Metroid Prime 4 Beyond – Sylux: jak pokonać, gdzie znaleźć

Po krótkich występach w Metroid Prime Hunters i końcówce Metroid Prime 3, Sylux wreszcie bierze na siebie główną rolę złola w Metroid Prime 4: Beyond. Najpierw widzimy go w prologu, ale później jeszcze kilka razy mignie Samus na drodze – zawsze wtedy, kiedy najmniej masz na to ochotę.

Drugie starcie wypada w Volt Forge, tuż po tym, jak przywracasz zasilanie w Wieży 2. Początek wygląda niewinnie, wręcz jak rozgrzewka… aż do momentu, gdy Sylux odpala swoją zieloną wirującą szarżę, która ignoruje wszystkie promienie i rakiety. Na szczęście da się ją zatrzymać.

Jak pokonać Syluxa w Volt Forge?

Na starcie walka jest banalna. Skaczesz nad zielonymi falami uderzeniowymi, robisz szybkie uniki na boki i dokładasz mu naładowanymi strzałami oraz rakietami. Wtedy wszystko idzie gładko… do czasu aż pasek zdrowia Syluxa spadnie poniżej około 75%. Wtedy zaczyna atak, którego nie przebijesz żadną zwykłą bronią.

Gdy wskoczy w swój zielony wir, jedyne, co na niego działa, to Psychiczna Bomba. Trzeba wejść w Morph Ball (Y), po czym podłożyć bombę (A). Po trafieniu kilkoma bombami Sylux znowu wróci do normalnego stylu walki. Później jednak co jakiś czas ponownie zacznie kręcić się jak szalony – za każdym razem schemat jest ten sam: bomba → ogłuszenie → wracasz do ostrzału.

W momencie, gdy Sylux wiruje, porusza się tak chaotycznie, że trudno przewidzieć, gdzie będzie za sekundę. Dlatego najlepiej trzymać się zewnętrznej krawędzi areny i krążyć wzdłuż ściany. Gdy tylko zbliży się z zamiarem uderzenia, rzuć bombę pod siebie – szansa na trafienie rośnie wtedy naprawdę mocno.

Po wyzerowaniu jego paska HP okaże się, że walczyłeś tylko z projekcją przeniesioną na zwykłego droida. Nie zmienia to faktu, że nagroda jest konkretna. Dostajesz Energy Tank, czyli bonus 100 punktów do maksymalnego zdrowia. W kolejnych bitwach to robi ogromną różnicę.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *