Znajdziesz tutaj zebran膮 wiedz臋 (poradnik) do gry Total Battle. Co jaki艣 czas b臋dziemy aktualizowali poradnik, dlatego aby by艂 coraz lepszy prosimy o zadawanie pyta艅 do gry w komentarzach, a tematyk臋 kt贸rej nie poruszyli艣my szybko dodamy do naszego spisu.

Wszystko o Kapitolu

Kapitol reprezentuje stopnie艅 rozwoju twojego miasta. Ulepszenie Kapitolu pozwala na odblokowanie wi臋kszej ilo艣ci miejsca pod budow臋, ulepszenie budynk贸w do wy偶szych poziom贸w, zwi臋kszenie ilo艣ci sojusznik贸w, kt贸rzy pomog膮 przy艣pieszy膰 proces (badania, budowa etc.) jak i wy偶sze poziomy zwi臋kszaj膮 produkcj臋 z艂otych sztabek.


Kapitol w Total Battle

W Kapitolu znajdziesz kilka sekcji, w sekcji Statystyk mo偶emy szybko podejrze膰 r贸偶ne parametry miasta. W sekcji miasto znajdziemy informacji o stanie mur贸w, ilo艣ci koszar oraz info o aktywowanych bonusach, kt贸re wp艂ywaj膮 na przer贸偶ne procesy w mie艣cie.

W Kapitolu znajdziemy tak偶e informacje o podatkach, skarbiec kr贸lewski istnia艂 od zalania dziej贸w. Musimy wysy艂a膰 do niego z艂ote sztabki jako podatki. Dzi臋ki nim kr贸l mo偶e zdoby膰 r贸偶ne bonusy dla ca艂ego kr贸lestwa lub pojedynczych graczy.


Bohater i kapitan

Punkty dowodzenia okre艣laj膮 jak膮 ilo艣ci膮 gwardzist贸w oraz specjalist贸w mo偶e dowodzi膰 kapitan podczas marszu. Autorytet okre艣la ilo艣膰 najemnik贸w w marszu, a dominacja ilo艣ci potwor贸w w marszu. Podczas zwi臋kszania poziomu, bohater nie tylko zwi臋ksza statystyki, ale r贸wnie偶 otrzymuje okre艣lon膮聽ilo艣膰 punkt贸w talentu. Wykorzystuj膮c je w drzewie talent贸w mo偶emy otrzyma膰 dodatkowe bonusy, idealnie pasuj膮ce do stylu naszej gry. Punkty talentu mo偶na przypisa膰 ponownie dzi臋ki funkcji resetowania punkt贸w talentu.

Statystyki kapitana i bohater贸w w Total Battle

Awatar bohatera mo偶na zmienia膰 w dowolnej chwili klikaj膮c przycisk 鈥瀦mie艅 awatar鈥. Gdy wybierasz innego bohatera, to wyposa偶enie, poziom oraz statystyki nie ulegaj膮 zmienia. Ka偶dy nowy awatar ma swoje indywidualne animacje marszu oraz walki, niekt贸re z nich maj膮 specjalny bonus.


Aby aktywowa膰 wyposa偶enie oraz uzyska膰 bonusy, musisz w艂o偶y膰 wyposa偶enie z magazynu we w艂a艣ciwe miejsce blisko portretu bohatera. Pami臋taj, 偶e w ka偶de miejsce nale偶y w艂o偶y膰 w艂a艣ciw膮 cz臋艣膰 wyposa偶enia.

Zdobywaj膮 nowy poziom, bohater nie tylko zwi臋ksza swoje statystyki takie jak np. punkty dowodzenia, ale r贸wnie偶 otrzymuje punkty talentu. Inwestuj膮c je w drzewo talentu, mog膮 zapewni膰 dodatkowe bonusy.

Ku藕nia i wyposa偶enie

W ku藕ni mo偶esz wytworzy膰 wyposa偶enie. Wyposa偶enie ulepsza statystyki bohater贸w oraz kapitan贸w. Przedmioty z r贸偶nych zestaw贸w zapewniaj膮 przer贸偶ne bonusy. Ulepszaj膮c ku藕nie zwi臋kszamy tempo produkcji rzemie艣lniczej.

