Rush Royale to mobilna gra fantasy typu tower defense opracowana przez IT Territory i opublikowana przez My.Games, w której zbierasz różnorakie jednostki, aby zabijać nadchodzące potwory, jednocześnie upewniając się, że przeciwnik nie przeżyje oblężenia.

Alternatywnie możesz połączyć siły z innym graczem, aby sprawdzić, jak długo wasza dwójka będzie w stanie utrzymać linię przeciwko wrogowi.


Chociaż ta gra zawiera samouczek, nasz poradnik dla początkujących do Rush Royale nauczy Cię podstaw zarówno trybu PvP, jak i trybu współpracy, poznasz niektórych z dostępnych obrońców oraz tych, z którymi będziesz musiał walczyć. Więc bez zbędnych ceregieli, przejdźmy do naszego szczegółowego przewodnika po Rush Royale, gdzie uzyskasz przydatne wskazówki, poznasz sztuczki i strategie, które pomogą Ci zdominować przeciwników!

Zrozum podstawy gry

Na początku każdego meczu obaj gracze widzą siatkę 3 × 5, na której mogą umieścić swoje jednostki i zacząć ze 100 jednostkami many. Mana służy do przywoływania jednostek i znajduje się w dolnej części ekranu. Jednostki, które przywołujesz są losowe w zależności od twojego wyboru w talii, podobnie jak ich rozmieszczenie na siatce.

Aby uniknąć braku miejsca na planszy, możesz połączyć dwie identyczne jednostki, przeciągając jedną jednostkę do drugiej, tworząc tym samym nową, aczkolwiek losową jednostkę o zwiększonych statystykach. Łączone jednostki muszą mieć również tę samą rangę scalania, na co wskazuje granica wokół dowolnej jednostki na siatce. Okrąg wskazuje jednostkę rangi 1, spiczasty owal wskazuje jednostkę rangi 2, trójkąt wskazuje jednostkę rangi 3 i tak dalej.

Scalanie ma jedną wadę: ogólna siła połączonej jednostki zależy od jej rangi. Może to skutkować stratami obrażeń podczas łączenia jednostek o wysokiej randze. Na przykład, masz parę jednostek rangi 2, z których każda ma 200 mocy, co daje w sumie 400 mocy. Połączenie ich daje w wyniku pojedynczą jednostkę Rangi 3, która ma tylko 300 mocy, tracąc 100 mocy w wyniku połączenia. Zbytni entuzjazm w łączeniu może spowodować osłabienie obrony.

Manę pozyskuje się przede wszystkim poprzez zabijanie wrogów i służy do przywoływania nowych jednostek oraz ulepszania już istniejących. Koszt przywołania nowych jednostek rośnie z każdym użyciem, nawet jeśli masz mniej jednostek niż wcześniej, więc pamiętaj o zdobywaniu dodatkowej siły ognia. Możesz także ulepszyć daną grupę jednostek, wybierając ich ikonę na dole ekranu. Będzie to dotyczyło zarówno istniejących jednostek, jak i przyszłych. Jednostki można ulepszać cztery razy na mecz, a koszt many znacząco się zwiększa za każdym razem.


Znajomość i zarządzanie obrońcami

Chociaż w danym meczu możesz wprowadzić maksymalnie pięć typów obrońców, gra oferuje trzy sloty na ustawienie talii, aby zaplanować sobie własny skład obrońców. Po ukończeniu samouczka otrzymasz na początek następujących pięciu obrońców:

  1. Archer: ma największą prędkość ataku spośród wszystkich jednostek startowych i najprawdopodobniej będzie twoim początkowym DPSem.
  2. Cold Mage: spowalnia każdego, kogo trafi, a debuff do prędkości kumuluje się z każdym trafieniem
  3. Mag Ognia: zadaje obrażenia obszarowe wokół celu
  4. Mag Błyskawicy: jego ataki przeskakują na trzy najbliższe cele, a obrażenia zmniejszają się z każdym skokiem
  5. Truciciel: zadaje obrażenia w czasie, ale ma najniższą prędkość ataku spośród twoich początkowych jednostek

Zwycięskie mecze zapewniają od dwóch do trzech nagród: monety jako podstawową walutę, żetony do zdobycia dodatkowych nagród w oparciu o bieżący sezon oraz punkty rangi areny wyłącznie w trybie PvP, w którym odblokowujesz nowe jednostki wraz z dużymi premiami za awans. Możesz także obejrzeć reklamę przed rozpoczęciem meczu, co zwiększy Twoje potencjalne nagrody (z wyjątkiem punktów rangi areny) oraz niewielką ilość kryształów, waluty premium w grze. Ranga na Arenie określa również poziom przeciwnika w meczach PvP, aby zachować równowagę.

