Świat Kingdom Come: Deliverance II to miejsce pełne tajemnic, mrocznych zakamarków i opowieści, które wciągają od pierwszej chwili. Jednym z najciekawszych i jednocześnie najbardziej wymagających wątków w grze jest zadanie „Piekielna otchłań”, które przenosi gracza w głąb kopalni – miejsca pełnego niebezpieczeństw, trudnych zagadek i nieoczekiwanych zwrotów akcji. To misja, która pozwala sprawdzić zarówno Twoje umiejętności bojowe, jak i zdolność do podejmowania trudnych decyzji, bo w trakcie zadania możesz wybierać między konfrontacją a pokojowym rozwiązaniem konfliktu.
W tym poradniku pokażemy Ci, jak aktywować misję, jak przetrwać w ciemnych korytarzach kopalni, odzyskać utracony ekwipunek i zakończyć zadanie bez użycia przemocy. Przeprowadzimy Cię krok po kroku przez wszystkie elementy misji, podpowiadając, na co zwracać uwagę i jakie wybory mogą odmienić jej przebieg.
Jak rozpocząć zadanie Piekielna otchłań?
Misja uruchamia się podczas pierwszej wizyty w wiosce Stara Kutna, która leży na północny-zachód od Kuttenbergu. Już po przybyciu poczujesz, że coś jest nie tak – atmosfera w wiosce jest ciężka, a mieszkańcy wyczuwają niepokój.
Przy drodze spotkasz mężczyznę, który właśnie natknął się na martwą krowę i domyśla się, że kopalnia skrywa znacznie mroczniejszą tajemnicę. Rozmowa z nim uruchomi misję i wprowadzi Cię w historię nawiedzonego miejsca. To od niego dowiesz się, że wydarzenia w kopalni wymagają Twojej pomocy i odwagi, bo tradycyjnie takie miejsca uważano w średniowieczu za siedziby złych duchów czy demonów.
Wejście do kopalni i odzyskiwanie ekwipunku
Kiedy zdecydujesz się podjąć wyzwanie, wyruszysz na zachód od wioski w kierunku kopalni. Ciemne, zrujnowane tunele pełne są niepewności – nigdy nie wiesz, co czai się w mroku.
Po zejściu po drabinie zostajesz wciągnięty w przerywnik filmowy – Henryk traci przytomność i budzi się w nieznanym miejscu, bez broni i pancerza. To punkt startowy Twojej prawdziwej próby. Twoim zadaniem jest odzyskanie utraconego ekwipunku i przetrwanie w trudnych warunkach.
Podążaj za tajemniczym światłem i przy pierwszym rozwidleniu wybierz lewy tunel, gdzie znajdziesz pochodnię na beczce, która rozjaśni drogę. W dalszej części trafisz do pomieszczenia z kordelasem – to broń, która ułatwi Ci pokonanie zagrożeń. Obok niej znajdziesz kosz z wytrychem i zapiski rycerza, które staną się kluczowe do pokojowego rozwiązania konfliktu. Wytrych pozwoli otworzyć szkatułkę na ołtarzu, w której czekają pieniądze i rycerska umowa – przeczytanie jej później umożliwi uniknięcie walki z rycerzem.
Pokonując przeszkody, w końcu dotrzesz do tajemniczego rycerza trzymającego klucz do skrzyni z Twoim ekwipunkiem. Jeśli przeczytałeś rycerską umowę, możesz wykorzystać jej treść w rozmowie i uniknąć starcia. W przeciwnym razie staniesz do walki, a brak wyposażenia sprawi, że będzie ona znacznie trudniejsza. Po zdobyciu klucza odzyskasz cenny ekwipunek i wrócisz na powierzchnię przygotowany do kolejnych wyborów.
Pokojowe zakończenie misji
Na powierzchni spotkasz mieszkańców wioski, zaniepokojonych losem kopalni. Zamiast walczyć, masz szansę zakończyć zadanie pokojowo. Masz dwie opcje:
- Wypowiedzenie słów z rycerskiej umowy – jeśli zdobyłeś dokument i go przeczytałeś, użyj jego treści w rozmowie. To pozwoli Ci udowodnić mieszkańcom, że rycerz ma prawo do opieki nad kopalnią, zdobywając ich zaufanie.
- Umiejętność perswazji – użyj zdolności mowy, aby przekonać zarówno rycerza, jak i mieszkańców do kompromisu. Wybierając odpowiednie opcje dialogowe, możesz zakończyć misję bez walki, co przyniesie Ci pozytywną reputację i nagrodę pieniężną.
Jeżeli negocjacje się powiodą, opuszczasz kopalnię w zgodzie z jej opiekunem, zyskując zarówno pieniądze, jak i szacunek lokalnej społeczności. To najbardziej satysfakcjonujące zakończenie, które nie naraża nikogo na niepotrzebne straty.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.