Aby znale藕膰 elementy niezb臋dne do wytwarzania wyposa偶enia nale偶y bada膰 krypty na mapie 艣wiata w poszukiwaniu materia艂贸w. Ka偶da cz臋艣膰 wyposa偶enia ma jedno gniazdo na umieszczenie klejnotu lub zakl臋cia. Mo偶esz sprawi膰, 偶e charakterystyka przedmiotu zwi臋kszy si臋, umieszczaj膮c w艂a艣ciwy elementy w wyposa偶eniu. Klejnoty mo偶na usun膮膰 korzystaj膮c ze szczypc贸w jubilera. Mo偶esz je kupi膰 w magazynie. Im wy偶szy poziom klejnotu, tym silniejszych szczypc贸w trzeba u偶y膰. Je偶eli bohater lub kapitan u偶ywa wyposa偶enia do ataku przeciwnika, to wyposa偶enie traci jeden punkt wytrzyma艂o艣ci. Gdy wytrzyma艂o艣膰 zr贸wna si臋 z 0 to nale偶y naprawi膰 przedmiot, jednak偶e maksymalny poziom wytrzyma艂o艣ci zostaje zmniejszony z ka偶d膮 napraw膮. Zepsute przedmioty nie mog膮 zosta膰 u偶yte.

Wytwarzanie wyposa偶enia w Ku藕ni

Uwaga: Do pewnego rodzaju wyposa偶enia niezb臋dne jest posiadanie Monet Mistrza, bez nich nie stworzymy ich. Jak zdoby膰 Monety Mistrza? S膮 one przyznawane za niszczenie twierdzy na mapie 艣wiata.

Ka偶de wytworzone wyposa偶enie jest podzielone w zestawy. Ka偶dy zestaw zawiera 6 pozycji, a pozycje z innych zestaw贸w dodaj膮 inne bonusy. Je艣li mamy na sobie wyposa偶enie (6 pozycji) z danego zestawu to otrzymujemy dodatkowy bonus.

Aby wytworzy膰 wyposa偶enie potrzebujesz czterech specyficznych materia艂贸w. Koszt oraz czas wytrzymania zale偶y od jako艣ci u偶ytych materia艂贸w. Mo偶esz poprosi膰 sojusznik贸w o przy艣pieszenie procesu lub u偶y膰 boostera przy艣pieszenia. Im wy偶szy jest poziom stworzonego przedmiotu tym wy偶sze s膮 bonusy.

Ka偶dy z czterech materia艂贸w tego samego rodzaju mo偶e zosta膰 po艂膮czony w jeden materia艂 wy偶szej rzadko艣ci wyst臋powania. Gdy zg艂臋bisz nowe technologie, nowe opcje jako艣ci materia艂贸w staj膮 si臋 dost臋pne. Szansa na pomy艣lne wytworzenia wyposa偶enia wzrasta wraz z u偶yciem wi臋kszej ilo艣ci materia艂贸w wy偶szej jako艣ci.

Ka偶dy klejnot mo偶na odczarowa膰 w rzadko spotykany migocz膮cy py艂. Im wy偶sza jest jako艣膰聽klejnotu tym wi臋ksza ilo艣膰 py艂u b臋dzie dost臋pna po odczarowaniu. Taki py艂 mo偶na u偶y膰 do stworzenia nowego klejnotu. Im wy偶sza jako艣膰 klejnotu tym wi臋cej py艂u potrzeba do jego wytworzenia. Aby opanowa膰 technik臋 wytwarzania klejnot贸w musisz zbada膰 odpowiednie technologie w Akademii.

Akademia

Akademia to miejsce, gdzie bada si臋 nowe technologie. Aby je bada膰 musisz zu偶y膰 punkty waleczno艣ci oraz podboju. Tempo bada艅 mo偶e zosta膰 zwi臋kszone poprzez ulepszenie tego budynku oraz poprzez badania 鈥瀟empo bada艅鈥.

