Moonlighter 2 to kontynuacja uwielbianego Action RPG z elementami rogue-lite z 2018 roku, w którym gracze balansują między niebezpieczeństwami lochów a wymaganiami klientów swojego sklepu. W dużym skrócie, to jakby dwie gry w jednej, połączone w całkiem spójny i satysfakcjonujący sposób.

W najnowszym rozdziale przygód Willa wyruszysz do nowych, różnorodnych światów, by odzyskać swoją ojczyznę, ale nie licz na to, że posłuży Ci do tego miotła. Dlatego jednym z pierwszych wyborów w Moonlighter 2 jest to, jaką broń startową wybrać, aby skutecznie radzić sobie z nadciągającymi falami przeciwników.

Broń startowa w Moonlighter 2 – co wybrać na początek?

Po przejściu wprowadzenia, gracze mogą wymienić miotłę Willa na bardziej odpowiedni sprzęt bojowy. Na start dostępne są cztery opcje:

  1. Merchant’s Sword – klasyczny miecz kupca, balans między prędkością a obrażeniami.
  2. Merchant’s Large Sword – duży miecz o najwyższym obrażeniu, ale wolniejszy w ataku.
  3. Merchant’s Spear – włócznia skupiona na atakach w linii prostej i specjalnych mechanikach z pozostawianiem włóczni na ziemi.
  4. Merchant’s Gauntlets – szybkie pięści, idealne do błyskawicznych kombinacji w zwarciu.

Każda z broni ma swoje unikalne właściwości, które pasują do różnych stylów gry i preferencji gracza.

Merchant’s Sword – wszechstronny wybór

Merchant’s Sword jest najbardziej zrównoważoną bronią, oferując średnie obrażenia i umiarkowaną prędkość ataku. Nie wyróżnia się ani w plus, ani w minus, co czyni ją idealną dla graczy, którzy nie mają jasno określonego stylu.

  • Specjalny atak: obrót Willa, trafiający wszystkich przeciwników w pobliżu.
  • Finisher Attack: dostępny po czwartej kolejnej standardowej akcji.
  • Special Finisher: mocniejsza wersja dostępna po trzecim standardowym ataku.

Rozwijanie miecza zwiększa efektywność Special Finishera, pozwalając zadawać dodatkowe obrażenia przez dłuższy czas.

Merchant’s Large Sword – moc kosztem prędkości

Duży miecz to najsilniejsza broń pod względem obrażeń startowych, ale ataki są wolniejsze.

  • Mechanika Sharpness (ostrza) determinuje skuteczność obrażeń – musisz ją kontrolować, mieszając zwykłe i specjalne ataki.
  • Knockback: największy z wszystkich startowych broni, co pozwala tworzyć przestrzeń między tobą a wrogami.

Upgrade zwiększa efektywność Sharpness, co procentowo podnosi obrażenia i obniża minimalne wymagania ostrza.

Merchant’s Spear – precyzja i kontrola pola

Włócznia skupia się na atakach w linii prostej, a dodatkowo zostawia sierpy na ziemi, które można przywołać specjalnym atakiem, przebijając wszystkich przeciwników po drodze.

  • Specjalny atak: przywołuje wszystkie pozostawione włócznie, zadając obrażenia.
  • Uwaga: wymaga dobrej pozycji gracza, aby maksymalnie wykorzystać mechanikę.

Upgrade zwiększa obrażenia od przywołanych włóczni (+20% na start).

Merchant’s Gauntlets – szybkie, brutalne kombinacje

Pięści oferują najwyższą prędkość ataku, ale kosztem obrażeń i knockbacku.

  • Bazują na umiejętności Berserk, która zwiększa prędkość i obrażenia ataków.
  • Berserk ładuje się poprzez standardowe ataki, a rozwój broni wydłuża czas działania tej zdolności (od +3 sekund).

Którą broń wybrać na start?

Wybór zależy od Twojego stylu gry: jeśli wolisz bezpieczne i zrównoważone ataki, wybierz Merchant’s Sword. Jeżeli szukasz maksymalnych obrażeń i kontroli pola, Large Sword jest najefektywniejsza na początek. Spear sprawdzi się u graczy ceniących taktyczne podejście i pozycjonowanie, a Gauntlets przypadną do gustu fanom szybkich, agresywnych kombinacji w zwarciu.

Na dłuższą metę warto zbierać boons, które zwiększą prędkość ataku, oraz korzystać z usług NPC, takich jak Andrei, kowal, który może zwiększyć poziom ostrza broni.

W skrócie: każda broń startowa ma swoje mocne i słabe strony, ale Merchant’s Large Sword często wychodzi na prowadzenie dzięki balansowi między obrażeniami a przystępną prędkością ataku – idealny wybór, by nie przedłużać walk z elitarnymi przeciwnikami i bossami.

Był to artykuł z serii: Moonlighter 2
Spis treści