Nowa rasa w WoW: Midnight – Haranir i ich niezwykłe moce natury

Na Gamescomie mieliśmy okazję posłuchać naprawdę ciekawych rzeczy od ekipy Blizzard. W rozmowie z MrGM, Paul Kubit (Associate Game Director) i Jade Martin (Lead Combat Systems Designer) zdradzili sporo szczegółów na temat tego, co czeka nas w dodatku Midnight. Było o nowej specjalizacji dla Demon Hunterów, świeżutkich talentach, rasowych umiejętnościach Haranirów, a nawet o planach na rajdy i system wczesnego dostępu. Innymi słowy – materiał, który rozpala wyobraźnię graczy i daje nam przedsmak tego, co nadejdzie.

Devourer Demon Hunters – nowa ścieżka dla Łowców Demonów

Jednym z największych ogłoszeń było potwierdzenie specjalizacji Devourer dla Demon Hunterów. Zadebiutuje ona wraz z pre-patchem Midnight i – co istotne – nie będzie wymagała żadnych odblokowań ani dodatkowych kroków. Każdy, kto ma DH, będzie mógł od razu spróbować.

Nowa speca opiera się na inteligencji, a znane wszystkim warglaive’y zmieniają swoje główne statystyki w zależności od potrzeb. Ciekawostka – 2H kosy nie będą faktycznym typem ekwipunku, ale pojawią się jako wizualny smaczek przy niektórych zdolnościach, co fajnie podkreśla klimat.

Kluczową umiejętnością będzie Collapsing Star, dostępna podczas transformacji w Void Metamorphosis. W praktyce polega to na zbieraniu fragmentów pustki i „ładowaniu” nimi gwiazdy, którą potem można cisnąć w przeciwnika niczym potężną bombą.

Co ciekawe, Devourer ma być specjalizacją mid-range – czyli coś pomiędzy casterem a melee. Dzięki talentom gracze będą mogli płynnie przechodzić od ataku dystansowego do zwarcia, ale nie na zasadzie ciągłego skakania co 5 sekund, tylko w bardziej wyważonym tempie. Mobilność będzie kluczowa – zresztą trudno sobie wyobrazić Demon Huntera bez akrobatycznych uników i błyskawicznego przemieszczania się po polu bitwy.

Annihilator Hero Talents

Demon Hunterzy dostają też trzecią ścieżkę bohatera – Annihilator. Motywem przewodnim będzie zbieranie Fury i przyzywanie z nieba komet pustki.

W praktyce:

  • Vengeance nie dostanie już dostępu do Fel-Scarred, ale będzie mogło wybierać między Aldrachi Reaver a Annihilatorem.
  • Havoc pozostanie przy Aldrachi Reaver i Fel-Scarred.
  • Devourer z kolei będzie miał dostęp do Fel-Scarred i Annihilatora.

Deweloperzy wspomnieli, że nazwa „Fel-Scarred” może zostać uproszczona do samego „Scarred” – ale to jeszcze do ustalenia.

Multi-Rank Apex Spec Talents – nowe punkty rozwoju

Podbijając poziom do 90 w Midnight, gracze dostaną 10 nowych punktów talentów. Rozłożą się one następująco:

  • 3 punkty do drzewa klasowego,
  • 3 punkty do drzew bohaterów (tam pojawi się dodatkowa kolumna z trzema nowymi węzłami),
  • 4 punkty do nowej sekcji „Apex Talent”.

Apex to coś w rodzaju „naturalnego zakończenia” dla drzewka danej specjalizacji. Ma swoją własną grafikę i można włożyć w niego do 4 punktów. Każdy kolejny daje naprawdę dużą różnicę – szczególnie pierwszy i ostatni, żeby zachęcać graczy do inwestowania maksymalnej liczby punktów w tę jedną ścieżkę.

Haranir i ich kraina – Harandar

Kolejnym gorącym tematem była nowa rasa – Haranir. To tajemniczy, wyizolowany lud żyjący głęboko w korzeniach drzew świata. Ich ojczyzna – Harandar – nie jest przypisana do żadnego kontynentu, to raczej fantazyjna strefa osadzona w samym sercu Azeroth.