Badania w Akademii

Za ka偶dym razem gdy pokonasz oddzia艂 potwor贸w na mapie otrzymujesz punkty waleczno艣ci. Mo偶esz wyda膰 je na ulepszenie gwardzist贸w, rozw贸j ekonomii i logistyk臋 czy te偶 kowalstwo, efektywno艣膰 badania krypty lub na odblokowanie wy偶szych szczebli. Gdy toczysz b贸j z innymi graczami otrzymujesz punkty podboju. Mo偶esz ich u偶y膰 do ulepszania specjalist贸w oraz armii.

Badania s膮 czasoch艂onne, ale mo偶esz poprosi膰 swoich sojusznik贸w, aby je przy艣pieszy膰 lub u偶y膰 boostera. Wi臋kszo艣膰 technologii mo偶e zosta膰 ulepszona.

Koszary i jednostki

Ka偶de koszary zwi臋kszaj膮 tempo oraz kolejk臋 szkolenia. Oddzia艂y s膮 potrzebne do ochrony zamku jak i do grabie偶y innych zamk贸w, przejmowania punkt贸w z zasobami czy pokonywania potwor贸w oraz wysy艂ania posi艂k贸w do sojusznik贸w.

W grze s膮 dwie g艂贸wne klasy wojownik贸w 鈥 gwardzi艣ci i specjali艣ci. Ka偶da z klas ma zupe艂nie inne przeznaczenie. Gwardzi艣ci sprawdzaj膮 si臋 idealnie przy walce z potworami, a specjali艣ci s膮 efektywni przy atakowaniu wrogich miast.

Szkolenie wojsk w Koszarach

Poza gwardzistami i specjalistami mo偶na szkoli膰 potwory w forcie. Ta specjalna klasa oddzia艂贸w dzieli si臋 na 4 typy: smoki, elementale, olbrzymy i bestie. Ka偶da z nich jest silniejsza i ma wi臋ksze bonusy ni偶 zwyk艂e oddzia艂y. Aby szkoli膰 potwory potrzebujemy smoczych monet i srebra. Jak zdoby膰 smocze monety? Mo偶na je uzyska膰 z Kapitolu klanu. Monety przyznawane s膮 100 najlepszym uczestnikom turniej贸w.

Ka偶dy oddzia艂 ma w艂asne bonusy w starciu z innymi typami potwor贸w oraz jednostek, by osi膮gn膮膰 zwyci臋stwo podczas, kt贸rego stracisz najmniejsz膮 ilo艣膰 jednostek, we藕 pod uwag臋 mocne i s艂abe strony swojego wroga. Opr贸cz bonus贸w, ka偶dy oddzia艂 posiada statystyki 鈥 autorytet okre艣la ilo艣膰 najemnik贸w w marszu. Dominacja 鈥 ilo艣膰 potwor贸w w marszu. Szybko艣膰 to tempo marszu, a inicjatywa definiuje kolejno艣膰 rund w czasie bitwy. Koszt utrzymania to ilo艣膰 偶ywno艣ci jak膮 konsumuje oddzia艂 w przeci膮gu jednej godziny.

Im wy偶sza jest jako艣膰 jednostki, tym wy偶sz膮 ma pot臋g臋. Aby wyszkoli膰 pot臋偶niejsze jednostki nale偶y zbada膰 technologie odpowiednie w akademii: regularne oddzia艂y (gwardzi艣ci), oddzia艂y obl臋偶nicze (specjali艣ci), potwory (tu nie musz臋 chyba pisa膰).

Brak 偶ywno艣ci w mie艣cie prowadzi do zwi臋kszania koszt贸w szkolenia w koszarach. Podczas ca艂kowitego braku jedzenia, maleje stopniowo 偶ycie oraz si艂a oddzia艂贸w.

Po ka偶dej walce jednostki mo偶na o偶ywia膰 w 艣wi膮tyni. Je艣li oddzia艂y zgin臋艂y w obronie to za ich przywr贸cenie do 偶ycia zap艂acimy srebrem, ale je艣li zgin臋艂y w ataku to o偶ywi膰 je mo偶na jedynie za z艂oto.