Obrońcy są podzieleni na karty, a ich rzadkość wskazuje, jak silni są. Nowe karty można zdobyć, kupując je w sklepie za monety lub poprzez potencjalne łupy ze skrzyń, które można zdobyć jako nagrody w trakcie gry. Duplikaty kart danego obrońcy są używane do ulepszania ich, a co za tym idzie ulepszania ich statystyk. Awansowanie jednostek w ten sposób zwiększa również mnożnik obrażeń krytycznych. Dotyczy to wszystkich zebranych jednostek, dając pewną zachętę do ulepszania jednostek, których nie lubisz używać.

Jednakże nie każdy obrońca jest przeznaczony do bezpośredniej walki. Niektóre jednostki specjalizują się w wzmacnianiu twoich sił lub zarządzaniu rozmieszczeniem jednostek nad atakującymi wrogami, podczas gdy inne mają na celu bezpośrednie okaleczenie przeciwnika. Oto próbka niektórych obrońców, których możesz odblokować i używać w miarę postępów w grze:

  1. Kapłanka: zapewnia dodatkową manę, gdy zostanie scalona lub zabita
  2. Żniwiarz: ma niewielką szansę na natychmiastowe zabicie celu, pod warunkiem, że nie jest bossem
  3. Inżynier: otrzymuje współdzielone, kumulowalne zwiększenie obrażeń za każdego Inżyniera, z którym jest połączony, poziomo lub pionowo
  4. Strzelec wyborowy: zadaje zwiększone obrażenia bossom i minibossom i skupia się na celach z największą ilością zdrowia
  5. Portal Keeper: może zamienić się miejscami z inną jednostką o tej samej randze, co czyni go bardzo pomocnym w zarządzaniu rozmieszczeniem jednostek
  6. Sztandar: nie zadaje obrażeń, ale zwiększa prędkość ataku sąsiadujących z nią jednostek
  7. Bombardier: strzały mają niewielką szansę na ogłuszenie celów i zakłócenie ich umiejętności
  8. Mime: może łączyć się z dowolną jednostką o tej samej randze

Przygotowanie do meczów PvP

W meczach PvP potwory odradzają się z lewej strony ekranu, podróżują po linii, która otacza twoją siatkę i próbują wejść do zamku z prawej strony. Pokonanie najeźdźców zależy od twojej obrony i sporego szczęścia z ich rozmieszczeniem i wynikami scalania. Ty i Twój przeciwnik macie po trzy życia, a mecz kończy się, gdy ktoś straci całe życie jako pierwszy lub zdecyduje się poddać.

Potwory będą pojawiać się w stałym tempie dla obu graczy, ale każdy zabity przez Ciebie potwór odrodzi się natychmiast po stronie przeciwnika na arenie i odwrotnie. Potwory występują w trzech wariantach: standardowe zielone potwory, które stanowią większość atakujących (w tym te wysłane na drugą stronę planszy do przeciwnika), żółte potwory, które poruszają się szybko, ale mają mało zdrowia, oraz fioletowe potwory (minibossowie), które mają więcej zdrowia i pożerają dwa życia zamiast jednego, ale poruszają się powoli.

Rundy PvP trwają dwie minuty i rozpoczynają się od wybrania losowego bossa. Gdy miną te dwie minuty i żaden z graczy nie przegra meczu, boss odradza się, zyskując dodatkowe zdrowie za każdego wroga, który wciąż żył po twojej stronie areny przed jego pojawianiem się. Oprócz dużej ilości zdrowia, jaką mają, wszyscy bossowie są w stanie osłabić twoją siatkę podczas podróży i zabrać dwa życia, tak jak minibossy.

Na szczęście boss odrodzi się tylko raz podczas jednej rundy, a po jego zabiciu nagrodzi Cię znaczną ilością many, gdy go pokonasz. Oto lista bossów, z którymi możesz się spotkać, oraz ich specjalne umiejętności, na które musisz zwrócić uwagę planując w rundzie swoje działania:

  1. Tribunal: wyrównuje obie sieci, niszcząc wybrane jednostki i okresowo podskakuje, gdy idzie, negując wszelkie efekty spowolnienia
  2. Warlock: przywołuje meteor, aby zniszczyć losową jednostkę, usuwa wszelkie osłabienia i leczy się, powtarzając sekwencję, aż zostanie pokonany.
  3. Gorgon: okresowo zamienia w kamień parę obrońców, stopniowo zmniejszając obrażenia, jakie twoja armia może zadać, dopóki go nie pokonasz. Premie za sąsiedztwo pozostają nienaruszone, a boss nie ma możliwości rozpraszania debuffów.
  4. Tamer: czasami przywołuje grupę potworów, aby odwrócić uwagę twoich jednostek, podczas gdy on nadal porusza się do celu, ale poza tym nie ma specjalnych umiejętności. Potwory, które przywołuje, nie wynagradzają Cię maną po ich zabiciu.
  5. Bedlam: co kilka sekund zamienia losowo twoje jednostki na inne w oparciu o twoją talie, zachowując rangi twoich poprzednich jednostek

Jeśli obaj gracze przeżyją rundę z bossem, nowa runda rozpoczyna się od innego losowego bossa, a zdrowie potworów i bossów rośnie za każdym razem, aż ktoś przegra. Warto zauważyć, że po osiągnięciu określonej rangi areny przegrana w PvP będzie wiązać się z niewielką karą rangi, która zmniejsza postęp rangi areny, ale nie powoduje dodatkowych kar. Jednak wygranie meczu to więcej niż tylko pokrycie tej straty, chyba że masz serię kilku przegranych.

Otrzymujesz jedno życie na mecz w trybie współpracy

W porównaniu z meczami PvP, mecze kooperacyjne są bardziej tradycyjnym rodzajem obrony, w której obaj gracze bronią jednego zamku przed coraz bardziej mocniejszymi wrogami, z pasami potworów spotykającymi się w środku i prowadzącymi prosto do zamku. Siatki obu graczy mogą otwierać ogień do potworów podróżujących centralnym pasem, ale w zależności od okoliczności, potwory mogą być zbyt silne lub zbyt liczne, aby Twoja drużyna mogła sobie z nimi poradzić.

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że otrzymujesz tylko jedno życie na mecz kooperacyjny: jeśli pojedynczy potwór dotrze do zamku, mecz się kończy, a ty zostaniesz nagrodzony w oparciu o liczbę fal, które obaj gracze zdołali ukończyć.

Bossowie będą pojawiać się co 10 fal w ustalonej kolejności, a Tamer i Gorgona pojawią się odpowiednio na falach 10 i 20. Zachowanie niektórych obrońców zostanie zmienione, a każda jednostka, która normalnie przeszkadza Twojemu przeciwnikowi, teraz zamiast tego wzmacnia twojego kolegę z drużyny. Ponadto ranga Areny nie ma wpływu na moc twojego kolegi z drużyny, więc możesz spodziewać się kogoś znacznie silniejszego lub słabszego od ciebie, gdy prowadzisz mecz w trybie współpracy.

Odblokuj misje i zdobądź więcej skrzyń

Zadania odblokowujesz, zwiększając swoją rangę na arenie. Istnieją dwa rodzaje zadań: dzienne, które odświeżają się co 24 godziny i sezonowe, które trwają w trakcie aktywnego sezonu. Misje zawierają zadania, które możesz wykonać w trybie PvP lub kooperacji, chyba że zaznaczono inaczej.

Wszystkie zadania zapewniają żetony sezonu po ukończeniu. Masz możliwość pominięcia wybranego zadania dziennego, oglądając reklamę, jeśli uważasz, że nie możesz go ukończyć z jakiegokolwiek powodu, a niewielki wybór zadań sezonowych jest zablokowany za członkostwem premium, chociaż można to obejść regularnie wykonując zamiast nich codzienne zadania.

