W grze Days of Empire mo偶esz stworzy膰 Sojusz za darmo maj膮c Zamek na co najmniej poziomie 6 lub zap艂a膰 okre艣lon膮 ilo艣膰 Z艂ota, by utworzy膰 go wcze艣niej. Tworz膮c nowy Sojuszu musisz wprowadzi膰 nazw臋 Sojuszu, skr贸t oraz deklaracj臋. Inni Lordowie przeczytaj膮 deklaracj臋 twojego Sojuszu i zdecyduj膮, czy chc膮 do niego do艂膮czy膰. W dzisiejszym poradniku dowiesz si臋 wszystkiego na temat Sojuszu w Days of Empire.

J臋zyk Lidera Sojuszu zostanie ustawiony jako domy艣lny j臋zyk Sojuszu. Mo偶esz go zmieni膰 w ustawieniach Sojuszu.


Do艂膮czenie do Sojuszu

Stuknij w ikon臋 Sojuszu w g艂贸wnym interfejsie, by otworzy膰 list臋 Sojusz贸w. System automatycznie zarekomenduje ci niekt贸re sojusze. Oczywi艣cie mo偶esz poszuka膰 Sojuszu, kt贸ry najbardziej ci odpowiada. Po do艂膮czeniu do Sojuszu, otrzymasz pot臋偶ne efekty technologii Sojuszu oraz b臋dziesz m贸g艂 zakupi膰 mn贸stwo przedmiot贸w w Sklepie Sojuszu. Nie czekaj i zosta艅 cz艂onkiem Sojuszu ju偶 teraz!

Zach臋camy, aby do艂膮czy膰 do Sojuszu, kt贸rego j臋zyk jest twoim j臋zykiem ojczystym. Dzi臋ki temu b臋dzie ci 艂atwiej komunikowa膰 si臋 ze swoimi sojusznikami.

Lider Sojuszu

Lider Sojuszu sprawuje w艂adz臋 nad Sojuszem. Je艣li Lider jest offline przez 7 dni z rz臋du, cz艂onkowie R3 oraz R4, jak r贸wnie偶 Urz臋dnicy Sojuszu, mog膮 kupi膰 pozycj臋 Lidera za okre艣lon膮 ilo艣膰 Z艂ota.

Ranga Lidera Sojuszu

Lider Sojuszu posiada Rang臋 5, natomiast reszta cz艂onk贸w po do艂膮czeniu do sojuszu posiada Rang臋 1. Cz艂onkowie z ni偶sz膮 rang膮 mog膮 awansowa膰 lub zosta膰 zdegradowani przez cz艂onk贸w z wy偶sz膮 rang膮.

Technologia Sojuszu

Mo偶esz ofiarowa膰 datki na technologi臋 Sojuszu po 4 godzinach od wst膮pienia do niego. Za ofiarowane datki otrzymasz Honor Sojuszu oraz Pkt. Sojuszu.

Po przekazaniu datk贸w rozpocznie si臋 odliczanie. Dop贸ki si臋 ono nie sko艅czy, nie b臋dziesz m贸g艂 ponownie ofiarowa膰 datk贸w.


Kiedy ilo艣膰 ofiar na technologi臋 osi膮gnie limit, cz艂onkowie Rangi 4 i 5, jak r贸wnie偶 Urz臋dnicy Sojuszu, mog膮 bada膰 t臋 technologi臋. Po uko艅czonym badaniu wszyscy cz艂onkowie w Sojuszu otrzymaj膮 bonus atrybutu oparty na tej technologii. Mo偶esz bada膰 tylko jedn膮 technologi臋 w tym samym czasie.

Kiedy technologia osi膮gnie okre艣lony poziom badania, zostanie odblokowany wy偶szy poziom.

Sklep Sojuszu

Cz艂onkowie Sojuszu otrzymaj膮 Pkt. Sojuszu za ofiary na technologi臋 oraz uko艅czenie wydarze艅. Cz艂onkowie R4 i R5 oraz Urz臋dnicy Sojuszu mog膮 u偶y膰 Pkt. Sojuszu, by doda膰 przedmioty do Sklepu Sojuszu.

Cz艂onkowie Sojuszu otrzymaj膮 Honor Sojuszu za ofiary na technologi臋 oraz uko艅czenie wydarze艅. Honoru Sojuszu mo偶na u偶y膰 do zakupu przedmiot贸w w Sklepie Sojuszu.

Pami臋taj, 偶e tw贸j Honor Sojuszu nie zostanie wyczyszczony po odej艣ciu z Sojuszu, ale ranking ofiar zostanie usuni臋ty.

Pomoc Sojuszu

Mo偶esz poprosi膰 o Pomoc Sojuszu, kiedy budujesz lub ulepszasz budynki, badasz technologi臋 i leczysz rannych.

Ka偶dy cz艂onek mo偶e pom贸c drugiemu sojusznikowi klikaj膮c w przycisk Pomoc w interfejsie Pomoc Sojuszu lub w Ambasadzie.

Ilo艣膰 przekazanej pomocy zale偶y od poziomu Ambasady Lorda, kt贸ry poprosi艂 o wsparcie.

Urz臋dnicy Sojuszu

Sojusze mog膮 wybra膰 4 cz艂onk贸w na nast臋puj膮ce stanowiska urz臋dnicze Dow贸dca, Dyplomata, Organizator oraz Rekruter.

Kiedy stanowisko jest wolne, cz艂onkowie Sojuszu mog膮 na nie aplikowa膰. Lider Sojuszu nast臋pnie zadecyduje, czy mianowa膰 ich na okre艣lone stanowiska.

Czterech urz臋dnik贸w pomaga Liderowi efektywnie przewodzi膰 Sojuszem.

Urz臋dnicy Sojuszu posiadaj膮 rangi R4 i R5 oraz mog膮 korzysta膰 ze wszystkich bonus贸w przys艂uguj膮cych cz艂onkom R4, jak r贸wnie偶 z tych, kt贸re posiadaj膮 ich stanowiska.

Skarb Sojuszu

1. Odblokowanie Skarbu Sojuszu:

Kiedy Magazyn osi膮gnie Poz. 6, zostanie odblokowany Skarb Sojuszu. Aby m贸c wydoby膰 Skarb Sojuszu, musisz nale偶e膰 do swojego Sojuszu przez co najmniej 1 godzin臋.

2. Jako艣膰 Skarbu Sojuszu:

Istnieje 5 r贸偶nych jako艣ci skarbu: zielona, niebieska, fioletowa i z艂ota.

3. Wydobycie skarbu:

Po osi膮gni臋ciu przez Magazyn Poz.6, mo偶esz rozpocz膮膰 wydobywanie Skarbu Sojuszu. Kiedy ju偶 go zdob臋dziesz, b臋dziesz potrzebowa膰 pomocy swoich sojusznik贸w w jego otworzeniu. Je艣li b臋dziesz zbyt d艂ugo czeka膰 z otworzeniem skarbu, zniknie on, a ty nie otrzymasz 偶adnych nagr贸d.

4. Darmowe pr贸by wydobycia:

Mo偶esz tylko jeden raz wydoby膰 jeden skarb za darmo. Je艣li chcesz zwi臋kszy膰 ilo艣膰 skarb贸w do wydobycia w tym samym czasie, musisz wyda膰 dodatkowe Z艂oto.

5. Otwarcie skarbu:

Kiedy Magazyn osi膮gnie Poz.6, mo偶esz wy艣wietli膰 ekran pomocy i wybra膰 Lorda, kt贸ry pomo偶e ci w otworzeniu skarbu. Po wybraniu pomocy, musisz poczeka膰 na koniec odliczania, aby otrzyma膰 nagrod臋. Im wy偶sza jako艣膰 Skarby Sojuszu, tym d艂u偶ej nale偶y poczeka膰 na otwarcie, lecz nagrody r贸wnie偶 b臋d膮 du偶o lepsze. Mo偶esz otworzy膰 tylko jeden skarb w tym samym czasie.