Szkolenie jednostek to wydatek w Srebrze i 呕ywno艣ci. 呕ywno艣膰 p贸藕niej jest tak偶e potrzebna aby utrzyma膰 je przy 偶yciu.

Potwory na mapie 艣wiata

Na mapie 艣wiata znajduj膮 si臋 oddzia艂y potwor贸w, mo偶esz z nimi walczy膰, wysy艂aj膮c na nie marsz. W przypadku zwyci臋stwa otrzymasz punkty waleczno艣ci oraz tw贸j bohater lub kapitan otrzyma do艣wiadczenie. Mo偶esz otrzyma膰 tak偶e rzadko wyst臋puj膮ce nagrody za zmiecenie z powierzchni najsilniejszych potwor贸w.

Potwory dziel膮 si臋 na 3 rodzaje: zwyk艂e, rzadko wyst臋puj膮ce oraz heroiczne. Aby walczy膰 ze zwyk艂ymi potworami musisz wys艂a膰 z wojskiem kapitana. Tylko armia, kt贸r膮 przewodzi bohater mo偶e walczy膰 z rzadko wyst臋puj膮cymi potworami. Pokonanie systemu heroicznego jest prawie niemo偶liwe, oczywi艣cie samodzielnie. Aby ich pokona膰 potrzebujesz wsparcia swojego klanu. Za wygran膮 otrzymasz skrzyni臋 klanu oraz punkty talentu klanu.

Oddzia艂 nieumar艂ych

Na mapie 艣wiata znajdziemy tak偶e Cytadele Potwor贸w. W ka偶dej z nich znajdziemy kilka typ贸w potwor贸w oraz mury. Mury cytadeli dzia艂aj膮 w identyczny spos贸b jak te w miastach, wi臋c niezb臋dne b臋d膮 maszyny obl臋偶nicze. W zale偶no艣ci od typu Cytadeli, pr贸cz punkt贸w waleczno艣ci i do艣wiadczenia, otrzymasz tak偶e monety, by m贸c stworzy膰 lepsze wyposa偶enie lub klucz do rzadko wyst臋puj膮cej krypty z klejnotami.

Pami臋taj: Ka偶dy potw贸r ma unikalne cechy i statystyki. Zatem aby wygra膰 musisz pozna膰 je i wybra膰 najlepsze jednostki do ataku.

Krypty na mapie 艣wiata

W kryptach mo偶esz znale藕膰 materia艂y do tworzenie wyposa偶enia oraz zasoby. Znajd藕 dogodn膮 krypt臋 na mapie 艣wiata i wy艣lij tam kapitana. Krypty s膮 opuszczone i przez nikogo nie strze偶one, wi臋c nie potrzebujesz wojsk. Gdy tylko zbadasz krypt臋 w 100%, otrzymasz skrzyni臋, kt贸ra mo偶e zosta膰 podarowana wszystkim cz艂onkom klanu. Badanie technologii krypty daje nam dost臋p do wy偶szych poziom贸w krypt.

Wszystkie krypty dziel膮 si臋 na trzy grupy: zwyk艂e, rzadko spotykane oraz epickie. Aby je bada膰 musisz mie膰 smo艂臋 dla zwyk艂ych, rzadko wyst臋puj膮c膮 smo艂臋 dla rzadko spotykanych krypt oraz epick膮 dla epickich krypt. Im wy偶szy poziom krypty tym cenniejsze wyniesienie z niej skarby. W grze zlokalizowanych jest wiele r贸偶nych krypt, w ka偶dej z nich zawsze przewa偶a jeden konkretny materia艂, wi臋c jak go potrzebujesz to szukaj konkretnych krypt na mapie. W rzadko spotykanych kryptach znajdziesz klejnoty, kt贸re u偶ywane s膮 do wzmocnienia uprzednio wytworzonego wyposa偶enia. Jednak do takich krypt potrzebujesz klucza o w艂a艣ciwym poziomie z cytadeli elf贸w.