Jak wspomniano wcześniej, głównym źródłem nowych obrońców są skrzynie przyznawane poprzez awansowanie na arenie lub żetony sezonu lub kupowanie skrzyń za kryształy na rynku.

Istnieją jednak jeszcze dwa sposoby na zdobycie skrzyń bez wydawania ciężko zarobionych (lub świeżo kupionych) kryształów: pierwsza metoda to Ad Mega Chest, która jest przyznawana za obejrzenie 10 reklam w Rush Royale (pojedyncze bonusy za dopasowywanie, ponowne losowanie zadań lub przedmiotów w sklepie lub zbieranie nagród bonusowych), a druga metoda to nagroda pocieszenia, którą otrzymasz, jeśli przegrasz trzy mecze PvP z rzędu. Tę skrzynię można przejąć, oglądając reklamę, która z kolei zalicza się do Ad Mega Chest. Skorzystaj z okazji, kiedy tylko możesz!

Wskazówki i strategie, aby wygrać więcej meczów PvP i kooperacyjnych

Oto kilka wskazówek, jak poprawić współczynnik zwycięstw w PvP i zwiększyć siłę przetrwania drużyny w trybie współpracy, a także kilka kombinacji obrońców, które możesz wypróbować.

Zawsze, gdy masz dostępne zasoby, pamiętaj, aby ulepszyć wszystkich obrońców, których masz między meczami, ponieważ nie tylko poprawia to ich statystyki, ale także zwiększa premię do obrażeń krytycznych dzieloną między wszystkimi zebranymi jednostkami. Jest to szczególnie widoczne w przypadku obrońców z dużą szybkością ataku i jednostek z wysoką rangą, którzy częściej będą zadawać trafienia krytyczne, a później również napotkasz metody zwiększające szanse na trafienie krytyczne. Sklep ma również niewielki zapas obrońców do kupienia za monety, a także niewielką dzienną nagrodę za odwiedzenie tego miejsca, a co osiem godzin możesz coś zarobić oglądając reklamę.

Mecze PvP i Kooperacyjne rozgrywane są inaczej, więc nie spodziewaj się, że Twój zestaw zorientowany na PvP będzie działał na tym samym poziomie podczas meczu kooperacyjnego. Mecze PvP obracają się wokół szybkiego kończenia meczów, zabijając potwory po swojej stronie areny i przytłaczając stronę przeciwnika potworami.

W związku z tym talie dla PvP są generalnie tworzone w celu usuwania grup wrogów w rekordowym czasie, kosztem mniejszej skuteczności przeciwko pojedynczym celom, takim jak boss. Spodziewaj się, że wyposażenie we wczesnej fazie gry skupi się na magach błyskawic i magach ognia, czasami używając Żniwiarzy, aby mieć szansę na natychmiastowe zabicie.

Ponieważ bossowie są zwykle wybierani losowo w PvP, generalnie będą służyć jako rozstrzygający mecz na wyższych poziomach gry. Nawet jeśli jeden z was przeżyje bossa, straci dwa życia to nigdy nie mów nigdy, ponieważ ostrożne łączenie i ulepszanie jednostek może spowodować potencjalne zwycięstwo.

Z drugiej strony, mecze w trybie współpracy opierają się na bardziej zrównoważonych ustawieniach, ponieważ obaj gracze mają współpracować i przetrwać tak długo, jak mogą, co jest o tyle trudniejsze, gdyż poziom zdrowia wroga rośnie z każdą falą. Obrońcy zorientowani na użyteczność będą tutaj bardziej przydatni, a rozmieszczenie jednostek jako całości stanie się bardziej istotnym aspektem rozgrywki. Obrońcy, tacy jak sztandary, które zwiększają szybkostrzelność wybranych jednostek i opiekunowie portali stają się bardziej widoczni w trybie współpracy.

Chociaż można skupić się na obrażeniach pojedynczego celu i mieć nadzieję, że potencjalny kolega z drużyny poradzi sobie z grupami (lub odwrotnie), nie jest to zalecane, ponieważ wybór sojusznika jest w zasadzie losowy.