6. Od艣wie偶enie dost臋pnego skarbu:

Automatyczne od艣wie偶enie: gra od艣wie偶y dost臋pny skarb automatycznie co 2 godziny.

R臋czne od艣wie偶enie: natychmiast od艣wie偶a dost臋pny skarb. Mo偶na to zrobi膰 2 razy za darmo w ci膮gu dnia.

Budynki Sojuszu

W interfejsie Budynk贸w Sojuszu ka偶dy cz艂onek mo偶e wybra膰 budynek do budowy na dowolnym, pustym obszarze wewn膮trz terytorium Sojuszu na mapie.

Tylko lider Sojuszu mo偶e zbudowa膰 Ministerstwo Sojuszu. Wszyscy inni cz艂onkowie mog膮 zbudowa膰 Flagi Sojuszu, by zwi臋kszy膰 jego terytorium. Cz艂onkowie R4, Urz臋dnicy Sojuszu lub wy偶ej postawieni mog膮 wyda膰 Pkt. Sojuszu, by zbudowa膰 Flag臋 Sojuszu.

Kiedy Budynek Sojuszu zostanie zaatakowany, zajmie si臋 ogniem. Kiedy obrona muru spadnie do 0, budynek zostanie zburzony.

Podczas obrony budynk贸w Sojuszu, znajduj膮cy si臋 w nich 偶o艂nierze mog膮 zosta膰 ranni.

Super P艂ytki Sojuszu

Liderzy kwalifikuj膮cych si臋 Sojusz贸w mog膮 wybra膰 miejsce budowy Super P艂ytki Sojuszu, posiadaj膮cej ogromn膮 ilo艣膰 surowc贸w takich jak Zbo偶e, Drewno, 呕elazo lub Kwarc. Cz艂onkowie Sojuszu mog膮 rozpocz膮膰 zbiory Zbo偶a i Drewna z Super P艂ytek, kiedy ich Zamek osi膮gnie Poz.6, 呕elaza, kiedy osi膮gnie Poz.10 oraz Kwarcu, kiedy osi膮gnie Poz.15. Wszystkie Super P艂ytki posiadaj膮 wsp贸艂czynnik zbioru zwi臋kszony o 20%.

Ka偶dy Sojusz mo偶e posiada膰 1 Super P艂ytk臋 w danym czasie. Wojska wys艂ane do budowy p艂ytki rozpoczn膮 zbi贸r po zako艅czeniu budowy. Super P艂ytki posiadaj膮 nielimitowan膮 ilo艣膰 surowc贸w, a wojska zbieraj膮ce s膮 chronione przez atakami. Kiedy p艂ytka wyga艣nie po 7 dniach lub zostanie zniszczona przez Lidera Sojuszu, cz艂onka R4 lub Urz臋dnika Sojuszu, b臋dzie mo偶na zbudowa膰 now膮.

Struktury Sojuszu i Terytorium

Lider Sojuszu oraz cz艂onkowie R4 mog膮 zbudowa膰 struktury sojuszu na mapie 艣wiata. Ka偶da struktura sojuszu kontroluje okre艣lon膮 cz臋艣膰 terytorium; ca艂e terytorium, kt贸re jest pod kontrol膮 tych struktur 艂膮czy si臋 w terytorium sojuszu. Ka偶da struktura posiada w艂asne punkty zdrowia. Struktury sojuszu mo偶na atakowa膰 i wysy艂a膰 do nich posi艂ki, jednak je艣li kt贸ra艣 z nich zostanie zniszczona, terytorium, kt贸re kontroluje zniknie i ca艂kowita powierzchnia terytorium sojuszu zmniejszy si臋. Atakowanie i obrona struktur sojuszu to jedna z kluczowych cz臋艣ci wojen Sojusz贸w.

Hala Sojuszu: Hala Sojuszu to g艂贸wna centrala ka偶dego Sojuszu. Liderzy musz膮 zbudowa膰 Hal臋 Sojuszu, aby m贸c odebra膰 pierwsz膮 cz臋艣膰 terytorium. Budowa tego budynku automatycznie utworzy terytorium Sojuszu o wielko艣ci 12×12. Budynek ten musi zosta膰 wzniesiony przed ka偶dym innym budynkiem sojuszu.

Flagi Sojuszu: Flagi Sojuszu to g艂贸wne struktury u偶ywane do powi臋kszenia terytorium. Na pocz膮tek b臋dziesz m贸g艂 postawi膰 30 flag, a ka偶da z nich b臋dzie kontrolowa膰 obszar 5×5. Cz艂onkowie Sojuszu mog膮 zwi臋kszy膰 maksymalny limit flag poprzez badanie Technologii Sojuszu Ustawienia Flagi. Im wy偶szy limit flag, tym wi臋ksze terytorium tw贸j sojusz mo偶e kontrolowa膰. Ka偶da nowa flaga zu偶yje wi臋cej punkt贸w sojuszu ni偶 ostatnia.

Punkty terytorium Sojuszu: ka偶dy blok terytorium zapewni ci punkty terytorium. Ilo艣膰 gromadzonych punkt贸w zale偶y od strefy surowca, na kt贸rej znajduje si臋 贸w blok. Punkty dla ka偶dej strefy s膮 nast臋puj膮ce:

Poz Pkt
1 2
2 3
3 5
4 8
5 12
6 24
7 48

Je艣li struktura sojuszu zostanie zaatakowana, zacznie si臋 pali膰. Im pot臋偶niejsze s膮 pozosta艂e jednostki, tym d艂u偶ej b臋dzie trwa po偶ar, maks. 30 minut. W czasie po偶aru, HP budynku zacznie spada膰. Je艣li budynek zostanie zaatakowany ponownie, okres trwania po偶aru po艂膮czy si臋. Po po偶arze, struktura w ci膮gu ka偶dej godziny odzyska 20 punkt贸w wytrzyma艂o艣ci. Cz艂onkowie Sojuszu mog膮 wyda膰 Z艂oto, by ugasi膰 po偶ar i odnowi膰 HP.

Podobnie jak w przypadku Pa艂acu, je艣li struktura sojuszu zostanie zaatakowana, zar贸wno obro艅cy jak i atakuj膮cy otrzymaj膮 ranne jednostki.

Zalety Terytorium Sojuszu

Gracze zdob臋d膮 bonus do wsp贸艂czynnika zbioru surowc贸w podczas zbioru na p艂ytkach wewn膮trz terytorium sojuszu. Im wi臋cej punkt贸w posiada terytorium twojego Sojuszu tym szybciej b臋dziesz zbiera艂 surowce (z wyj膮tkiem Super P艂ytek Sojuszu).

Dzienne Nagrody: Ka偶dego dnia system podaruje wszystkim cz艂onkom sojuszu nagrody w postaci surowc贸w na podstawie 艂膮cznej ilo艣ci punkt贸w terytorium. Tylko Lordowie posiadaj膮cy Zamki na poziomie6 6 lub wy偶szym mog膮 otrzyma膰 te nagrody. Im wi臋cej punkt贸w terytorium posiadasz, tym wi臋cej nagr贸d otrzymasz.

Na terytorium Sojuszu zdobywasz dodatkowe EXP za zabijanie rabusi贸w.

Migracja terytorialna: Kiedy tw贸j Sojusz osi膮gnie 10 000 punkt贸w terytorium, gracze mog膮 u偶y膰 funkcji migracji terytorium Sojuszu. Gracze musz膮 znajdowa膰 si臋 wewn膮trz terytorium w艂asnego sojuszu lub na terytorium z podpisanym traktatem, mog膮 przenie艣膰 si臋 w dowolne miejsce wewn膮trz tego obszaru.