Krypty Total Battle

Rzadko spotykan膮 smo艂臋 mo偶na zdoby膰 w turniejach lub kupuj膮c ja za z艂oto. Epicka smo艂a r贸wnie偶 mo偶e by膰 nagrod膮 w turniejach, a tak偶e kupisz j膮 za z艂oto. Zwyk艂膮 smo艂臋 produkuje Mistrz Smo艂y 鈥 budynek w naszym mie艣cie, im wy偶szy jest jego poziom tym wi臋cej produkuje smo艂y na godzin臋 jak i wi臋cej mo偶e jej magazynowa膰.

Kopalnie na mapie 艣wiata

Punkty z zasobami pojawiaj膮 si臋 niestrze偶one na mapie 艣wiata. Im wy偶szy poziom takiej kopalni tym wi臋cej w niej zasob贸w. Aby przej膮膰 taki punkt i zasoby wy艣lij tam armi臋. Je艣li widzisz 偶e inny gracz przej膮艂 ju偶 punkt to mo偶esz go zaatakowa膰 i odbi膰 miejsc贸wk臋. Ciekaw膮 taktyk膮 mo偶e by膰 zasadzka w kopalni, na mapie wida膰, 偶e kto艣 zmierza do niej i je艣li nasza armia mo偶e dotrze膰 tam wcze艣niej to warto j膮 wys艂a膰, a przeciwnik na ni膮 si臋 nadzieje nieprzygotowany do starcia. Walka b臋dzie uznawana za atak z jego strony wi臋c wskrzesi膰 jednostki b臋dzie m贸g艂 jedynie za z艂oto.

Kopalnie

Pami臋tajcie, 偶e wysy艂aj膮c armi臋 warto wybra膰 odpowiednie jednostki posiadaj膮ce w statystykach spor膮 艁adowno艣膰, gdy偶 ilo艣膰 jak膮 wys艂a膰 mo偶na jest ograniczona, ale maksymalizowa膰 pojedynczy rajd pod k膮tem zysk贸w mo偶na wybieraj膮c na przyk艂ad W艂贸cznik贸w zamiast 艁ucznik贸w. Pr臋dko艣膰 zbierania zasob贸w mo偶na zwi臋kszy膰 poprzez wyposa偶enie, badania czy boostery.

Tereny pod miasto

Ka偶dy punkt na mapie posiada specjalny bonus dla miasta, kt贸re zostanie na nim postawione. Na r贸wninach mamy bonusy do produkcji 偶ywno艣ci i traktat贸w religijnych. W terenach zalesionych wzrasta produkcja desek i drewna. Na terenie g贸rskim mo偶na liczy膰 na bonus do produkcji 偶elaza oraz stali. Piaszczyste tereny wp艂ywaj膮 dobrze na produkcj臋 srebra i traktat贸w naukowych. Warto pozwiedza膰, poklika膰 i sprawdza膰 bonusy gdy偶 s膮 te偶 tereny mieszane. Ja osobi艣cie zawsze stawiam na 偶ywno艣膰, jej nigdy za wiele.

Pa艂ac i kr贸l

Na mapie 艣wiata, w ka偶dym kr贸lestwie jest pa艂ac. Mieszka w nim kr贸l wybrany przez graczy zakwalifikowanych do wybor贸w. Kr贸l mo偶e nadawa膰 tytu艂u graczom i ka偶dy tytu艂 mo偶e by膰 nadany jednemu graczowi w kr贸lestwie. Mog膮 mie膰 one pozytywne jak i negatywne skutki, a wszystkie zast臋puj膮 tytu艂y principes oraz senatora.

Kr贸l posiada sw贸j skarbiec, kt贸ry jest uzupe艂niany podatkami (z艂otymi sztabkami). Kr贸l, kr贸lowa i prawa r臋ka kr贸la mo偶e za pomoc膮 sztabek naby膰 na kr贸lestwa pewne bonusy, mog膮 by膰 pozytywne jak i negatywne dla wrog贸w.


Gry podobne