Gdy bossowie wykonują ustaloną kolejność działań, łatwiej jest dostosować obronę, aby przygotować się na to, co rzuca na ciebie gra i chociaż gra nie bierze pod uwagę rangi areny podczas wyszukiwania kolegi z drużyny, nie oczekuj, że twój sojusznik wykona całą pracę ponieważ nawet wysoko postawieni gracze mogą zostać pokonani przez samą liczbę lub zbyt duże zdrowie wroga.

Jedną ze strategii, którą pasuje w obu trybach gry, jest jak najszybsze wypełnienie planszy obrońcami. Zajmie to trochę czasu i może potencjalnie przynieść odwrotny skutek, jeśli w końcu przywołasz jednostki, które nie mogą atakować, ale to daje ci możliwość, aby poprawnie zorganizować twoją siatkę i wiesz które jednostki ulepszyć jako pierwsze i kogo możesz zacząć łączyć.

Pamiętaj, aby nie łączyć jednostek zbyt często, w przeciwnym razie twoja plansza poniesie znaczące straty w postaci obrażeń, a wraz ze wzrostem kosztów przywołania trudniej będzie je pokryć. Jeśli wiesz, którzy obrońcy zadają obecnie najwięcej obrażeń, rozważ ulepszenie ich zamiast scalania, aby zachować ich wydajność i obecność. Rozważ scalenie, gdy wiesz, że pozostałe siły poradzą sobie same, nawet w przypadku niepożądanego wyniku scalenia lub gdy zabraknie miejsca na siatce.

Jedną z rekomendowanych przez nas kombinacji obrońców jest wykorzystanie inżynierów i opiekunów portali. Uzupełnij swoją planszę i skorzystaj z Opiekunów Portali, aby zbliżyć Inżynierów do siebie i najpierw ustal priorytet zdobycia przynajmniej jednego Opiekuna Portalu Rangi 2 poprzez fuzje, abyś mógł rozpocząć łączenie i przenoszenie Inżynierów. Ponieważ ta strategia może wymagać dużej ilości many, weź ze sobą Kapłanki, aby uzyskać dodatkową manę.

Zwróć uwagę, że zwiększenie obrażeń Inżyniera zaczyna działać tylko wtedy, gdy obok siebie jest co najmniej dwóch Inżynierów, więc zacznij łączyć Inżynierów tylko wtedy, gdy masz co najmniej czterech z nich w swoim arsenale, aby premia mogła być utrzymana nawet jeśli zdobędziesz kogoś innego z fuzji.

Bossowie mają również własne strategie radzenia sobie z nimi: Tamer i Gorgona mają bardzo mało specjalnych zdolności, więc wystarczy utrzymać na nich presję, dopóki nie zostaną zabici. Zdolność petryfikacji Gorgony sprawia, że czas ma znaczenie, ale jest ona podatna na obrażenia w czasie i osłabienia statusu, nawet jeśli jednostka, która ją rzuciła, była unieruchomiona.

Okresowe tasowanie twojej planszy przez Bedlam może potencjalnie kosztować cię mecz, ale ponieważ zachowuje on rangę poprzednich jednostek, może również umieścić obrońcę z dużymi obrażeniami na obszarze, na którym kiedyś znajdowała się twoja jednostka o najwyższej randze.

Niezależnie od tego, gdy Bedlam ma wyjść do walki, powstrzymaj się od łączenia losowych jednostek, chyba że naprawdę musisz (a mianowicie, jeśli wybierze jednostki, które zadają niewielkie lub żadne obrażenia w ramach swoich „zamienników”), ponieważ może po prostu zmienić sytuację na twoją korzyść, nawet przez przypadek.

Warlock i Tribunal są o wiele bardziej niebezpieczni, ponieważ są jedynymi dwoma bossami, którzy mogą bezpośrednio zniszczyć twoje jednostki. Czarnoksiężnik niszczy tylko jedną jednostkę naraz, gdy się porusza, ale Trybunał może zniszczyć wiele jednostek w momencie, gdy się odrodzi.

I na tym kończy się nasz przewodnik po Rush Royale! Mamy nadzieję, że nasz zbiór wskazówek i strategii pomoże ci stawić czoła temu, co rzuca na ciebie gra, czy to hordom potworów, czy szczególnie trudnych graczy. Jeśli macie jakieś wskazówki, które mogliśmy przegapić, dajcie nam znać w sekcji komentarzy poniżej!


Gry podobne