Podatek Sojuszu: kiedy cz艂onkowie innych sojusz贸w zbieraj膮 surowce na p艂ytkach wewn膮trz terytorium twojego sojuszu, otrzymasz pewn膮 cz臋艣膰 tych surowc贸w jako podatek sojuszu. Podatek ten zostanie podzielony mi臋dzy cz艂onk贸w sojuszu przed lider贸w, zgodnie z zasadami podzia艂u w grze. Cz艂onkowie sojusz贸w z podpisanym traktatem s膮 zwolnieni z tego podatku. Stawka podatkowa sojuszu wynosi pocz膮tkowo 15%, lecz cz艂onkowie Sojuszu mog膮 j膮 zwi臋kszy膰 poprzez badanie technologii sojuszu 鈥瀂bi贸r Podatku鈥.

Relacje Sojuszu

Funkcja relacji Sojuszu ma za zadanie wspomaga膰 dyplomacj臋 wewn臋trzn膮 sojusz贸w oraz u艂atwi膰 cz艂onkom zaanga偶owa膰 si臋 w ten proces. Dzi臋ki tej funkcji liderzy mog膮 ukszta艂towa膰 relacje z innymi sojuszami, a cz艂onkowie mog膮 w prosty spos贸b widzie膰 status tych relacji.

Cz艂onkowie R4 i R5 mog膮 nawi膮za膰 relacje z innymi sojuszami poprzez ekran relacji sojuszu. Po nawi膮zaniu relacji, system automatycznie zaktualizuje cz艂onk贸w sojuszu poprzez poczt臋 w grze.

Status relacji z innymi sojuszami b臋dzie zaznaczony kolorem na tabliczce nazwy ich zamk贸w, na ich terytorium Sojuszu oraz na ikonach nad p艂ytkami surowc贸w podczas ich zbior贸w. Pami臋taj: Gracze z wrogich sojusz贸w b臋d膮 posiadali czerwone tabliczki nazwy, aby byli lepiej widoczni.

Cz艂onkowie sojusz贸w z podpisanym traktatem pokojowym nie mog膮 atakowa膰 si臋 wzajemnie oraz s膮 zwolnione z podatku za zbi贸r surowc贸w na p艂ytkach wewn膮trz swoich terytori贸w. Tabliczki nazwy oraz granice terytori贸w Sojusz贸w tych cz艂onk贸w b臋d膮 kolorem niebieskim. Relacje pokojowe musz膮 zosta膰 zatwierdzone przez przyw贸dztwo obu sojusz贸w zanim b臋d膮 aktywowane.

Cz艂onkowie przyjaznych sojusz贸w mog膮 atakowa膰 si臋 wzajemnie, lecz przed ka偶dym atakiem otrzymaj膮 dwa powiadomienia. Cz艂onkowie przyjaznych sojusz贸w b臋d膮 posiada膰 tabliczki nazwy oraz granice terytorium Sojuszu w kolorze 偶贸艂tym.

Terytoria wrogich sojusz贸w oraz ich tabliczki nazwy b臋d膮 wy艣wietlane na czerwono.

Neutralne sojusze, z kt贸rymi nie nawi膮za艂e艣 偶adnych relacji b臋d膮 wy艣wietlane na szaro.

Liga Kr贸lewskiego Sojuszu

1. Zasady i Regulacje

  1. Sojusze przypisane zostan膮 do poszczeg贸lnych Lig w Lidze Kr贸lewskiego Sojuszu o godz. 00:00 we wtorek w tygodniu wydarzenia Top Lord贸w w twoim Kr贸lestwie. Wydarzenie rozpocznie si臋 o 00:30.
  2. Aby wzi膮膰 udzia艂 w wydarzeniu, w Sojuszu musi si臋 znajdowa膰 co najmniej 25 cz艂onk贸w przed rozpocz臋ciem wydarzenia.
  3. Mo偶na ofiarowa膰 punkty na rzecz tylko tego sojuszu, w kt贸rym znajdowa艂o si臋 w czasie rozpocz臋cia wydarzenia. Ci, kt贸rzy do艂膮cz膮 do Sojusz贸w w trakcie tego wydarzenia, nie b臋d膮 mogli w nim uczestniczy膰.
  4. Po zaakceptowaniu zadania nale偶y wykona膰 je w wyznaczonym czasie. Je艣li Lord, kt贸ry wykona zadanie, opu艣ci Sojusz przed uko艅czeniem go, zadanie takie pozostanie niezaliczone.
  5. Lordowie nie mog膮 odnowi膰 Pr贸b Zadania, wi臋c powinni porzuci膰 zaakceptowane zadanie.
  6. Liderzy, cz艂onkowie R4 oraz Urz臋dnicy Sojuszu mog膮 odrzuci膰 niezaakceptowane zadania. Nie zostan膮 zu偶yte do tego 偶adne punkty lub pr贸by.
  7. Przyj臋te b膮d藕 odrzucone zadania zostan膮 zast膮pione nowymi po up艂ywie 30 minut.
  8. Kiedy Sojusz zdob臋dzie okre艣lon膮 liczb臋 punkt贸w, b臋dzie mo偶na ulepszy膰 poziom zadania. Po zako艅czeniu wydarzenia Sojusze mog膮 odebra膰 nagrody na podstawie zdobytego poziomu zada艅.

2. Zasady Rozgrywki:

  1. Dost臋pne s膮 nast臋puj膮ce Ligi: Liga Nowicjuszy; Liga 呕贸艂todziob贸w; Liga Elity; Liga Mistrz贸w.
  2. Sojusze, kt贸re po raz pierwszy bior膮 udzia艂 w wydarzeniu, rozpoczn膮 w najni偶szej lidze: Nowicjuszy. B臋d膮c w ka偶dej lidze Sojusze b臋d膮 mog艂y przechodzi膰 kolejne fazy, z kt贸rych ka偶da b臋dzie zawiera膰 rozmaite zadania.
  3. Sojusze, kt贸re znajd膮 si臋 w najlepszej 5 w swojej lidze po uko艅czeniu co najmniej 8 etap贸w, b臋d膮 mog艂y odebra膰 nagrod臋 rankingu oraz otrzyma膰 awans do wy偶szej ligi w kolejnym wydarzeniu Ligi Kr贸lewskiego Sojuszu.
  4. Sojusze, kt贸re zdob臋d膮 0 punkt贸w w tym wydarzeniu, nie znajd膮 si臋 w rankingu, a ponadto spadn膮 do ni偶szej ligi w kolejnym wydarzeniu Ligi Kr贸lewskiego Sojuszu. Sojusze na 5 ostatnich miejscach w rankingach zostan膮 zdegradowane do ni偶szej ligi w nast臋pnym wydarzeniu Ligi Kr贸lewskiego Sojuszu
  5. Ilo艣膰 pr贸b zadania oraz nagrody etapu r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od ligi: w Lidze Mistrz贸w ka偶dy z Lord贸w ma 9 pr贸b zadania i mo偶e zdoby膰 maks. 24 nagrody etapu; w Lidze Elity ka偶dy z Lord贸w ma 8 pr贸b zadania i mo偶e zdoby膰 maks. 21 nagr贸d etapu; w Lidze 呕贸艂todziob贸w ka偶dy z Lord贸w ma 7 pr贸b zadania i mo偶e zdoby膰 maks. 18 nagr贸d etapu; w Lidze Nowicjuszy ka偶dy z Lord贸w ma 6 pr贸b zadania i mo偶e zdoby膰 maks. 15 nagr贸d etapu.

Wr贸g Sojuszu

  1. Lista wrog贸w Sojuszu wy艣wietli wrog贸w, kt贸rzy zadali obra偶enia twoim sojusznikom.
  2. Cele i bonusy zemsty ustawione s膮 na podstawie si艂y wroga i obra偶e艅 przez niego zadanych.
  3. Cel zemsty mo偶esz ko艅czy膰 stopniowo.
  4. Lordowie, kt贸rzy osi膮gn膮 cele, zdob臋d膮 bonus, a nagrody otrzymane za zemst臋 zostan膮 podzielone mi臋dzy wszystkich Lord贸w, kt贸rzy odnie艣li szkody.

Gry podobne