy gry połączyli funkcjonalność, strategię i estetykę, aby każda podróż przez Zakazane Krainy była zarówno efektywna, jak i przyjemna wizualnie.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