Naszym zadaniem będzie przekonać Haranirów, że Xal’atath stanowi egzystencjalne zagrożenie i że muszą wyjść z ukrycia, by wesprzeć naszą walkę. Wygląda na to, że nie będą dostępni od razu jako rasa sprzymierzona – raczej zostaną odblokowani w trakcie progresu w Midnight.

Umiejętności rasowe Haranirów prezentują się ciekawie:

  • Aktywna zdolność przyzywająca inteligentne korzenie – leczą sojuszników i jednocześnie zadają obrażenia wrogom.
  • Bonus do obrażeń i leczenia krytycznego.
  • Zwiększone obrażenia zadawane Aberracjom i redukcja obrażeń od nich.
  • Możliwość szybkiego podróżowania między korzeniami drzew, trochę jak Dark Iron Dwarves i ich Mole Machine.

Powrót do Eversong Woods i Ghostlands

Dzięki magii brązowych smoków, stare wersje Eversong i Ghostlands pozostaną dostępne, ale aktualna linia czasu połączy je w nową, odświeżoną wersję Eversong Woods. Razem z nową strefą Zul’Aman będą bezpośrednio połączone z Eastern Kingdoms – co oznacza brak ekranów ładowania podczas lotu.

Nowe kombinacje ras/klas

Największą ciekawostką jest potwierdzenie Void Elf Demon Huntera. Pasuje to fabularnie, bo elfy pustki mają ogromne znaczenie w Midnight, a sama specjalizacja Devourer mocno zahacza o „voidowe” klimaty.

Twórcy wiedzą, że tworzy to pewną nierównowagę między Hordą a Przymierzem, ale sugerują, że w przyszłości zobaczymy więcej nowych kombinacji. Amani dostali trochę nowych modeli i fryzur (te ostatnie będą dostępne także dla zwykłych trolli po ukończeniu kampanii Zul’Aman).

Rajdy w Midnight – trzy na start

System rajdów dostaje nowe podejście. Zamiast jednego wielkiego lochu, będziemy mieli mniejsze, ale bardziej zróżnicowane instancje.

Na początek dostaniemy:

  • Voidspire (6 bossów),
  • Dreamrift (1 boss),
  • a potem March on Quel’Danas.

Plan zakłada, że rajdy będą wychodzić w krótkich odstępach (ok. 2-3 tygodnie), ale wszystkie należą do tego samego tieru/Sezonu 1. I co ważne – nie trzeba będzie kończyć poprzednich, żeby przejść do kolejnych.

Wczesny dostęp i start Midnight

Blizzard chce powtórzyć system z The War Within – czyli early access bez realnej przewagi dla graczy. Kilka dni wcześniej można zacząć grać, ale na starcie sezonu wszyscy będą mieli równe szanse. To rozwiązanie się sprawdziło, więc raczej zostanie utrzymane.

Co jeszcze warto wiedzieć?

  • Housing ma być jednym z największych ficzerów Midnight – i wygląda na to, że gracze będą mogli naprawdę poszaleć.
  • Kampania fabularna zacznie się w Eversong Woods, ale potem poprowadzi nas różnymi ścieżkami – można będzie wybrać eksplorację Zul’Aman, Harandar albo śledzenie Aratora.
  • Ostatecznie wszystko i tak zepnie się w kulminacyjny moment – Voidstorm.
  • Dungeony i delvesy zostaną mocniej wplecione w główną historię, zamiast być „tylko dodatkiem”.
  • Pojawi się też PvP Training Grounds – tryb, gdzie można ćwiczyć z botami, oraz nowe epickie pole bitwy Slayer’s Rise (40 vs 40, klimat Alterac Valley).

Midnight zapowiada się na naprawdę ogromny i różnorodny dodatek. Mamy nową specjalizację Devourer, świeże talenty Apex, wprowadzenie Haranirów z ich unikalnymi umiejętnościami, a do tego aż trzy rajdy na start i sporo nowych możliwości w PvP. Do tego housing i opcja wyboru ścieżki fabularnej – wszystko brzmi jak solidne rozwinięcie World of Warcraft, które da graczom sporo swobody.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *